In baza dispozitiilor art. 67 alin. (1) lit. a), h) si alin. (3) din Legea nr. 51/1995 privind organizarea si exercitarea profesiei de avocat, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
Pentru punerea in aplicare a prevederilor Decretului Presedintelui Romaniei nr. 195 din 16 martie 2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I nr. 212 din 16 martie 2020 (in continuare Decretul),
In considerarea faptului ca suntem in prezenta un context exceptional care nu putea fi previzionat, care vizeaza interesul public general si care constituie o situatie extraordinara, ce impune masuri exceptionale,
Avand in vedere ca, pe durata starii de urgenta, activitatea de judecata continua in cauzele de urgenta deosebita, precum si, in cauzele prevazute in decret, continua si activitatea de urmarire penala si cea a judecatorilor de drepturi si libertati,
Presedintele Uniunii Nationale a Barourilor din Romania (UNBR)
D E C I D E :
Art. 1. - Barourile vor lua masurile corespunzatoare pentru asigurarea permanentei functionarii pentru a asigura, pe durata starii de urgenta, desfasurarea actului de justitie, in conditiile prevazute de decret.
(2) Barourile vor lua masurile corespunzatoare pentru asigurarea regulilor de disciplina sanitara si pentru organizarea activitatii astfel incat sa fie evitat, pe cat posibil, contactul direct intre persoane, inclusiv prin utilizarea mijloacelor electronice de comunicare . Departamentul IT al UNBR va acorda suport tehnic tuturor barourilor care solicita in vederea implementarii unui sistem videoconferinta.
(3) UNBR va continua masurile corespunzatoare pentru asigurarea regulilor de disciplina sanitara si pentru organizarea activitatii astfel incat sa fie evitat, pe cat posibil, contactul direct intre persoane, inclusiv prin utilizarea mijloacelor electronice de comunicare, astfel cum sunt mentionate in Anuntul din 11 martie 2020, dar si altele suplimentare:
- dezinfectarea in conditii speciale a spatiilor de la sediul UNBR in care au acces avocatii si personalul angajat;
- suspendarea activitatilor cu publicul pana la finalizarea starii de urgenta; cei interesati pot remite solicitari/adrese catre adresa de email: [email protected] sau la fax nr. 021-313-4880;
- lucrul la domiciliu al personalului care are posibilitatea de a-si desfasura activitatea de acasa;
- decalarea programului de lucru al personalului UNBR care va fi prezent la sediul Uniunii, in 3 intervale orare (08.00, 09.00, 10.00), pentru aceeasi perioada .
Art. 2. - (1) Barourile vor dispune masurile corespunzatoare, in limita posibilului, pentru a asigura, la cererea avocatilor, comunicarea prin mijloace la distanta cu instantele si parchetele, pentru punerea in aplicare a prevederilor art. 42 si 43 din Anexa 1 la Decret.
(2) Barourile vor monitoriza si vor informa UNBR asupra modului de aplicare a art. 42 alin. (1) din Anexa 1 la Decret, cu referire la cauzele de urgenta deosebita, pentru a se asigurarea caracterul uniform al acestora.
(3) Barourile vor avea in vedere ca in comunicarea cu avocatii sa atraga atentia cu privire la urmatoarele:
1. Formele de exercitare a profesiei nu isi vor inceta activitatea . Desi prezenta in spatiile reprezentand sediul profesional este de asteptat sa fie mai redusa decat in mod normal, este important ca E�n aceasta perioada semnalul sa fie E�n sensul continuarii activitatii. In pofida reducerii activitatii instantelor, activitatea juridica va avea o pondere semnificativa E�n societate si E�n aceasta perioada, iar avocatii trebuie sa sustina aceasta nevoie sociala.
2. Cu respectarea stricta a regulilor de concurenta prevazute E�n Statutul profesiei de avocat, se recomanda ca avocatii sa ramana in stransa legatura cu clientii, fiind incurajata discutarea cu clientii curenti despre problemele juridice intampinate E�n aceasta perioada, cum E�i afecteaza starea de urgenta activitatea sau ce anume planuri de organizare au E�n vedere si daca pot fi ajutati.
3. Se recomanda ca formele de exercitare a profesiei sa adopte din timp masuri suplimentare pentru:
a) protejarea documentelor pentru situatia in care cladirea sediului profesional ar face obiectul unei interventii pentru dezinsectie;
b) facilitarea accesului la documentele pentru activitatea curenta in cazul imposibilitatii accesului E�n cladirea sediului (scanarea documentelor; documentele confidentiale tinute E�n dulapuri inchise etc.).
Aceste scenarii sunt posibile si fiecare forma de exercitiu a profesiei trebuie sa aiba un plan care sa E�i permita desfasurarea activitatii E�n aceste situatii.
4. Se recomanda ca formele de exercitare a profesiei sa adopte norme clare privind masuri de disciplina sanitara si de organizare a activitatii, precum:
a) Avocatii colaboratori sau salarizati E�n interiorul profesiei, precum si personalul de suport vor lucra de acasa, in masura in care prezenta lor la birou nu este strict necesara; se vor stabili norme interne pentru o buna comunicare in echipele de lucru.
b) Pentru cei care lucreaza de la domiciliu:
- sa fie disponibili E�n acelasi regim ca si E�n timpul activitatii anterioare starii de urgenta;
- sa fie utilizate mijloacele de comunicare on-line; se pot institui, acolo unde este cazul, retele care sa sustina conectarea simultana a mai multor utilizatori;
- este important ca avocatii care E�si desfasoara activitatea E�n cadrul unei forme de exercitare a profesiei sa comunice proactiv iar nu numai atunci cand sunt solicitati de coordonatori; perioada aceasta reprezinta o trecere E�n alt registru de lucru iar nu o vacanta .
c) In cazul E�n care este strict necesara prezenta la sediul profesional/sedii secundare:
- E�n cazul E�n care exista riscul minim sau sporit de infectie (din cauza unor contacte cu persoane infectate etc.) sa fie anuntat avocatul coordonator, fiind interzisa prezenta la birou;
- pastrarea unei distante de minimum 2 metri unul fata de celalalt;
- folosirea, E�n masura E�n care aspectele logistice permit, a unei singure incaperi pentru fiecare persoana;
- intalnirile cu clientii se fac numai daca este strict necesar; este recomandabil ca numarul persoanelor prezente la aceste intalniri sa fie restrans, intalnirile sa se faca de principiu, E�ntr-o singura incapere.
Hotararea in Cauza Serban impotriva Romaniei din 5 iulie 2016 Pronuntaţă de: CEDO
Recunoasterea calitatii de avocat definitiv. Reinscriere pe Tabloul Avocatilor Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 2851 din data de 7 iunie 2012 pronuntata in recurs de Sectia de contencios-administrativ si fiscal
Model contract de munca 2024. CIM editabil 2024! Sursa: EuroAvocatura.ro
Contestarea deciziei de pensionare conform Noii Legi a Pensiilor (Legea 360/2023) Sursa: MCP Cabinet avocati
Raspunderea operatorului de date cu caracter personal in cazul unui incident de securitate Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Raspunderea si sarcinile Responsabilului cu Protectia Datelor Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Despagubirile acordate pentru exproprierea pentru cauza de utilitate publica Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Exercitarea autoritatii parintesti exclusiv de catre unul dintre parinti in contextul divortului Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Taxele pentru dezbaterea succesiunii Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati