Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ


Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a ONRC

Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a ONRC

  Publicat: 19 Feb 2010       49216 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a Oficiului National al Registrului Comertului si a oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale



Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 109 din 18/02/2010

Buletinul Insolventei - Reprezinta publicatia editata de Oficiul National al Registrului Comertului,
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Sunt persoanele complet straine de actul juridic, adica persoanele carora actul juridic nu le poate profita in nici un fel ori nu le poate indatora in nici un fel.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.


CAPITOLUL IV
Oficiile registrului comertului de pe langa tribunale



SECTIUNEA 1
Organizarea si functionarea oficiilor registrului comertului
de pe langa tribunale



ARTICOLUL 27
Organizarea si functiile oficiilor registrului comertului
de pe langa tribunale



(1) Oficiile registrului comertului de pe langa tribunale sunt organizate in subordinea Oficiului National al Registrului Comertului.

(2) Functiile principale ale oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale sunt tinerea registrului comertului pentru persoanele juridice si persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si familiale supuse inregistrarii, cu sediul social sau profesional in raza teritoriala a tribunalului pe langa care functioneaza, asigurarea publicitatii legale a actelor si faptelor acestora, precum si transmiterea actelor de procedura emise in cadrul procedurii insolventei, in vederea publicarii in Buletinul procedurilor de insolventa.

(3) Oficiile registrului comertului de pe langa tribunale sunt conduse de un director care reprezinta Oficiul National al Registrului Comertului in raporturile cu tertii pe raza teritoriala a tribunalului pe langa care functioneaza, in limita competentelor delegate prin decizie a directorului general al Oficiului National al Registrului Comertului.



ARTICOLUL 28
Statul de functii si numarul personalului Oficiului National
al Registrului Comertului si al oficiilor registrului comertului
de pe langa tribunale



(1) Numarul de posturi si structurile interne care functioneaza in cadrul oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale sunt stabilite prin statul de functii aprobat prin ordin al ministrului justitiei.

(2) Oficiul National al Registrului Comertului stabileste, in functie de Regulamentul de organizare si functionare si de atributiile conferite de lege, structurile functionale necesare pentru fiecare oficiu al registrului comertului de pe langa tribunal, precum si numarul de personal.

(3) In cadrul oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale se pot organiza birouri teritoriale pentru prestarea serviciilor de asistenta anterior depunerii cererilor de inregistrare specifice activitatii de tinere a registrelor comertului, precum si activitati economico-administrative.



SECTIUNEA a 2-a
Atributiile oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale



ARTICOLUL 29
Atributiile oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale



(1) Oficiile registrului comertului de pe langa tribunale indeplinesc atributiile biroului unic prevazute de Legea nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, tin, gestioneaza si administreaza registrele comertului pentru toate categoriile de persoane fizice si juridice prevazute de Legea nr. 26/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, conform art. 3 alin. (1) din Normele metodologice privind modul de tinere a registrelor comertului, de efectuare a inregistrarilor si de eliberare a informatiilor, aprobate prin Ordinul ministrului justitiei nr. 2.594/C/2008, si cele stabilite prin alte acte normative cu incidenta in domeniul sau de activitate, precum si dosarele continand toate documentele depuse pe baza carora s-au facut inregistrari in registrul comertului computerizat. Inregistrarile efectuate in registru vor fi evidentiate si in dosarele respective. Inregistrarile efectuate in registru, documentele depuse si cele in baza carora s-au efectuat inregistrari sunt arhivate si pe suport electronic.

(2) Oficiile registrului comertului de pe langa tribunale mai au urmatoarele atributii prevazute de lege:





Afişează Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a ONRC pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    ONRC    Regulament

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Personalul didactic auxiliar si cel de conducere raspund disciplinar conform Legii educatiei nationale nr. 1/2011, iar nu in baza dispozitiilor Codului muncii
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 1045 din 28 noiembrie 2019, pronuntata de Curtea de Apel Suceava, Sectia I civila

Conflict de munca cu element de extraneitate. Competenta teritoriala. Conflict negativ de competenta
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 208 din 28 ianuarie 2020

Neplata drepturilor salariale.Dreptul salariatului de a solicita daune morale.
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL IASI – Decizia nr. 380/13.06.2019

Viciile de nelegalitate ale deciziei de sanctionare nu pot fi complinite prin trimitere la acte exterioare deciziei de sanctionare
Pronuntaţă de: Tribunalul Galati - Sentinta civila nr. 56/2019

Caracterul inform al deciziei de sanctionare disciplinara. Lipsa individualizarii sanctiunii aplicate
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 489/2019

Descrierea faptei imputate nu poate fi una generica si trebuie sa cuprinda suficiente elemente pentru a se putea verifica temeinicia aplicarii sanctiunii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 2616 din data de 04 septembrie 2020

Obiectul convocarii salariatului la cercetarea disciplinara prealabila trebuie sa corespunda faptei cercetate
Pronuntaţă de: Tribunalul Buzau - Sentinta civila nr. 103/2020

Pentru a fi considerata abatere disciplinara, fapta salariatului trebuie sa se rasfranga negativ asupra relatiilor de munca, ordinii si disciplinei la locul de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Galati - Decizia civila nr. 640/2020

Lipsa unei convocari prealabile corecte si complete cu privire la obiectul cercetarii disciplinare. Incalcarea dreptului la aparare al angajatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Iasi - Sentinta civila nr. 3217 din data de 11.10.2019

Nulitatea absoluta a deciziei de concediere. Lipsa convocarii scrise a salariatei la cercetarea disciplinara
Pronuntaţă de: Tribunalul Alba - Sentinta civila nr. 637/2019



Articole Juridice

Absenta salariatului de la locul de munca in situatii de urgenta familiala
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Conditiile si durata perioadei de proba. Noi obligatii in sarcina angajatorilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Codul muncii aplicabil 2023 | Descarca integral PDF
Sursa: MCP Cabinet avocati

Cercetarea disciplinara a salariatilor. Legalitatea Regulamentului intern si a altor Proceduri
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Dialogurile MCP: Legalitatea si obiectivitatea evaluarii profesionale a salariatilor
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Salariatii cu mai multe CIM-uri. Reglementari legale si limitari
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Dialogurile MCP (X) - Utilizarea retelelor de mesagerie electronica in raporturile de munca
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut