S-a respins cererea de chemare in garantie formulata de paratul M.E.C.I., impotriva chematului in garantie M.F.P.In considerentele hotararii, instanta de fond a retinut ca reclamantii sunt angajati ai unitatii scolare parate, avand calitate de cadre didactice titulare sau suplinitoare dupa caz, asa cum rezulta din adeverintele emise de catre aceasta parata.Potrivit art. 1 din Legea nr. 315/2006, incepand cu luna ianuarie a anului 2007, cadrele didactice titulare si/sau suplinitoare calificate din invatamantul preuniversitar beneficiaza de un ajutor financiar in vederea achizitionarii de carti sau de programe educationale pe suport electronic, necesare imbunatatirii calitatii activitatii didactice.Art. 2 din aceeasi lege prevede ca acest ajutor reprezinta echivalentul in lei a 100 euro, calculat la cursul de schimb valutar comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data platii.Aceste sume se aloca potrivit art. 4 din lege de la bugetul de stat, prin Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii.Potrivit art. 2 din Normele Metodologice de aplicare a Legii nr. 315/2006, aprobate prin H.G. nr. 453/2007, ajutorul financiar se acorda de unitatea de invatamant preuniversitar la care cadrul didactic isi desfasoara activitatea; in cazul in care cadrul didactic isi desfasoara activitatea in mai multe unitati de invatamant, ajutorul financiar se acorda de catre unitatea de invatamant la care se pastreaza si se completeaza carnetul de munca .Art.2 din Norme prevede ca ``ajutorul financiar se acorda anual pe baza de cerere formulata de beneficiar si inregistrata pana la data de 1 noiembrie pentru anul urmator la unitatea de invatamant la care beneficiarul exercita functia de baza, iar platile se efectueaza incepand cu luna ianuarie din anul urmator``.Procedura de alocare a sumelor si de acordare a sumelor este detaliata de art. 5 din Norme:(1).Unitatile scolare vor solicita lunar, pana la data de 10 a fiecarei luni, la inspectoratul scolar, sumele necesare pentru plata ajutorului financiar aferent lunii urmatoare.(2).Inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucuresti vor solicita lunar, pana la data de 20 a fiecarei luni, la Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii - Directia generala buget - finante, patrimoniu si investitii, necesarul de deschideri de credite bugetare pentru luna urmatoare.(3).Sumele necesare platii ajutorului financiar prevazut la art.1 alin.(2) se asigura din bugetul Ministerului Educatiei, Cercetarii si Inovarii, capitolul 65.01 "Invatamant", art. 57.02.01 "Ajutoare sociale in bani", in limita creditelor bugetare aprobate.(4).Directia generala buget-finante, patrimoniu si investitii din cadrul Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului va aloca lunar catre inspectoratele scolare/al municipiului Bucuresti sumele solicitate, in limita creditelor bugetare deschise.(5).Inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucuresti vor aloca lunar catre unitatile scolare sumele necesare efectuarii platii ajutoarelor intr-un cont de disponibil deschis in afara bugetului local.(6).Plata ajutorului financiar se face de catre unitatile de invatamant, integral, pe baza documentelor justificative, sau in avans, intr-o singura transa, cu incadrare in cuantumul stabilit la art. 1 alin. (2). Plata se face in lei, la cursul de schimb la data efectuarii platii. Justificarea sumelor primite ca avans se realizeaza in conditiile legii, in termen de 15 zile calendaristice.Art. 6 din Norme prevede ca responsabilitatea privind asigurarea ajutorului financiar revine directorului la nivelul institutiei de invatamant, inspectorului scolar general responsabil de curriculum la nivelul inspectoratului scolar judetean/al municipiului Bucuresti si directiilor de specialitate la nivelul Ministerului Educatiei, Cercetarii si Inovarii.Fata de textele de lege incidente in speta, instanta a apreciat ca atributiile si obligatiile privind plata ajutorului financiar pentru carti si programe educationale pe suport electronic pentru cadrele didactice din invatamantul preuniversitar revin: unitatilor scolare - sa plateasca, inspectoratelor scolare - sa aloce catre unitatile scolare sumele necesare iar Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii - sa