Totusi, platile subiacente acestor conturi au fost in continuare afectate de un nivel semnificativ de eroare, indicele de eroare estimat fiind de 3,7 % pentru o valoare totala a cheltuielilor UE de 122,2 miliarde de euro. Indicele de eroare nu reprezinta o estimare cu privire la fraude, ci reflecta estimarea de catre CCE a gradului de nerespectare a normelor care reglementeaza cheltuielile, exemple de astfel de situatii incluzand: incalcarea normelor privind achizitiile publice, declararea de costuri neeligibile sau calculate incorect pentru proiecte care primesc cofinantare din partea UE sau supradeclararea suprafetelor de teren de catre fermieri. Sistemele de control testate din diversele domenii ale bugetului UE continuau sa fie doar partial eficace in asigurarea regularitatii platilor.Grupul de politici Coeziune, energie si transporturi s-a dovedit a fi domeniul de cheltuieli al UE cel mai vulnerabil la erori, cu un indice estimat de eroare de 7,7 %. Acest indice este mai mare decat cel pentru 2009 si, in acelasi timp, explica usoara crestere inregistrata la nivelul indicelui de eroare estimat pentru ansamblul bugetului. Statele membre poarta o parte a raspunderii, intrucat au fost, din nou, doar partial eficace in prevenirea sau in detectarea si corectarea erorilor. In plus, exista in continuare riscuri ridicate la nivelul platilor intermediare si finale pentru grupurile de politici Ajutorul extern, dezvoltarea si extinderea si Cercetare si alte politici interne.Pentru majoritatea cheltuielilor UE, indicele de eroare a ramas relativ stabil fata de 2009. Pentru Agricultura si resurse naturale, indicele de eroare estimat a fost de 2,3 %. Platile directe din cadrul Sistemului integrat de administrare si control (IACS), carora le-au corespuns aproape 40 de miliarde din totalul de 56,8 miliarde de euro cheltuite in acest domeniu, nu au fost afectate de un nivel semnificativ de eroare.Pe langa conformitatea cu legile si reglementarile in vigoare, un alt obiectiv care ar trebui tintit de cheltuielile UE este eficacitatea. In acest sens, Comisia si statele membre ar trebui sa acorde o mai mare atentie stabilirii unor obiective de tip SMART (definite in mod exact, masurabile, pertinente, realizabile si cu termene de indeplinire precise) atunci cand planifica programele de cheltuieli ale UE, precum si gestionarii riscurilor care pot afecta punerea in aplicare a actiunilor. O buna raportare cu privire la performanta este esentiala pentru a asigura darea de seama pentru actul de gestiune de catre cei care sunt responsabili de administrarea bugetului UE.Presedintele CCE, Vitor Caldeira, a declarat astazi Comisiei pentru control bugetar a Parlamentului European: Raportul anual 2010 reitereaza mesajul-cheie al rapoartelor din anii anteriori. In pofida ameliorarii treptate a sistemelor, de-a lungul mai multor ani, continua sa existe riscuri semnificative la adresa regularitatii platilor, care nu pot fi combatute pe deplin decat prin reformarea cadrelor legislative si prin remodelarea sistemelor de control . Propunerile vizand legislatia sectoriala care urmeaza sa reglementeze cheltuielile incepand cu anul 2014 reprezinta un prilej de a implementa aceste solutii. Insa, asa cum am subliniat si anul trecut, reformele trebuie sa fie axate pe imbunatatirea calitatii de ansamblu a cheltuielilor. Acest lucru inseamna imbunatatirea gestiunii si a combaterii riscurilor la adresa regularitatii si a performantei, concomitent cu reducerea costurilor mecanismelor de control .Este pentru prima data cand CCE publica indici de eroare estimati, atat pentru ansamblul bugetului UE, cat si pentru grupuri de domenii de politici. Indicii de eroare se calculeaza prin extrapolarea erorilor cuantificabile detectate in esantioanele de operatiuni auditate. CCE compara indicele de eroare estimat cu un prag de semnificatie de 2 % pentru a determina - bazandu-se si pe alte probe de audit - daca nivelul de eroare este semnificativ.Prezentarea de azi, la Bruxelles, a Raportului anual 2010 in fata Comisiei pentru control bugetar a Parlamentului European va pune in miscare procedura de descarcare de gestiune privind executia bugetului UE pentru exercitiul financiar 2010. Presedintele CCE, Vitor Caldeira, va prezenta Raportul anual 2010 si in fata Parlamentului European in sesiune plenara, marti, 15 noiembrie, la Strasbourg, precum si in fata Consiliului Afaceri Economice si Financiare (ECOFIN), la sfarsitul lunii noiembrie.
RIL admis: recuperarea prejudiciului produs de salariat - momentul de inceput al termenului de prescriptie extinctiva 05 Jun 2019 | 1631
Monitorul Oficial din data de 29 martie 2017 29 Mar 2017 | 1563
Monitorul Oficial din data de 16 ianuarie 2017 16 Jan 2017 | 1769
Constitutionalitate. Art. 82 alin. (2) din Legea nr. 303/2004 ref. la pensionarea personalului din sistemul de justitie 11 May 2016 | 4270
Invitatie la cea de-a doua editie a Conferintei Nationale de Contencios Administrativ 12 Feb 2016 | 2132
12 persoane au fost trimise in judecata in dosarul retrocedarilor frauduloase 10 Apr 2015 | 2179
Plata drepturilor cuvenite salariatilor detasati. Aspecte particulare Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Dialogurile MCP (XI): Recuperarea prejudiciilor stabilite de Curtea de Conturi de la salariati Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Consideratii asupra constitutionalitatii scutirii autoritatilor publice de taxa judiciara de timbru in actiunile care au ca obiect venituri publice Sursa: Irina Maria Diculescu
ICCJ. Dezlegare chestiune de drept � scutirea de la plata taxei de timbru in calea de atac Sursa: Av. Gherasim Andrei-Gheorghe
Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Momentul de la care curge termenul de prescriptie al dreptului material la actiune privind plata despagubirilor pentru pagubele produse de salariati Pronuntaţă de: Tribunalul Arges
Rambursarea retroactiva a somajului eronat de catre autoritatea publica Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Restituirea, cu titlu de plata nedatorata, a drepturilor salariale incasate fara temei legal Pronuntaţă de: Decizia civila nr.410/14.06.2018 a Curtii de Apel Galati