Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » Ordinul nr. 1878/2019 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instructiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.917/2005

Ordinul nr. 1878/2019 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instructiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.917/2005

  Publicat: 26 Mar 2019       1679 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicat in Monitorul Oficial nr. 229 din 26.03.2019

Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Este o tranzactie sau o serie de tranzactii cu valori mobiliare conferind persoanei sau grupului de persoane implicate, prin titlurile astfel dobandite, singure ori impreuna cu cele deja detinute ori controlate, o pozitie de control sau majoritara in participare la capitalul emitentului.
Procedura de a obtine informatii asupra cauzelor si consecintelor efectelor negative cumulate anterioare si anticipate, care face parte din actiunea de evaluare a impactului asupra mediului.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Procedura de a obtine informatii asupra cauzelor si consecintelor efectelor negative cumulate anterioare si anticipate, care face parte din actiunea de evaluare a impactului asupra mediului.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Debitor care se angajeaza alaturi de debitorul initial (numit delegant) sau in locul acestuia sa execute obligatia pe care delegantul o are fata de creditorul delegatar.
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada
Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Aceasta sintagma se refera la finantarea unei activitati de doua ori, din doua surse diferite.
Aceasta sintagma se refera la finantarea unei activitati de doua ori, din doua surse diferite.

MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE emite urmatorul ordin:


Articolul I


Normele metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instructiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.917/2005, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.186 si 1.186 bis din 29 decembrie 2005, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:


1. La capitolul I "Dispozitii generale", punctul 1.4 "Documente justificative si registre de contabilitate" subpunctul 1.4.2 "Forma de inregistrare in contabilitate", ultimul paragraf se abroga.


2. La capitolul III "Prevederi referitoare la elementele de bilant" punctul C "Capitaluri" subpunctul 3 "Rezerve din reevaluare", ultimele trei paragrafe se abroga.


3. La capitolul VI "Planul de conturi general pentru institutiile publice":


3.1. La clasa 4 "Conturi de terti", grupa 48 "Decontari", se modifica denumirea contului contabil sintetic de gradul II din 48109 "Alte decontari" in 48109 "Alte decontari privind incheierea executiei bugetare din anul curent (excedent/deficit)" si a contului contabil sintetic de gradul III 4810900 "Alte decontari" in 4810900 "Alte decontari privind incheierea executiei bugetare din anul curent (excedent/deficit)".


3.2. La clasa 5 "Conturi la trezorerii si institutii de credit", grupa 51 " Conturi la trezorerii si institutii de credit", se abroga contul contabil sintetic de gradul III 5120600 "Disponibil in lei al trezoreriei centrale" si se introduc urmatoarele conturi contabile sintetice de gradul III:


- 5120601 "Disponibil in lei al trezoreriei centrale la trezorerii";


- 5120602 "Disponibil in lei al trezoreriei centrale la institutii de credit".


4. La capitolul VII "Instructiunile de utilizare a conturilor":


4.1. La grupa 37 "Marfuri" de la instructarea contului 378 "Diferente de pret la marfuri", prima teza a paragrafului al doilea se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Contul 378 A«Diferente de pret la marfuriA» este un cont rectificativ bifunctional al valorii de inregistrare a marfurilor."


4.2. La clasa 8 "Conturi speciale", grupa 89:


a) Se completeaza preambulul contului 8910100 "Bilant de deschidere (pentru solduri)", astfel:


"Cu ajutorul acestui cont se asigura deschiderea tuturor conturilor institutiilor publice care se reorganizeaza sau in alte situatii reglementate, inclusiv in situatia in care se preia bugetul ramas de executat, iar preluarea se efectueaza pe baza soldurilor de bilant ."


b) Se completeaza preambulul contului 8920100 "Bilant de inchidere (pentru solduri)", astfel:


"Cu ajutorul acestui cont se asigura inchiderea tuturor conturilor institutiilor publice care se reorganizeaza sau in alte situatii reglementate, inclusiv in situatia in care se preda bugetul ramas de executat, iar predarea se efectueaza pe baza soldurilor de bilant ."


5. La capitolul XVII "Contabilitatea operatiunilor specifice fondurilor externe nerambursabile - Instrumente structurale, fonduri pentru agricultura si alte fonduri", punctul 3 "Alte precizari" se renumeroteaza si devine punctul 5 "Alte precizari", iar subpunctele 3.1, 3.2.1, 3.2.2, 3.2.3 se renumeroteaza si devin subpunctele 5.1, 5.2.1, 5.2.2 si 5.2.3.


6. La capitolul XX "Anexe", urmatoarele anexe se abroga:


- anexa nr. 18 - "Situatia veniturilor si cheltuielilor institutiilor publice finantate de la bugetul de stat din trimestrul . . .";


- anexa nr. 19 - "Situatia veniturilor si cheltuielilor institutiilor publice finantate de la bugetul local din trimestrul . . .".


7. In intreg cuprinsul normelor metodologice se modifica si se completeaza simbolurile si denumirile conturilor, precum si detalierea conturilor sintetice de gradul I pe conturile sintetice de gradul II si III, potrivit prevederilor pct. 3.


Articolul II


La anexa nr. 2 "Dezvoltarea conturilor sintetice in conturi analitice in scop de raportare a Balantei de verificare la Ministerul Finantelor Publice", astfel cum a fost introdusa prin Ordinul ministrului delegat pentru buget nr. 2.021/2013 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instructiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.917/2005, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 831 si 831 bis din 24 decembrie 2013:


a) Contul contabil sintetic de gradul III 5120601 "Disponibil in lei al trezoreriei centrale la trezorerii" se dezvolta in analitic pe cod sector si sursa de finantare .


b) Contul contabil sintetic de gradul III 5120602 "Disponibil in lei al trezoreriei centrale la institutii de credit" se dezvolta in analitic pe cod sector si sursa de finantare .


Articolul III


La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga orice alte dispozitii contrare acestuia.





Afişează Ordinul nr. 1878/2019 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instructiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.917/2005 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Ministerul Finantelor    Contabilitate    Institutii publice

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Cereri de chemare in judecata avand aceeasi cauza, acelasi obiect si aceleasi parti. Respingerea primei actiuni ca inadmisibila. Analizarea exceptiei autoritatii de lucru judecat
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 1693 din 17 septembrie 2020

Criterii de stabilire a competentei materiale procesuale
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 36 din 15 ianuarie 2020

Efectele fiscale ale cesiunii de creanta. Importanta determinarii caracterului cert sau incert al creantei preluate in determinarea corecta a impozitului pe profit
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 2536 din 16 iunie 2020

Constatarea existentei raporturilor de munca in lipsa unui Contract individual de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta Civila nr. 186, din 02.04.2019

Cerere in despagubiri pentru paguba suferita printr-un act administrativ-fiscal nelegal. Conditiile antrenarii raspunderii patrimoniale a autoritatii publice emitente
Pronuntaţă de: I.C.C.J - Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 1160 din 26 februarie 2020

Uzucapiune. Somatia facuta catre o persoana pentru reabilitarea imobilului nu poate reprezenta, in sine, o dovada a dreptului de proprietate pentru destinatarul respectivei notificari
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia I civila Decizia nr. 701/2020 Sedinta publica din data de 11 martie 2020

Conflict negativ de competenta. Pluralitate de debitori. Instanta de executare competenta
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia I civila Decizia nr. 816/2020, Sedinta publica din data de 1 aprilie 2020

Actiunea in angajarea raspunderii delictuale a unor autoritati publice, ca urmare a refuzului acestora de emite o hotarare de Guvern
Pronuntaţă de: ICCJ, Sectia a II-a civila, Decizia nr. 2204 din 26 noiembrie 2019

Dreptul de deducere a TVA este conditionat de completarea in facturi a elementelor obligatorii prevazute de lege si-sau cu alte documente justificative anexate acestor facturi
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 2718/2019

Decizia CCR nr. 388/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea 115/1996 si din Legea 176/2010
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei



Articole Juridice

Eroarea judiciara, eroarea de judecata si erorile materiale in procesul civil
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal – o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Consideratii asupra constitutionalitatii scutirii autoritatilor publice de taxa judiciara de timbru in actiunile care au ca obiect venituri publice
Sursa: Irina Maria Diculescu

Constitutionalitatea dispozitiilor privind salarizarea la acelasi nivel pentru activitate desfasurata in aceleasi conditii a personalului platit din fonduri publice
Sursa: Irina Maria Diculescu

Stabilirea salariului minim diferentiat si modul de contestare a decizilor emise de angajator. Lista functiilor si ocupatiilor care necesita studii superioare
Sursa: MCP Cabinet avocati

Modul de stabilire a nivelului maxim al salariului de baza pentru personalul incadrat in directiile generale de asistenta sociala si protectia copilului
Sursa:

Poate fi obligat Statul Roman la plata cheltuielilor de judecata efectuate de inculpatul achitat pentru ca fapta penala nu exista?
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim