din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3714 de useri online



Prima pagină » Articole juridice » Dreptul Proprietatii Intelectuale » Intinderea protectiei marcilor in Uniunea Europeana

Intinderea protectiei marcilor in Uniunea Europeana

  Publicat: 22 Sep 2011       4320 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro        Secţiunea: Dreptul Proprietatii Intelectuale  


Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Apare cand o intreprindere (sau o persoana) profita de actiunile si de eforturile realizate de o alta, fara sa suporte sau sa participe la costurile acestora. De exemplu, un detailist poate decide sa formeze demonstratori (si sa suporte costurile aferente),
In speta, este de competenta instantei nationale sa verifice in special daca Marks & Spencer a adus atingere uneia dintre �functiile� marcii sau a comis un act de parazitism prin utilizarea in cadrul unui serviciu de referentiere apartinand Google a unor cuvinte-cheie ce corespund marcii concurentului sau Interflora

1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Mrca inregistrata in conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 207/2009 al Consiliului din 26 februarie 2009
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
reprezinta o investitie in active corporale sau necorporale in scopul:
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Ansamblu de solutii pronuntate de catre organele de jurisdictie in legatura cu probleme de drept sau institutiile juridice examinate cu prilejul desfasurarii litigiilor din competenta lor.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
In sensul legislatiei comunitare antitrust, prin �intreprindere� se intelege orice entitate angajata intr-o activitate economica, adica o activitate constand in oferirea de bunuri sau de servicii pe o piata data, independent de statutul sau juridic si de modul de finantare.
Persoana fizica sau juridica ce datoreaza o suma de bani debitorului urmarit
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
1. Persoana careia ii apartine un drept sau ii revine o obligatie in mod direct. De exemplu, o persoana poate fi titulara a dreptului de proprietate, a dreptului de autor, a unui drept de creanta etc.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Apare cand o intreprindere (sau o persoana) profita de actiunile si de eforturile realizate de o alta, fara sa suporte sau sa participe la costurile acestora. De exemplu, un detailist poate decide sa formeze demonstratori (si sa suporte costurile aferente),
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Mrca inregistrata in conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 207/2009 al Consiliului din 26 februarie 2009
Mrca inregistrata in conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 207/2009 al Consiliului din 26 februarie 2009

Societatea comerciala americana Interflora Inc. gestioneaza o retea mondiala de livrare de flori. Interflora British Unit este titulara unei licente acordate de Interflora Inc. Reteaua Interflora este formata din vanzatori de flori carora clientii le pot adresa comenzi, personal, prin telefon sau prin internet, aceste din urma comenzi fiind onorate de membrul retelei care se afla cel mai aproape de locul de livrare a florilor.

INTERFLORA este o marca nationala in Regatul Unit si de asemenea o marca comunitara. Aceste marci se bucura de un renume important in Regatul Unit si in alte state membre ale Uniunii Europene.

Marks & Spencer (``M & S``), o societate de drept englez, este unul dintre principalii vanzatori cu amanuntul din Regatul Unit. Unul dintre serviciile sale consta in vanzarea si livrarea de flori, aceasta activitate comerciala fiind in concurenta cu activitatea desfasurata de Interflora. In cadrul serviciului de referentiere ``AdWords`` apartinand Google, M & S a selectat in calitate de cuvinte-cheie termenul ``Interflora`` si variantele acestuia, mai precis ``Interflora Flowers``, ``Interflora Delivery``, ``Interflora.com``, ``Interflora co uk`` etc. In consecinta, atunci cand utilizatorii de internet introduc cuvantul ``Interflora`` sau una dintre aceste variante ca termen de cautare in motorul de cautare Google apare un anunt al M & S.

High Court of Justice (England & Wales), Chancery Division (Regatul Unit), sesizata cu o actiune privind incalcarea drepturilor sale asupra marcii formulata de Interflora impotriva M & S, solicita Curtii de Justitie sa se pronunte cu privire la mai multe aspecte privind utilizarea fara consimtamantul titularului marcii a unor cuvinte-cheie identice cu aceasta de catre un concurent in cadrul unui serviciu de referentiere pe internet1.

Curtea aminteste mai intai ca, in cazul utilizarii de catre un tert a unui semn identic cu marca pentru produse sau servicii identice cu cele pentru care a fost inregistrata marca, titularul marcii este indreptatit sa interzica utilizarea mentionata numai daca aceasta este susceptibila sa aduca atingere uneia dintre ``functiile`` marcii. Functia sa esentiala este de a garanta consumatorilor provenienta produsului sau serviciului protejat de marca (functia de indicare a originii), celelalte functii fiind, printre altele, functia de publicitate si cea de investitie . Curtea subliniaza in aceasta privinta ca functia marcii de indicare a originii nu este singura functie a acesteia care merita protejata impotriva atingerilor aduse de terti. Astfel, o marca constituie deseori - in afara unui uindiciu al provenientei produselor sau a serviciilor - un instrument de strategie comerciala folosit, in special, in scopuri publicitare sau pentru a dobandi o reputatie in vederea fidelizarii consumatorului.

Facand trimitere la jurisprudenta Google, Curtea aminteste ca se aduce atingere functiei marcii de indicare a originii atunci cand anuntul afisat pornind de la cuvantul-cheie care corespunde marcii nu permite sau permite numai cu dificultate utilizatorului de internet normal informat si suficient de atent sa afle daca produsele sau serviciile vizate de anunt provin de la titularul marcii sau de la o intreprindere legata din punct de vedere economic de acesta ori, dimpotriva, de la un tert . In schimb, utilizarea unui semn identic cu marca altuia in cadrul unui serviciu de referentiere precum ``AdWords`` nu aduce atingere functiei de publicitate a marcii.