aloce sumele respective catre inspectoratele scolare.S-a constatat ca reclamantii au facut dovada cu adeverintele emise de unitatea scolara ca au calitatea de cadre didactice titulare si/sau suplinitoare calificate din invatamantul preuniversitar si ca au depus pana la 01.11.2008 cereri prin care au solicitat acordarea dreptului dedus judecatii, insa nu au primit sumele cuvenite pana la data formularii actiuni .Analizand continutul circularei M.E.C.I. nr. 128/CB/15.12.2009, instanta a observat ca s-a alocat pentru fiecare dintre reclamanti suma de 130 lei, din totalul sumei solicitate, reprezentand echivalentul a 30 de euro, conform dovezii de curs valutar valabil la data de 15.12.2009.Instanta a conchis ca prin neplata diferentei privind echivalentul in lei al sumei de 70 Euro au fost incalcate prevederile Legii nr. 315/2006 si dispozitiile art. 40 alineat 2 litera c din Codul muncii, potrivit carora angajatorul are obligatia sa acorde salariatilor toate drepturile ce decurg din lege, din contractul colectiv de munca aplicabil si din contractul individual de munca si a produs reclamantilor un prejudiciu material .S-a retinut si aplicabilitatea disp. art. 269 din Codul muncii, care statueaza ca angajatorul este obligat, in temeiul normelor si principiilor raspunderii civile contractuale, sa il despagubeasca pe salariat in situatia in care acesta a suferit un prejudiciu material din culpa angajatorului in timpul indeplinirii obligatiilor de serviciu sau in legatura cu serviciul .Cererea de chemare in garantie, a fost respinsa, apreciindu-se ca nu sunt indeplinite conditiile prevazute de art. 60 - 62 din Codul de procedura civila.Solutia a devenit irevocabila prin respingerea ca nefondat a recursul paratului.
Prejudiciul cauzat de mai multi salariati angajatorului.Dovedirea masurii in care fiecare salariat a contribuit la cauzarea prejudiciului Pronuntaţă de: Curtea de Apel ALBA IULIA � Decizia nr. 755/30.05.2019
Individualizarea sanctiunii disciplinare. Functia sanctionatorie si de responsabilizare a salariatului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Alba Iulia - Decizia civila nr. 9/2021
Inlocuirea sanctiunii disciplinare. Analizarea circumstantelor concrete ale abaterii disciplinare Pronuntaţă de: Curtea de Apel ALBA IULIA � Decizia nr. 9/12.01.2021
Declaratia olografa a salariatului nu poate duce la stingerea obligatiilor de plata a salariului de catre angajator Pronuntaţă de: Curtea de apel Alba Iulia - Decizia civila nr. 2003/2019
Necontestarea de catre angajator a drepturilor salariale pretinse de salariat. Sarcina probei in conflictele de munca Pronuntaţă de: Tribunalul Hunedoara - Sentinta civila nr. 1377 din data de 08 Septembrie 2020
Sarcina probei incumba angajatorului. Responsabilitatea angajatorului pentru neintocmirea dispozitiilor de plata a salariului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iulia - Decizia civila nr. 458 din data de 03 Iunie 2020
Sarcina probei in dovedirea prestarii orelor suplimentare. Pasivitatea angajatorului in litigiile de munca Pronuntaţă de: Tribunalul Huneduara - Sentinta civila nr. 294/09.03.2020
Suspendarea partiala a activitatii angajatorului. Timpul de munca. Munca suplimentara. Pronuntaţă de: Tribunalul Hunedoara - Sentinta civila nr. 1302/2019
ICCJ - Decizia 16/2019: in cadrul procedurii de revocare a suspendarii executarii pedepsei sub supraveghere, serviciul de probatiune este un subiect procesual la care hotararea atacata se refera Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
ICCJ - Stipularea clauzei penale in CIM prin care este evaluata paguba produsa de salariat angajatorului este nula Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Restrictiile impuse de Ungaria finantarii organizatiilor civile de catre persoane stabilite in afara acestui stat membru nu sunt conforme cu dreptul Uniunii Sursa: EuroAvocatura.ro
Conditionarea perimarii executarii silite de actiunile executorului judecatoresc � aspecte de constitutionalitate Sursa: Irina Maria Diculescu
Facilitatile acordate angajatorilor care incadreaza persoane aflate in somaj sau in dificultate Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Avantajele incadrarii in munca a tinerilor absolventi Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim