din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2010 de useri online



Prima pagină » Jurisprudenţă » Dreptul Muncii » Toate temeiurile de nevalabilitate a unei decizii de concediere trebuie formulate prin contestatie, neputand fi completate ulterior, chiar si pentru motive de neconstitutionalitate a legii

Toate temeiurile de nevalabilitate a unei decizii de concediere trebuie formulate prin contestatie, neputand fi completate ulterior, chiar si pentru motive de neconstitutionalitate a legii

  Publicat: 03 Feb 2019       2834 citiri        Secţiunea: Dreptul Muncii  


Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Prin sentinta civila nr.x/08.12.2015 pronuntata in dosarul nr. x/2015 de catre Tribunalul Bucuresti Sectia a VIII-a Conflicte de Munca si Asigurari Sociale, a fost admisa cererea de chemare in judecata precizata formulata de reclamanta Cocu?a S__ E__ in contradictoriu cu parata S.C. R_ M__ S.A, a fost anulata decizia de concediere nr. 71/16.05.2014 emisa de intimata, s-a dispus reintegrarea contestatoarei in functia si postul anterior detinute emiterii deciziei de concediere, a fost obligata intimata la plata catre contestatoare a unei despagubiri egale cu salariile indexate, majorate si actualizate si cu celelalte drepturi de care ar fi beneficiat in temeiul contractului individual de munca, de la data concedierii si pana la data reintegrarii efective si a fost obligata intimata la plata catre contestatoare a sumei de 2.625,53 lei cheltuieli de judecata, reprezentand cheltuieli de transport .


Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Contrarietate intre un fapt sau act juridic si prevederile actelor normative.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Persoana desemnata de catre tribunal pentru a reprezenta masa creditorilor unei companii aflata in procedura de lichidare;
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
Persoana desemnata de catre tribunal pentru a reprezenta masa creditorilor unei companii aflata in procedura de lichidare;
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Concedierea colectiva reprezinta concedierea, intr-o perioada de 30 de zile calendaristice, ca urmare a dificultatilor economice, a transformarilor tehnologice sau a reorganizarii activitatii, a unui numar de:
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Este procesul psihic care se manifesta prin actiuni constiente indreptate spre realizarea unor scopuri stabilite.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Concedierea colectiva reprezinta concedierea, intr-o perioada de 30 de zile calendaristice, ca urmare a dificultatilor economice, a transformarilor tehnologice sau a reorganizarii activitatii, a unui numar de:
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Persoana juridica sau persoana fizica cu sediul, respectiv domiciliul, in Romania ori sucursala, filiala, agentia, reprezentanta din Romania a unei persoane juridice straine cu sediul in strainatate, autorizata potrivit legii, care incadreaza forta de munca in conditiile legii.
Concedierea colectiva reprezinta concedierea, intr-o perioada de 30 de zile calendaristice, ca urmare a dificultatilor economice, a transformarilor tehnologice sau a reorganizarii activitatii, a unui numar de:
Act procesual pe care paratul are facultatea sa-l indeplineasca inainte de a incepe dezbaterea orala a procesului
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Persoana juridica sau persoana fizica cu sediul, respectiv domiciliul, in Romania ori sucursala, filiala, agentia, reprezentanta din Romania a unei persoane juridice straine cu sediul in strainatate, autorizata potrivit legii, care incadreaza forta de munca in conditiile legii.
Concedierea colectiva reprezinta concedierea, intr-o perioada de 30 de zile calendaristice, ca urmare a dificultatilor economice, a transformarilor tehnologice sau a reorganizarii activitatii, a unui numar de:
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Concedierea colectiva reprezinta concedierea, intr-o perioada de 30 de zile calendaristice, ca urmare a dificultatilor economice, a transformarilor tehnologice sau a reorganizarii activitatii, a unui numar de:
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Persoana juridica sau persoana fizica cu sediul, respectiv domiciliul, in Romania ori sucursala, filiala, agentia, reprezentanta din Romania a unei persoane juridice straine cu sediul in strainatate, autorizata potrivit legii, care incadreaza forta de munca in conditiile legii.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Pricipiu prevazut in Codul penal al Romaniei potrivit caruia legea penal se aplica infractiunilor savarsite in afara teritoriului tarii,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Concedierea colectiva reprezinta concedierea, intr-o perioada de 30 de zile calendaristice, ca urmare a dificultatilor economice, a transformarilor tehnologice sau a reorganizarii activitatii, a unui numar de:
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
Sintagma ce desemneaza creanta cu scadenta implinita, deci a carei executare, la nevoie chiar silita, poate fi ceruta de catre creditor.
1. Atributie exclusiva acordata unei persoane, unei functii sau unui organ.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Imobil asupra caruia greveaza o servitute.
Concedierea colectiva reprezinta concedierea, intr-o perioada de 30 de zile calendaristice, ca urmare a dificultatilor economice, a transformarilor tehnologice sau a reorganizarii activitatii, a unui numar de:
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Codul muncii este actul normativ care reuneste normele ce constituie dreptul comun in materia raporturilor de munca.
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
Mijloace de proba, prevazute in cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.Potrivit legii, inscrisurile pot servi ca mijloace de proba, daca in continutul lor se arata fapte sau imprejurari de natura sa contribuie la aflarea adevarului.
Reprezentare grafica, sintetica, a structurii organizatorice a unei unitati, cuprinzand compartimentele ei
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
1. Atributie exclusiva acordata unei persoane, unei functii sau unui organ.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Este puterea materiala pe care o exercita o persoana asupra bunului dandu-i posibilitatea de a se comporta ca si cum ar fi adevaratul proprietar al bunului.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
1. Aptitudine a persoanei de a-si da seama de sensul, importanta si urmarile actiunilor pe care le savarseste, precum si de a-si dirija liber vointa, potrivit cu scopurile urmarite.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Sustinerile si punctele de vedere ale partilor si procurorului exprimate in cursul procesului penal cu privire la solutionarea cauzei deduse judecatii.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
Contrarietate intre un fapt sau act juridic si prevederile actelor normative.
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Concedierea colectiva reprezinta concedierea, intr-o perioada de 30 de zile calendaristice, ca urmare a dificultatilor economice, a transformarilor tehnologice sau a reorganizarii activitatii, a unui numar de:
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Este o tranzactie sau o serie de tranzactii cu valori mobiliare conferind persoanei sau grupului de persoane implicate, prin titlurile astfel dobandite, singure ori impreuna cu cele deja detinute ori controlate, o pozitie de control sau majoritara in participare la capitalul emitentului.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.
Act adoptat de organele de stat,
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Este o tranzactie sau o serie de tranzactii cu valori mobiliare conferind persoanei sau grupului de persoane implicate, prin titlurile astfel dobandite, singure ori impreuna cu cele deja detinute ori controlate, o pozitie de control sau majoritara in participare la capitalul emitentului.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
Serviciu auxiliar alaturi de registratura, arhiva si biblioteca,
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.
Specialist cu o competenta profesionala deosebita care poate fi desemnat de catre organul de urmarire penala ori de catre organul de jurisdictie pentru a efectua lucrari sau a da lamuririle necesare asupra unor situatii de fapt, in vederea rezolvarii unui proces. In activitatea sa expertul nu transeaza conflicte si nici nu arbitreaza interese, ci executa analize, investigatii, calcule, formuland evaluari, precieri si concluzii in legatura cu situatia respectiva.
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
Persoana desemnata de catre tribunal pentru a reprezenta masa creditorilor unei companii aflata in procedura de lichidare;
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Specialist cu o competenta profesionala deosebita care poate fi desemnat de catre organul de urmarire penala ori de catre organul de jurisdictie pentru a efectua lucrari sau a da lamuririle necesare asupra unor situatii de fapt, in vederea rezolvarii unui proces. In activitatea sa expertul nu transeaza conflicte si nici nu arbitreaza interese, ci executa analize, investigatii, calcule, formuland evaluari, precieri si concluzii in legatura cu situatia respectiva.
Activitate de lamurire, de stabilire a adevaratului inteles al unei opere spirituale.
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Concedierea colectiva reprezinta concedierea, intr-o perioada de 30 de zile calendaristice, ca urmare a dificultatilor economice, a transformarilor tehnologice sau a reorganizarii activitatii, a unui numar de:
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Concedierea colectiva reprezinta concedierea, intr-o perioada de 30 de zile calendaristice, ca urmare a dificultatilor economice, a transformarilor tehnologice sau a reorganizarii activitatii, a unui numar de:
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
1. Atributie exclusiva acordata unei persoane, unei functii sau unui organ.
Concedierea colectiva reprezinta concedierea, intr-o perioada de 30 de zile calendaristice, ca urmare a dificultatilor economice, a transformarilor tehnologice sau a reorganizarii activitatii, a unui numar de:
1. Atributie exclusiva acordata unei persoane, unei functii sau unui organ.
Legea 10 din 2001. Persoana fizica sau juridica, proprietara a unui/unor imobil(e) la data preluarii abuzive, care indeplineste conditiile impuse de lege pentru a beneficia de dispozitiile acesteia;
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Contrarietate intre un fapt sau act juridic si prevederile actelor normative.
Sanctiune care consta in lipsirea actului juridic civil de efectele sale firesti intrucat acesta a fost incheiat cu nerespectarea dispozitiilor legale imperative sau cu incalcarea conditiilor de validitate ale actului respectiv.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Sanctiune care consta in lipsirea actului juridic civil de efectele sale firesti intrucat acesta a fost incheiat cu nerespectarea dispozitiilor legale imperative sau cu incalcarea conditiilor de validitate ale actului respectiv.
Contrarietate intre un fapt sau act juridic si prevederile actelor normative.
Viciu al unei hotarari,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Codul muncii este actul normativ care reuneste normele ce constituie dreptul comun in materia raporturilor de munca.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Pricipiu prevazut in Codul penal al Romaniei potrivit caruia legea penal se aplica infractiunilor savarsite in afara teritoriului tarii,
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Presupunere, supozitie cu privire la anumite (legaturi, relatii intre) fenomene; presupunere cu caracter provizoriu, formulata pe baza datelor experimentale existente la un moment dat.
Codul muncii este actul normativ care reuneste normele ce constituie dreptul comun in materia raporturilor de munca.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Concedierea colectiva reprezinta concedierea, intr-o perioada de 30 de zile calendaristice, ca urmare a dificultatilor economice, a transformarilor tehnologice sau a reorganizarii activitatii, a unui numar de:
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Concedierea colectiva reprezinta concedierea, intr-o perioada de 30 de zile calendaristice, ca urmare a dificultatilor economice, a transformarilor tehnologice sau a reorganizarii activitatii, a unui numar de:
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
Este procesul psihic care se manifesta prin actiuni constiente indreptate spre realizarea unor scopuri stabilite.
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
Concedierea colectiva reprezinta concedierea, intr-o perioada de 30 de zile calendaristice, ca urmare a dificultatilor economice, a transformarilor tehnologice sau a reorganizarii activitatii, a unui numar de:
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
1. Modalitate de savarsire a unei fapte ilicite, care consta in neindeplinirea de catre autorul ei a ceea ce era obligat sa faca.
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
Unica autoritate de justitie din Romania, garantul suprematiei Constitutiei, care se supune numai Constitutiei si legii sale de organizare si functionare.
Procedeu defensiv de aparare a drepturilor si libertatilor publice, aflat la dispozitia justitiabililor;
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Reprezinta a doua etapa a fazei procesuale a judecatii dupa judecarea in prima instanta si inaintea judecarii in recurs,
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel

Pentru a pronunta aceasta solutie prima instanta a retinut ca prin Decizia de concediere nr.71/16.05.2014, emisa de intimata, s-a dispus in conformitate cu prevederile art.65 alin.1 din Codul Muncii, republicat, ca incepand cu data de 10.06.2014 sa inceteze contractul individual de munca al contestatoarei, inregistrat sub numarul 266/15.11.2011.


La art.1 din decizia contestata se arata ca se desfiinteaza postul de C_ TELEVIZIUNE, ocupat de contestatoarea COCUTA S__ E__, ca urmare a redimensionarii numarului de personal necesar si a structurii posturilor din cadrul _. Potrivit art.2 din decizia de concediere, se acorda un preaviz de 15 zile lucratoare, in temeiul art.86 alin.6 din Legea nr.85/2006 privind procedura insolventei, perioada de preaviz incepand cu data de 19.05.2014 pana la data de 06.06.2014 inclusiv.


In continutul deciziei se mai arata ca angajatorul nu dispune de posturi vacante compatibile cu pregatirea salariatului, astfel ca nu poate sa-i ofere acestuia un alt loc de munca din cadrul societatii (art.4 din decizie).


Potrivit art.66 din Codul Muncii, republicat si actualizat, concedierea pentru motive care nu sin de persoana salariatului poate fi individuala sau colectiva.


In conformitate cu prevederile art.76 din Codul Muncii, republicat si actualizat, in cazul incetarii contractului individual de munca, decizia de concediere se comunica salariatului in scris si trebuie sa contina in mod obligatoriu: a) motivele care determina concedierea; b) durata preavizului; c) criteriile de stabilire a ordinii de priorita?i, conform art. 69 alin. (2) lit. d), numai in cazul concedierilor colective; d) lista tuturor locurilor de munca disponibile in unitate si termenul in care salariatii urmeaza sa opteze pentru a ocupa un loc de munca vacant, in conditiile art. 64. Decizia de concediere produce efecte de la data comunicarii ei salariatului (art.77).


Fata de aceste dispozitii legale, instanta a retinut ca decizia de concediere contestata contine toate elementele prevazute in mod obligatoriu de lege, decizia fiind totodata comunicata contestatorului.


Analizand criticile de nelegalitate invocate de contestatoare, instanta a retinut ca acestea nu pot conduce la anularea deciziei contestate pentru motive care sin de conditiile de forma ale deciziei. Se poate observa ca masura concedierii nu a fost dispusa de administratorul special, cum sustine contestatoarea, semnatura acestuia de pe decizie fiind doar o simpla semnatura, aplicata alaturi de semnatura administratorului judiciar. Asadar, semnatura administratorului special nu are in niciun caz valoarea unui act de dispozitie a administratorului special. In preambulul deciziei este precizat in mod clar ca societatea angajatoare este reprezentata de administratorul judiciar.


Nici sustinerile contestatoarei legate de emiterea deciziei de o persoana fara calitate nu sunt confirmate de inscrisurile de la dosar, deoarece desemnarea administratorului judiciar se realizeaza doar de catre judecatorul sindic . Astfel, dupa pronuntarea deciziei nr.480/07.02.2014 de catre instanta de control judiciar, a fost desemnat un alt administrator judiciar de catre judecatorul sindic abia la data de 26.06.2014. P_ la data respectiva, vechiul administrator judiciar si-a indeplinit mandatul, potrivit Legii nr.85/2006 si OUG nr.86/2006, astfel ca nu se poate sustine ca nu avea competenta de a emite decizia de concediere .


Analizand criticile care privesc temeinicia deciziei de concediere, instanta a constatat ca acestea sunt confirmate de probele administrate in cauza, dovedindu-se ca decizia de concediere a fost luata in afara cadrului legal impus de art.65 din Codul Muncii, nefiind vorba de o desfiintare efectiva a postului ocupat de contestatoare si nici de existenta unei cauze reale si serioase a acestei desfiintari a postului.


In conformitate cu prevederile art.65 alin.1 din Codul Muncii, republicat si actualizat, concedierea pentru motive care nu sin de persoana salariatului reprezinta incetarea contractului individual de munca determinata de desfiintarea locului de munca ocupat de salariat, din unul sau mai multe motive fara legatura cu persoana acestuia, la alin.2 fiind prevazut ca desfiintarea locului de munca trebuie sa fie efectiva si sa aiba o cauza reala si serioasa.


Fata de continutul art.65 din Codul Muncii, republicat si actualizat, este de subliniat ca nu este permis ca angajatorul, prevalandu-se de aceste dispozitii legale, sa procedeze la o incetare a contractului de munca prin vointa sa unilaterala si pentru motive invocate arbitrar sau in mod abuziv, astfel incat prin asemenea masuri sa poata fi ingradit exercitiul dreptului la munca .


Totodata, se desprinde cu evidenta concluzia ca motivul concedierii nu este inerent persoanei salariatului, ci exterior acesteia, si nici nu poate fi imputat angajatorului, ci trebuie sa fie determinat de cauze obiective, consecinta a unei organizari a unitatii care impune restructurarea personalului, desfiintarea unor locuri de munca . Asadar, poate fi vorba de dificultati economice, de diminuarea sau incetarea activitatii, in toate cazurile impunandu-se renuntarea la serviciile unor salariati. Interesul legitim al angajatorului trebuie sa fie dictat doar de nevoia eficientizarii activitatii, concedierea reprezentand singura solutie. In plus, fata de dificulta?ile economice ori de reorganizare a unitatii, legea prevede si ca desfiintarea locului de munca sa fie efectiva si sa aiba o cauza reala si serioasa.


In cauza de fata, instanta a apreciat ca angajatorul nu a dovedit ca masura concedierii contestatoarei a fost determinata de necesitatea desfiintarii postului ocupat de contestatoare pentru a respecta prevederile planului de reorganizare de redimensionare a numarului de personal necesar si a structurii posturilor, in functie de volumul de activitate estimat pentru fiecare entitate organizatorica, cum se invoca in motivarea deciziei de concediere .


insasi motivele invocate de intimata in continutul deciziei contestate si documentele existente la dosarul cauzei demonstreaza ca nu a avut loc o desfiintare efectiva a postului ocupat de contestatoare. Se poate observa ca in fisa postului este precizat ca postul ocupat de contestatoare este cel de EDITOR VOCE, iar in contractul individual de munca este indicata functia de C_ TELEVIZIUNE, pe care a ocupat-o contestatoarea. Prin urmare, nu se poate considera ca prin decizia contestata a fost desfiintat postul ocupat de contestatoare.


Totodata, nu s-a dovedit de catre angajator existenta planului de reorganizare, care sa fi fost adoptat si confirmat cu respectarea tuturor cerintelor de legalitate, plan de reorganizare care ar fi impus redimensionarea numarului de personal necesar, asa cum a invocat societatea angajatoare in motivarea deciziei de concediere .


In aceste conditii, nu pot fi retinute ca motive obiective ale concedierii cele invocate prin intampinare cu privire la dreptul administratorului judiciar de a lua orice masuri necesare pentru maximizarea averii debitorului, inclusiv desfacerea contractelor individuale de munca ale salariatilor societatii aflate in insolventa. Dispozitiile art.86 alin.1 din Legea nr.85/2006, potrivit carora administratorul judiciar poate sa denunte orice contract, nu se regasesc precizate in decizia de concediere contestata, astfel ca nu pot fi invocate nici ulterior de catre angajator pentru a sustine temeinicia masurii de concediere .


Potrivit art.79 din Codul Muncii, republicat si actualizat, in caz de conflict de munca angajatorul nu poate invoca in fata instantei alte motive de fapt sau de drept decat cele precizate in decizia de concediere .


In acest sens, instanta a retinut ca dispozitiile art.79 din Codul Muncii, republicat si actualizat, au fost adoptate de legiuitor tocmai pentru a evita arbitrariul in luarea masurii de concediere si concedierea abuziva a salariatilor, concedierea dispusa trebuind sa fie fundamentata doar pe motive reale care existau la data adoptarii deciziei de concediere, iar nu a unor imprejurari invocate ulterior de angajator in raport de apararile salariatului pe care le face in cuprinsul contestatiei formulate impotriva masurii concedierii.


In ceea ce priveste cerintele prevazute de art.65 alin.2 din Codul Muncii, republicat si actualizat, care impun existenta unei cauze reale si serioase pentru desfiintarea unui loc de munca, este de subliniat ca o astfel de cauza este reala cand prezinta un caracter obiectiv, adica este impusa de dificulta?i economice sau transformari tehnologice ?.a., fiind independenta de buna sau reaua credin?a a angajatorului. Cauza este serioasa cand se impune din necesita?i evidente privind imbunata?irea activitatii si nu disimuleaza realitatea . Cauza serioasa este cea care face imposibila continuarea activitatii la un loc de munca fara pagube pentru angajator, excluzandu-se insa plata salariului.


Analizand criticile contestatoarei care a invocat in sustinerea contestatiei sale si inexistenta unei cauze reale si serioase care sa justifice desfiintarea postului pe care il ocupa, instanta a retinut ca acestea sunt intemeiate, intimata procedand in fapt la o concediere pentru motive care au mai degraba legatura cu persoana contestatoarei, in conditiile in care activitatile pe care le desfasura contestatoarea au fost exercitate in continuare in cadrul postului de televiziune de persoane nou angajate.


Se poate observa ca documentele depuse de intimata in Sustinerea deciziei de concediere contestate si a apararilor sale nu probeaza nici masurile concrete de crestere a profitabilitatii, productivitatii si a reducerii costurilor si nici cauza reala si serioasa prevazuta de art. 65 alin. 2 din Codul Muncii, republicat, care au impus redimensionarea schemei de personal in modalitatea dispusa. Decizia la care s-a ajuns in cadrul societatii intimate, respectiv faptul ca incepand cu data de 10.06.2014 societatea nu mai are nevoie de munca prestata de contestatoare, este doar o manifestare a vointei unilaterale a angajatorului de continuare a activitatii cu alti angajati, pentru aceleasi atributii, societatea angajatoare considerand pur si simplu, fara nicio justificare, ca nu mai are nevoie de munca prestata de contestatoare.


