La 30 septembrie 2009, Tribunalul a anulat pentru a doua oara acte1 ale Consiliului prin care se dispusese inghetarea fondurilor domnului Jose Maria Sison, resortisant filipinez cu resedinta in Tarile de Jos (Hotararea Sison II)2. Tribunalul a considerat ca deciziile nationale pe care Consiliul se intemeiase pentru inghetarea fondurilor domnului Sison nu urmareau nici inceperea unor cercetari sau a urmaririi penale, nici condamnarea pentru activitati teroriste, contrar cerintelor legislatiei Uniunii.Deciziile nationale in discutie proveneau de la instante olandeze si fusesera pronuntate in contextul unei cereri de recunoastere a statutului de refugiat. Aceasta cerere fusese respinsa in mai multe randuri de Ministerul Justitiei olandez pentru motivul ca domnul Sison era seful partidului comunist din Filipine si condusese New People`s Army (NPA), aripa armata a acestui partid, care fusese implicata intr-un numar mare de acte teroriste in Filipine.In Hotararea din 30 septembrie 2009, Tribunalul nu s-a pronuntat asupra cererii de despagubire introdusa de domnul Sison impreuna cu cererea de anulare, solutionarea acesteia fiind suspendata pana la pronuntarea hotararii privind cererea de anulare a masurilor de inghetare a fondurilor.Prin hotararea de Tribunalul se pronunta asupra cererii de despagubire si o respinge.Tribunalul considera ca incalcarea, chiar daca este dovedita cu claritate, nu este suficient de grava pentru a angaja raspunderea extracontractuala a Comunitatii fata de domnul Sison. In aceasta privinta, Tribunalul aminteste ca actiunea in despagubire nu urmareste asigurarea repararii prejudiciului cauzat de orice nelegalitate. Numai o incalcare suficient de grava a unei norme de drept avand ca obiect conferirea de drepturi particularilor poate angaja raspunderea Comunitatii. Criteriul decisiv pentru determinarea faptului daca este indeplinita aceasta cerinta il reprezinta nerespectarea vadita si grava, de catre institutia in cauza, a limitelor care se impun puterii sale de apreciere.Tribunalul considera ca interpretarea si aplicarea dreptului comunitar in discutie erau dificile. Acesta constata de la bun inceput ca insusi modul de redactare a dispozitiilor in discutie este deosebit de confuz, aspect confirmat de jurisprudenta abundenta a Tribunalului in aceasta materie. Numai dupa o examinare a aproximativ zece cauze, esalonata pe mai multi ani, Tribunalul a elaborat in mod progresiv un cadru rational si coerent de interpretare a acestor dispozitii. Astfel, prin Hotararea Sison II Tribunalul a considerat ca, pentru a fi invocata in mod valabil de Consiliu, o decizie nationala trebuie sa se inscrie in cadrul unei proceduri nationale care sa vizeze direct si in principal aplicarea unei masuri de tip preventiv sau represiv impotriva persoanei interesate, in vederea combaterii terorismului.Pe de alta parte, Tribunalul subliniaza ca, in mod contrar celor sustinute de domnul Sison, refuzul Ministerului Justitiei olandez de a-i recunoaste statutul de refugiat, motivat in esenta pe faptul ca acesta condusese NPA, raspunzatoare pentru un numar mare de atacuri teroriste in Filipine, a fost aprobat, in esenta, de instantele olandeze. Prin urmare, Consiliul nu a savarsit o eroare de apreciere prin referirea la aceste aspecte factuale, iar in Hotararea Sison II Tribunalul a respins argumentele domnului Sison in aceasta privinta.In aceste imprejurari, avand in vedere, de asemenea, importanta fundamentala a combaterii terorismului international, incalcarea savarsita de Consiliu se explica prin constrangerile si prin responsabilitatile specifice care reveneau acestei institutii si constituie o neregula pe care o putea savarsi in imprejurari similare o administratie care actioneaza cu prudenta si diligenta obisnuite.
Hotararea in cauza T-341/07 Jose Maria Sison/Consiliul1 In special Regulamentul (CE) nr. 501/2009 din 15 iunie 2009 de punere in aplicare a articolului 2 alineatul (3) din Regulamentul nr. 2580/2001 si de abrogare a Deciziei 2009/62 (JO L 151, p. 14), in vigoare la acel moment.2 Hotararea din 30 septembrie 2009, Sison/Consiliul (T-341/07); a se vedea de asemenea CP 80/09.
Inregistrarea la EUIPO unei marci sonore prezentate in format audio Sursa: EuroAvocatura.ro
Modificarea contractelor de munca in contextul noilor realitati economice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu
Necesitatea examinarii gradului redus de similitudine a marcilor in conflict Sursa: EuroAvocatura.ro
CJUE: Noi instructiuni practice pentru parti. Faza scrisa si orala a procedurii Sursa: EuroAvocatura.ro
Dreptul de acces la documentele continute in dosarul unei cereri de autorizare a introducerii pe piata a medicamentelor Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Un semn care evoca marijuana nu poate fi inregistrat Sursa: EuroAvocatura.ro
Legea concurentei: raportarea amenzii la cifra de afaceri realizata in anul anterior � pedeapsa justa sau grava inechitate Sursa: Irina Maria Diculescu
Achitare in procesul penal. Dreptul la plata tuturor drepturile salariale aferente perioadei de suspendare a contractului de munca Pronuntaţă de: Tribunalul Prahova
Demisia salariatului. Angajatorul nu este in masura sa recalifice arbitrar cererea formulata de salariat Pronuntaţă de: Tribunalul Ilfov
Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021
Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020
ICCJ. Fals in inscrisuri sub semnatura privata. Continutul infractiunilor de folosire sau prezentare cu rea-credinta de documente ori declaratii false, inexacte sau incomplete Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