din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3108 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » Procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii, din 19.09.2019

Procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii, din 19.09.2019

  Publicat: 27 Sep 2019       4980 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicata in Monitorul Oficial nr. 786 din 27.09.2019 si aprobata prin Ordinul MFP nr. 3126/2019.

Persoana fizica sau juridica care a primit o suma de bani sau alte valori de la creditor,
Data calendaristica a unui inscris sub semnatura privata, care nu poate fi contestata de terti.
A fost promulgat la 11.09.1865
1. Acel fenomen care influenteaza actiunea cauzei, favorizeaza sau franeaza procesul dezvoltarii cauzei in efect.
Este actul procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Persoana care, in baza unei cambii, isi asuma obligatia de a garanta indeplinirea prestatiei (efectuarea platii) de care este tinut trasul ca debitor cambial principal, putand fi urmarita,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Confirmare intr-o anumita functie
Confirmare intr-o anumita functie
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Situatie care consta in indeplinirea, potrivit cerintelor legii, a actelor de chemare a persoanelor interesate in fata organului de jurisdictie ori a organelor de urmarire penala.
Confirmare intr-o anumita functie
Confirmare intr-o anumita functie
Inregistrare sistematica a informatiilor privind situatia patrimoniala si a rezultatelor obtinute de catre un agent economico-social, atat pentru necesitatile acestuia cat si pentru relatiile cu asociatii sau actionarii,
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Confirmare intr-o anumita functie
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Confirmare intr-o anumita functie
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Denumire generica pentru toate felurile de monede si semne ale valorii. Au aparut din necesitatea de a facilita schimburile de marfuri.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Este actul procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
A fost promulgat la 11.09.1865
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Totalitatea regulilor obligatorii privind executarea hotararilor.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Situatie care consta in indeplinirea, potrivit cerintelor legii, a actelor de chemare a persoanelor interesate in fata organului de jurisdictie ori a organelor de urmarire penala.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Totalitatea regulilor obligatorii privind executarea hotararilor.
Ansamblu de masuri prevazute de lege prin care creditorul realizeaza, cu ajutorul constrangerii de stat, drepturi patrimoniale recunoscute prin hotararea unui organ de jurisdictie sau prin alt titlu, daca debitorul nu-si indeplineste de buna voie obligatiile.
A fost promulgat la 11.09.1865
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este actul procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
A fost promulgat la 11.09.1865
Operatiune prin care o suma ce trebuie platita de catre un debitor creditorului
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Ansamblu de masuri prevazute de lege prin care creditorul realizeaza, cu ajutorul constrangerii de stat, drepturi patrimoniale recunoscute prin hotararea unui organ de jurisdictie sau prin alt titlu, daca debitorul nu-si indeplineste de buna voie obligatiile.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Situatie care consta in indeplinirea, potrivit cerintelor legii, a actelor de chemare a persoanelor interesate in fata organului de jurisdictie ori a organelor de urmarire penala.

a) la registratura organului fiscal central competent;
b) prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire;
c) prin intermediul serviciului "Spatiu privat virtual".
(2) Dupa primirea notificarii prevazute la alin. (1), organul fiscal procedeaza la:
a) analiza indeplinirii de catre debitor a obligatiilor declarative potrivit vectorului fiscal pana la respectiva data . In cazul in care se constata ca debitorul nu si-a indeplinit obligatiile declarative, organul fiscal il indruma potrivit art. 7 din Codul de procedura fiscala;
b) efectueaza stingerile, compensarile si orice alte operatiuni necesare in vederea stabilirii cu certitudine a obligatiilor bugetare ce constituie conditie pentru acordarea facilitatii fiscale potrivit art. 24-27 din ordonanta .
(3) In situatia in care printre obligatiile bugetare restante la 31 decembrie 2018 inclusiv se afla si obligatii bugetare principale si/sau accesorii individualizate in titluri executorii emise de alte autoritati/institutii publice si transmise organului fiscal in vederea recuperarii, organul fiscal central instiinteaza autoritatile/institutiile publice cu privire la notificarea depusa de debitor . In acest caz, in vederea stabilirii cu certitudine a obligatiilor bugetare accesorii care trebuie amanate la plata, autoritatile/institutiile publice care au competenta, potrivit legii, de a calcula si stabili obligatii bugetare accesorii calculeaza cuantumul accesoriilor si le individualizeaza in decizii potrivit legii care se comunica atat debitorului, cat si organului fiscal in termen de 5 zile lucratoare de la data primirii instiintarii transmise de organul fiscal.
(4) Dupa depunerea notificarii, in termen de 5 zile lucratoare de la data inregistrarii acesteia, organul fiscal emite si comunica debitorului decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii si certificatul de atestare fiscala.
(5) Certificatul de atestare fiscala prevazut la alin. (4) se elibereaza pe baza datelor existente in evidenta creantelor fiscale ale organului fiscal, conform modelului prevazut in anexa nr. 2 la prezenta procedura . In cazul titlurilor executorii emise de alte autoritati/institutii publice si transmise organului fiscal spre recuperare, in vederea acordarii amanarii la plata a obligatiilor bugetare accesorii, organul fiscal central transmite un exemplar al certificatului de atestare fiscala si autoritatilor/institutiilor publice care au competenta, potrivit legii, de a calcula si stabili obligatii bugetare accesorii.
(6) In cazul in care exista neconcordante intre sumele inscrise in certificatul de atestare fiscala si evidenta contabila a debitorului, debitorul poate solicita punerea de acord a acestora in termen de cel mult 3 zile lucratoare de la data comunicarii certificatului de atestare fiscala. Dupa clarificarea neconcordantelor, organul fiscal intocmeste in doua exemplare procesul-verbal de punere de acord, conform modelului prevazut in anexa nr. 3 la prezenta procedura, precum si decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii si noul certificat de atestare fiscala. In cazul titlurilor executorii emise de alte autoritati/institutii publice si transmise organului fiscal in vederea recuperarii, pentru clarificarea neconcordantelor, debitorul trebuie sa se adreseze autoritatii/institutiei publice care a transmis titlul. Dupa clarificarea neconcordantelor autoritatea/institutia publica transmite organului fiscal documentul privind punerea de acord a respectivei situatii.
(7) Dupa intocmirea procesului-verbal de punere de acord sau in cazul in care debitorul nu solicita clarificarea neconcordantelor in termenul prevazut la alin. (6), organul fiscal emite decizia de amanare la plata a obligatiilor de plata accesorii prevazuta in anexa nr. 4 la prezenta procedura, precum si adresa de sistare temporara, totala sau partiala, a executarii silite adresata institutiilor de credit la care debitorul are deschise conturile bancare si/sau tertilor popriti care detin/datoreaza sume de bani debitorului ori, dupa caz, instiintarea de respingere a notificarii prevazuta in anexa nr. 5 la prezenta procedura, daca debitorul nu se incadreaza in niciuna dintre ipotezele reglementate de prevederile art. 24-27 din ordonanta .
(8) In cazul in care organul fiscal constata ca debitorul se incadreaza in ipotezele reglementate de art. 24-27 din ordonanta, instiinteaza autoritatile/institutiile publice care au calculat si au emis deciziile in care sunt individualizate obligatii de plata accesorii in vederea emiterii deciziei de amanare la plata a acestor accesorii. Cate un exemplar al deciziei se comunica debitorului si organului fiscal.
(9) Notificarile depuse anterior publicarii prezentei proceduri in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, se solutioneaza in termen de cel mult 5 zile lucratoare de la data publicarii.
(10) Notificarea va cuprinde cel putin urmatoarele elemente:
a) datele de identificare a debitorului: denumirea/numele si prenumele acestuia, a/ale reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/imputernicitului, daca este cazul, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscala, numarul de telefon/fax al acestora, adresa de e-mail, inclusiv datele de identificare pentru sediile secundare inregistrate fiscal, potrivit legii;
b) obiectul notificarii, respectiv intentia de a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii prevazute la art. 2 alin. (2), cu precizarea exacta a prevederilor legale pe care debitorul considera ca se incadreaza;
c) data si semnatura debitorului/reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/imputernicitului.
(11) De la data emiterii deciziei de amanare la plata a obligatiilor de plata accesorii, pentru obligatiile de plata accesorii care fac obiectul amanarii la plata:
a) nu incepe sau se suspenda, dupa caz, procedura de executare silita;
b) nu se efectueaza stingerea pana la data solutionarii cererii de anulare a accesoriilor sau pana la data de 16 decembrie 2019 inclusiv, dupa caz.
(12) In situatia in care pe perioada amanarii la plata se emite decizie referitoare la obligatiile de plata accesorii care cuprinde obligatii de plata accesorii prevazute la art. 2 alin. (2), organul fiscal sau, dupa caz, autoritatile/institutiile prevazute la art. 1 alin. (8) emite/emit, odata cu aceasta decizie, si decizia de modificare a deciziei de amanare la plata a obligatiilor de plata accesorii, prevazuta in anexa nr. 6 la prezenta procedura, prevederile alin. (4) si (11) aplicandu-se in mod corespunzator ori de cate ori este cazul . Decizia de modificare a deciziei de amanare la plata a obligatiilor de plata accesorii inlocuieste decizia emisa anterior. Amanarea la plata a obligatiilor accesorii se acorda in baza notificarii initiale. Deciziile de modificare a deciziei de amanare la plata a obligatiilor bugetare accesorii emise de autoritatile/institutiile prevazute la art. 1 alin. (8) se transmit debitorului si organului fiscal.
(13) In cazul in care, ulterior emiterii deciziilor de amanare la plata a obligatiilor accesorii, se constata erori in continutul acestora, pe baza documentelor care atesta aceasta situatie, organul fiscal sau, dupa caz, autoritatile/institutiile prevazute la art. 1 alin. (8) emite/emit decizie de modificare a deciziei de amanare la plata a obligatiilor accesorii. Deciziile de modificare a deciziei de amanare la plata a obligatiilor bugetare accesorii emise de autoritatile/institutiile prevazute la art. 1 alin. (8) se transmit debitorului si organului fiscal.
(14) In situatia in care debitorul nu depune cererea de anulare a accesoriilor pana la data de 16 decembrie 2019 inclusiv, organul fiscal emite si comunica decizia de pierdere a valabilitatii amanarii la plata a obligatiilor de plata accesorii, prevazuta in anexa nr. 7 la prezenta procedura . In cazul deciziilor de amanare la plata a obligatiilor accesorii emise de autoritatea/institutia publica prevazuta la art. 1 alin. (8), organul fiscal instiinteaza aceste autoritati/institutii in vederea emiterii si comunicarii deciziei de pierdere a valabilitatii amanarii la plata a obligatiilor de plata accesorii.
(15) In cazul obligatiilor de plata stabilite de autoritatile/institutiile prevazute la art. 1 alin. (8), prin decizie referitoare la obligatii de plata accesorii se intelege titlul de creanta prin care se individualizeaza obligatiile de plata accesorii, potrivit legislatiei specifice.
(16) Notificarea privind intentia de a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii nu este obligatorie, ci are drept scop obtinerea efectelor prevazute la alin. (11).

ARTICOLUL 4
Procedura de acordare a anularii obligatiilor de plata accesorii

(1) Anularea obligatiilor de plata accesorii se solicita de catre debitori, inclusiv de catre cei care au notificat organul fiscal conform art. 3 alin. (1), in baza unei cereri de anulare a accesoriilor, conform modelului prevazut in anexa nr. 8 la prezenta procedura, depusa la registratura organului fiscal central competent, comunicata prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire sau transmisa prin intermediul serviciului "Spatiu privat virtual". Cererea poate fi depusa dupa indeplinirea conditiilor de acordare a anularii, dar nu mai tarziu de 16 decembrie 2019 inclusiv. In cazul titlurilor executorii emise de alte autoritati/institutii publice si transmise organului fiscal in vederea recuperarii, organul fiscal central instiinteaza autoritatile/institutiile publice care au competenta, potrivit legii, de a calcula si stabili obligatii bugetare accesorii, cu privire la cererea de anulare depusa de debitor, in vederea acordarii anularii la plata a obligatiilor bugetare accesorii sau respingerii cererii, dupa caz.
(2) Prin exceptie de la alin. (1), in cazul obligatiilor fiscale prevazute la art. 27 din ordonanta, cererea de anulare a accesoriilor trebuie depusa dupa stingerea obligatiilor fiscale principale individualizate in decizia de impunere emisa ca urmare a inspectiei fiscale, dar nu mai tarziu de 90 de zile de la comunicarea deciziei de impunere.
(3) Debitorii care au obligatii de plata stabilite in acte administrative a caror executare este suspendata, in conditiile legii, la data de 31 decembrie 2018 inclusiv, ale carei efecte nu au incetat si care intentioneaza sa beneficieze de anularea obligatiilor de plata accesorii potrivit cap. II din ordonanta, vor face mentiuni cu privire la renuntarea la efectele suspendarii actului administrativ fiscal in notificarea si/sau cererea de anulare a accesoriilor.
(4) Renuntarea la efectele suspendarii are drept scop aplicarea dispozitiilor cap. II din ordonanta si nu da dreptul organului fiscal de a incepe sau continua procedura de executare silita.
(5) Cererea de anulare a accesoriilor cuprinde cel putin urmatoarele:
a) datele de identificare a debitorului: denumirea/numele si prenumele acestuia, a/ale reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/imputernicitului, daca este cazul, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscala, numarul de telefon/fax al acestora, adresa de e-mail, inclusiv datele de identificare pentru sediile secundare inregistrate fiscal, potrivit legii;
b) obiectul cererii, respectiv anularea obligatiilor de plata accesorii prevazute la art. 2 alin. (2), cu precizarea facilitatilor fiscale solicitate, prevazute la art. 24-27 din ordonanta;
c) elementele prevazute la art. 2 alin. (5), in cazul accesoriilor aferente taxei pe valoarea adaugata inscrise in randurile de regularizare;
d) data si semnatura debitorului/reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/imputernicitului.
(6) Pentru a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii, debitorul poate depune fie o singura cerere pentru toate situatiile prevazute la art. 24-27 din ordonanta, fie cate o cerere pentru fiecare dintre acestea.
(7) Pentru indeplinirea conditiei prevazute la art. 24 lit. b) din ordonanta, debitorul trebuie sa aiba stinse la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor toate obligatiile bugetare principale si accesorii administrate de organul fiscal central cu termene de plata cuprinse intre data de 1 ianuarie 2019 si data depunerii cererii de anulare a accesoriilor.
(8) In termen de cel mult 5 zile lucratoare de la data inregistrarii cererii de anulare a accesoriilor, organul fiscal central:
a) analizeaza indeplinirea conditiilor prevazute de cap. II din ordonanta . In cazul titlurilor executorii emise de alte autoritati/institutii publice si transmise organului fiscal in vederea recuperarii, organul fiscal central transmite o notificare acestor autoritati/institutii pentru ca acestea sa emita decizie de anulare a accesoriilor sau decizie de respingere a cererii de anulare a accesoriilor, dupa caz;
b) emite si comunica, daca este cazul, decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii, in vederea actualizarii obligatiilor de plata accesorii ce pot face obiectul anularii;
c) reface evidenta fiscala in situatia in care au fost stinse obligatii de plata accesorii ce pot face obiectul anularii;
d) emite decizia de anulare a obligatiilor de plata accesorii, prevazuta in anexa nr. 9 la prezenta procedura, sau decizia de respingere a cererii de anulare a accesoriilor, prevazuta in anexa nr. 10 la prezenta procedura, dupa caz.
(9) Inainte de emiterea deciziei de respingere a cererii de anulare a accesoriilor, organul fiscal competent audiaza debitorul, potrivit art. 9 alin. (1) din Codul de procedura fiscala, ocazie cu care ii indica conditiile ce nu au fost indeplinite.
(10) In situatia in care au fost stinse obligatii de plata accesorii incepand cu data de 8 august 2019, ce pot face obiectul anularii, precum si in cazul accesoriilor incluse in ratele de esalonare cu termene de plata dupa data de 8 august 2019 achitate odata cu plata ratei de esalonare, potrivit art. 31 alin. (2) din ordonanta, se naste dreptul de restituire al debitorului, in conformitate cu prevederile Codului de procedura fiscala.
(11) In aplicarea prevederilor art. 26 din ordonanta, obligatiile de plata accesorii ce pot face obiectul anularii sunt:
a) cele aferente obligatiilor bugetare principale al caror termen de prescriptie a dreptului de a cere executarea silita conform Codului de procedura fiscala nu s-a implinit;
b) cele datorate si nestinse la data de 31 decembrie 2018 inclusiv.
(12) In situatia in care autoritatile/institutiile prevazute la art. 1 alin. (8) emit decizie de anulare a obligatiilor de plata accesorii, transmit un exemplar al acestei decizii organului fiscal central din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pentru a inceta masurile de executare silita intreprinse pentru recuperarea acestora.
(13) In cazul in care, ulterior emiterii deciziilor de anulare a obligatiilor de plata accesorii, se constata erori in continutul acestora, pe baza documentelor care atesta aceasta situatie, organul fiscal sau, dupa caz, autoritatile/institutiile prevazute la art. 1 alin. (8) emite/emit decizie de modificare a deciziei de anulare a obligatiilor de plata accesorii, prevazuta in anexa nr. 11 la prezenta procedura .





Afişează Procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii, din 19.09.2019 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Ministerul Finantelor    Ordinul 3126/2019    Procedura    Anularea obligatiilor de plata accesorii    Amnistie fiscala

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala
Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021

Validarea deciziilor acordarea de despagubiri privind acordarea de despagubiri pentru bunurile abandonate in Bulgaria de catre persoanele refugiat in baza Tratatului dintre Romania Bulgaria
Pronuntaţă de: Decizia nr. 420/27 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati

Cereri de chemare in judecata avand aceeasi cauza, acelasi obiect si aceleasi parti. Respingerea primei actiuni ca inadmisibila. Analizarea exceptiei autoritatii de lucru judecat
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 1693 din 17 septembrie 2020

Criterii de stabilire a competentei materiale procesuale
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 36 din 15 ianuarie 2020

Efectele fiscale ale cesiunii de creanta. Importanta determinarii caracterului cert sau incert al creantei preluate in determinarea corecta a impozitului pe profit
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 2536 din 16 iunie 2020

Cerere in despagubiri pentru paguba suferita printr-un act administrativ-fiscal nelegal. Conditiile antrenarii raspunderii patrimoniale a autoritatii publice emitente
Pronuntaţă de: I.C.C.J - Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 1160 din 26 februarie 2020

Uzucapiune. Somatia facuta catre o persoana pentru reabilitarea imobilului nu poate reprezenta, in sine, o dovada a dreptului de proprietate pentru destinatarul respectivei notificari
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia I civila Decizia nr. 701/2020 Sedinta publica din data de 11 martie 2020

Conflict negativ de competenta. Pluralitate de debitori. Instanta de executare competenta
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia I civila Decizia nr. 816/2020, Sedinta publica din data de 1 aprilie 2020

Actiunea in angajarea raspunderii delictuale a unor autoritati publice, ca urmare a refuzului acestora de emite o hotarare de Guvern
Pronuntaţă de: ICCJ, Sectia a II-a civila, Decizia nr. 2204 din 26 noiembrie 2019

Dreptul de deducere a TVA este conditionat de completarea in facturi a elementelor obligatorii prevazute de lege si-sau cu alte documente justificative anexate acestor facturi
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 2718/2019



Articole Juridice

Eroarea judiciara, eroarea de judecata si erorile materiale in procesul civil
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Consideratii asupra constitutionalitatii scutirii autoritatilor publice de taxa judiciara de timbru in actiunile care au ca obiect venituri publice
Sursa: Irina Maria Diculescu

Constitutionalitatea dispozitiilor privind salarizarea la acelasi nivel pentru activitate desfasurata in aceleasi conditii a personalului platit din fonduri publice
Sursa: Irina Maria Diculescu

Poate fi obligat Statul Roman la plata cheltuielilor de judecata efectuate de inculpatul achitat pentru ca fapta penala nu exista?
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

ICCJ. Dezlegare chestiune de drept � scutirea de la plata taxei de timbru in calea de atac
Sursa: Av. Gherasim Andrei-Gheorghe

Reglementarile Programului �Prima casa� in anul 2016
Sursa: Euroavocatura.ro