ARTICOLUL 4Procedura de acordare a anularii obligatiilor de plata accesorii
(1) Anularea obligatiilor de plata accesorii se solicita de catre debitori, inclusiv de catre cei care au notificat organul fiscal conform art. 3 alin. (1), in baza unei cereri de anulare a accesoriilor, conform modelului prevazut in anexa nr. 8 la prezenta procedura, depusa la registratura organului fiscal central competent, comunicata prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire sau transmisa prin intermediul serviciului "Spatiu privat virtual". Cererea poate fi depusa dupa indeplinirea conditiilor de acordare a anularii, dar nu mai tarziu de 16 decembrie 2019 inclusiv. In cazul titlurilor executorii emise de alte autoritati/institutii publice si transmise organului fiscal in vederea recuperarii, organul fiscal central instiinteaza autoritatile/institutiile publice care au competenta, potrivit legii, de a calcula si stabili obligatii bugetare accesorii, cu privire la cererea de anulare depusa de debitor, in vederea acordarii anularii la plata a obligatiilor bugetare accesorii sau respingerii cererii, dupa caz.(2) Prin exceptie de la alin. (1), in cazul obligatiilor fiscale prevazute la art. 27 din ordonanta, cererea de anulare a accesoriilor trebuie depusa dupa stingerea obligatiilor fiscale principale individualizate in decizia de impunere emisa ca urmare a inspectiei fiscale, dar nu mai tarziu de 90 de zile de la comunicarea deciziei de impunere.(3) Debitorii care au obligatii de plata stabilite in acte administrative a caror executare este suspendata, in conditiile legii, la data de 31 decembrie 2018 inclusiv, ale carei efecte nu au incetat si care intentioneaza sa beneficieze de anularea obligatiilor de plata accesorii potrivit cap. II din ordonanta, vor face mentiuni cu privire la renuntarea la efectele suspendarii actului administrativ fiscal in notificarea si/sau cererea de anulare a accesoriilor.(4) Renuntarea la efectele suspendarii are drept scop aplicarea dispozitiilor cap. II din ordonanta si nu da dreptul organului fiscal de a incepe sau continua procedura de executare silita.(5) Cererea de anulare a accesoriilor cuprinde cel putin urmatoarele:a) datele de identificare a debitorului: denumirea/numele si prenumele acestuia, a/ale reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/imputernicitului, daca este cazul, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscala, numarul de telefon/fax al acestora, adresa de e-mail, inclusiv datele de identificare pentru sediile secundare inregistrate fiscal, potrivit legii;b) obiectul cererii, respectiv anularea obligatiilor de plata accesorii prevazute la art. 2 alin. (2), cu precizarea facilitatilor fiscale solicitate, prevazute la art. 24-27 din ordonanta;c) elementele prevazute la art. 2 alin. (5), in cazul accesoriilor aferente taxei pe valoarea adaugata inscrise in randurile de regularizare;d) data si semnatura debitorului/reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/imputernicitului.(6) Pentru a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii, debitorul poate depune fie o singura cerere pentru toate situatiile prevazute la art. 24-27 din ordonanta, fie cate o cerere pentru fiecare dintre acestea.(7) Pentru indeplinirea conditiei prevazute la art. 24 lit. b) din ordonanta, debitorul trebuie sa aiba stinse la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor toate obligatiile bugetare principale si accesorii administrate de organul fiscal central cu termene de plata cuprinse intre data de 1 ianuarie 2019 si data depunerii cererii de anulare a accesoriilor.(8) In termen de cel mult 5 zile lucratoare de la data inregistrarii cererii de anulare a accesoriilor, organul fiscal central:a) analizeaza indeplinirea conditiilor prevazute de cap. II din ordonanta . In cazul titlurilor executorii emise de alte autoritati/institutii publice si transmise organului fiscal in vederea recuperarii, organul fiscal central transmite o notificare acestor autoritati/institutii pentru ca acestea sa emita decizie de anulare a accesoriilor sau decizie de respingere a cererii de anulare a accesoriilor, dupa caz;b) emite si comunica, daca este cazul, decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii, in vederea actualizarii obligatiilor de plata accesorii ce pot face obiectul anularii;c) reface evidenta fiscala in situatia in care au fost stinse obligatii de plata accesorii ce pot face obiectul anularii;d) emite decizia de anulare a obligatiilor de plata accesorii, prevazuta in anexa nr. 9 la prezenta procedura, sau decizia de respingere a cererii de anulare a accesoriilor, prevazuta in anexa nr. 10 la prezenta procedura, dupa caz.(9) Inainte de emiterea deciziei de respingere a cererii de anulare a accesoriilor, organul fiscal competent audiaza debitorul, potrivit art. 9 alin. (1) din Codul de procedura fiscala, ocazie cu care ii indica conditiile ce nu au fost indeplinite.(10) In situatia in care au fost stinse obligatii de plata accesorii incepand cu data de 8 august 2019, ce pot face obiectul anularii, precum si in cazul accesoriilor incluse in ratele de esalonare cu termene de plata dupa data de 8 august 2019 achitate odata cu plata ratei de esalonare, potrivit art. 31 alin. (2) din ordonanta, se naste dreptul de restituire al debitorului, in conformitate cu prevederile Codului de procedura fiscala.(11) In aplicarea prevederilor art. 26 din ordonanta, obligatiile de plata accesorii ce pot face obiectul anularii sunt:a) cele aferente obligatiilor bugetare principale al caror termen de prescriptie a dreptului de a cere executarea silita conform Codului de procedura fiscala nu s-a implinit;b) cele datorate si nestinse la data de 31 decembrie 2018 inclusiv.(12) In situatia in care autoritatile/institutiile prevazute la art. 1 alin. (8) emit decizie de anulare a obligatiilor de plata accesorii, transmit un exemplar al acestei decizii organului fiscal central din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pentru a inceta masurile de executare silita intreprinse pentru recuperarea acestora.(13) In cazul in care, ulterior emiterii deciziilor de anulare a obligatiilor de plata accesorii, se constata erori in continutul acestora, pe baza documentelor care atesta aceasta situatie, organul fiscal sau, dupa caz, autoritatile/institutiile prevazute la art. 1 alin. (8) emite/emit decizie de modificare a deciziei de anulare a obligatiilor de plata accesorii, prevazuta in anexa nr. 11 la prezenta procedura .
Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021
Validarea deciziilor acordarea de despagubiri privind acordarea de despagubiri pentru bunurile abandonate in Bulgaria de catre persoanele refugiat in baza Tratatului dintre Romania Bulgaria Pronuntaţă de: Decizia nr. 420/27 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati
Cereri de chemare in judecata avand aceeasi cauza, acelasi obiect si aceleasi parti. Respingerea primei actiuni ca inadmisibila. Analizarea exceptiei autoritatii de lucru judecat Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 1693 din 17 septembrie 2020
Criterii de stabilire a competentei materiale procesuale Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 36 din 15 ianuarie 2020
Efectele fiscale ale cesiunii de creanta. Importanta determinarii caracterului cert sau incert al creantei preluate in determinarea corecta a impozitului pe profit Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 2536 din 16 iunie 2020
Cerere in despagubiri pentru paguba suferita printr-un act administrativ-fiscal nelegal. Conditiile antrenarii raspunderii patrimoniale a autoritatii publice emitente Pronuntaţă de: I.C.C.J - Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 1160 din 26 februarie 2020
Uzucapiune. Somatia facuta catre o persoana pentru reabilitarea imobilului nu poate reprezenta, in sine, o dovada a dreptului de proprietate pentru destinatarul respectivei notificari Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia I civila Decizia nr. 701/2020 Sedinta publica din data de 11 martie 2020
Conflict negativ de competenta. Pluralitate de debitori. Instanta de executare competenta Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia I civila Decizia nr. 816/2020, Sedinta publica din data de 1 aprilie 2020
Actiunea in angajarea raspunderii delictuale a unor autoritati publice, ca urmare a refuzului acestora de emite o hotarare de Guvern Pronuntaţă de: ICCJ, Sectia a II-a civila, Decizia nr. 2204 din 26 noiembrie 2019
Dreptul de deducere a TVA este conditionat de completarea in facturi a elementelor obligatorii prevazute de lege si-sau cu alte documente justificative anexate acestor facturi Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 2718/2019
Eroarea judiciara, eroarea de judecata si erorile materiale in procesul civil Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat? Sursa: Irina Maria Diculescu
Consideratii asupra constitutionalitatii scutirii autoritatilor publice de taxa judiciara de timbru in actiunile care au ca obiect venituri publice Sursa: Irina Maria Diculescu
Constitutionalitatea dispozitiilor privind salarizarea la acelasi nivel pentru activitate desfasurata in aceleasi conditii a personalului platit din fonduri publice Sursa: Irina Maria Diculescu
Poate fi obligat Statul Roman la plata cheltuielilor de judecata efectuate de inculpatul achitat pentru ca fapta penala nu exista? Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
ICCJ. Dezlegare chestiune de drept � scutirea de la plata taxei de timbru in calea de atac Sursa: Av. Gherasim Andrei-Gheorghe
Reglementarile Programului �Prima casa� in anul 2016 Sursa: Euroavocatura.ro