Un nou program de finantare pentru IMM-uri
1. sunt persoane juridice sau persoane fizice care desfasoara activitati economice in mod independent;
2. au capital social integral privat;
3. au cel putin o luna de la data infiintarii;
4. nu au datorii la bugetul general consolidat si la bugetele locale;
5. au o cifra de afaceri anuala neta de pana la 50 milioane de euro, echivalent in lei, sau detin active totale care nu depasesc echivalentul in lei a 43 milioane de euro, la finele anului fiscal anterior;
6. au un numar mediu de salariati cuprins intre 1 si 249 inclusiv, in anul fiscal anterior (cu exceptia persoanelor fizice care desfasoara activitati economice in mod independent);
7. au sediu social/profesional, sunt inregistrate la oficiul registrului comertului si isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei;
8. nu sunt in stare de dizolvare, reorganizare judiciara, lichidare, insolventa, faliment, suspendare temporara a activitatii sau in stare de dificultate;
9. le-au fost cedate cu titlu gratuit in anul 2008 intreprinderea si fondul de comert, in conditiile legii, cu conditia mentinerii continuitatii existentei firmei si a activitatii comerciale.
Ajutoarele financiare acordate constau in sustinerea integrala a cheltuielilor pentru plata unor taxe si tarife, cum sunt cele pentru operatiunile de inscriere a modificarilor efectuate de catre Oficiul National al Registrului Comertului, taxele pentru publicarea incheierilor de modificare ca rezultat al transferului intreprinderii, taxele de timbru pentru activitatea notariala, aferente actelor, in cazul carora este prevazuta obligativitatea incheierii acestora in forma autentica, precum si taxele de timbru pentru cedarea cu titlu gratuit a intreprinderii, fondului de comert, in scopul asigurarii transferului intreprinderii mici si mijlocii.
Ulterior acordarii alocatiei nerambusabile, reprezentatii Ministerului pentru intreprinderi mici si mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale (MIMMCTPL) si cei ai oficiilor teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie pot initia proceduri de monitorizare si control, in cadrul carora au dreptul sa verifice la sediul operatorilor economici, cat si al furnizorilor, veridicitatea si conformitatea declaratiilor, activitatilor si cheltuielilor facute in cadrul Programului pentru sprijinirea transferului afacerilor.
In cazul in care se constata ca beneficiarii au facut declaratii incomplete sau neconforme cu realitatea sau nu si-au respectat angajamentele pentru obtinerea alocatiei financiare nerambursabile, acestia vor fi obligati sa ramburseze sumele primite, cu dobanzile si penalitatile aferente, calculate la data constatarii.
Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Legislaţie OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
