din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2966 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Financiar-Bancara » Legea 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata

Legea 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata

  Publicat: 31 Mar 2017       23880 citiri        Secţiunea: Legislatie Financiar-Bancara  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata

Publicata in Monitorul Oficial nr. 213 din 29 martie 2017

Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Principiu de baza al procesului penal, prevazut in cap. I, t. I, C. porc. pen., partea generala, consta in prerogativele
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Contract incheiat intre un salariat si o unitate economica sau institutie prin care cel dintai se obliga sa presteze in favoarea celui din urma o anumita munca, in schimbul unui salariu.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Ansamblul normelor care reglementeaza relatiile sociale din cadrul unui singur stat.
Stari, situatii, intamplari calitati sau alte date, care nu fac parte din continutul infractiunii,
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.

a) ofera oricarei persoane interesate informatii privind procedurile de raportare a incalcarilor;

b) primesc raportari privind incalcarile si desfasoara activitati, inclusiv in legatura cu adoptarea de masuri, ca urmare a acestor incalcari;

c) tin legatura cu persoana care efectueaza raportarea in cazul in care aceasta s-a identificat.

Art. 140. - (1) A.S.F. publica pe website-ul propriu, intr-o sectiune separata, usor de identificat si de accesat, informatiile referitoare la primirea raportarilor privind incalcarile prevazute la alin. (2).

(2) Informatiile mentionate la alin. (1) includ toate elementele urmatoare:

a) canalele de comunicare pentru primirea raportarilor privind incalcarile si activitatile desfasurate, inclusiv in legatura cu masurile adoptate ca urmare a acestor incalcari si pentru contactarea angajatilor specializati in conformitate cu prevederile art. 142 alin. (1), inclusiv:

1. numerele de telefon, precizandu-se daca, atunci cand se utilizeaza aceste linii telefonice, conversatiile sunt inregistrate sau neinregistrate;

2. adresele postale si electronice specifice, care sunt sigure si asigura confidentialitatea, pentru contactarea angajatilor specializati;

b) procedurile aplicabile raportarilor privind incalcarile mentionate la art. 141;

c) regimul de confidentialitate aplicabil raportarilor privind incalcarile, in conformitate cu procedurile aplicabile raportarilor privind incalcarile mentionate la art. 141;

d) procedurile de protectie a persoanelor care lucreaza in temeiul unui contract de munca;

e) o declaratie in care se explica in mod clar ca persoanele care pun informatii la dispozitia A.S.F. In conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 596/2014 nu sunt considerate vinovate de incalcarea niciunei restrictii privind divulgarea de informatii impusa prin contract sau lege, regulamente sau acte administrative si nu au nicio raspundere de vreun fel cu privire la divulgarea respectiva.

(3) A.S.F. poate publica pe website-ul propriu informatii mai detaliate decat cele prevazute la alin. (2) cu privire la primirea raportarilor privind incalcarile si desfasurarea activitatilor, inclusiv in legatura cu masurile adoptate ca urmare a acestor incalcari.

Art. 141. - (1) Procedurile aplicabile raportarilor privind incalcarile mentionate la art. 140 alin. (2) lit. b) indica in mod clar toate informatiile urmatoare:

a) faptul ca raportarile privind incalcarile pot fi transmise si anonim;

b) modul in care A.S.F. poate solicita persoanei care efectueaza raportarea sa clarifice informatiile raportate sau sa furnizeze informatii suplimentare de care dispune respectiva persoana;

c) tipul, continutul si calendarul raspunsului cu privire la rezultatul raportarii privind incalcarea la care persoana care efectueaza raportarea se poate astepta dupa raportare;

d) regimul de confidentialitate aplicabil raportarilor privind incalcarile, inclusiv o descriere detaliata a circumstantelor in care datele confidentiale ale persoanei care efectueaza raportarea pot fi divulgate potrivit prevederilor art. 27-29 din Regulamentul (UE) nr. 596/2014.

(2) Descrierea detaliata mentionata la alin. (1) lit. d) asigura faptul ca persoana care efectueaza raportarea este informata cu privire la cazurile exceptionale in care confidentialitatea datelor ar putea sa nu fie garantata, inclusiv cu privire la cazurile in care dezvaluirea datelor este o obligatie necesara si proportionala impusa de legislatia Uniunii Europene sau de legislatia nationala in contextul investigatiilor sau al procedurilor judiciare ulterioare ori pentru a proteja libertatile altor persoane, inclusiv dreptul la aparare al persoanei subiect al raportarii, fiind in fiecare caz supusa unor garantii adecvate prevazute in aceste legislatii.

Art. 142. - (1) A.S.F. stabileste canale de comunicare independente si autonome, care sunt sigure si asigura confidentialitatea, pentru primirea raportarilor privind incalcarile si pentru activitatile desfasurate, inclusiv a masurilor adoptate urmare a acestor incalcari, denumite in continuare canale de comunicare dedicate.

(2) Canalele de comunicare dedicate sunt considerate independente si autonome, in conditiile in care acestea indeplinesc toate criteriile urmatoare:

a) sunt separate de canalele de comunicare generale ale A.S.F., inclusiv de cele prin care A.S.F. comunica pe plan intern si cu parti terte in cadrul activitatii sale obisnuite;

b) sunt concepute, stabilite si utilizate intr-un mod care garanteaza caracterul complet, integritatea si confidentialitatea informatiilor si impiedica accesul angajatilor neautorizati ai A.S.F.; a��

c) permit stocarea durabila a informatiilor, in conformitate cu prevederile art. 143, pentru a permite investigatii suplimentare.

(3) Canalele de comunicare dedicate permit raportarea incalcarilor efective sau potentiale cel putin in toate modurile urmatoare:

a) raportarea scrisa a incalcarilor, in format electronic sau pe suport de hartie;

b) raportarea orala a incalcarilor prin intermediul liniilor telefonice, indiferent daca este inregistrata sau neinregistrata;

c) Intalnirea cu angajatii specializati ai A.S.F.

(4) A.S.F. furnizeaza informatiile mentionate la art. 140 alin. (2) persoanei care efectueaza raportarea inainte de a primi raportarea privind incalcarea sau, cel tarziu, in momentul primirii acesteia.

(5) A.S.F. se asigura ca o raportare privind o incalcare primita prin alte mijloace decat prin canalele de comunicare dedicate mentionate in prezentul articol este transmisa imediat, fara modificare, angajatilor specializati ai A.S.F., utilizand canalele de comunicare dedicate.

Art. 143. - (1) A.S.F. pastreaza evidenta fiecarei raportari privind o incalcare primita.

(2) A.S.F. confirma fara intarziere primirea raportarilor scrise privind incalcari la adresa postala sau electronica indicata de persoana care efectueaza raportarea, cu exceptia cazului in care persoana care efectueaza raportarea solicita in mod explicit sa nu i se trimita o confirmare de primire sau A.S.F. considera, in mod rezonabil, ca trimiterea unei confirmari de primire a unei raportari scrise ar pune in pericol protectia identitatii persoanei care efectueaza raportarea.

(3) In cazul in care pentru raportarea incalcarilor se utilizeaza o linie telefonica inregistrata, A.S.F. are dreptul de a documenta raportarea orala sub forma:

a) unei inregistrari audio a convorbirii intr-o forma durabila si accesibila; sau

b) unei transcrieri complete si exacte a convorbirii, pregatite de angajatii specializati ai A.S.F. In cazurile in care persoana care efectueaza raportarea si-a dezvaluit identitatea, A.S.F. Ii ofera posibilitatea de a verifica, a rectifica si a-si exprima acordul cu privire la transcrierea convorbirii, prin semnarea acesteia.

(4) In cazul in care pentru raportarea incalcarilor se utilizeaza o linie telefonica neinregistrata, A.S.F. are dreptul de a documenta raportarea orala sub forma unui proces-verbal exact al convorbirii, intocmit de angajatii specializati ai A.S.F. In cazurile in care persoana care efectueaza raportarea si-a dezvaluit identitatea, A.S.F. Ii ofera posibilitatea de a verifica, a rectifica si a-si exprima acordul cu privire la procesul-verbal al convorbirii, prin semnarea acestuia.

(5) In cazul in care o persoana solicita o intalnire cu angajatii specializati ai A.S.F. pentru raportarea unei incalcari in conformitate cu prevederile art. 142 alin. (3) lit. c), A.S.F. se asigura ca se pastreaza o evidenta completa si exacta a intalnirii intr-o forma durabila si accesibila. A.S.F. are dreptul de a documenta evidenta intalnirii sub forma:

a) unei inregistrari audio a convorbirii intr-o forma durabila si accesibila; sau

b) unui proces-verbal exact al intalnirii, intocmit de angajatii specializati ai A.S.F. In cazurile in care persoana care efectueaza raportarea si-a dezvaluit identitatea, A.S.F. Ii ofera posibilitatea de a verifica, a rectifica si a-si exprima acordul cu privire la procesul-verbal al intalnirii, prin semnarea acestuia.

Art. 144. - (1) Instituirea unor proceduri care sa asigure un schimb de informatii si o cooperare eficace intre A.S.F. si orice alta autoritate relevanta implicata in protejarea persoanelor care lucreaza in temeiul unui contract de munca si care raporteaza incalcari ale Regulamentului (UE) nr. 596/2014 catre A.S.F. sau care sunt acuzate de astfel de incalcari impotriva represaliilor, a discriminarii sau a altor tipuri de tratament incorect, care se produc din cauza sau in legatura cu raportarea incalcarilor Regulamentului (UE) nr. 596/2014, se face pe baza unor protocoale bilaterale incheiate intre A.S.F. si respectivele autoritati.

(2) Procedurile prevazute la alin. (1) asigura cel putin urmatoarele:

a) persoanele care efectueaza raportarea au acces la informatii si consiliere complete referitoare la caile de actiune si procedurile disponibile prevazute in dreptul intern pentru a le proteja impotriva tratamentelor incorecte, inclusiv la procedurile de solicitare a despagubirilor banesti;

b) persoanele care efectueaza raportarea beneficiaza de asistenta efectiva din partea A.S.F. In fata oricarei autoritati relevante implicate in protejarea lor impotriva tratamentelor incorecte, inclusiv prin certificarea, in conflictele de munca, a situatiei de denuntator a persoanei care raporteaza.

Art. 145. - (1) A.S.F. pastreaza evidentele mentionate la art. 143 intr-o baza de date confidentiala si sigura.

(2) Accesul la baza de date mentionata la alin. (1) este supus unor restrictii care sa asigure faptul ca datele stocate in aceasta sunt disponibile doar angajatilor A.S.F. care au nevoie de acces la datele respective pentru a-si indeplini obligatiile profesionale.

Art. 146. - (1) A.S.F. adopta proceduri adecvate pentru transmiterea datelor cu caracter personal ale persoanei care efectueaza raportarea si ale persoanei subiect al raportarii in interiorul si in exteriorul autoritatii competente.

(2) Transmiterea datelor legate de raportarea unei incalcari in interiorul sau in exteriorul A.S.F. se face fara a se dezvalui, direct sau indirect, identitatea persoanei care efectueaza raportarea ori a persoanei subiect al raportarii sau fara a se face orice alte referiri la circumstante care ar permite deducerea identitatii persoanei care efectueaza raportarea sau a persoanei subiect al raportarii, cu exceptia cazului in care o astfel de transmitere este conforma cu regimul de confidentialitate mentionat la art. 141 alin. (1) lit. d).

Art. 147. - (1) In cazul in care identitatea persoanelor subiect al raportarii nu este cunoscuta public, identitatea acestora este protejata cel putin in acelasi mod ca si in cazul persoanelor in curs de investigare de catre A.S.F.

(2) Procedurile prevazute la art. 145 se aplica si pentru protejarea identitatii persoanelor subiect al raportarii.

Art. 148. - A.S.F. revizuieste procedurile referitoare la primirea raportarilor privind incalcarile si activitatile desfasurate, inclusiv masurile adoptate ca urmare a acestor incalcari la intervale regulate si cel putin o data la 2 ani. La revizuirea acestor proceduri, A.S.F. tine cont de experienta proprie, precum si de cea a altor autoritati competente prevazute la art. 22 din Regulamentul (UE) nr. 596/2014 si isi adapteaza procedurile in consecinta, precum si in functie de evolutiile pietei si de evolutiile tehnologice.





Afişează Legea 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 24/2017    Banca Nationala a Romaniei

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Acordarea ajutorului financiar pentru achizitionarea de carti si programe educationale in format electronic. Legea 315/2006
Pronuntaţă de: Tribunalul Hunedoara - Sentinta civila nr. 1921/LM/2011 din data 15.11.2011

T.V.A. Export. Conditiile cotei 0 a taxei
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie , Sectia de contencios administrativ,



Articole Juridice

Legea darii in plata: plafonul sumei imprumutate � mijloc de protectie sau element discriminatoriu
Sursa: Irina Maria Diculescu

Constitutionalitatea Legii darii in plata
Sursa: Irina Maria Diculescu

Controverse jurisprudentiale in aplicarea Deciziei CCR nr. 405/2016 privind abuzul in serviciu
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Plasamentele considerate sigure (Art. 831 - 836 - Noul Cod Civil)
Sursa: EuroAvocatura.ro

Cum se impoziteaza veniturile obtinute de persoanele fizice din inchirieri?
Sursa: Contexpert.ro

Contracte comerciale: Noi reglementari privind executarea creantelor
Sursa: Avocatnet.ro