din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3359 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Declaratia a Ministrului Justitiei privind Agentia Nationala de Integritate si Mecanismul de Cooperare si Verificare

Declaratia a Ministrului Justitiei privind Agentia Nationala de Integritate si Mecanismul de Cooperare si Verificare

  Publicat: 09 Aug 2010       1215 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Regula fundamentala a dreptuilui international contemporan,
In ultimele zile au fost adresate oficial Ministerului Justitiei mai multe intrebari formulate de mass-media in legatura cu aspectele tehnice ale procesului legislativ privind adoptarea unui nou cadru normativ al activitatii Agentiei Nationale de Integritate .

Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Este procesul psihic care se manifesta prin actiuni constiente indreptate spre realizarea unor scopuri stabilite.
Procedura legala aplicabila de instanta de judecata in cazurile in care partea careia i se opune un inscris sub semnatura privata tagaduieste scrisul
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Procedura legala aplicabila de instanta de judecata in cazurile in care partea careia i se opune un inscris sub semnatura privata tagaduieste scrisul
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.

In aceste conditii, ministrul Justitiei, Catalin Predoiu, declara urmatoarele:

a��Dupa cum se stie, Biroul Permanent al Camerei Deputatilor a convocat o sesiune extraordinara a Camerei Deputatilor si a sesizat Comisia Juridica a Camerei Deputatilor pentru a realiza un raport asupra proiectului de lege privind consolidarea integritatii in exercitarea functiilor publice, pe baza deciziei Curtii Constitutionale.

Convocarea Camerei in sesiune de urgenta pentru a dezbate cadrul normativ al ANI reprezinta, dincolo de relevanta tehnica, un semnal politic corect privind vointa Parlamentului de a remedia o vulnerabilitate importanta in cadrul Mecanismului de Cooperare si Verificare . Pe de alta parte, dezbaterile parlamentare vor putea oferi oportunitatea formarii unui consens politic cat mai larg pentru un cadru normativ adecvat al ANI.

Solutiile care trebuie sa stea la baza viitoarei reglementari a ANI trebuie sa tina cont atat de deciziile Curtii Constitutionale, cat si de Decizia Comisiei Europene privind Mecanismul de Cooperare si Verificare .

Ministerul Justitiei va sprijini demersul prin participarea la redactarea textelor in procesul de dezbatere parlamentara, atat in Comisie, cat si in Plenul Camerei, indiferent daca este vorba de completarea proiectului de lege intors de la CCR sau de o noua initiativa parlamentara.

Problematica Mecanismului de Cooperare si Verificare (MCV) nu este insa epuizata de obiectivul Agentiei Nationale de Integritate (MCV).

Mesajul ultimului raport de tara trebuie perceput in trepte de profunzime si vizeaza explicit Justitia si implicit intensificarea eforturilor politice pentru compatibilizarea profunda a societatii romanesti cu valorile si obiectivele democratiilor euro-atlantice.

Remedierea cadrului normativ al ANI este numai o etapa in efortul sistematic si continuu pe care intregul sistem politic putere a�� opozitie trebuie sa il faca pentru realizarea obiectivelor MCV.

Buna guvernare la nivel central si mai ales local, indiferent de orientare politica, combaterea coruptiei si mentinerea integritatii in functiile publice sunt conditii pentru mentinerea Romaniei pe traiectul european.

Obiectivul atragerii fondurilor comunitare si implicit al dezvoltarii Romaniei este realizabil numai in conditii de profesionalism si integritate in exercitarea functiilor publice.

Comisia Europeana acorda maxima atentie respectarii integritatii in atragerea si cheltuirea fondurilor comunitare si institutiile statului trebuie sa faca aplicarea aceluiasi spirit in conditii de transparenta.

Initiativele economice ale institutiile statului, precum desfasurarea licitatiilor, atragerea de fonduri comunitare, privatizarile sau concesionarile trebuie desfasurate transparent si legal, respectand acquisul comunitar.

Pentru participarea eficienta la buna functionare a Uniunii Europene este necesar ca dezvoltarea economica sa fie dublata de asumarea de catre sistemul politic a tuturor atributelor europene, de la finantarea partidelor si asigurarea integritatii in functiile publice, politica resurselor umane si alocarea resurselor financiare, pana la responsabilitatea actului legislativ la nivel guvernamental si parlamentar.

Raportul de tara pe justitie din iulie 2010 se cuvine a fi receptat de sistemul politic ca un semnal energic transmis din partea Comisiei si a Statelor Membre privind optiunile de viitor ale Romaniei, fata de programe sectoriale precum Spatiul Schengen, dar si general europene.

Ministerul Justitiei va continua sa urmareasca si sa sprijine aceste obiective, in primul rand prin eforturile de a consolida sistemul judiciar, independenta Justitiei si responsabilitatea magistratilora��.



Citeşte mai multe despre:    Ministerul Justitiei    Agentia Nationala de Integritate    Mecanismul de Cooperare si Verificare    Catalin Predoiu

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

15 iunie 2021 este data limita pana la care se pot depune declaratiile de avere si de interese anuale
13 Jun 2021 | 1479

Activitatea ANI ca urmare a raspandirii infectiei cu COVID-19 la nivel national
11 Mar 2020 | 793

Functionar public cu statut special. AVERE NEJUSTIFICATA
06 Feb 2020 | 1342

ANI lanseaza un set de trei proceduri pentru prevenirea si identificarea timpurie a situatiilor de incompatibilitate, a potentialelor conflicte de interese
29 Jan 2020 | 1164

Sumele alocate de MJ in anul 2020 pentru plata onorariilor pentru asistenta judiciara
23 Jan 2020 | 867

Precizari privind prelucrarea datelor personale de catre Agentia Nationala de Integritate
22 Jan 2020 | 1432



Articole Juridice

Dobandirea calitatii de notar public de catre judecatorii Curtii Constitutionale. Studiu de caz
Sursa: Dobre Ion

Eroarea judiciara, eroarea de judecata si erorile materiale in procesul civil
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

Constituirea unei fundatii. Patrimoniu si documente necesare
Sursa: Irina Maria Diculescu

Instanta competenta in cererile privind drepturile salariale ale magistratilor
Sursa: Irina Maria Diculescu

Jurisprudenţă

Actiune in constatarea nulitatii hotararii adoptate de consiliul judetean. Conflict de interese. Calitate procesuala activa. Regimul juridic al nulitatii in materia contenciosului administrativ
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bacau � Sectia a II-a civila, de contencios administrativ si fiscal Decizia civila nr. 84 din 31 ianuarie 2019

Neindicarea salariului confidential al membrilor de familie in declaratia de avere nu poate fi sanctionata cu amenda
Pronuntaţă de: Judecatoria Pascani Sentinta civila nr. 1976 din 20 noiembrie 2020

Hotararea CEDO in cauza Michnea impotriva Romaniei. Respectarea vietii de familie
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Conflict negativ de competenta. Pluralitate de debitori. Instanta de executare competenta
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia I civila Decizia nr. 816/2020, Sedinta publica din data de 1 aprilie 2020