din anul 2007, atuul tau de DREPT!
4757 de useri online



Prima pagină » Jurisprudenţă » Dreptul Muncii » Retrogradare din functie publica. Nelegalitate

Retrogradare din functie publica. Nelegalitate

  Publicat: 03 Dec 2010       9235 citiri        Secţiunea: Dreptul Muncii  


Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Modificarea raportului de functie in temeiul art. 4 din O.U.G. nr. 1/2009, este nelegala daca se ajunge la retrogradarea functionarului public.

Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Treapta in ierarhia diplomatica.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Codul de procedura civila reglementeaza judecata in fond a cauzelor civile, judecata care cunoaste trei faze (etape):
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Treapta in ierarhia diplomatica.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Salariul reprezinta contraprestatia muncii depuse de salariat in baza contractului individual de munca.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Setul de masuri si actiuni multidimensionale din domeniile protectiei sociale, ocuparii fortei de munca, locuirii, educatiei, sanatatii,
Salariul reprezinta contraprestatia muncii depuse de salariat in baza contractului individual de munca.
Este actul procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
Setul de masuri si actiuni multidimensionale din domeniile protectiei sociale, ocuparii fortei de munca, locuirii, educatiei, sanatatii,
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Treapta in ierarhia diplomatica.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Dispozitie cuprinsa in testament prin care testatorul dispune ca dupa decesul sau ca o anumita persoana sa primeasca intreaga mostenire (legat universal),
Puterile publice existente in stat.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Efect negativ, cu caracter patrimonial sau nepatrimonial, produs unei persoane prin fapta ilicita a altei persoane ori prin actiunea lucrurilor sau animalelor care se afla sub paza juridica a altei persoane.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.

Prin actiune reclamanta functionar public a chemat in judecata pe a chemat in judecata pe paratul Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale solicitand sa se anuleze partial ordinul nr. 175/18.II.2009 emis de parat, privind trecerea sa pe functia publica de executie de consilier clasa I grad profesional principal treapta de salarizare 1, reincadrarea pe functia publica de executie ``consilier clasa I grad profesional superior treapta de salarizare 1``, incepand cu data de 18.02.2009, plata diferentei dintre achitat pentru functia publica generala de executie consilier clasa I grad profesional principal treapta de salarizare 1 si pe care trebuia sa il primeasca, aferent functiei publice generale de executie consilier clasa I grad profesional superior treapta de salarizare 1, incepand cu 18.02.1009, cu cheltuieli de judecata .
Prin sentinta civila nr. 2/13.01.2010 pronuntata in dosarul nr. 1276/59/2009, Curtea de Apel Timisoara a admis actiunea, a anulat Ordinul nr.175/18.II.2009 emis de parat, in parte, privind trecerea reclamantei pe functia publica de executie de consilier clasa I grad profesional principal treapta de salarizare 1, dispune reincadrarea reclamantei pe functia publica de consilier clasa I grad profesional superior treapta de salarizare 1, incepand cu data de 18.II.2009 si obliga paratul la plata diferentei dintre achitat pentru functia publica de executie consilier clasa I grad profesional principal treapta de salarizare 1 si aferent functiei publice generale de executie de consilier clasa I grad profesional superior treapta de salarizare 1, incepand cu data de 18.II.2009.
In motivare Curtea a retinut ca potrivit probelor depuse la dosar, reclamanta a fost numita prin Ordinul nr. 406/2007 (fila 6) emis de acelasi parat, incepand cu data de 14.V.2007, potrivit art. 54 alin. (2) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor public, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in functia publica de director executiv adjunct, consilier clasa I grad profesional superior treapta de salarizare 1 al activitatii economice din cadrul Directiei de Munca si protectie Sociala a judetului Arad, cu un salariu de baza lunar de 1565 lei, la care se adauga indemnizatia de conducere in procent de 40%, de merit in procent de 15% si sporul pentru vechime in munca in procent de 10%.
Potrivit Ordinului nr.839/31.10.2008 (fila 7 dosar) eliberat de acelasi parat, incepand cu data de 1.XI.2008 in temeiul art.100 alin. (1) lit. c), d si alin. (2) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, cu modificarile si completarile ulterioare, reclamanta este numita in functia publica de conducere de director executiv adjunct-consilier clasa I grad profesional superior treapta de salarizare 1 la Directia de Munca si Incluziune Sociala a judetului Arad, cu un salariu de baza lunar 1920 lei, la care se adauga indemnizatia de conducere in procent de 40% si sporul pentru vechime in munca in procent de 10%.
Cele doua ordine sunt inscrise in cartea de munca a reclamantei la pozitia 22 si 29. Deci, la data emiterii ordinului nr. 175/18.II.2009, atacat in cauza, reclamanta a fost incadrata ca functionar public, consilier clasa I, grad profesional superior, treapta de salarizare 1.
Prin Ordinul nr.175/18.II.2009, paratul Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, aplicand OUG nr.1/2003 privind unele masuri in domeniul salarizarii personalului din sectorul bugetar, a dispus la data de 18.II.2009, in temeiul art. 100 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor public, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, coroborate cu prevederile art.4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.1/2009, ca reclamanta, director executiv adjunct - consilier clasa I grad profesional superior treapta de salarizare 1 la Directia de Munca si Incluziune Sociala a judetului Arad, trece pe functia publica de executie de consilier clasa I grad profesional principal treapta de salarizare 1 in cadrul Directiei de Munca si protectie Sociala a judetului Arad.
Deci prin ordinul atacat in dosar, reclamanta a fost trecuta pe o functie publica de executie, de consilier, clasa I, grad profesional principal, treapta de salarizare 1, ceea ce constituie o retrogradare, respectiv o modificare a raportului de functie publica.
Art. 4 din O.U.G. nr. 1/2009, in baza caruia s-a dispus masura fata de reclamanta, prevede, legat de persoanele care ocupa functii de conducere in institutiile publice care sunt supuse restructurarii, ca in situatia in care persoanele care ocupa functii de conducere in institutiile si autoritatile publice care sunt supuse restructurarii vor fi trecute pe un post vacant in cadrul structurii organizatorice aprobate potrivit legii.
(2) In cazul in care postul vacant este inferior postului aferent functiei de executie a persoanei care a ocupat functia de conducere, postul vacant va fi transformat la acel nivel.
(3) In situatia in care in cadrul structurii organizatorice, aprobata potrivit legii, nu exista un post vacant, se transforma postul propriu al persoanei care a ocupat functia de conducere la nivelul functiei de executie avute de aceasta.
Deci, potrivit ordonantei de urgenta, in situatia functionarilor publici cu functii de conducere, daca nu exista post vacant urmare la restructurare, a fost obligatorie transformarea postului propriu al persoanei care a ocupat functia de conducere la nivelul functiei de executie, avute de aceasta.
In cauza de fata paratul nu a respectat dispozitiile art. 4 alin. (3) din O.U.G. nr. 1/2009, aducand un prejudiciu reclamantei, in sensul art. 1 alin. (1) din Legea nr. 554/2004, prin modificarea raportului sau de functie publica, motiv pentru care actiunea se admite asa cum s-a precizat anterior, privitor la toate capetele de cerere, masura paratului avand consecinta diminuarii drepturilor salariale ale reclamantei asa cum rezulta din inscrisurile depuse la dosar.
Curtea a mai constatat ca nici art. 100 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 188/1999 privind statutul functionarilor publici, republicata nu contine prevederi privind posibilitatea retrogradarii functionarului public in caz de reorganizare, deci ordinul atacat este nelegal si in raport cu aceasta dispozitie legala inserata in ordinul atacat.




Pronuntata de: Curtea de Apel Timisoara, Decizia civila nr. 2 din 13 ianuarie 2010, Sectia contencios administrativ si fiscal


Citeşte mai multe despre:    Legea unica de salarizare    Salarii    MJLC    Functionari publici    Retrogradare    OUG 1/2009
Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte Speţe

Legalitatea platii esalonate a drepturilor salariale obtinute prin hotarari judecatoresti
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Angajatorul are dreptul de a-si organiza activitatea insa aceasta nu inseamna ca prin reorganizare se poate modifica contractul individual de munca al salariatului
Pronuntaţă de: Decizia civila nr.569/04.10.2017 a Curtii de Apel Galati

Reducerea programului de lucru si a salariului in contextul reducerii temporare a activitatii impune existenta unor motive obiective care nu depind de vointa exclusiva a angajatorului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Timisoara - Decizia civila nr.135/2020

Despagubirile pe perioada suspendarii neintemeiate a contractului de munca. Renuntarea la judecata nu inlatura posibilitatea salariatului de a solicita despagubiri pe cale separata.
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 87/16.01.2020

Recalcularea salariului prin raportare la salariul maxim stabilit in cadrul institutiei pentru aceeasi functie/grad/treapta si gradatie pentru activitatea desfasurata in aceleasi conditii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel BUCURESTI - Decizie civila nr. 1710/ 5.10.2020

Dovedirea faptei ce reprezinta abatere disciplinara. Sarcina probei
Pronuntaţă de: Curtea de Apel BUCURESTI - Decizie civila nr. 1343/07.03.2019

Existenta sau inexistenta resurselor financiare ale angajatorului nu poate avea vreo influenta asupra platii drepturilor salariale prevazute in contractul individual de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 5590 din data de 03 Decembrie 2019

Daunele morale in litigiile de munca. Salariatul trebuie sa faca dovada unor consecinte negative pe plan social si psihic, argumentarea acestora nefiind suficienta.
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 255/2014 din 07.03.2014

Sarcina probei privind achitarea drepturilor salariale si a altor beneficii revine angajatorului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 1829/2019 din 28.03.2019

Contravaloarea pagubei recuperate de angajator prin acordul partilor nu poate fi mai mare decat echivalentul a 5 salarii minime brute pe economie
Pronuntaţă de: Tribunalul Suceava - Sentinta civila nr. 45/2019



Articole Juridice

Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024
Sursa: EuroAvocatura.ro

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro

Concediul de maternitate si concediul de crestere a copilului. Aspecte practice
Sursa: MCP Cabinet avocati

Inlaturarea inechitatilor salariale dintre functionarii publici. Anularea hotararilor Consiliilor Locale
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Despagubirile datorate de institutiile publice ca urmare a concedierilor abuzive. Plata integrala sau esalonare pe 5 ani?
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati

Cererea abuziva a falimentului introdusa de catre creditor. Mijloacele de aparare ale debitorului vizat
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati