In motivarea cererii s-a mentionat, in esenta, ca in mod eronat s-a considerat ca reclamantii desfasoara operatiuni de livrare de constructii, fiind astfel obligati prin actele atacate, la obligatii de plata TVA in suma de 415.o26 lei si majorari de intarziere de 393.073 lei incepand cu luna mai 2007 motivat de faptul ca acestia, in calitate de soti, au construit o casa de locuit cu 19 apartamente , din care 18 au fost vandute in cursul anului 2007.S-a mentionat ca actele evidentiate au fost contestate de reclamanti pe calea plangerii prealabile prevazuta de art. 7 alin. 1 din Legea nr. 554/2004 fiind inregistrata la DGFP Sibiu sub nr. 2583/04.03.03.2010.Directia Generala a Finantelor Publice a Jud. Sibiu a formulat intampinare prin care a solicitat respingerea cererii de suspendare motivat de faptul ca reclamantii au edificat constructii in vederea instrainarii lor, obtinand venituri impozabile, astfel incat aceasta activitate a fost considerata ca activitate economica de pe urma careia s-au obtinut venituri impozabile in cursul anului 2007.S-a considerat de catre DGFP Sibiu ca actiunea reclamantilor este prematura atata vreme cat a fost introdusa cand nu se cunostea solutia data in contestatia administrativa si cat timp nu a expirat perioada de contestare prevazuta de art. 207 Cod procedura fiscala.De asemenea, sustinerile reclamantilor in ce priveste existenta cazului bine justificat sunt nelegale si netemeinice.Astfel, dispozitiile art. 127 alin. (1) si (2) din Legea nr. 571/2003, H.G. nr. 44/2004 alin (1) pct. 3 si O.U.G. nr. 109/2009, O.G. nr. 92/2003, art. 22 si 72 alin. 1 si 3, converg in sensul ca legiuitorul a prevazut in mod expres certitudinea impunerii activitatii de vanzare a apartamentelor daca aceasta este efectuata in scopul obtinerii de venituri cu caracter de continuitate .In ceea ce priveste prevenirea pagubei iminente, s-a considerat ca cererea reclamantilor nu este dovedita, la dosar neexistand date ca s-a inceput executarea silita pentru incasarea sumelor inscrise in decizia de impunere si avand in vedere faptul ca reclamantii nu detin alte bunuri decat cele pentru care art. 154 alin. 3 din O.G. nr. 92/2003 prevede exceptarea de la executarea silita a spatiului minim de locuit, aceasta cerere nu se justifica.Analizand actele aflate la dosar, instanta a admis cererea formulata avand in vedere urmatoarele considerente:In baza art. 14 din legea 554/2004, in cazuri bine justificate si pentru prevenirea unei pagube iminente, dupa sesizarea in conditiile art. 7 a autoritatii publice care a emis actul sau a autoritatii ierarhice superioare, persoana vatamata poate sa ceara instantei competente sa dispuna suspendarea executarii actului administrativ pana la pronuntarea instantei de fond .In speta, prin procesul verbal nr. XXX/.2010 a Raportului de Inspectie Fiscala nr. ZZZ/.2010 incheiat la persoana fizica B G si B C si a deciziei de impunere , pentru contribuabilul B G incheiate de Directia generala a Finantelor Publice a Judetului Sibiu - Activitatea de Inspectie Fiscala - persoane fizice s-au stabilit in sarcina reclamantilor obligatii de plata a T.V.A. in suma de 415.026 lei si majorari de intarziere de 393.073 lei incepand cu 1 mai 2007.Aceste acte au fost contestate de catre reclamanti , in conditiile art. 7 din Legea nr. 554/2004, astfel incat prezenta actiune nu poate fi considerata prematura fata de dispozitiile art. 14 din Legea nr. 554/2004 care prevad in mod expres posibilitatea introducerii unei atare cereri, dupa sesizarea cu plangere prealabila a autoritatii care a emis actul contestat, aspect indeplinit de reclamanti.In ceea ce priveste existenta conditiei ``cazului bine justificat`` de a cere suspendarea executarii actului atacat, in sensul art. 14 cu referire la art. 2 lit. ``t`` din Legea nr. 554/2004, s-a considerat aceste conditii ca fiind indeplinite.Astfel, aspectele legate de institutiile casatoriei si a comunitatii de bunuri a sotilor si asimilarea acestora de catre parata cu asocierea in participatiune, care este strict reglementata de art. 86 , art. 127 alin. 10 Cod fiscal; cele legate de aplicarea dispozitiilor O.U.G. nr. 109/2009 intrata in vigoare la 01.01.2010, cu referire la art. 127 alin. 2 ind. 1 din Codul fiscal, la o situatie anterioara intrarii in vigoare a acestui act, cele privitoare la conditiile de forma prevazute de art. 43 alin. 2 Cod procedura fiscala si art. 106.3 din Normele Metodologice de Aplicare a Codului de procedura fiscala raportat la actele in discutie, pot crea o indoiala puternica si evidenta asupra prezumtiei de legalitate care constituie unul dintre fundamentele caracterului executoriu al actelor administrative.Celelalte aspecte sustinute prin intampinare, ce tin de dovedirea legalitatii actului administrativ, intrucat acestea vizeaza fondul actului, se vor putea analiza numai in cadrul actiunii in anulare.S-a considerat ca si conditia prevenirii unei pagube iminente este indeplinita, atata vreme cat impotriva reclamantilor s-a demarat procedura executarii silite a sumelor evidentiate in cuprinsul actelor mentionate (filele 76 si 77), astfel incat prin aducerea la indeplinire a acestora s-ar produce reclamantilor un prejudiciu greu sau imposibil de inlaturat in ipoteza anularii actelor atacate.Ca urmare, fiind cumulativ indeplinite conditiile art. 14 din legea nr. 554/2004 , instanta a admis cererea reclamantilor si a dispus suspendarea executarii Procesului verbal nr. XXX/2010, a Raportului de Inspectie fiscala nr. ZZZ/.2010, incheiate la persoanele fizice B G si B C si a Deciziei de impunere , pentru contribuabilul B G, incheiate de Directia Generala A Finantelor Publice A Judetului Sibiu - Activitatea de Inspectie fiscala Sibiu - Inspectia fiscala persoane fizice.
Recuperarea prejudiciului cauzat angajatorului prin sanctionarea contraventionala a salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul SIBIU � Sentinta nr. 462/21.09.2020
Anuntarea angajatorului despre existenta unui concediu medical ulterior emiterii deciziei de concediere.Neincidenta interdictiei concedierii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Alba Iulia - Decizia civila nr. 201 din data de 06 Martie 2019
Interdictia de concediere pe durata incapacitatii temporare de munca nu opereaza in ipoteza in care angajatorul a fost anuntat despre existenta unui concediu medical ulterior emiterii deciziei de concediere Pronuntaţă de: Sentinta civila nr. 201/06.03.2019 � Tribunalul Ilfov
Atitudinea necorespunzatoare si jignitoare a salariatului poate atrage concedierea disciplinara Pronuntaţă de: Tribunalul Sibiu - Sentinta civila nr. 43 din 05.02.2019
Atitudinea necorespunzatoare a salariatului in relatiile de munca poate atrage sanctiunea concedierii Pronuntaţă de: Tribunalul Sibiu - Sentinta civila nr. 43/05.02.2019
Raport de munca nascut in temeiul unei intelegeri verbale. Identificarea elementelor esentiale ale contractului individual de munca Pronuntaţă de: Tribunalul SIBIU - Sentinta civila nr. 19/22.01.2019
Raspunderea patrimoniala a salariatului. Incasarea unor drepturi banesti necuvenite Pronuntaţă de: Tribunalul Sibiu - Sentinta civila nr. 216 din data de 30 Iunie 2020
ICCJ: Art. 21 alin. (3) din Legea nr. 165/2013 - entitatea notificata va inainta dispozitia, la emiterea careia a fost obligata de instanta, impreuna cu dosarul administrativ, direct catre Secretariatul Comisiei Nationale pentru Compensarea Imobilelor. Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
ICCJ - Decizia nr. 14/2019 dispozitiile art. 43 alin. (2) din Codul penal presupun ca toate infractiunile concurente sa fie savarsite dupa condamnarea definitiva neexecutata sau executata partial Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Decizia C.C.R. nr. 833/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 4 alin. (1) din OUG nr. 44/2015 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Respectarea principiului contributivitatii in sistemul public de pensii si aplicarea in timp a legii Sursa: Irina Maria Diculescu
Refuzul salariatului de a efectua examinarea medicala periodica. Optiunile angajatorului Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Rambursarea cheltuielilor medicale efectuate in strainatate nu poate fi refuzata din lipsa a materialelor medicale Sursa: EuroAvocatura.ro
Articolul 110 TFUE trebuie interpretat in sensul ca se opune ca un stat membru sa instituie o taxa pe poluare aplicata autovehiculelor cu ocazia primei lor inmatriculari in Romania Sursa: EuroAvocatura.ro - Avocat dr. Razvan Viorescu
Cauza TATU revine in dezbaterea profesionistilor in drept Sursa: EuroAvocatura.ro - Avocat dr. Razvan Viorescu
Taxa pe poluare instituita prin reglementarea romana si care se aplica vehiculelor cu ocazia primei lor inmatriculari in acest stat membru este contrara dreptului Uniunii Sursa: EuroAvocatura.ro
Modificarea CIM - Forta majora. Conditii Sursa: Articol preluat din nr. 3/2008 al Revistei de dreptul muncii si dreptul securitatii sociale