In aceste conditii, ministrul Justitiei, Catalin Predoiu, declara urmatoarele:a��Dupa cum se stie, Biroul Permanent al Camerei Deputatilor a convocat o sesiune extraordinara a Camerei Deputatilor si a sesizat Comisia Juridica a Camerei Deputatilor pentru a realiza un raport asupra proiectului de lege privind consolidarea integritatii in exercitarea functiilor publice, pe baza deciziei Curtii Constitutionale.Convocarea Camerei in sesiune de urgenta pentru a dezbate cadrul normativ al ANI reprezinta, dincolo de relevanta tehnica, un semnal politic corect privind vointa Parlamentului de a remedia o vulnerabilitate importanta in cadrul Mecanismului de Cooperare si Verificare . Pe de alta parte, dezbaterile parlamentare vor putea oferi oportunitatea formarii unui consens politic cat mai larg pentru un cadru normativ adecvat al ANI.Solutiile care trebuie sa stea la baza viitoarei reglementari a ANI trebuie sa tina cont atat de deciziile Curtii Constitutionale, cat si de Decizia Comisiei Europene privind Mecanismul de Cooperare si Verificare .Ministerul Justitiei va sprijini demersul prin participarea la redactarea textelor in procesul de dezbatere parlamentara, atat in Comisie, cat si in Plenul Camerei, indiferent daca este vorba de completarea proiectului de lege intors de la CCR sau de o noua initiativa parlamentara.Problematica Mecanismului de Cooperare si Verificare (MCV) nu este insa epuizata de obiectivul Agentiei Nationale de Integritate (MCV).Mesajul ultimului raport de tara trebuie perceput in trepte de profunzime si vizeaza explicit Justitia si implicit intensificarea eforturilor politice pentru compatibilizarea profunda a societatii romanesti cu valorile si obiectivele democratiilor euro-atlantice. Remedierea cadrului normativ al ANI este numai o etapa in efortul sistematic si continuu pe care intregul sistem politic putere a�� opozitie trebuie sa il faca pentru realizarea obiectivelor MCV.Buna guvernare la nivel central si mai ales local, indiferent de orientare politica, combaterea coruptiei si mentinerea integritatii in functiile publice sunt conditii pentru mentinerea Romaniei pe traiectul european.Obiectivul atragerii fondurilor comunitare si implicit al dezvoltarii Romaniei este realizabil numai in conditii de profesionalism si integritate in exercitarea functiilor publice.Comisia Europeana acorda maxima atentie respectarii integritatii in atragerea si cheltuirea fondurilor comunitare si institutiile statului trebuie sa faca aplicarea aceluiasi spirit in conditii de transparenta.Initiativele economice ale institutiile statului, precum desfasurarea licitatiilor, atragerea de fonduri comunitare, privatizarile sau concesionarile trebuie desfasurate transparent si legal, respectand acquisul comunitar.Pentru participarea eficienta la buna functionare a Uniunii Europene este necesar ca dezvoltarea economica sa fie dublata de asumarea de catre sistemul politic a tuturor atributelor europene, de la finantarea partidelor si asigurarea integritatii in functiile publice, politica resurselor umane si alocarea resurselor financiare, pana la responsabilitatea actului legislativ la nivel guvernamental si parlamentar.Raportul de tara pe justitie din iulie 2010 se cuvine a fi receptat de sistemul politic ca un semnal energic transmis din partea Comisiei si a Statelor Membre privind optiunile de viitor ale Romaniei, fata de programe sectoriale precum Spatiul Schengen, dar si general europene.Ministerul Justitiei va continua sa urmareasca si sa sprijine aceste obiective, in primul rand prin eforturile de a consolida sistemul judiciar, independenta Justitiei si responsabilitatea magistratilora��.
15 iunie 2021 este data limita pana la care se pot depune declaratiile de avere si de interese anuale 13 Jun 2021 | 1479
Activitatea ANI ca urmare a raspandirii infectiei cu COVID-19 la nivel national 11 Mar 2020 | 793
Functionar public cu statut special. AVERE NEJUSTIFICATA 06 Feb 2020 | 1342
ANI lanseaza un set de trei proceduri pentru prevenirea si identificarea timpurie a situatiilor de incompatibilitate, a potentialelor conflicte de interese 29 Jan 2020 | 1164
Sumele alocate de MJ in anul 2020 pentru plata onorariilor pentru asistenta judiciara 23 Jan 2020 | 867
Precizari privind prelucrarea datelor personale de catre Agentia Nationala de Integritate 22 Jan 2020 | 1432
Dobandirea calitatii de notar public de catre judecatorii Curtii Constitutionale. Studiu de caz Sursa: Dobre Ion
Eroarea judiciara, eroarea de judecata si erorile materiale in procesul civil Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Constituirea unei fundatii. Patrimoniu si documente necesare Sursa: Irina Maria Diculescu
Instanta competenta in cererile privind drepturile salariale ale magistratilor Sursa: Irina Maria Diculescu
Actiune in constatarea nulitatii hotararii adoptate de consiliul judetean. Conflict de interese. Calitate procesuala activa. Regimul juridic al nulitatii in materia contenciosului administrativ Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bacau � Sectia a II-a civila, de contencios administrativ si fiscal Decizia civila nr. 84 din 31 ianuarie 2019
Neindicarea salariului confidential al membrilor de familie in declaratia de avere nu poate fi sanctionata cu amenda Pronuntaţă de: Judecatoria Pascani Sentinta civila nr. 1976 din 20 noiembrie 2020
Hotararea CEDO in cauza Michnea impotriva Romaniei. Respectarea vietii de familie Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului
Conflict negativ de competenta. Pluralitate de debitori. Instanta de executare competenta Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia I civila Decizia nr. 816/2020, Sedinta publica din data de 1 aprilie 2020