Prin desfasurarea in continuare a activitatilor prevazute in fisa postului ocupat de contestatoare, respectiv editor voce, insa cu alte persoane, care au fost nou angajate in cadrul societatii, este evidentiata inconsecventa angajatorului in deciziile luate in legatura cu necesitatea reorganizarii activitatii prin desfiintarea postului ocupat de contestatoare. Or, aceasta inconsecventa nu face decat sa probeze ca nu exista o cauza reala si serioasa a desfiintarii postului de crainic televiziune, oricate motive ar invoca intimata in sustinerea apararilor sale.


Avand in vedere considerentele de fapt si de drept prezentate, instanta a anulat decizia de concediere nr. 71/16.05.2014, emisa de intimata, iar in temeiul dispozitiilor art.80 din Codul Muncii, republicat si actualizat, a dispus reintegrarea contestatoarei in functia si postul anterior detinute emiterii deciziei de concediere si a obligat intimata la plata catre contestatoare a unei despagubiri egale cu salariile indexate, majorate si actualizate si cu celelalte drepturi de care ar fi beneficiat in temeiul contractului individual de munca, de la data concedierii si pana la data reintegrarii efective.


Astfel, in conformitate cu prevederile art.80 alin.1 din Codul Muncii, republicat si actualizat, in cazul in care concedierea a fost efectuata in mod netemeinic sau nelegal, instanta a dispus anularea ei si va obliga angajatorul la plata unei despagubiri egale cu salariile indexate, majorate si reactualizate si cu celelalte drepturi de care ar fi beneficiat salariatul.


Potrivit art.80 alin.2 din Codul Muncii, republicat si actualizat, la solicitarea salariatului instanta care a dispus anularea concedierii va repune partile in situatia anterioara emiterii actului de concediere .


In consecinta, tribunalul a admis cererea de chemare in judecata precizata formulata de reclamanta Cocu?a S__ E__ in contradictoriu cu parata S.C. R_ M__ S.A, a anulat decizia de concediere nr. 71/16.05.2014 emisa de intimata, a dispus reintegrarea contestatoarei in functia si postul anterior detinute emiterii deciziei de concediere si a obligat intimata la plata catre contestatoare a unei despagubiri egale cu salariile indexate, majorate si actualizate si cu celelalte drepturi de care ar fi beneficiat in temeiul contractului individual de munca, de la data concedierii si pana la data reintegrarii efective.


Date fiind prevederile art.453 alin.1 C. proc. civ., tribunalul a obligat intimata la plata catre contestatoare a sumei de 2.625,53 lei cheltuieli de judecata, reprezentand cheltuieli de transport . Impotriva acestei solutii au formulat apel in termen legal si motivat apelanta-parata _ si apelanta-reclamanta COCU?A S__ E__.


In Sustinerea apelului a aratat ca prin documentele depuse la dosarul cauzei, respectiv statele de functiuni aferente perioadei analizate, rezulta in mod incontestabil faptul ca, postul ocupat fie catre intimata contestatoare nu mai exista, ceea ce dovedeste ca restructurarea postului a avut o cauza reala si serioasa, apelanta, prin administrator judiciar, urmarind eficientizarea activitatii in scopul utilizarii cu randament maxim a resurselor umane si financiare disponibile.


In ceea ce priveste drepturile salariale, potrivit art. 64 din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, creantele salariate se inscriu din oficiu in tabelul obligatiilor, de catre administratorul judiciar, pe baza evidentelor contabile ale debitorului insolvent, nefiind nevoie ea salariatul sa depuna declaratie de creanta .


Creantele nascute dupa data deschiderii procedurii, in perioada de observatie sau in procedura reorganizara judiciare, astfel cum este si cazul reclamantei, vor fi platite conform documentelor din care rezulta, nefiind necesara inscrierea la masa credala.


Avand in vedere ca apelanta R_ M__ S.A., se afla in procedura de insolventa, in temeiul art. 86 alin.(6) din Legea 85/2006, administratorul judiciar urmareste redimensionarea numarului de angajati din cadrul societatii si restructurarea posturilor, astfel incat sa se diminueze cheltuielile societatii in conformitate cu prevederile Planului de reorganizare. Conform dispozitiilor legii 85/2006, administratorul judiciar este indreptatit sa ia toate masurile necesare in vederea maximizarii averii debitoarei, legea acordandu-i administratorului judiciar prerogativa desfacerii contractelor individuale de munca ale salariatilor societatii insolvente, pentru motive ce nu au legatura cu persoana angajatului, singura cerin?a efectiva fiind desfiintarea efectiva a postului din statul de functii.


Administratorul judiciar in baza art. 86 din Legea 85/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, are posibilitatea denuntarii (desfacerii) unilaterale a contractelor individuale de munca ale salariatilor, fiind scuti?i de formalita?ile prevazute de lege cu privire la parcurgerea concedierii colective a personalului si obligati doar in ceea ce priveste respectarea termenului de preaviz, care fata de dispozitiile speciale ale Legii jnr. 85/2006 este de 15 zile lucratoare si nu 20 astfel cum in mod nelegal constata instanta de fond .


Din continutul art.86 alin. (6) din Legea 85/2006 rezulta ca in situatia in care societatea se afla in procedura insolventei, desfacerea contractelor individuale de munca se face de catre administratorul judiciar fara parcurgerea procedurii de concediere colectiva prevazuta de art. 68 si urm. din Codul Muncii, aceasta fiind singura derogare de la prevederile Legii 53/2003 - Codul Muncii.


Prin deciziile de concediere emise de R_ M__ S.A, s-a retinut ca, potrivit dispozitiilor art. 86 alin. (6) din Legea 85/2006 si art. 58, 60 alin. (l) si (2), 65-68 si 75 alin. (3) Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, se desfiin?eaza postul de crainic de televiziune, ocupat la acea data de catre intimata contestatoare, ca urmare a redimensionarii numarului de personal necesar si a structurii posturilor din cadrul R_ M__ S.A.


De asemenea, s-a mai aratat ca intimatei contestatoare i se acorda in temeiul art.86 alin (6) din Legea nr.85/2006 privind procedura insolventei, si un preaviz de 15 zile lucratoare.


Ca atare, in cuprinsul deciziei de concediere, au fost aratate pe larg considerentele ce au impus reorganizarea activitatii societatii, au fost probate activitatile de reorganizare desfasurate de catre apelanta-parata prin administrator judiciar, au fost depuse inscrisuri din care rezulta desfiintarea efectiva a postului ocupat de catre intimata contestatoare, astfel incat nu se poate conchide in speta ca reorganizarea nu a fost reala si ca decizia de concediere nu ar fi legala si temeinica.


Astfel, conform deciziei administratorului judiciar, s-a decis sa se modifice organigrama societatii prin desfiintarea postului detinut de catre intimata contestatoare, activitatea aferenta postului acesteia fiind redistribuita catre alti angajati ai acesteia. Pentru a se retine cauza reala si serioasa a reorganizarii este suficient ca angajatorul prin administrator judiciar, sa urmareasca eficientizarea activitatii debitoarei in scopul utilizarii cu randament maxim a resurselor umane si financiare, fiind atributul exclusiv al angajatorului prin administrator judiciar de a hotari asupra modalitatii in care organizeaza activitatea societatii R_ M__ S.A..


Astfel, administratorul judiciar este indreptatit sa ia masurile necesare pentru maximizarea averii societatii debitoare, legea acordandu-i prerogativa desfacerii contractelor individuale de munca ale salariatilor societatii aflate in insolventa, printr-o procedura derogatorie de la dispozitiile Codului Muncii.


In consecinta, desfiintarea locului de munca al contestatoarei a avut la baza cauze reale si serioase, iar reincadrarea pe postul detinut anterior nu mai este posibila intrucat pentru acest lucru ar fi necesara reinfiintarea postului de crainic de televiziune, lucru care este imposibil in conditiile in care apelanta se afla in procedura reorganizarii judiciare, iar o decizie de acest gen nu ar putea fi luata decat in cadrul Adunarii Generale a Creditorilor.


Hotararea instantei de fond este criticabila si din prisma faptului ca se limiteaza la a admite contestatia, a desfiinta Decizia de concediere si la a dispune reintegrarea pe postul detinut anterior fara sa fie interesata efectiv de modalitatea de punere in practica a unei astfel de hotarari sau sa ofere solutii in acest sens. instanta de fond desi s-a aflat in posesia tuturor documentelor care demonstreaza legalitatea si temeinicia deciziei de concediere, si deci a imposibilitatii practice de a reintegra contestatoarea, aceasta totusi dispune reintegrarea si specifica in mod clar ca reintegrarea se va face pe postul detinut anterior. Or, postul detinut anterior de catre intimata contestatoare din cadrul subscrisei nu mai exista, astfel incat reintegrarea nu mai poate fi posibila.


Cu privire la motivele care au condus la luarea deciziei de concediere si desfiintare a postului de crainic de televiziune invedereaza urmatoarele aspecte:


Costurile unor angajati interni implica, pe langa costurile aferente drepturilor salariale si alte costuri suplimentare precum existenta unei echipe care sa se ocupe cu salarizarea si resursele umane ceea ce face semnificativ mai costisitor pentru societate mentinerea contractelor individuale de munca decat costurile aferente unor contracte incheiate cu prestatori de servicii pe baza de conventii civile. Astfel, un departament de Resurse Umane cu angajati implica pentru apelanta-parata la cheltuieli pe care, in conditiile lipsei de lichidita?i cu care se confrunta, nu le poate suporta. Aceste cheltuieli la care se face referire constau nu numai salariul brut ce trebuie platit de catre companie, ci si multe alte costuri: concedii, IT, cura?enie, chirie, mobilier, consumabile, diverse traininguri, in timp ce externalizarea nu implica nimic in plus fata de pretul negociat, fara alte cheltuieli suplimentare.


Se solicita a se observa ca apelanta-parata a hotarat in acelasi timp si externalizarea serviciului de Resurse Umane catre o societate care ofera un mijloc pentru societate de a accesa cele mai recente tehnologii fara povara investi?iilor ridicate de furnizorul de servicii de resurse umane, asumandu-?i intreaga responsabilitate pentru hardware, software, integrare, mentenan?a si upgrade al sistemului. Apelanta-parata prin externalizarea serviciului de Resurse Umane a reu?it sa controleze si sa-si reduca costurile de functionare, si-a crescut eficienta, a redus cheltuielile cu for?a de munca, si-a eficientizat activitatea in scopul acoperirii masei credale. instanta de fond isi motiveaza concluziile privind neseriozitatea concedierii intimatei prin prisma succesiunilor de Decizii de reintegrare si concediere emise de catre apelanta-parata constatand, totodata, ca parata nu a avut niciodata intentia de a pune in aplicare Decizia nr. x/10.12.2013 a Tribunalului Bucuresti.


Asa cum s-a aratat in precedent, analiza Tribunalului Bucuresti asupra fondului cauzei a fost una superficiala, instanta de fond, in fapt, nu si-a indeplinit efectiv rolul de a starui, prin toate mijloacele legale, pentru a preveni orice gre?eala privind aflarea adevarului in cauza, pe baza stabilirii faptelor si prin aplicarea corecta a legii, in scopul pronuntarii unei hotarari temeinice si legale, in conformitate cu dispozitiilor art. 22 din NCPC. Atata timp cat instanta de judecata a avut la dispozitie documente din care rezulta desfiintarea efectiva a postului ocupat de catre intimata contestatoare, cel de crainic de televiziune, hotararea instantei de fond prin care a dispus reintegrarea intimatei contestatoare este netemeinica si trebuie cenzurata de catre onorata instanta de control judiciar. In cadrul cercetarii temeiniciei Deciziei de concediere considera ca instantele de judecata trebuie sa analizeze cu aten?ie toate circumstan?ele care marcheaza situatia in care se afla o debitoare in insolventa, situatie in care nu pot fi luate decizii de management sau administrare in locul adunarii generale a creditorilor, in speta nu pot fi infiintate posturi in cadrul societatii insolvente in cadrul carora sa dispuna angajarea de persoane, pentru ca aceste masuri ar prejudicia in mod grav creditorii societatii insolvente si ar nesocoti sau incalca in mod abuziv dispozitiile speciale ale Legii nr. 85/2006. In acest sens arata ca sentinta instantei de fond, in masura in care nu propune si solutii viabile si legale de reintegrare a intimatei contestatoare pe postul detinut anterior, este nelegala si netemeinica si trebuie anulata de catre instanta de control judiciar.


Prin apelul declarat, apelanta-reclamanta Cocu?a S__ E__ arata ca aduce critici exclusiv acelor considerente din motivarea sentintei (pag. 5) privind modalitatea in care au fost dezlegate criticile de nelegalitate, ce atrageau anularea Deciziei nr.71/16.05.2014 de concediere, invocate in raport de aplicarea nelegala de catre CENTU S.P.R.L. pentru intimata, a prevederilor art. 86 alin. 6 din Legea nr. 85/2006.


Aprecieaza ca in mod gresit instanta de fond a considerat decizia de concediere ca fiind legal emisa la data de 16.05.2014 de catre CENTU S.P.R.L. intrucat ar fi fost desemnat de administrator judiciar al societatii, si prin urmare a apreciat legala aplicarea de catre acesta a prevederilor art.86 alin.6 din Legea nr. 85/2006.


Solicita a se verifica considerentele retinute prin sentinta, in raport de urmatoarele critici de nelegalitate aduse deciziei de concediere:


Decizia de concediere este nelegala intrucat a fost emisa:


1.1. De CENTU S.P.R.L, care la data emiterii deciziei 16.05.2014 nu mai detinea calitatea si nu putea exercita legal atributiile specifice de administrator judiciar al intimatei S.C. R_ M__ S.A..


1.2. De catre un organ necompetent, raportat la dispozitiile art. 86 alin.6 din Legea nr.85/2006, masura fiind dispusa si de administratorul special, persoana fara calitate potrivit acestor dispozitii legale.


2. Decizia a fost adoptata in temeiul prevazut de art. 86 alin. 6 din Legea nr.85/2006 declarate neconstitutionale prin Decizie C.C.nr.64/24.02.2015.


Potrivit dispozitiilor art.86 alin.6 din Legea nr. 85/2006:


``Prin derogare de la prevederile legii nr. 53/2003 - Codul Muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa data deschiderii procedurii, desfacerea contractelor individuale de munca ale personalului debitoarei se va face de urgenta de catre administratorul judiciar/lichidator, fara a fi necesara parcurgerea procedurii de concediere colectiva . Administratorul judiciar/lichidatorul va acorda personalului concediat doar preavizul de 15 zile lucratoare." (s.n.).


1.1. CENTU S.P.R.L. nu detinea legal calitatea de administrator judiciar la data emiterii deciziei de concediere si nu putea exercita atributiile derivand din aceasta pentru parata R_ M__ S.A. la data de 16.05.2014. intrucat:


Prin Decizia din data de 14.11.2013. Creditorii S.C. R_ M__ S.A. l-au desemnat, in calitate de administrator pe CENTU S.P.R.L., decizie publicata in Buletinul Insolventa nr. 19 U6/14.11.2013 (filele 29, 31 si urm,).


Prin sentinta civila nr.x/03.12.2013 a Tribunalului Bucuresti Sectia a VII-a (dosar nr.x/3/2011, filele 244-246), s-a dispus: "Confirma administratorul judiciar desemnat de adunarea creditorilor din 14.11.2013 dispune preluarea atributiilor de catre administratorul judiciar CENTU SPRL... " (s.a.)., conform Deciziei nr.480/07.02.2014, pronuntata in dosarul nr. x/3/2011/a31 (filele 248-270), Curtea de Apel Bucuresti a modificat sentinta civila nr, x/03.12.2013 a Tribunalului Bucuresti -Sectia a VII-a si a dispus: "Admite recursurile formulate de recurentele ANAF..... anuleaza decizia din 14.11.2013. Irevocabila." (s.a.).


Raportat la hotararile judecatoresti pronuntate, solicita a se retine ca dispozitia instantei de fond, de confirmare a hotararii adunarii creditorilor din 14.11.2013, prin care s-a desemnat administratorul judiciar CENTU S.P.R.L., a fost schimbata in recurs, prin decizie irevocabila, in sensul anularii acesteia si pe cale de consecinta, acesta nu mai detinea la data emiterii deciziei atacate calitatea ceruta in mod expres prin dispozitiile art.86 alin.6 din Legea nr.85/2006, respectiv pe aceea de administrator judiciar.


In cauza, mandatul administratorului judiciar CENTU S.P.R.L. a inceput la 03.12.2013, in baza sentintei civile nr. x/03.12.2013 a Tribunalului Bucuresti, hotarare executorie conform art.12 din Legea nr.85/2006 si a incetat la 17.02.2014, in baza deciziei civile nr. 480/17.02.2014 pronuntata de C.A. Bucuresti.


Potrivit art. 11 din OUG 86/2006 privind organizarea activitatii practicienilor in insolventa:


Practicienii in insolventa compatibili, autoriza?i in conditiile legii, pot indeplini, pe tot teritoriul Romaniei, calitatea de administrator judiciar, lichidator, conciliator, precum si orice alta calitate prevazuta de lege. Indeplinirea acestor calitati se face prin preluarea functiei si exercitarea atributiilor specifice in conditiile legii si ale actului de numire ori a hotararii de desemnare".


Asadar, incepand cu data de 17.02.2014, CENTU S.P.R.L, prin anularea irevocabila a hotararii de desemnare a acestuia, respectiv a Deciziei din 14.11.2013 a creditoriilor S.C. R_ M__, calitatea acestuia de administrator judiciar al societatii intimate a incetat, astfel ca la data emiterii deciziei de concediere 16.05.2014 CENTU S.P.R.L nu mai detinea legal aceasta calitate, iar masura desfacerii contractului de munca nu putea fi adoptata de acesta, conform dispozitiilor speciale prev. de art.86 alin.6 din Legea nr.85/2006.


Conform certificatelor de grefa depuse de parata si care vizeaza perioada ulterioara concedierii, incepand cu 26.06.2014 a fost desemnat pentru parata in insolventa administratorul Rovigo SPRL (fila 286) mandatul acestuia incetand la 19.11.2014 (fila 287), data de la care a fost desemnat din nou CENTU S.P.R.L. (filele 287-288).


Administratorul judiciar este un mandatar al Justitiei,unul din organele care aplica procedura si care, alaturi de judecatorul sindic, conform prev. art.5 alin.2 din lege, in limitele mandatului acordat, isi exercita atributiile reglementate de art.20 din Legea nr.85/2006. Intrucat inlocuirea administratorului judiciar HM EXPERT S.P.R.L. si desemnarea noului administrator CENTU S.P.R.L (conform art.22 alin.2 din Legea nr. 85/2006) nu a fost confirmata prin hotarare judecatoreasca irevocabila, efectele Deciziei creditorilor din 14.11.2013 si-au produs efectele doar pentru perioada 03.12.x14, cand aceasta fost anulata prin decizia 480/17.02.2014 a Curtii de Apel Bucuresti.


Desemnarea unui nou administrator judiciar de catre judecatorul sindic doar la 26.06.2016, gresit a fost interpretata de instanta de fond in fapt ca fiind o prelungire a periodei mandatului lui CENTU S.P.R.L, dupa data de 17.02.2014, atata timp cat:


- Execitarea atributiilor de catre acesta din urma nu mai avea suportul legal al sentintei civile nr.x/03.12.2013 a Tribunalului Bucuresti, casata in recurs;


-Iar numirea lui CENTU S.P.R.L, s-a facut urmare a INLOCUIRII


Administratorului judiciar anterior desemnat in sensul art.11 din OUG 86/2006: HM EXPERT S.P.R.L..


Aceasta interpretare cu privire la aplicarea nelegala a prev. art.86 alin.6 din Legea nr.85/2006 de catre Centu S.P.R.L. - care nu avea calitatea de administrator judiciar la data concedierii in luna mai 2014- a fost retinuta prin decizia civila nr.944/10.06.2015 a Curtii de Apel Ploie?ti (a se vedea vol. II filele 28-41 si filele 37-39) cu privire la un alt angajat al aceleiasi parate, care a detinut aceleasi functii ca si reclamanta (fila 350), prin care s-a decis anularea deciziei de concediere .


1.2. Administratorul special B_ F_ nu avea calitatea ceruta de lege pentru emiterea deciziei de concediere .


Textul legal mai sus citat reglementeaza in mod expres calitatea de administrator juridiar/lichidator pe care trebuie sa o aiba reprezentantul angajatorului pentru a putea dispune desfacerea C.I.M.


Asadar, aceasta prerogativa nu revine si administratorului special, in speta B_ F_, persoana care nu putea legal sa emita decizia de concediere .


Semnarea deciziei si de catre administratorul special produce efecte juridice, contrar considerentelor din sentinta, intrucat acestuia nu i-a fost ridicat dreptul de administrare, iar prin modalitatea in care a fost emisa decizia atacata nr. 71/2014, au fost incalcate dispozitiile imperative ale art. 86 alin.6 din Legea nr.85/2006, mai sus citate, atata timp cat masura concedierii este prerogativa exclusiva a administratorului judiciar, masura neputand fi luata, respectiv nu trebuie confirmata de o alta persoana .


2. Instanta de fond a omis a analiza criticilor de nelegalitate aduse deciziei de concediere adoptate in temeiul prev. art.86 alin.6 din Legea nr.85/2006, declarate neconstitutionale prin Decizia C.C. nr. 64/24.02.2015 (vol. II filele 14-25).


Solicita a se avea in vedere ca decizia de concediere emisa reclamantei este lovita de nulitate intrucat este adoptata in temeiul prevederilor art.86 alin.6 din Legea nr.85/2006 -prevederi legale desi abrogate in prezent prin adoptarea Legii nr.85/2014- care prin decizia nr.64/24.02.2015 a Curtii constitutionale publicata in M. Of. nr.286/28.04.2015 au fost declarate neconstitutionale, motivandu-se in esenta ca prin modul in care aceste dispozitii reglementeaza procedura concedierilor colective in situatia societatilor aflate in procedura insolventei, pe de o parte, se neaga dreptul la informare si consultare a angajatilor, cu nesocotirea art.41 alin.2 din Constitutia Romaniei, iar pe de alta parte, continutul acestui text normativ incalca actele Uniunii Europene care protejeaza acest drept (a se vedea pct. 18-33, 40 din considerentele deciziei C. C.).


Solicita a se retine ca la pct.33 din decizia mai sus aratata, C.C. constata neconstitutionalitatea acestui text - care desi in prezent abrogat si cu privire la care legiuitorul roman nu mai poate interveni pentru a-l pune in acord cu actele Uniunii Europene incidente - si admite ca ``numai instantele judecatoresti ar mai fi competente sa solutioneze conflictul dintre norma europeana si cea nationala".


Apreciaza ca declararea ca neconstitutionale a dispozitiilor art. 86 alin. 6 din Legea nr.85/2006, in temeiul carora s-a emis decizia de concediere a reclamantei, o lipse?te de orice suport legal si prin urmare, este lovita de nulitate.


In concluzie, prin dezlegarea gresita a criticilor de nelegalitate dezvoltate mai sus lapct.1.1 si 1.2, care puteau fi retinute alaturi de cele de netemeinicie avute in vedere de prima instanta la pronuntarea solutiei de anulare a Deciziei nr.71/16.05.2014 de concediere emisa reclamantei, solicita a se aprecia ca se aduce o vatamare acesteia, in sensul prevederilor art. 461 alin. 2 c.pr. civ. ce se impune a fi inlaturata intrucat:


- Societatea parata este in continuare in procedura prev. de Legea nr. 85/2006, iar aceasta uzeaza in continuare de aceeasi modalitate nelegala de concediere a angajatilor, inclusiv dupa reintegrarea dispusa in baza hotararilor judecatoresti de anulare a deciziei de concediere, prin emiterea de decizii similare ce pot fi emise inclusiv reclamantei. (a se retine de, ex. Dos. nr. x pe rolul Tb. B__ pentru angajatul T_ S_).


Cercetand apelurile declarate, Curtea le constata nefondate.


Se retine in apelul paratei ca solutia anularii deciziei de concediere este legala din punct de vedere al cerintelor de valabilitate fixate de art. 65 din Codul muncii.


Se reitereaza ca desfiintarea unui loc de munca are o cauza reala cand prezinta un caracter obiectiv, adica este impusa de nevoi de reorganizare, dificultati economice sau transformari tehnologice, iar serioasa, cand are la baza motive temeinice indreptate catre imbunatatirea activitatii si nu disimuleaza realitatea .


In speta, insolventa declarata judecatoreste sta marturie a dificultatilor de ordin financiar, insa nu da si cauza legala de concediere, daca justificarea economico-financiar-comerciala lipseste cu desavarsire, in dimensiunile ei concrete, din continutul deciziei cu privire la postul dispensat, ocupat de reclamanta in speta. Cu alte cuvinte, simpla reorganizare judiciara nu confera numaidecat temeiul unei anumite concedieri, tocmai pentru ca motivul generic ar putea fi aplicabil oricarui post (sau tuturor), ci se impune ca utilitatea acesteia sa fie explicata precis, prin realitatile economice legate de postul desfiintat, ce vor fi confruntate cu starea de fapt reiesita din probele ce s-ar administra in proces. In caz contrar, cerinta motivarii, prevazuta obligatoriu, sub sanctiunea nulitatii absolute, de art.76 alin.(1) lit.a) din Codul muncii, nu este indeplinita.


Nici redactarea art.86 (6) din Legea nr.85/2006, anterioara declararii neconstitutionalitatii textului, nu este de natura sa conduca la o solutie diferita, intrucat legea scutea de o procedura, ca ansamblu faptic, nu de justificarea masurii, in conditiile art.65 din Codul muncii, in scopul de a exclude arbitrariul disponibilizarii.


Este adevarat si ca exigentele art. 65 nu sunt de natura sa duca la substituirea vointei angajatorului (mai ales cand acesta este reprezentat de administratorul judiciar), cu optiunea subiectiva a instantei cat priveste redimensionarea statului de functii si personal pentru adaptarea acestora la posibilitatile oferite de resursele umane si financiare, insa ea este datoare sa verifice daca la baza masurii sta o cauza reala si serioasa, in primul rand afirmata ca atare si care sa se verifice in mod formal in hotararea organului reprezentativ si in situatia economico-financiara a societatii.


Din perspectiva cerintelor de realitate si seriozitate a desfiintarii postului, simpla referire, eliptica, la reorganizarea judiciara, nu este suficienta, situatia afirmata conferind, in materia concedierii fara legatura cu persoana salariatului, numai o ipoteza care se cere concretizata prin intemeierea exacta, in fapt si in drept, a masurii adoptate (in ce fel aceasta este apta sa asigure indeplinirea scopului eficientizarii activitatii debitoarei, nu doar prin imanenta scutire a costurilor aferente postului, ci mai ales, prin considerente referitoare la (in)utilitatea/(in)oportunitatea pastrarii lui in ansamblul structural si functional al unitatii). Cat priveste motivele invocate si exemplificate ulterior, in cursul judecarii contestatiei, acestea nu sunt de natura sa complineasca exigenta legii, caci, in spiritul protectiei salariatului aflat intr-o situatie vulnerabila (nu numai pentru ca este supus masurii concedierii, dar si pentru ca el nu dispune, in mod obisnuit, de informatii complete privind starea societatii, care sa-i permita sa-si faca apararea in deplina cunostinta de cauza), art.79 din Codul muncii a consacrat regula potrivit careia, in caz de conflict, angajatorul nu se va putea servi in fata instantei, de alte motive de fapt ori drept in afara celor precizate in decizia de concediere .


Sub aceste aspecte, toate motivele apelului legate de costurile suplimentare pe care mentinerea unor angajati interni le implica (cum ar fi cele legate de Sustinerea unei echipe care sa se ocupe cu salarizarea si resursele umane, fata de cazul unor contracte incheiate cu prestatori pe baza de conventii civile, ori alte cheltuieli adiacente legate de concedii, cura?enie, chirie, mobilier, consumabile, traininguri, etc, pe care externalizarea nu le presupune), pe langa ca nu sunt specifice numai acestui post, nici nu sunt susceptibile de verificare si validare in proces, caci, in calitate de conditii de valabilitate a deciziei de concediere cu privire la seriozitatea desfiintarii locului de munca, se impuneau mai intai justificate formal in cuprinsul actului atacat, pentru ca mai apoi sa poata face obiectul controlului pe fond in instanta.


Practic decizia de concediere a ramas nemotivata, rezultand, potrivit celor expuse, ca sentinta atacata a fost pronuntata cu interpretarea si aplicarea corecta a legii, in mod temeinic, apelul declarat fiind nefondat si de respins, in baza art.480 alin.(1) Cod procedura civila. Nerelevante sunt si motivele care critica sentinta din perspectiva dezinteresului pentru a oferi solutii cu privire la modalitatile de punere in practica a dispozitiei de reintegrare, respectiv a modalitatilor de recuperare a creantelor impotriva debitorului aflat in procedura insolventei, avand in vedere ca ambele dispozitii (de reintegrare, respectiv acordare de despagubiri la nivelul drepturilor de care salariatul a fost lipsit), reprezinta consecinte imperative ale legii, in conditiile art.80 din Codul muncii, carora instanta este chemata sa le dea eficienta fara a le cenzura ratiunea si fara a se implica a priori, in afara unei sesizari exprese din partea celui interesat, eventual in cadrul unei contestatii la executare, in procesul si modalitatile de aducere la indeplinire din partea debitorului.


Nefondat este si apelul la considerente al reclamantei.


Se retine in sensul in care a motivat si prima instanta, ca semnatura administratorului special, alaturi de a administratorului judiciar, pe decizia de concediere, poate fi, cel mult, superflua, dar nu produce efecte cu privire la valabilitatea deciziei de concediere . De altfel, lipsa calitatii de reprezentant a semnatarului actului poate fi invocata cu succes de catre si atunci cand reprezentatul nu si-l insuseste, nu si atunci cand el si-l asuma, confirmand ca reprezinta vointa sa si-i apartine. Argumentul este valabil si pentru critica referitoare la lipsa calitatii de reprezentant a administratorului judiciar CENTU S.P.R.L. la momentul adoptarii deciziei de concediere . Mai mult, din dispozitivul deciziei nr.480/07.02.2014, care anuleaza decizia din 14.11.2013 a adunarii creditorilor, nu rezulta ca ar fi fost modificata si dispozitia din sentinta civila nr. 10329/03.12.2013, prin care Tribunalul Bucuresti confirma in calitate de administrator judiciar pe CENTU S.P.R.L., al carui mandat a durat, intr-adevar, pana la numirea altuia, ulterioara datei deciziei de concediere, reclamanta neputand doar sa conteste pozitia acestei persoane la data de referinta, fara sa-si asume si afirma?ia cu privire la cea careia i-ar fi revenit calitatea de administrator judiciar.


In fine, apelul este nefondat si cat priveste pretinsa omisiune de a analiza criticile aduse deciziei de concediere prin prisma prevederilor art.86 (6) din Legea nr.85/2006, declarate neconstitutionale prin Decizia Curtii constitutionale nr.64/24.02.2015. In realitate, prevederile art.86(6) au fost invocate numai cu privire la lipsa calitatii de administrator judiciar a semnatarului deciziei, nicaieri in sensul interpretarii date de Curtea constitutionala prin decizia mentionata. Aceasta ar fi avut efecte in proces numai in cazul in care motivele sanctionate prin decizia de neconstitutionalitate ar fi fost deduse judecatii prin insasi contestatia si confirmate ulterior, urmare a invocarii si admiterii exceptiei de neconstitutionalitate, ori in cazul in care decizia Curtii s-ar fi pronuntat anterior inceperii procesului si iarasi, temeiurile de nevalabilitate a concedierii intemeiate pe statuarile instantei de contencios constitutional ar fi fost anume formulate prin contestatia declarata. Or, precum s-a spus, reclamanta nu a invocat in cuprinsul actiunii motivele pentru care a fost admisa exceptia de neconstitutionalitate prin decizia nr.64/2015, caz in care instanta nu o poate lua in considerare, intrucat toate temeiurile de nevalabilitate a unei decizii de concediere, inclusiv cele prevazute sub sanctiunea nulitatii absolute, trebuie deduse spre solutionare in termenul instituit pentru formularea contestatiei, fara posibilitatea de a le completa dupa expirarea lui, chiar si pentru cauze de neconstitutionalitate a legii careia i s-a facut aplicare.


In consecinta, potrivit celor expuse, in aplicarea art.480(1) Cod procedura civila, apelul declarat de reclamanta va fi respins, ca nefondat. Se va respinge si cererea de obligare la plata cheltuielilor de judecata avansate cu titlu de cheltuieli de transport in apel, dat fiind ca, desi le-a solicitat, apelanta nu a facut dovada avansarii lor in acest stadiu procesual



PENTRU ACESTE MOTIVE


IN NUMELE LEGII


DECIDE:



Respinge, ca nefondate, apelurile declarate de catre apelanta-reclamanta COCU?A S__ E__, identificata cu CNP: x si cu domiciliul ales pentru comunicarea actelor de procedura la Cabinet Avocat ``Cocu?a M__``, situat in Baia M_, __/2, jude? Maramure? si de catre apelanta-parata __, prin administrator special si administrator judiciar CENTU SPRL R.O.F. II-258/2006 cu sediul in Municipiul B_, _, Judetul B_, inregistrata la Oficiul registrul comertului sub nr. Jx, avand CUI Nr. RO14080700, impotriva sentintei civile nr.x/08.12.x, pronuntate de Tribunalul Bucuresti - Sectia a VIII-a Conflicte de Munca si Asigurari Sociale, in dosarul nr.x.


Respinge cererea apelantei-reclamante privind acordarea cheltuielilor de judecata in apel.


Definitiva.




Pronuntata de: Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VII-a pentru cauze privind C.M.A.S., Decizia civila nr. 309/2017, in sedinta publica din 20 ianuarie 2017


Citeşte mai multe despre:    Anulare decizie concediere    Dovada reorganizarii    Administrator judiciar    Crainic televiziune    Practician insolventa concediere    Termen motive contestatie    Completare argumente motive cauze anulare decizie concediere
Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte Speţe

Simpla enuntare a celor imputate salariatului si a concluziilor comisiei de cercetare disciplinara nu echivaleaza cu descrierea faptei care constituie abatere disciplinara. Lipsa descrierii faptei nu poate fi acoperita prin alte inscrisuri
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Pitesti Sectia I CIvila, Decizia civila nr. 882/2017, in sedinta publica din 29 martie 2017

Instanta verifica indeplinirea conditiilor de legalitate a deciziei de concediere, nefiind indreptatita sa cenzureze din perspectiva oportunitatii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VII-a pentru cauze privind C.M.A.S., Decizia civila nr. 1463/2017, in sedinta publica din 9 martie 2017

Reorganizarea activitatii poate privi, in general, orice masuri organizatorice menite sa conduca la imbunatatirea activitatii. Contestatie decizie concediere
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VII-a pentru cauze privind C.M.A.S., Decizia civila nr. 278/2017, in sedinta publica din 19 ianuarie 2017

Anulare decizie de concediere disciplinara. Modificarile manuscrise operate pe un regulament intern nu sunt opozabile
Pronuntaţă de: Tribunalul Mures Sectia Civila, Sentinta civila nr. 68/2017, in sedinta publica din 31 ianuarie 2017

Desfiintarea postului a fost efectiva, organigramele si statele de functii depuse neputand fi apreciate drept acte pro causa
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VII-a pentru cauze privind Conflicte de Munca si Asigurari Sociale, Decizia civila nr. 278/2017, in sedinta publica din 19 ianuarie 2017

Concediere pentru motive ce tin de persoana salariatului. Abatere disciplinara
Pronuntaţă de: Tribunalul Galati, Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 709 din data de 10.06.2016

Reorganizarea societatii. Nulitatea absoluta a deciziei de concediere pentru lipsa criteriilor de selectie a salariatilor
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Pitesti, Sectia I Civila, Decizia nr. 528 din data de 10.03.2016

Reorganizarea societatii. Concediere pentru motive care nu tin de persoana salariatului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a Conflicte e munca si asigurari sociale, Decizia nr. 1483 din data de 22.03.2016