din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2335 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Normele metodologice de identificare a operatorilor de servicii esentiale si furnizorilor de servicii digitale, din 21.06.2019

Normele metodologice de identificare a operatorilor de servicii esentiale si furnizorilor de servicii digitale, din 21.06.2019

  Publicat: 17 Jul 2019       5593 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicate in Monitorul Oficial nr. 584 din 17.07.2019 si aprobate prin Ordinul Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale nr. 599/2019

Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Activitate prin care se realizeaza strangerea probelor necesare pentru descoperirea infractorilor si antecedentelor penale ale acestora.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Mijloc procesual care da posibilitatea de a se invoca unele stari de fapt si situatii (lipsa unui martor, a unor acte) pe care instanta trebuie sa le solutioneze imediat.
1. In dreptul civil, vezi Contract de mandat, Procura, Reprezentare.
1. In dreptul civil, vezi Contract de mandat, Procura, Reprezentare.
Din punctul de vedere al dreptului civil, actul juridic prin care o persoana (delegant) insarcineaza o alta persoana (delegat) sa execute o anumita prestatie in favoarea unei terte persoane (delegatar), cu consimtamantul acesteia.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
Expert contabil independent care intocmeste rapoarte anuale in folosul actionarilor, continand
Potrivit Legii 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, totalitatea bunurilor care formeaza obiectul dreptului de proprietate publica.
Rezultat al masurilor de protectie a muncii si al acelor masuri care urmaresc asigurarea confortului fizic, psihic si social al omului in procesul muncii.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Mijloace de proba, prevazute in cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.Potrivit legii, inscrisurile pot servi ca mijloace de proba, daca in continutul lor se arata fapte sau imprejurari de natura sa contribuie la aflarea adevarului.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta

(5) In cazul in care in acest pas se constata existenta unui efect/risc perturbator a serviciului la producerea unui incident, serviciul este declarat SENIS, iar OENIS trece la etapa a 2-a, in conformitate cu dispozitiile capitolului III din prezentele norme.

Articolul 9
(1) In etapa de evaluare, OENIS pot solicita asistenta de specialitate la ANSRSI din cadrul CERT-RO. Formularul de asistenta pentru identificarea OSE este prevazut in anexa nr. 2 la prezentele norme.
(2) In limita resurselor disponibile, ANSRSI asigura sprijin OENIS in procesul de identificare .
(3) Formularul, completat si semnat, se transmite electronic la ANSRSI, e-mail: [email protected], prin posta sau direct la sediul CERT-RO din Str. Italiana nr. 22, Bucuresti, sectorul 2, CP 020976.

CAPITOLUL III
Notificarea CERT-RO de catre operatorii de servicii esentiale

Articolul 10
Dupa etapa de evaluare, OENIS va proceda la notificarea CERT-RO pentru inscrierea in Registrul operatorilor de servicii esentiale.

Articolul 11
(1) Procesul de notificare presupune completarea si semnarea de catre entitatea solicitanta a notificarii privind inscrierea in ROSE, denumita in continuare notificare OSE. Modelul formularului de notificare OSE este prevazut in anexa nr. 4 la prezentele norme.
(2) Notificarea OSE cuprinde:
a) datele de identificare si de contact ale OSE;
b) date de identificare persoana/persoane responsabila/responsabile NIS pentru legatura cu ANSRSI;
c) declaratia pe propria raspundere cu privire la indeplinirea conditiilor prevazute la art. 6 alin. (1) din Legea NIS prin raportare la criteriile intersectoriale de stabilire a impactului unui incident prevazute la art. 6 alin. (2), respectiv la criteriile sectoriale, precum si la valorile de prag prevazute la art. 6 alin. (3) din aceeasi lege;
d) acceptul entitatii solicitante cu privire la procesarea electronica a datelor in procesul de inscriere in ROSE.

Articolul 12
(1) Pentru persoanele juridice notificarea OSE se semneaza/face de catre reprezentantul legal. Depunerea solicitarii se poate face personal sau prin imputernicit, cu imputernicire speciala si autentica, imputernicire avocatiala, delegatie a consilierului juridic, dupa caz.
(2) Notificarea OSE se depune de catre solicitant la CERT- RO, in Str. Italiana nr. 22, cod postal 020976, sector 2, Bucuresti, Romania, prin e-mail la ANSRSI, [email protected], sau prin posta, cu scrisoare cu valoare declarata si confirmare de primire ori prin sistemul on-line de notificare, denumit in continuare SOLNO.
(3) ANSRSI din cadrul CERT-RO confirma primirea notificarii OSE.

CAPITOLUL IV
Evaluarea si inscrierea operatorilor de servicii esentiale

Articolul 13
(1) Dupa primirea notificarii OSE, ANSRSI din cadrul CERT-RO procedeaza la demararea procesului de evaluare si inscriere a OSE in Registrul operatorilor de servicii esentiale.
(2) In acest sens, ANSRSI analizeaza solicitarea si eventualele documente anexate, constituind o mapa a operatorului de servicii esentiale, denumita in continuare mapa OSE, iar informatiile/datele cu caracter general si specific vor fi implementate in aplicatia informatica CRONOS.
(3) Toate etapele procesului de evaluare si inscriere a OSE sunt implementate in CRONOS.

Articolul 14
(1) In conformitate cu art. 8 alin. (4) din Legea NIS, procesul de notificare presupune ca solicitarea sa fie insotita de un raport de audit care atesta indeplinirea cerintelor minime de securitate, denumit in continuare raport NIS. Raportul NIS va fi intocmit de un auditor atestat in conformitate cu prevederile art. 32 din Legea NIS.
(2) Raportul NIS va detalia starea de securitate a retelelor si sistemelor informatice, utilizate de OSE pentru furnizarea de servicii esentiale, potrivit standardelor si specificatiilor europene si internationale aplicabile in domeniu .
(3) In conformitate cu art. 43 din Legea NIS, in primii doi ani de la intrarea in vigoare a acestei legi, respectiv 12.01.2021, raportul NIS va fi inlocuit de o declaratie pe propria raspundere, insotita de o documentatie de autoevaluare a indeplinirii cerintelor minime de securitate . Modelul declaratiei pe propria raspundere este prevazut in anexa nr. 7 la prezentele norme.
(4) Documentatia de autoevaluare va prezenta stadiul implementarii cerintelor minime de securitate in raport cu art. 25 alin. (5) lit. a) -h) din Legea NIS.

Articolul 15
(1) In procesul de evaluare si inscriere OSE, ANSRSI din cadrul CERT-RO poate solicita, in calitate de autoritate nationala, de la OENIS urmatoarele documente:
a) certificat constatator eliberat de registrul comertului;
b) raport de audit pentru stabilirea calitatii de operator de servicii esentiale in conformitate cu prevederile art. 6 si 7 din Legea NIS, inclusiv documentatia care a stat la baza elaborarii acestuia;
c) raport de audit pentru stabilirea masurilor necesare pentru conformarea cu cerintele Legii NIS, inclusiv documentatia care a stat la baza elaborarii acestuia;
d) raport de audit pentru stabilirea interdependentei si interconectarii acestora, in conformitate cu art. 8 alin. (7) lit. c) din Legea NIS, inclusiv documentatia care a stat la baza elaborarii acestuia;
e) lista autoritatilor statului pentru care operatorul de servicii esentiale furnizeaza serviciile definite la art. 6 alin. (1) din Legea NIS.
(2) Daca ANSRSI din cadrul CERT-RO constata ca pentru finalizarea procesului de evaluare si inscriere in ROSE sunt necesare inscrisuri suplimentare si/sau expertize ori constata ca anumite documente depuse nu indeplinesc conditiile legale de fond sau de forma ori ca lipsesc anumite documente doveditoare sau nu au fost achitate taxele legale (daca este cazul), solicita noi informatii/documente si acorda un nou termen de furnizare a acestora pentru inregistrare in ROSE.
(3) Refuzul transmiterii de catre OENIS a inscrisurilor solicitate de ANSRSI va duce la intreruperea procesului de evaluare si informarea entitatii cu privire la neinscrierea in ROSE, urmand a fi incidente dispozitiile privind contraventiile.

Articolul 16
(1) Pentru fiecare operator de servicii esentiale, ANSRSI atribuie un cod unic de identificare, denumit IDOSE, utilizat in corespondenta intre ANSRSI si OSE, pe intreg ciclul de functionare a OSE.
(2) La finalizarea procesului de evaluare si inscriere a OSE, ANSRSI elaboreaza raportul final de evaluare a OSE si propune emiterea deciziei directorului general privind inscrierea in ROSE, denumita in continuare decizie OSE. Modelul deciziei OSE este prevazut in anexa nr. 8 la prezentele norme.
(3) Dupa finalizarea procesului de evaluare si inscriere a OSE, personalul ANSRSI completeaza ROSE, actualizeaza lista serviciilor esentiale, daca este cazul, introduce documentele/datele/informatiile in mapa OSE si inchide inregistrarile referitoare la OSE in CRONOS.

Articolul 17
(1) Dupa emiterea deciziei OSE, ANSRSI trece la monitorizarea si controlul aplicarii prevederilor Legii NIS de catre OSE.
(2) Dupa primirea deciziei OSE de la CERT-RO, OSE va proceda la punerea in aplicare a tuturor prevederilor Legii NIS aplicabile OSE.

CAPITOLUL V
Modificarea/completarea datelor operatorilor de servicii esentiale

Articolul 18





Afişează Normele metodologice de identificare a operatorilor de servicii esentiale si furnizorilor de servicii digitale, din 21.06.2019 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Norme metodologice    Operatori de servicii esentiale    Furnizori de servicii digitale    Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale    Ordinul 599/2019

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia ICCJ 41/2019: In calculul drepturilor salariale pentru plata cu ora nu se include si gradatia de merit
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 41/2019

Sentinta nr. 263/CA/2016 -Actiune in Contencios administrativ S.D. - S.A. impotriva Guvernului Romaniei si intervenientului Ministerul Finantelor Publice
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea

Decizia ICCJ nr. 9/2019 - RIL: activitatea desfasurata in cadrul unitatilor de prospectiuni geologice sau de exploatari in subteran nu poate fi considerata activitate desfasurata in "unitate miniera"
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Anulare decizie reincadrare data fiind lipsa unei norme legale care sa impuna transformarea functiei de conducere in functie de executie
Pronuntaţă de: Tribunalul Buzau Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 146/2017, in sedinta publica din 24 februarie 2017

Nerespectarea procedurii de evaluare profesionala atrage anularea hotararii prin care a fost stabilit calificativul, insa instanta nu se poate substitui evaluatorului
Pronuntaţă de: Tribunalul Timis Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 213/PI/LM/2017, in sedinta publica din 2 martie 2017

Repararea integrala a prejudiciului presupune un calcul care se raporteaza la debitul restant, fara ca dobanda sa de calculeze asupra debitului care ar cuprinde actualizarea cu rata inflatiei
Pronuntaţă de: Curtea de Apel CLuj Sectia I Civila, Decizia nr. 124/A/2016, in sedinta publica din 27 ianuarie 2017

Decontarea transportului cadrelor didactice navetiste in functie de distanta parcursa reprezinta o obligatie a primariei si a consiliului local ce nu poate fi conditionata
Pronuntaţă de: Tribunalul Teleorman Sectia C.M.A.S., Sentinta civila nr. 54/2016, in sedinta publica din 17 noiembrie 2016

Concedierea salariatei gravide in perioada de proba si in concediu medical
Pronuntaţă de: Tribunalul Arad, Sectia a III-a Contencios administrativ fiscal, litigii de munca si asigurari sociale, Sentinta nr. 1832 din 05.07.2016

Asigurari sociale de sanatate. Contributii pentru fondul asigurarilor. Cazul autorilor de creatie intelectuala. Legalitatea normelor aprobate prin ord
Pronuntaţă de: Decizia nr.289 din 29 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Asigurari sociale de sanatate. Contributii pentru fondul asigurarilor. Cazul autorilor de creatie intelectuala. Legalitatea normelor aprobate prin ord
Pronuntaţă de: Decizia nr.289 din 29 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie



Articole Juridice

Calificarea juridica si natura fiscala a diurnei externe, a cheltuielulor cu transportul si cazarea. Deducerea diurnei externe. Legislatie incidenta
Sursa: av. Emilia Alexandra Ioana

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Restituirea in 2018 a taxei pe poluare, a taxei speciale, pentru emisiile poluante, precum si a timbrului de mediu pentru autovehicule
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Cum va fi implementat sistemul salarizarii unitare dupa primul an de aplicare a legii?
Sursa: Guvernul Romaniei