Pe de alta parte, Curtea examineaza pentru prima data protectia functiei de investitie a marcii. Astfel, aduce atingere acestei functii utilizarea de catre un concurent a unui semn identic cu marca pentru produse sau servicii identice atunci cand aceasta utilizare ingreuneaza in mod substantial folosirea de catre titular a marcii sale pentru a dobandi sau pentru a conserva o reputatie de natura sa atraga si sa fidelizeze consumatorii. In situatia in care marca beneficiaza deja de o reputatie, se aduce atingere functiei de investitie atunci cand utilizarea afecteaza aceasta reputatie si pune astfel in pericol mentinerea acesteia.

In schimb, nu se poate admite ca titularul unei marci sa poata impiedica o astfel de utilizare de catre un concurent, daca aceasta utilizare are drept consecinta numai sa oblige titularul marcii sa isi adapteze eforturile pentru a dobandi sau pentru a conserva o reputatie de natura sa atraga sau sa fidelizeze consumatorii. La fel, imprejurarea ca utilizarea mentionata poate determina anumiti consumatori sa renunte la produsele sau la serviciile protejate de respectiva marca nu poate fi invocata in mod util de titularul acesteia.

In speta, este de competenta instantei nationale sa verifice daca utilizarea de catre M & S a unui semn identic cu marca INTERFLORA pune in pericol mentinerea de catre Interflora a unei reputatii de natura sa atraga si sa fidelizeze consumatorii.

Fiind solicitata sa se pronunte si cu privire la protectia consolidata a marcilor de renume, si in special cu privire la sfera notiunilor ``diluare`` (atingere adusa caracterului distinctiv al marcii de renume) si ``parazitism`` (profit necuvenit obtinut din caracterul distinctiv sau din renumele marcii), Curtea constata printre altele ca selectarea fara un ``motiv intemeiat`` in cadrul unui serviciu de referentiere a unor semne identice sau similare cu marca de renume a altuia poate fi analizata ca un act de parazitism. O asemenea concluzie se poate impune in special in cazurile in care persoanele care isi fac publicitate pe internet ofera spre vanzare, prin intermediul selectarii de cuvinte-cheie care corespund unor marci de renume, produse care sunt imitatii ale produselor titularului marcilor respective.

In schimb, atunci cand publicitatea afisata pe internet pornind de la un cuvant-cheie care corespunde unei marci de renume propune o alternativa in raport cu produsele sau cu serviciile titularului marcii de renume - fara sa ofere o simpla imitatie a produselor sau a serviciilor titularului acestei marci, fara sa cauzeze o diluare a acesteia din urma sau sa aduca atingere renumele sau (defaimare) si, in sfarsit, fara sa aduca atingere functiilor marcii respective - o asemenea utilizare se inscrie, in principiu, in cadrul unei concurente sanatoase si loiale in sectorul produselor sau al serviciilor in cauza.

1 Prima directiva 89/104/CEE a Consiliului din 21 decembrie 1988 de apropiere a legislatiilor statelor membre cu privire la marci (JO L 40, p. 1, Editie speciala 17/vol. 1, p. 92), abrogata prin Directiva 2008/95/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 22 octombrie 2008 de apropiere a legislatiilor statelor membre cu privire la marci (JO L 299, p. 25). Regulamentul (CE) nr. 40/94 al Consiliului din 20 decembrie 1993 privind marca comunitara (JO L 11, p. 1, Editie speciala 17/vol. 1, p. 146), abrogat prin Regulamentul (CE) nr. 207/2009 al Consiliului din 26 februarie 2009 privind marca comunitara (JO L 78, p. 1).





Citeşte mai multe despre:    Curtea de Justitie a Uniunii Europene    Marca    Google    Internet    Cuvinte-cheie    Jurisprudenta Google    AdWords

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte Titluri

Anularea executarii silite in cazul cesiunii de creanta
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Perimarea executarii silite. Termenul de invocare
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

GDPR: Montarea unor camere video in perimetrul apartamentului proprietate personala
Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP

Inregistrarea la EUIPO unei marci sonore prezentate in format audio
Sursa: EuroAvocatura.ro

Protectia corespondentei electronice a salariatului in era digitala
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Particularitati privind procedura concilierii in litigiile de munca
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Discriminarea, victimizarea si hartuirea la locul de munca. Modificarile si completarile aduse Codului muncii prin Legea 151/2020
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

Timpul de lucru; munca suplimentara; sarcina probei privind timpul de munca al salariatului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 355/15.09.2020

Dreptul la concediu de odihna in cazul cumulului de contracte de munca ale aceluiasi salariat. Principiul nediscriminarii in cazul salariatilor angajati cu fractiune de norma
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 640/11.10.2018

Drept de autor asupra programului informatic. Obligatia de confidentialitate a fabricantului bazei de date
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 179 din 28 ianuarie 2020

Actiune in contrafacere. Conflict intre o marca si un nume comercial. Invocarea notorietatii marcii. Conditii
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 284 din 4 februarie 2020

Prelungirea raportului de serviciu dupa implinirea varstei de pensionare, pana la varsta de 65 de ani. Conditii. Aplicarea prioritara a dreptul european
Pronuntaţă de: Curtea de Apel BUCURESTI - 533/28.05.2020