din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2438 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » Procedura privind modalitatea de ducere la indeplinire a atributiilor ANAF in domeniul sanctiunilor internationale, din 12.07.2019

Procedura privind modalitatea de ducere la indeplinire a atributiilor ANAF in domeniul sanctiunilor internationale, din 12.07.2019

  Publicat: 17 Jul 2019       4889 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicata in Monitorul Oficial nr. 583 din 16.07.2019 si aprobata prin Ordinul 1984/2019

Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblu de masuri prevazute de lege prin care creditorul realizeaza, cu ajutorul constrangerii de stat, drepturi patrimoniale recunoscute prin hotararea unui organ de jurisdictie sau prin alt titlu, daca debitorul nu-si indeplineste de buna voie obligatiile.
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Act prevazut de lege, prin care un organ de stat este informat si abilitat sa desfasoare o anumita activitate
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Act prevazut de lege, prin care un organ de stat este informat si abilitat sa desfasoare o anumita activitate
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Desemneaza persoana juridica, autoritatea publica locala, asociatia de persoane juridice/autoritati publice locale, care beneficiaza de finantare provenind din asistenta financiara nerambursabila, ca urmare a selectarii cererii de finantare.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,

ARTICOLUL 22
Convocarea Comisiei permanente
(1) In termen de 24 de ore de la primirea unei contestatii, a unei cereri privind autorizarea unor tranzactii, a unei cereri de derogare de la aplicarea sanctiunilor internationale, precum si a unei cereri privind revocarea masurilor dispuse prin ordinul de blocare a fondurilor si resurselor economice, Directia generala de informatii fiscale, prin intermediul secretariatului Comisiei permanente, va transmite presedintelui Comisiei permanente constituite la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala solicitarea de convocare a Comisiei permanente insotita de contestatia sau cererea depusa, impreuna cu documentatia anexata acesteia.
(2) In termen de 24 de ore de la primirea solicitarii din partea Directiei generale de informatii fiscale, presedintele Comisiei permanente, prin intermediul secretariatului Comisiei permanente, convoaca in scris Comisia permanenta.
(3) Directia generala de informatii fiscale va pune la dispozitia membrilor Comisiei permanente constituite la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in termen de 3 zile de la convocare, documentele care fac obiectul convocarii sedintei, referatul cu propuneri de solutionare, documentele care au stat la baza emiterii ordinului de blocare a fondurilor sau resurselor economice si, dupa caz, actele intocmite de catre serviciile de executare silita cazuri speciale regionale.
(4) Comisia permanenta constituita la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in vederea solutionarii contestatiei si a cererilor prevazute la art. 19, poate solicita Directiei generale de informatii fiscale, suplimentar fata de referatul intocmit, alte documente sau informatii utile.
(5) In acelasi scop si pentru determinarea starii de fapt, Comisia permanenta constituita la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala poate solicita, prin intermediul Directiei generale de informatii fiscale, obtinerea de alte informatii necesare in solutionarea cauzei de la alte institutii, entitati sau autoritati publice, inclusiv prin consultarea Consiliului interinstitutional pentru implementarea sanctiunilor internationale.

ARTICOLUL 23
Hotararile Comisiei permanente
(1) Comisia permanenta constituita la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala ia hotarari cu majoritate de voturi, care vor fi validate prin semnarea de catre toti membrii prezenti a procesului-verbal.
(2) In baza hotararii Comisiei permanente constituite la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala se emite proiectul deciziei, care se semneaza de catre toti membrii Comisiei permanente. Proiectul deciziei se inainteaza presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in vederea aprobarii.
(3) Dupa caz, in baza deciziei Comisiei permanente constituite la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala poate emite ordin de revocare a masurilor dispuse prin ordinul de blocare a fondurilor si resurselor economice.

ARTICOLUL 24
Participantii la sedintele Comisiei permanente
(1) La sedintele Comisiei permanente participa functionari publici din cadrul Directiei generale de informatii fiscale, care vor asigura secretariatul si vor consemna in procese-verbale aspectele analizate si toate deciziile adoptate in cadrul sedintelor.
(2) La sedintele Comisiei permanente va putea fi invitata, dupa caz, orice persoana fizica sau reprezentant al unei persoane juridice, entitati fara personalitate juridica, institutii sau autoritati publice care detine date sau informatii relevante necesare emiterii deciziei.
(3) Punctele de vedere exprimate de invitatii care participa la sedintele Comisiei permanente au caracter consultativ. Invitatii nu participa la luarea deciziei de catre Comisia permanenta.

CAPITOLUL VIII
Solutionarea unor sesizari sau cereri

ARTICOLUL 25
Sesizarile privind erori de identificare
(1) Sesizarile privind erori de identificare privind persoane sau entitati desemnate, precum si bunuri, depuse de orice persoana, sunt primite de Directia generala de informatii fiscale astfel:
a) direct, prin registratura Agentiei Nationale de Administrare Fiscala sau la adresa de e-mail [email protected];
b) prin intermediul Directiei generale antifrauda fiscala, Directiei generale executari silite cazuri speciale, Directiei generale coordonare inspectie fiscala, Directiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili, Directiei Generale a Vamilor, directiilor generale regionale ale finantelor publice, inclusiv al directiilor regionale vamale si unitatilor subordonate acestora.
(2) Structurile mentionate la alin. (1) lit. b) au obligatia ca, in termen de 24 de ore de la primirea sesizarii, sa o transmita Directiei generale de informatii fiscale.
(3) La primirea unei sesizari, Directia generala de informatii fiscale efectueaza verificarile necesare, putand solicita in acest scop informatii atat de la autorul sesizarii, cat si de la alte institutii si autoritati competente.
(4) In functie de rezultatele verificarilor efectuate, Directia generala de informatii fiscale poate formula o propunere motivata de modificare a ordinului de blocare a fondurilor si resurselor economice ale persoanelor si/sau entitatilor vizate de sesizare sau de revocare a masurilor dispuse initial, propunere pe care o va transmite Directiei generale juridice. In situatia in care in urma verificarilor efectuate nu au fost identificate date si informatii necesare modificarii sau revocarii ordinului de blocare a fondurilor si resurselor economice, Directia generala de informatii fiscale va comunica raspunsul persoanei interesate.
(5) Dispozitiile art. 11 si 12 se aplica si in cazul modificarii ordinului de blocare a fondurilor si resurselor economice ale persoanelor si entitatilor vizate de sesizare sau in cazul emiterii ordinului de revocare a masurilor dispuse initial.

ARTICOLUL 26
Cererea de revocare
(1) In situatia in care masurile restrictive internationale dispuse impotriva unei persoane sau entitati desemnate au incetat, aceasta poate solicita Agentiei Nationale de Administrare Fiscala revocarea masurilor dispuse prin ordinul de blocare a fondurilor si resurselor economice in domeniul sanctiunilor internationale.
(2) Cererea de revocare a masurilor dispuse prin ordinul de blocare a fondurilor si resurselor economice in domeniul sanctiunilor internationale se formuleaza in scris de catre reprezentantul legal sau imputernicitul entitatii supuse sanctiunilor internationale, in limba romana, in dublu exemplar, si se depune direct la registratura Agentiei Nationale de Administrare Fiscala insotita de toate documentele relevante necesare in vederea sustinerii acesteia.
(3) Prevederile art. 22 si 23 se aplica in mod corespunzator.

ARTICOLUL 27
Derogarea de la aplicarea sanctiunilor internationale
(1) Orice persoana interesata poate solicita Agentiei Nationale de Administrare Fiscala acordarea unei derogari de la aplicarea sanctiunilor internationale.
(2) Cererea de derogare de la aplicarea sanctiunilor internationale se formuleaza in scris, in limba romana, in dublu exemplar, si se depune direct la registratura Agentiei Nationale de Administrare Fiscala insotita de documentele necesare in vederea sustinerii acesteia, fiind completata si semnata de reprezentantul legal al prestatorului de servicii de plata, de persoana imputernicita de acesta ori de platitorul sau beneficiarul transferului sau, dupa caz, de catre creditorii persoanelor si entitatilor desemnate, si va cuprinde:
a) data, numele, adresa, datele de identificare si de contact ale persoanei care solicita derogarea;
b) rolul solicitantului in transferul de fonduri;
c) date privind platitorul (nume, adresa, date de identificare si de contact);
d) datele de identificare ale prestatorului de servicii de plata al platitorului (nume, adresa, date de identificare si de contact);
e) beneficiar (nume, adresa, date referitoare la cont);
f) datele de identificare ale prestatorului de servicii de plata al beneficiarului (nume, adresa, date de identificare si de contact);
g) circuitul platii (detalii despre alti prestatori de servicii de plata intermediari - nume, adrese, conturi, date de identificare si de contact);
h) suma transferata (echivalent euro, daca transferul se realizeaza in alte valute);
i) scopul transferului;
j) transferul se efectueaza printr-o singura operatiune sau prin mai multe operatiuni ce par sa aiba legatura intre ele (detalii privind tranzactiile succesive, scadentare);
k) alte autorizatii si licente emise de autoritati ale statului roman sau ale unui alt stat membru UE;
l) descrierea imprejurarilor pentru care se solicita derogarea de la aplicarea sanctiunilor internationale conform prevederilor art. 8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea in aplicare a sanctiunilor internationale, aprobata cu modificari prin Legea nr. 217/2009, cu modificarile si completarile ulterioare;
m) declaratia pe propria raspundere a solicitantului conform careia cererea de derogare de la aplicarea sanctiunilor internationale, inclusiv transferul in sine, nu este contrara dispozitiilor actelor normative europene si nationale in vigoare;





Afişează Procedura privind modalitatea de ducere la indeplinire a atributiilor ANAF in domeniul sanctiunilor internationale, din 12.07.2019 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    ANAF    Sanctiuni internationale    Procedura    Ordinul 1984/2019

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA
Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati

Restituirea diferentei dintre indemnizatiile sociale de sanatate platite de catre angajator salariatilor proprii si contributia datorata, in calitate de angajator, pentru contributii si indemnizatii la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia nr. 233/13 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati

Procedura concordatului preventiv. Cerere de interventie principala. Admisibilitate. Conditii si efecte
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 137/9.04.2020

Indemnizatie pentru cresterea copilului. Venituri din activitati independente. Mod de calcul. Stabilirea venitului net prin scaderea impozitului pe venit. Data incetarii realizarii veniturilor din avocatura
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 640/7.09.2020

Criterii de stabilire a competentei materiale procesuale
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 36 din 15 ianuarie 2020

Efectele fiscale ale cesiunii de creanta. Importanta determinarii caracterului cert sau incert al creantei preluate in determinarea corecta a impozitului pe profit
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 2536 din 16 iunie 2020

Recalcularea salariului prin raportare la salariul maxim stabilit in cadrul institutiei pentru aceeasi functie/grad/treapta si gradatie pentru activitatea desfasurata in aceleasi conditii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel BUCURESTI - Decizie civila nr. 1710/ 5.10.2020

Interesul legitim al angajatorului trebuie sa fie dictat doar de nevoia eficientizarii activitatii, concedierea determinata de desfiintarea locului de munca reprezentand singura solutie
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 5912 din data de 28.10.2019

Dreptul angajatorului de a sanctiona disciplinar salariatul inceteaza odata cu raportul de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul BRASOV - Sentinta Civila nr. 251/2020 din 03.06.2020

Aplicarea sanctiunii disciplinare dupa incetarea raportului de munca. Anularea deciziei de sanctionare disciplinara
Pronuntaţă de: Tribunalul Brasov - Sentinta civila nr. 251/2020



Articole Juridice

Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024
Sursa: EuroAvocatura.ro

Societatea comerciala cu raspundere limitata. Particularitati. Infiintarea si inregistrarea in registrul comertului
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Contestatia. Conditie de admisibilitate cererii de chemare in judecata in contenciosul administrativ fiscal
Sursa: Ursuleasa Ionut, Secretar U.A.T.

Reglementarile Programului �Prima casa� in anul 2016
Sursa: Euroavocatura.ro

CJUE. Este interzisa transmiterea si prelucrarea datelor cu caracter personal intre autoritatile administratiei publice fara informarea persoanelor vizate
Sursa: Euroavocatura.ro

Aplicarea sistemului TVA la incasare
Sursa: EuroAvocatura.ro