din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2604 de useri online



Prima pagină » Articole juridice » CEDO. Justitie Europeana » Reteaua Judiciara Europeana

Reteaua Judiciara Europeana

  Publicat: 22 Aug 2012       4083 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro        Secţiunea: CEDO. Justitie Europeana  


Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Cooperarea judiciara efectiva intre statele membre in materie civila si comerciala este o preconditie cruciala in procesul consolidarii spatiului de libertate, securitate si justitie pentru toti cetatenii UE.

Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Personal auxiliar incadrat pe langa tribunale si judecatorii,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Dorinta populatiei si a companiilor de a detine active care pot fi usor schimbate contra bunurilor si serviciilor.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Europa "cu geometrie variabila" este termenul utilizat pentru a descrie o metoda de integrare diferentiata, care tine seama de diferentele ireconciliabile care exista in interiorul structurii de integrare, si care face posibila, prin urmare, o separare permanenta intre un grup de state membre si un numar de unitati de integrare mai putin dezvoltate.

In acest context, rolul central apartine Retelei Judiciare Europene in materie civila si comerciala, creata prin Decizia Nr. 2001/470/CE a Consiliului din 28 mai 2001, de creare a unei Retele Judiciare Europene in materie civila si comerciala, 1 modificata prin Decizia Nr. 568/2009/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 18 iunie 2009.2 Aceste instrumente se aplica in toate statele membre cu exceptia Danemarcei.

In temeiul articolului 2 din Decizie, Reteaua Judiciara Europeana este compusa din: 1) puncte de contact desemnate de statele membre, 2) autoritatie centrale numite de anumite instrumente juridice UE, instrumente de drept international la care statele membre sunt parti sau legi interne in domeniul cooperari judiciare in materie civila si comerciala, 3) magistrati de legatura si 4) alte autoritati judiciare sau administrative cu responsabilitati in domeniul cooperarii judiciare in materie civila si comerciala (instante), a caror calitate de membri la Retea este considerata utila de statele membre. Din 2009, reteaua a fost deschisa asociatiilor profesionale ce reprezinta, la nivel national, profesii juridice direct implicati in aplicarea instrumentelor comunitare si internationale cu privire la cooperarea judiciara in materie civila si comerciala, cum ar fi avocati, notari si executori judecatoresti.

Articolul 3 din Decizie prevede ca Reteaua are doua sarcini specifice: 1) facilitarea cooperarii judiciare intre statele membre in materie civila si comerciala prin crearea unui sistem de informare pentru membrii Retelei si 2) facilitarea accesului la justitie prin furnizarea de informatii cu privire la instrumentele de cooperare judiciara ale UE si internationale. Reteaua faciliteaza, de asemenea, buna functionare a procedurilor cu un impact transfrontalier si facilitarea cererilor de cooperare judiciara intre statele membre, in special daca niciun instrument al UE sau international nu este aplicabil. Mai mult, Reteaua este activa in stabilirea, intretinerea si promovarea unui sistem de informare a publicului cu privire la cooperarea judiciara in materie civila si comerciala in UE, la instrumentele UE si internationale relevante si la legea interna a statelor membre, cu referire deosebita la accesul la justitie.

Principala sursa de informare trebuie sa fie site-ul de Internet al Retelei ce contine informatii actualizate in toate limbiile oficiale ale institutiilor Uniunii.3 Nu in ultimul rand, Reteaua sustine aplicarea efectiva si practica a instrumentelor sau conventiilor UE in vigoare intre doua sau mai multe state membre, permitand instantelor sau autoritatilor care trebuie sa aplice legea unui alt stat membru sa foloseasca Reteaua pentru a obtine informatii cu privire la continutul legii aplicabile. Aceasta din urma este una din multiplele functii ale punctului de contact din fiecare stat membru. In asigurarea continutului legii aplicabile al unui alt stat membru punctul de contact se poate folosi de sprijinul oricaruia din membrii Retelei din statul membru pentru a furniza informatiile cerute. Informatiile din raspunsul la cererea de cooperare judiciara nu sunt obligatorii pentru punctul de contact, autoritatile consultat sau autoritatea care a facut cererea .

Articolul 8 din Decizie defineste procedura legata de cererile de cooperare judiciara. Punctele de contact, ca intermediari activi, trebuie sa raspunda cererilor de cooperare judiciara in termenul limita stabilit (in 15 zile de la primire, sau treizeci de zile daca este prelungit) prin folosirea celor mai adecvate facilitati tehnologice prevazute de statele membre. Comisia pastreaza un registru al cererilor si raspunsurilor punctelor de contact, si furnizeaza in mod regulat punctelor de contact informatii cu privire la statisticile cererilor de cooperare judiciara si raspunsurilor la acestea.

Daca oricare din cauzele mentionate anterior in care instanta unui stat membru trebuie sa stabileasca continutul legii straine care se aplica litigiului, instanta poate face o cerere de cooperare judiciara si o prezinta punctului de contact din propria tara, care o va trimite punctului de contact din tara a carei lege va fi aplicata. Acest din urma punct de contact trebuie sa raspunda in termen de 15 zile, sau mai mult daca sunt adresate intrebari complexe. Pentru a furniza informatiile solicitate, punctul de contact caruia ii este adresata o cerere se poate baza pe alte autoritati din statul sau membru. Mijloace mai rapide de comunicare, cum ar fi mesajele prin e-mail, sunt deosebit de utile in asigurarea eficientei sistemului de cooperare.

1 JO L 174/25 (2001).
2 JO L 168/35 (2009). Alte instrumente juridice ce intensifica cooperarea transfrontaliera intre instantele nationale civile includ: Regulamentul (CE) Nr. 1393/2007 al Parlamentului European si al Consiliului din 13 noiembrie 2007 privind notificarea sau comunicarea in statele member a actelor judiciare si extrajudiciare in materie civila sau comerciala (notificarea sau comunicarea actelor), si abrogarea Regulamentului (CE) Nr. 1348/2000 al Consiliului, JO L 324/79 (2007) si Regulamentul (CE) Nr. 1206/2001 al Consiliului din 28 mai 2001 privind cooperarea intre instantele statelor membre in domeniul obtinerii de probe in materie civila sau comerciala, JO L 174/21 (2001).
3 Acest site este: http://ec.europa .eu/civiljustice/index_en.htm.





Citeşte mai multe despre:    Reteaua Judiciara Europeana

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte Titluri

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Model contract de munca 2024. CIM editabil 2024!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti