din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2959 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » Procedura privind modalitatea de ducere la indeplinire a atributiilor ANAF in domeniul sanctiunilor internationale, din 12.07.2019

Procedura privind modalitatea de ducere la indeplinire a atributiilor ANAF in domeniul sanctiunilor internationale, din 12.07.2019

  Publicat: 17 Jul 2019       4912 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicata in Monitorul Oficial nr. 583 din 16.07.2019 si aprobata prin Ordinul 1984/2019

Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Desemneaza persoana juridica, autoritatea publica locala, asociatia de persoane juridice/autoritati publice locale, care beneficiaza de finantare provenind din asistenta financiara nerambursabila, ca urmare a selectarii cererii de finantare.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Sanctiune care consta in lipsirea actului juridic civil de efectele sale firesti intrucat acesta a fost incheiat cu nerespectarea dispozitiilor legale imperative sau cu incalcarea conditiilor de validitate ale actului respectiv.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Rezultat financiar pozitiv al unei activitati economice,
Potrivit Legii 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, totalitatea bunurilor care formeaza obiectul dreptului de proprietate publica.
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Potrivit Legii 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, totalitatea bunurilor care formeaza obiectul dreptului de proprietate publica.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Activitate prin care se realizeaza strangerea probelor necesare pentru descoperirea infractorilor si antecedentelor penale ale acestora.

n) alte informatii relevante pentru efectuarea transferului, data, numele si prenumele, functia si semnatura persoanei autorizate.
(3) Comisia permanenta constituita la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala decide asupra acordarii derogarii solicitate, dupa obtinerea, din partea Ministerului Afacerilor Externe, a avizului de conformitate cu dreptul international, ca urmare a solicitarii formulate de Directia generala de informatii fiscale.
(4) Raspunsul la solicitarea de derogare de la aplicarea sanctiunilor internationale, formulat in baza deciziei Comisiei permanente, se comunica de catre Directia generala de informatii fiscale solicitantului, cu respectarea prevederilor art. 8 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 202/2008, aprobata cu modificari prin Legea nr. 217/2009, cu modificarile si completarile ulterioare.
(5) La acordarea derogarii de la aplicarea sanctiunilor internationale, Agentia Nationala de Administrare Fiscala adopta toate masurile necesare pentru a evita utilizarea acesteia in scopuri incompatibile cu motivul acordarii, cu respectarea conditiilor prevazute in actele care instituie sanctiunea internationala respectiva.
(6) Prevederile art. 22 si 23 se aplica in mod corespunzator.

ARTICOLUL 28
Cererea de autorizare a tranzactiilor pentru protejarea drepturilor tertilor sau pentru valorificarea unor drepturi ale persoanelor si entitatilor desemnate
(1) Cererile de autorizare a tranzactiilor pentru protejarea drepturilor tertilor sau pentru valorificarea unor drepturi ale persoanelor si entitatilor desemnate se depun de catre prestatorul de servicii de plata al platitorului, de catre persoana imputernicita de acesta, de catre platitor sau de catre beneficiarul transferului, precum si de catre creditorii persoanelor si entitatilor desemnate.
(2) Cererile de autorizare se formuleaza in scris, in limba romana, in dublu exemplar, si se depun direct la registratura Agentiei Nationale de Administrare Fiscala insotite de documentele necesare in vederea sustinerii acestora, fiind completate si semnate de reprezentantul legal al prestatorului de servicii de plata, de persoana imputernicita de acesta ori de platitorul sau beneficiarul transferului sau, dupa caz, de catre creditorii persoanelor si entitatilor desemnate. In situatia in care documentele sunt redactate intr-o limba straina se vor depune insotite de traducerea autorizata in limba romana.

ARTICOLUL 29
Continutul cererilor de autorizare
Cererile de autorizare a tranzactiilor pentru protejarea drepturilor tertilor sau pentru valorificarea unor drepturi ale persoanelor si entitatilor desemnate cuprind:
a) data, numele, adresa, datele de identificare si de contact ale persoanei care solicita autorizarea;
b) rolul solicitantului in transferul de fonduri;
c) date privind platitorul (nume, adresa, date de identificare si de contact);
d) datele de identificare ale prestatorului de servicii de plata al platitorului (nume, adresa, date de identificare si de contact);
e) beneficiar (nume, adresa, date referitoare la cont);
f) datele de identificare ale prestatorului de servicii de plata al beneficiarului (nume, adresa, date de identificare si de contact);
g) circuitul platii (detalii despre alti prestatori de servicii de plata intermediari - nume, adrese, conturi date de identificare si de contact);
h) suma transferata (echivalent euro, daca transferul se realizeaza in alte valute);
i) scopul transferului;
j) transferul se efectueaza printr-o singura operatiune sau prin mai multe operatiuni ce par sa aiba legatura intre ele (detalii privind tranzactiile succesive, scadentare);
k) alte autorizatii si licente emise de autoritati ale statului roman sau ale unui alt stat membru UE;
l) descrierea imprejurarilor care determina incadrarea cererii in prevederile art. 22, respectiv art. 23 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea in aplicare a sanctiunilor internationale, aprobata cu modificari prin Legea nr. 217/2009, cu modificarile si completarile ulterioare;
m) declaratia pe propria raspundere a solicitantului conform careia cererea de autorizare a transferului, inclusiv transferul in sine, nu este contrara dispozitiilor actelor normative europene si nationale in vigoare;
n) alte informatii relevante pentru efectuarea transferului, data, numele si prenumele, functia si semnatura persoanei autorizate.

ARTICOLUL 30
Solutionarea cererii de autorizare a tranzactiilor pentru protejarea drepturilor tertilor sau pentru valorificarea unor drepturi ale persoanelor si entitatilor desemnate
(1) Cererea de autorizare se solutioneaza prin decizie de catre Comisia permanenta constituita la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in termenul prevazut la art. 8 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea in aplicare a sanctiunilor internationale, aprobata cu modificari prin Legea nr. 217/2009, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Comisia permanenta constituita la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala poate solicita solicitantului cererii de autorizare, in scris, clarificari cu privire la cerere sau documente.
(3) Clarificarile si documentele solicitate se depun la registratura Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in termen de 3 zile de la primirea solicitarii. In cazul cererilor de derogare pentru satisfacerea unor necesitati de baza sau pentru motive umanitare, clarificarile si documentele solicitate se depun in termen de 24 de ore de la primirea solicitarii.
(4) Pentru aplicarea prevederilor alin. (2), solicitantul are obligatia de a comunica in cuprinsul cererii de autorizare date de contact valabile, care sa permita o comunicare prompta cu Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
(5) Decizia privind solutionarea cererilor de autorizare a unor tranzactii se comunica solicitantului de catre Directia generala de informatii fiscale, in termen de 3 zile de la emitere. In cazul cererilor de derogare pentru satisfacerea unor necesitati de baza sau pentru motive umanitare, decizia privind solutionarea cererii se comunica cu respectarea termenului prevazut la art. 8 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 202/2008, aprobata cu modificari prin Legea nr. 217/2009, cu modificarile si completarile ulterioare.

ARTICOLUL 31
Conditii de nulitate ale autorizarii
(1) Autorizarea devine nula in situatia in care informatiile solicitate nu sunt prezentate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, desi solicitantul are cunostinta de acestea, fapt care va fi considerat ca fiind o disimulare a adevarului.
(2) Autorizarea devine nula daca se constata faptul ca au fost omise, disimulate sau ascunse anumite informatii, in mod deliberat, din cauza solicitantului sau a altor persoane, al caror efect este de a denatura decizia de autorizare emisa de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
(3) Autorizarea se acorda numai transferului indicat in cererea depusa. Solicitantul este direct responsabil de conformitatea cu reglementarile legale in vigoare a operatiunilor pe care le deruleaza, in situatia in care nu comunica Agentiei Nationale de Administrare Fiscala toate informatiile aferente transferului.
(4) Solicitantul va renunta la orice beneficiu care poate surveni in baza acestei autorizari, daca ia cunostinta de elemente sau informatii noi, ulterioare intocmirii acestei autorizatii, de natura sa faca tranzactia incompatibila cu reglementarile europene sau nationale din acest domeniu .
(5) Solicitantul nu poate invoca aceasta autorizatie pentru a pune fondurile si resursele economice la dispozitia unei persoane sau entitati desemnate.
(6) Solicitantul declara pe propria raspundere faptul ca cererea de autorizare a transferului, inclusiv transferul in sine, nu este contrara dispozitiilor actelor normative europene si nationale in vigoare.
(7) In situatia in care transferul de fonduri se efectueaza prin intermediari, solicitantul raspunde in mod direct pentru corectitudinea si veridicitatea tuturor datelor comunicate catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, precum si pentru faptul ca intermediarul respecta toate reglementarile europene si nationale din domeniu .
(8) Solicitantul raspunde in mod direct pentru corectitudinea si veridicitatea tuturor datelor comunicate catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
(9) Pentru oricare din situatiile prezentate anterior, Agentia Nationala de Administrare Fiscala este exonerata de orice raspundere ulterioara.

CAPITOLUL IX
Solutionarea contestatiilor

ARTICOLUL 32
Posibilitatea de contestare
(1) Impotriva ordinului de blocare a fondurilor sau a resurselor economice, deciziilor de respingere a cererilor avand ca obiect autorizarea unor tranzactii conform art. 22 si 23 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 202/2008, aprobata cu modificari prin Legea nr. 217/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, deciziei de respingere a cererii de revocare, precum si impotriva cererilor privind sesizarea erorilor de identificare se poate formula contestatie potrivit prezentului capitol.
(2) Contestatia este o cale administrativa de atac, are caracterul unei plangeri prealabile si nu inlatura dreptul la actiune al celui care se considera lezat in drepturile sale prin emiterea ordinului de blocare a fondurilor sau a resurselor economice, a deciziei de respingere a cererii de autorizare a unor tranzactii conform art. 22 si 23 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 202/2008, aprobata cu modificari prin Legea nr. 217/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, a deciziei de respingere a cererii de revocare sau a deciziei privind sesizarea erorilor de identificare .





Afişează Procedura privind modalitatea de ducere la indeplinire a atributiilor ANAF in domeniul sanctiunilor internationale, din 12.07.2019 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    ANAF    Sanctiuni internationale    Procedura    Ordinul 1984/2019

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA
Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati

Restituirea diferentei dintre indemnizatiile sociale de sanatate platite de catre angajator salariatilor proprii si contributia datorata, in calitate de angajator, pentru contributii si indemnizatii la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia nr. 233/13 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati

Procedura concordatului preventiv. Cerere de interventie principala. Admisibilitate. Conditii si efecte
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 137/9.04.2020

Indemnizatie pentru cresterea copilului. Venituri din activitati independente. Mod de calcul. Stabilirea venitului net prin scaderea impozitului pe venit. Data incetarii realizarii veniturilor din avocatura
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 640/7.09.2020

Criterii de stabilire a competentei materiale procesuale
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 36 din 15 ianuarie 2020

Efectele fiscale ale cesiunii de creanta. Importanta determinarii caracterului cert sau incert al creantei preluate in determinarea corecta a impozitului pe profit
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 2536 din 16 iunie 2020

Recalcularea salariului prin raportare la salariul maxim stabilit in cadrul institutiei pentru aceeasi functie/grad/treapta si gradatie pentru activitatea desfasurata in aceleasi conditii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel BUCURESTI - Decizie civila nr. 1710/ 5.10.2020

Interesul legitim al angajatorului trebuie sa fie dictat doar de nevoia eficientizarii activitatii, concedierea determinata de desfiintarea locului de munca reprezentand singura solutie
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 5912 din data de 28.10.2019

Dreptul angajatorului de a sanctiona disciplinar salariatul inceteaza odata cu raportul de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul BRASOV - Sentinta Civila nr. 251/2020 din 03.06.2020

Aplicarea sanctiunii disciplinare dupa incetarea raportului de munca. Anularea deciziei de sanctionare disciplinara
Pronuntaţă de: Tribunalul Brasov - Sentinta civila nr. 251/2020



Articole Juridice

Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024
Sursa: EuroAvocatura.ro

Societatea comerciala cu raspundere limitata. Particularitati. Infiintarea si inregistrarea in registrul comertului
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Contestatia. Conditie de admisibilitate cererii de chemare in judecata in contenciosul administrativ fiscal
Sursa: Ursuleasa Ionut, Secretar U.A.T.

Reglementarile Programului �Prima casa� in anul 2016
Sursa: Euroavocatura.ro

CJUE. Este interzisa transmiterea si prelucrarea datelor cu caracter personal intre autoritatile administratiei publice fara informarea persoanelor vizate
Sursa: Euroavocatura.ro

Aplicarea sistemului TVA la incasare
Sursa: EuroAvocatura.ro