Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Legea 242/2018 pentru modificarea si completarea statutului judecatorilor si procurorilor

Legea 242/2018 pentru modificarea si completarea statutului judecatorilor si procurorilor

  Publicat: 16 Oct 2018       5843 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 242 din 12 octombrie 2018 pentru modificarea si completarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor.

Publicata in Monitorul Oficial numarul 868 din data de 15 octombrie 2018.

Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Infractiune constand in conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul fara permis de conducere
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Persoana care face parte din parchet si care exercita atributiile ce revin acestei institutii judiciare.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Persoana care face parte din parchet si care exercita atributiile ce revin acestei institutii judiciare.
Infractiune constand in conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul fara permis de conducere
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Oragn judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care executa atributiile ce revin acestui minister.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Totalitatea infractiunilor savarsite pe un teritoriu determinat, intr-o anumita perioada.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Totalitatea infractiunilor savarsite pe un teritoriu determinat, intr-o anumita perioada.
Totalitatea infractiunilor savarsite pe un teritoriu determinat, intr-o anumita perioada.
Act adoptat de organele de stat,
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Act adoptat de organele de stat,
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Act adoptat de organele de stat,
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Act adoptat de organele de stat,
Act adoptat de organele de stat,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Act adoptat de organele de stat,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Persoana care face parte din parchet si care exercita atributiile ce revin acestei institutii judiciare.
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Persoana care face parte din parchet si care exercita atributiile ce revin acestei institutii judiciare.
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Persoana care face parte din parchet si care exercita atributiile ce revin acestei institutii judiciare.
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Expert contabil independent care intocmeste rapoarte anuale in folosul actionarilor, continand
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Tabel care infatiseaza rezultatele unor calcule efectuate pe baza de elemente
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Persoana care face parte din parchet si care exercita atributiile ce revin acestei institutii judiciare.
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Persoana care face parte din parchet si care exercita atributiile ce revin acestei institutii judiciare.
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.

c) o data la 4 ani, pentru judecatorii si procurorii cu o vechime intre 10 si 15 ani;

d) o data la 5 ani, pentru judecatorii si procurorii cu o vechime mai mare de 15 ani.

(3) Evaluarea prevazuta la alin. (1) se face de comisii constituite separat pentru judecatori si procurori, formate din presedintele instantei, respectiv conducatorul parchetului din care face parte persoana evaluata, precum si 2 sau mai multi judecatori sau procurori de la instanta sau parchetul ierarhic superior, desemnati de colegiul de conducere al acestei instante sau parchet, cu aceeasi specializare cu judecatorul sau procurorul evaluat. Evaluarea presedintelui instantei si a vicepresedintelui se face de o comisie formata din presedintele instantei superioare, presedintele sectiei corespunzatoare specializarii judecatorului evaluat, precum si un judecator de la instanta superioara, desemnat de colegiul de conducere . Evaluarea conducatorului parchetului, a adjunctului acestuia si a procurorului sef de sectie se realizeaza de o comisie de la parchetul ierarhic superior, din care face parte conducatorul acestuia, un procuror cu functie de conducere corespunzatoare specializarii procurorului evaluat si un alt procuror desemnat de colegiul de conducere . Evaluarea presedintilor, vicepresedintilor si a presedintilor de sectie de la curtile de apel sau de la Curtea Militara de Apel se face de o comisie compusa din judecatori de la Inalta Curte de Casatie si Justitie, desemnati de colegiul de conducere al acestei instante, iar evaluarea procurorilor generali, a procurorilor generali adjuncti si a sefilor de sectie de la parchetele de pe langa curtile de apel sau de la Parchetul de pe langa Curtea Militara de Apel se face de o comisie compusa din procurori de la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, desemnati de colegiul de conducere al acestui parchet. Evaluarea presedintelui si vicepresedintilor Inaltei Curti de Casatie si Justitie se face de o comisie compusa din judecatori, membri alesi ai Sectiei pentru judecatori din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, cu grad cel putin de curte de apel, desemnati de Sectia pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii. Evaluarea procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si a procurorilor sefi ai directiilor specializate se face de o comisie compusa din procurori, membri alesi ai Sectiei pentru procurori din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, cu grad cel putin de tribunal, desemnati de Sectia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii.

(4) Din comisiile de evaluare a procurorilor de la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, inclusiv a celor din cadrul Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism si Directiei Nationale Anticoruptie, fac parte procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie ori prim-adjunctul sau adjunctul acestuia, procurorul sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism si procurorul sef al Directiei Nationale Anticoruptie sau adjunctii acestora, procurorii sefi de sectie, precum si procurori desemnati, dupa caz, de colegiul de conducere al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, de colegiul de conducere al Directiei Nationale Anticoruptie sau de colegiul de conducere al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism.

(5) Pentru judecatorii si tribunale si, respectiv, pentru parchetele de pe langa acestea, comisiile prevazute la alin. (4) se constituie prin hotarare a colegiului de conducere al curtii de apel sau al parchetului de pe langa aceasta. Pentru curtile de apel si pentru parchetele de pe langa acestea, comisiile de evaluare se constituie prin hotarare a colegiului de conducere al Inaltei Curti de Casatie si Justitie. Pentru Inalta Curte de Casatie si Justitie, comisia de evaluare se constituie prin hotarare a Sectiei pentru judecatori din 3 judecatori, desemnati dintre membrii alesi ai Sectiei pentru judecatori, cu grad cel putin de curte de apel. Pentru Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, comisia de evaluare se constituie prin hotarare a Sectiei pentru procurori din 3 procurori, desemnati dintre membrii alesi ai Sectiei pentru procurori, cu grad cel putin de tribunal.

(6) Regulamentul privind evaluarea activitatii profesionale a judecatorilor si procurorilor se aproba prin hotarare de fiecare din sectiile corespunzatoare ale Consiliului Superior al Magistraturii."

54.La articolul 40, alineatele (1), (3) si (4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"Art. 40

(1) Prin raportul de evaluare a activitatii profesionale a judecatorului sau procurorului, intocmit de comisiile prevazute la art. 39 alin. (3), (4) sau (5), se poate acorda unul dintre calificativele: AAAAA«foarte bineAAAAA», AAAAA«bineAAAAA», AAAAA«satisfacatorAAAAA» sau AAAAA«nesatisfacatorAAAAA».

.......................................................................................................................................................................................

(3) In solutionarea contestatiei, sectiile Consiliului Superior al Magistraturii pot cere conducatorului instantei sau parchetului ori comisiilor sau persoanelor prevazute la art. 39 alin. (4) si (5) orice informatii pe care le considera necesare, iar citarea judecatorului sau procurorului pentru a fi audiat este obligatorie.

(4) Hotararile sectiilor pot fi atacate cu recurs, la sectia de contencios administrativ si fiscal a curtii de apel, in termen de 15 zile de la comunicare, fara parcurgerea procedurii prealabile. Hotararea curtii de apel este definitiva."

55.La articolul 41, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(3) Cursurile prevazute la alin. (1) si (2) se incheie prin sustinerea unui examen, organizat de Consiliul Superior al Magistraturii, prin Institutul National al Magistraturii."

56.Dupa articolul 42 se introduce un nou capitol, capitolul IV1, cuprinzand articolul 421, cu urmatorul cuprins:

"CAPITOLUL IV1: Evaluarea psihologica periodica

Art. 421

(1) Judecatorii, procurorii, magistratii-asistenti si personalul de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor sunt supusi la fiecare 5 ani unei evaluari psihologice.

(2) Daca in urma evaluarii psihologice judecatorul, procurorul, magistratul-asistent sau personalul de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor primeste calificativul AAAAA«inaptAAAAA», acesta este obligat sa urmeze un program de consiliere psihologica cu o durata de cel mult 6 luni, urmand ca judecatorul sau procurorul sa fie supus unei noi evaluari.

(3) Procedura de evaluare/reevaluare psihologica, inclusiv modalitatea de constituire a comisiilor de evaluare psihologica, plata membrilor acestora si desfasurarea programului de consiliere psihologica se stabilesc prin hotarare a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii."

57.Articolul 43 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 43

Concursul pentru promovarea judecatorilor si procurorilor se organizeaza, anual sau ori de cate ori este necesar, de sectiile corespunzatoare din Consiliul Superior al Magistraturii, prin Institutul National al Magistraturii."

58.Articolul 44 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 44

(1) Pot participa la concursul de promovare la instantele sau parchetele imediat superioare judecatorii si procurorii care au avut calificativul AAAAA«foarte bineAAAAA» la ultima evaluare, nu au fost sanctionati disciplinar in ultimii 3 ani, au functionat efectiv timp de cel putin 3 ani la instanta sau parchetul ierarhic inferior celui la care doresc sa promoveze si indeplinesc urmatoarele conditii minime de vechime:

a) 7 ani vechime in functia de judecator sau procuror, pentru promovarea in functiile de judecator de tribunal sau tribunal specializat si procuror la parchetul de pe langa tribunal sau la parchetul de pe langa tribunalul specializat;

b) 10 ani vechime in functia de judecator sau procuror, pentru promovarea in functiile de judecator de curte de apel si procuror la parchetul de pe langa aceasta;

c) 18 ani vechime in functia de judecator sau procuror, pentru promovarea in functia de procuror la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.

(2) La calcularea conditiei minime de vechime pentru a participa la concursul de promovare nu se ia in considerare perioada in care judecatorul sau procurorul a avut calitatea de auditor de justitie.

(3) Vechimile prevazute la alin. (1) si (2) trebuie sa fie indeplinite pana la data inscrierii la concursul de promovare.

(4) Consiliul Superior al Magistraturii verifica, prin sectiile corespunzatoare, indeplinirea conditiilor prevazute la alin. (1)-(3)."

59.Articolul 45 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 45

Judecatorii si procurorii care indeplinesc conditiile prevazute la art. 44 pot participa la concurs, in vederea promovarii pe loc, in limita numarului de locuri aprobat anual de sectiile corespunzatoare din Consiliul Superior al Magistraturii."

60.La articolul 46, alineatele (3) si (4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"(3) Procedura de desfasurare a concursului, inclusiv modalitatea de contestare a rezultatelor, este prevazuta in Regulamentul privind organizarea si desfasurarea concursului de promovare a judecatorilor si procurorilor. Anularea sau modificarea in orice mod a baremului de raspuns stabilit pentru oricare dintre subiectele de concurs, dupa ce acest barem a fost adus la cunostinta candidatilor, atrage invalidarea concursului si reluarea acestuia.

(4) Dispozitiile art. 21 alin. (3) se aplica in mod corespunzator."

61.Dupa articolul 46 se introduc trei noi articole, articolele 461-463, cu urmatorul cuprins:

"Art. 461

(1) Promovarea efectiva a judecatorilor si procurorilor se face numai prin concurs organizat la nivel national, in limita locurilor vacante existente la tribunale si curti de apel sau, dupa caz, la parchete.

(2) Data, locul, modul de desfasurare a concursului si posturile vacante pentru care se organizeaza concurs se comunica tuturor judecatorilor si procurorilor, prin curtile de apel si parchete, si se publica pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii, a Institutului National al Magistraturii si a Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, cu cel putin 30 de zile inainte de data de la care se pot depune cererile de inscriere la concurs.

Art. 462

(1) Pot participa la concursul de promovare efectiva la instantele si parchetele imediat superioare judecatorii si procurorii care au avut calificativul AAAAA«foarte bineAAAAA» la ultima evaluare, nu au fost sanctionati disciplinar in ultimii 3 ani, au dobandit gradul profesional corespunzator instantei sau parchetului la care solicita promovarea si au functionat efectiv timp de cel putin 2 ani la instanta sau parchetul ierarhic inferior, in cazul promovarii in functiile de judecator de curte de apel, procuror la parchetul de pe langa aceasta sau de procuror la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.

(2) Dispozitiile art. 44 alin. (3) si (4) se aplica in mod corespunzator.

Art. 463

(1) Concursul de promovare efectiva consta in sustinerea unei probe avand ca obiect evaluarea activitatii si conduitei candidatilor din ultimii 3 ani.

(2) Procedura de organizare si desfasurare a concursului, inclusiv comisiile de concurs si constituirea acestora, aspectele supuse verificarii in cadrul probei prevazute la alin. (1) si modalitatea de stabilire si contestare a rezultatelor se stabilesc prin regulamentul prevazut la art. 46 alin. (3).

(3) Dispozitiile art. 21 alin. (3) se aplica in mod corespunzator."

62.Articolul 47 se modifica si va avea urmatorul cuprins:





Afişează Legea 242/2018 pentru modificarea si completarea statutului judecatorilor si procurorilor pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    judecatori    procurori    legalitate    impartialitate    control ierarhic    drepturi si libertati individuale    incompatibilitate    lucratori operativi    delegare    detasare    eroare judiciara

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Rezolutiunea contractului intervine pentru neexecutarea contractului, cu daune-interese in favoarea creditorului, daca acestea i se cuvin
Pronuntaţă de: ICCJ, Sectia a II-a civila, Decizia nr. 1936 din 29 octombrie 2019

O societate comerciala cu raspundere limitata are calitatea de profesionist, neputand fi asimilata in nicio imprejurare cu un consumator
Pronuntaţă de: ICCJ, Sectia a II-a civila, Decizia nr. 2259 din 3 decembrie 2019

Carantina nelegala. Ordonanta presedintiala privind incetarea de indata a masurii carantinarii institutionalizate
Pronuntaţă de: Judecatoria BAIA MARE - SENTINTA CIVILA NR. 3787- Sedinta publica din 18 iunie 2020

Conflict de interese. Folosirea functiei pentru favorizarea unor persoane
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia penala, decizia nr. 69/RC din 20 februarie 2020

Dezbaterile in fata completului de divergenta pot avea ca obiect exclusiv chestiunea cu privire la care instanta a constatat ivirea divergentei
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJSectia I civila, decizia nr. 1626 din 3 octombrie 2019

Folosirea unui inscris falsificat in fata unei instante de judecata, in scopul obtinerii unui folos patrimonial injust, nu realizeaza elementele de tipicitate ale infractiunii de inselaciune
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia penala, decizia nr. 268/RC din 25 iunie 2019

Remiterea materiala a unei sume de bani nu este suficienta pentru a proba perfectarea unui contract de imprumut
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJSectia a II-a civila, Decizia nr. 1868 din 22 octombrie 2019

Hotararea care tine loc de contract de vanzare nu poate fi pronuntata in absenta inscrierii imobilelor in cartea funciara
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 2154 din 21 noiembrie 2019

Restituirea cauzei la parchet in ipoteza excluderii probelor administrate in cursul urmaririi penale
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia penala, completul de 2 judecatori de camera preliminara, incheierea nr. 90 din 6 februarie 2020

Hotarare care cuprinde considerente contradictorii si nu prezinta – aplicat si coerent – argumentele pe care si-a intemeiat solutia
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 784/2020



Articole Juridice

O reglementare nationala poate sa prevada un termen de prescriptie pentru actiunea in restituire intemeiata pe o clauza abuziva dintr-un contract incheiat intre un profesionist si un consumator
Sursa: EuroAvocatura.ro

Exercitarea autoritatii parintesti exclusiv de catre unul dintre parinti in contextul divortului
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Emiterea ordinului de protectie. Conditii si Solutii jurisprudentiale
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati

Deschiderea succesiunii si dezbaterea succesiunii. Modalitati de dezbatere a succesiunii
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati

Eroarea judiciara, eroarea de judecata si erorile materiale in procesul civil
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

Plata cheltuielilor de judecata. Aspecte practice. Netemeinicia solicitarii de cenzurare a cheltuielilor de judecata. Solutii jurisprudentiale
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu

Restrictiile impuse de Ungaria in ceea ce priveste finantarea din strainatate a organizatiilor civile nu sunt compatibile cu dreptul Uniunii
Sursa: EuroAvocatura.ro