din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2645 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » OG nr. 5/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala

OG nr. 5/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala

  Publicat: 31 Jan 2020       3875 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


A fost promulgat la 11.09.1865
Ordonanta nr. 5/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala

In vigoare de la 03 februarie 2020

Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Intelegere intre concurenti actuali sau potentiali � adica intre intreprinderi care se gasesc pe acelasi nivel al lantului de productie sau de distributie � referitoare, de exemplu, la cercetare si dezvoltare, la productie, cumparari sau comercializare.
Grupare de persoane fizice sau juridice organizata pe baza unui statut in vederea realizarii unui scop comun (stiintific, cultural, artistic, sportiv).
Persoana fizica sau juridica obligata prin lege sa plateasca impozit.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este puterea materiala pe care o exercita o persoana asupra bunului dandu-i posibilitatea de a se comporta ca si cum ar fi adevaratul proprietar al bunului.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Sunt participanti in procesul penal, alaturi de parti si organele judiciare. Persoanele sunt martorii, experti, interpretii, traducatorii, substituitii procesuali etc.
Infractiune constand din raportul sexual cu o persoana de sex feminine care nu a implinit carsta de 14 ani.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Grupare de persoane fizice sau juridice organizata pe baza unui statut in vederea realizarii unui scop comun (stiintific, cultural, artistic, sportiv).
Persoana care, de obicei in schimbul unui avantaj banesc, face legatura intre vanzator si cumparator sau incheie o tranzactie intre doua parti, cu imputernicirea acestora;
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Persoana care, de obicei in schimbul unui avantaj banesc, face legatura intre vanzator si cumparator sau incheie o tranzactie intre doua parti, cu imputernicirea acestora;
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Zile in care se cuprinde intreg intervalul de timp dintre momentul inceperii si implinirii termenului, inclusiv prima si ultima zi a termenului.
Persoana fizica sau juridica obligata prin lege sa plateasca impozit.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Persoana care, de obicei in schimbul unui avantaj banesc, face legatura intre vanzator si cumparator sau incheie o tranzactie intre doua parti, cu imputernicirea acestora;
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Persoana fizica sau juridica obligata prin lege sa plateasca impozit.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere

De asemenea, inseamna orice persoana care, avand in vedere faptele si circumstantele relevante si pe baza informatiilor disponibile, a cunostintelor de specialitate relevante si a intelegerii necesare pentru furnizarea acestor servicii, stie sau ar fi rezonabil de asteptat sa stie ca s-a angajat sa furnizeze, direct sau prin intermediul altor persoane, ajutor, asistenta sau consiliere cu privire la proiectarea, comercializarea, organizarea, punerea la dispozitie in vederea implementarii sau gestionarea implementarii unui aranjament transfrontalier care face obiectul raportarii.

Orice persoana are dreptul sa furnizeze A.N.A.F. dovezi ca nu a stiut si nu ar fi fost rezonabil de asteptat sa stie ca a fost implicata intr-un aranjament transfrontalier care face obiectul raportarii. In acest scop, persoana respectiva se poate raporta la toate faptele si circumstantele relevante, la informatiile disponibile, precum si la cunostintele sale de specialitate relevante si la capacitatea sa de intelegere .

Pentru a fi un intermediar, o persoana trebuie sa indeplineasca cel putin una dintre urmatoarele conditii suplimentare:

1. sa fie rezidenta in scopuri fiscale in Romania;

2. sa aiba un sediu permanent pe teritoriul Romaniei prin intermediul caruia sa fie furnizate serviciile legate de aranjamentul in cauza;

3. sa fie constituita in Romania sau sa fie reglementata de legislatia nationala a Romaniei;

4. sa fie inregistrata intr-o asociatie profesionala in legatura cu prestarea de servicii juridice, fiscale sau de consultanta din Romania;

w) contribuabil relevant - orice persoana careia i se pune la dispozitie un aranjament transfrontalier care face obiectul raportarii in vederea implementarii sau care este pregatita sa implementeze un aranjament transfrontalier care face obiectul raportarii sau care a implementat prima etapa a unui astfel de aranjament;

x) aranjament comercializabil - un aranjament transfrontalier care este proiectat, comercializat, pregatit pentru implementare sau pus la dispozitie in vederea implementarii, fara a fi necesara o personalizare substantiala a acestuia;

y) aranjament personalizat - un aranjament transfrontalier care nu este un aranjament comercializabil."12. Dupa articolul 2913 se introduce un nou articol, articolul 2914, cu urmatorul cuprins:

"Art. 2914. - Domeniul de aplicare si conditiile schimbului automat obligatoriu de informatii cu privire la aranjamentele transfrontaliere care fac obiectul raportarii

(1) In termen de 30 de zile, intermediarii raporteaza A.N.A.F. informatii, de care au luat cunostinta sau care se afla in posesia ori sub controlul lor, cu privire la aranjamentele transfrontaliere care fac obiectul raportarii.

(2) In functie de momentul la care survine mai intai oricare dintre cazurile de mai jos, termenul de 30 de zile de la alin. (1) incepe sa curga:

a) din ziua urmatoare datei la care aranjamentul transfrontalier care face obiectul raportarii este pus la dispozitie in vederea implementarii; sau

b) din ziua urmatoare datei la care aranjamentul transfrontalier care face obiectul raportarii este pregatit pentru implementare; sau

c) din momentul in care a fost facut primul pas in demersul de implementare a aranjamentului transfrontalier care face obiectul raportarii.

(3) Prin exceptie de la alin. (1), intermediarii prevazuti la al doilea paragraf al art. 286 lit. v) au obligatia de a raporta A.N.A.F. informatiile relevante in termen de 30 de zile incepand din ziua urmatoare datei la care au furnizat ajutor, asistenta sau consiliere in mod direct sau prin intermediul altor persoane .

(4) In cazul aranjamentelor comercializabile, intermediarul intocmeste la fiecare 3 luni un raport prin care furnizeaza A.N.A.F. informatiile noi sau actualizate care fac obiectul raportarii, prevazute la alin. (19) lit. a), d), g) si h), devenite disponibile de la depunerea ultimului raport .

(5) In cazul in care intermediarul are obligatia de raportare a informatiilor cu privire la un aranjament transfrontalier care face obiectul raportarii la autoritatile competente din mai multe state membre, atunci aceste informatii vor fi raportate numai la autoritatile competente din statul membru care ocupa primul loc in lista de mai jos:

a) statul membru in care intermediarul isi are rezidenta fiscala;

b) statul membru in care intermediarul are un sediu permanent prin intermediul caruia sunt furnizate serviciile legate de aranjamentul in cauza;

c) statul membru in care intermediarul este constituit sau de a carui legislatie este reglementat;

d) statul membru in care intermediarul este inregistrat intr-o asociatie profesionala in legatura cu servicii de natura juridica, fiscala sau de consultanta.

(6) In cazul in care, potrivit alin. (5), exista o obligatie de raportare multipla, intermediarul este exonerat de la indeplinirea acesteia in Romania daca detine si prezinta A.N.A.F. dovezi concludente din care reiese ca aceleasi informatii au fost raportate autoritatii competente intr-un alt stat membru.

(7) In cazul intermediarilor care, potrivit legii, fac obiectul unei obligatii de pastrare a secretului profesional, acestia raporteaza aranjamentele transfrontaliere care fac obiectul raportarii doar cu acordul scris al contribuabilului relevant.

(8) In lipsa acordului prevazut la alin. (7):

a) intermediarul notifica, fara intarziere, in scris, oricarui alt intermediar obligatia de raportare a informatiilor prevazute la alin. (19);

b) intermediarul notifica, fara intarziere, in scris, contribuabilului relevant obligatia de raportare a informatiilor prevazute la alin. (19), in cazul in care nu exista un alt intermediar.

(9) In cazul in care nu exista niciun intermediar, obligatia de raportare a informatiilor cu privire la aranjamentul transfrontalier care face obiectul raportarii revine contribuabilului relevant.

(10) Contribuabilul relevant caruia ii revine obligatia de raportare raporteaza informatiile prevazute la alin. (19) catre A.N.A.F. in termen de 30 de zile . Termenul de 30 de zile incepe sa curga din ziua urmatoare datei in care survine mai intai oricare dintre momentele urmatoare:

a) aranjamentul transfrontalier care face obiectul raportarii este pus la dispozitia respectivului contribuabil relevant in vederea implementarii;

b) aranjamentul transfrontalier care face obiectul raportarii este pregatit pentru implementarea de catre contribuabilul relevant;

c) momentul in care a fost facut primul pas in procesul de implementare in legatura cu contribuabilul relevant.

(11) In cazul in care contribuabilul relevant are obligatia de raportare a informatiilor privind aranjamentul transfrontalier care face obiectul raportarii la autoritatile competente din mai multe state membre, aceste informatii sunt raportate numai autoritatilor competente din statul membru care ocupa primul loc in lista de mai jos:

a) statul membru in care contribuabilul relevant isi are rezidenta fiscala;

b) statul membru in care contribuabilul relevant are un sediu permanent care beneficiaza de aranjamentul in cauza;

c) statul membru in care contribuabilul relevant obtine venituri sau genereaza profituri, desi nu isi are rezidenta fiscala si nici nu are un sediu permanent intr-un stat membru;

d) statul membru in care contribuabilul relevant desfasoara o activitate, desi nu isi are rezidenta fiscala si nici nu are un sediu permanent intr-un stat membru.

(12) In cazul in care, potrivit alin. (11), exista o obligatie de raportare in mai multe state membre, contribuabilul relevant este exonerat de obligatia de a raporta daca prezinta A.N.A.F. dovezi concludente din care sa rezulte ca obligatia de raportare a fost indeplinita prin raportarea informatiile prevazute la alin. (19) autoritatii competente dintr-un alt stat membru.

(13) In cazul in care exista mai multi intermediari, obligatia de raportare a informatiilor cu privire la aranjamentul transfrontalier care face obiectul raportarii revine tuturor intermediarilor implicati in acelasi aranjament transfrontalier care face obiectul raportarii. Oricare dintre intermediarii implicati in acelasi aranjament transfrontalier care face obiectul raportarii poate fi exonerat de la obligatia de raportare a informatiilor prevazute la alin. (19) catre A.N.A.F., daca detine dovezi concludente din care sa rezulte ca informatiile prevazute la alin. (19) au fost deja raportate catre A.N.A.F. de un alt intermediar.

(14) In cazul in care obligatia de raportare revine contribuabilului relevant, dar exista mai multi contribuabili relevanti, contribuabilul relevant care raporteaza informatiile potrivit alin. (8) si (9) este cel care ocupa primul loc in lista de mai jos:

a) contribuabilul relevant care a convenit cu intermediarul cu privire la aranjamentul transfrontalier care face obiectul raportarii;

b) contribuabilul relevant care gestioneaza implementarea aranjamentului transfrontalier care face obiectul raportarii.

(15) Sunt exonerati de la indeplinirea obligatiei de raportare contribuabilii relevanti care detin dovezi concludente din care rezulta ca informatiile prevazute la alin. (19) au fost deja raportate catre A.N.A.F. de un alt contribuabil relevant.

(16) Contribuabilul relevant raporteaza A.N.A.F. informatiile cu privire la utilizarea aranjamentului transfrontalier care face obiectul raportarii in fiecare an in care acesta a fost utilizat.

(17) Prin ordin al presedintelui A.N.A.F. se aproba formularul utilizat de intermediarii sau contribuabilii relevanti, dupa caz, in vederea raportarii informatiilor cu privire la aranjamentele transfrontaliere care fac obiectul raportarii, potrivit alin. (1)-(16).

(18) Ulterior raportarii informatiilor de catre intermediarii sau contribuabilii relevanti, dupa caz, potrivit alin. (1)-(16), A.N.A.F. comunica autoritatilor competente din celelalte state membre, prin intermediul schimbului automat, informatiile prevazute la alin. (19), utilizand formularele-tip si procedurile specifice in conformitate cu art. 303 si 304.

(19) Informatiile comunicate de A.N.A.F. in temeiul alin. (18) includ, dupa caz, urmatoarele:

a) identificarea intermediarilor si a contribuabililor relevanti, inclusiv numele, data si locul nasterii, in cazul unei persoane fizice, rezidenta fiscala, NIF al acestora si, daca este cazul, identificarea persoanelor care sunt intreprinderi asociate cu contribuabilul relevant;

b) detalii privind semnele distinctive stabilite in anexa nr. 4 care au fost utilizate pentru a determina caracterul raportabil al aranjamentului transfrontalier;





Afişează OG nr. 5/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OG 5/2020    Codul de procedura fiscala    Codul de procedura fiscala 2020

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

RIL admis - sectiile civile ale tribunalelor sunt competente functional sa solutioneze apelurile declarate impotriva hotararilor pronuntate de judecatorii asupra contestatiilor formulate impotriva executarilor silite pornite in temeiul dispozitiilor art. 260 din Legea nr. 207/2015
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia C.C.R. nr. 832/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor unor dispozitii din Codul de procedura fiscala
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 833/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 4 alin. (1) din OUG nr. 44/2015
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia ICCJ nr. 16/2019 - O hotarare judecatoreasca in materie civila, referitoare la restituirea despagubirilor acordate in baza Legii nr. 10/2001 este asimilata, in vederea executarii, unui titlu executoriu referitor la creante bugetare rezultate din raporturi juridice contractuale.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia CCR nr. 72/2019 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2331 din OG nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala si ale art. 350 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Nu este interzisa conferirea de atributii suplimentare cu ocazia delegarii, atata timp cat noile atributii sunt in concordanta cu competentele salariatului si nu aduc o modificare semnificativa a atributiilor sale obisnuite
Pronuntaţă de: Tribunalul Iasi Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 135/2017, in sedinta publica din 1 februarie 2017

Conditiile obligarii angajatorului la plata indemnizatiei de delegare
Pronuntaţă de: Tribunalul Iasi Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 180/2017, in sedinta publica din 1 februarie 2017

RIL admis. In cazul savarsirii infractiunii de evaziune fiscala, pe latura civila, inculpatul este obligat la plata obligatiei fiscale principale si a obligatiilor fiscale accesorii datorate, in conditiile Codului de procedura fiscala
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Agentia Nationala de Administrare Fiscala. Activitate de inspectie fiscala a marilor contribuabili. Competenta materiala.
Pronuntaţă de: Decizia nr. 3799 din 2 noiembrie 2006, I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal

Titlu de creanta si titlu executoriu. Diferenta de regim juridic. Procedura de contestare. Temei legal si instanta competenta material.
Pronuntaţă de: Decizia nr.1945 din 26 mai 2006, I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal



Articole Juridice

Ce se intampla cu sumele achitate in temeiul unui act administrativ fiscal anulat. Poate instanta dispune direct restituirea lor?
Sursa: Alex Slujitoru si Cristiana Ionescu, Avocati, Radu si Asociatii SPRL

Cererea abuziva a falimentului introdusa de catre creditor. Mijloacele de aparare ale debitorului vizat
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Constitutionalitatea Legii darii in plata
Sursa: Irina Maria Diculescu

Legea 554/2004 carmuieste litigiul de drept fiscal
Sursa: Ursuleas Ionut, Secretar U.A.T

Contestatia. Conditie de admisibilitate cererii de chemare in judecata in contenciosul administrativ fiscal
Sursa: Ursuleasa Ionut, Secretar U.A.T.

Restituirea in 2018 a taxei pe poluare, a taxei speciale, pentru emisiile poluante, precum si a timbrului de mediu pentru autovehicule
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Drepturile si obligatiile persoanei fizice supuse verificarii fiscale
Sursa: EuroAvocatura.ro