m) comunica in scris conducerii Oficiului National al Registrului Comertului orice incidente sau disfunctionalitati aparute in activitatea directiei pe care o coordoneaza, in termen de 24 de ore de la aparitia acestora, propunand si solutiile de remediere, si raspund pentru aceasta;
n) comunica in scris, in termen de 24 de ore, toate articolele din mass-media in legatura cu activitatea Oficiului National al Registrului Comertului sau a oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale de care au cunostinta, precum si orice alte date si fapte de natura a afecta in orice mod imaginea institutiei;
o) emit dispozitiile necesare desfasurarii activitatii conform competentelor proprii;
p) raspund de aplicarea si respectarea normelor privind sanatatea si securitatea in munca;
q) indeplinesc orice alte atributii prevazute de lege sau stabilite de conducerea Oficiului National al Registrului Comertului, specifice domeniului de activitate .
ARTICOLUL 15 Sefii de serviciu
Sefii de serviciu din cadrul Oficiului National al Registrului Comertului si al oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale sunt numiti prin decizie a directorului general al Oficiului National al Registrului Comertului, fiind selectionati prin examen/concurs organizat de Oficiul National al Registrului Comertului, conform regulamentului aprobat prin ordin al ministrului justitiei, si au urmatoarele atributii si obligatii:
a) organizeaza, coordoneaza si controleaza activitatea serviciului pe care il conduc, stabilesc responsabilitatile si atributiile personalului din subordine si le repartizeaza lucrarile, prin emiterea de dispozitii scrise;
b) asigura si raspund de realizarea la termenele stabilite a lucrarilor repartizate structurilor pe care le coordoneaza;
c) realizeaza efectiv o parte din lucrarile repartizate serviciului;
d) prezinta si sustin, sub semnatura, la conducerea directiei sau, dupa caz, a Oficiului National al Registrului Comertului, respectiv a oficiului registrului comertului de pe langa tribunal lucrarile si corespondenta elaborate in cadrul serviciului, in vederea avizarii/aprobarii;
e) implementeaza si aplica sistemul de management al calitatii in cadrul serviciului pe care il coordoneaza;
f) emit dispozitiile necesare desfasurarii activitatii conform competentelor proprii;
g) raspund de aplicarea si respectarea normelor privind sanatatea si securitatea in munca;
h) comunica in scris conducerii Oficiului National al Registrului Comertului, in termenul stabilit, orice informatii solicitate de acesta despre activitatea proprie;
i) ii sesizeaza de urgenta directorului directiei sau, dupa caz, directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal ori conducerii Oficiului National al Registrului Comertului orice incidente sau disfunctionalitati aparute in activitatea serviciului pe care il coordoneaza, in termen de 24 de ore de la aparitia acestora, propunand si solutiile de remediere, si raspund pentru aceasta;
j) indeplinesc orice alte sarcini primite pe linie ierarhica in legatura cu activitatea serviciului pe care il coordoneaza.
ARTICOLUL 16 Sefii de birouri
Sefii de birouri din cadrul Oficiului National al Registrului Comertului si al oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale sunt numiti prin decizie a directorului general al Oficiului National al Registrului Comertului, fiind selectionati prin concurs/examen organizat de Oficiul National al Registrului Comertului, conform regulamentului aprobat prin ordin al ministrului justitiei, si au urmatoarele atributii si obligatii:
a) organizeaza, coordoneaza si controleaza activitatea biroului pe care il conduc, stabilesc responsabilitatile si atributiile personalului din subordine si le repartizeaza lucrarile prin emiterea de dispozitii scrise;
b) raspund de realizarea la termenele stabilite a lucrarilor repartizate;
c) semneaza toate documentele elaborate, care angajeaza activitatea biroului, pentru a fi prezentate sefului de serviciu in vederea avizarii;
d) realizeaza efectiv o parte din lucrarile specifice biroului;
e) implementeaza si aplica sistemul de management al calitatii in cadrul biroului pe care il coordoneaza;
f) emit dispozitiile necesare desfasurarii activitatii, conform competentelor proprii;
i) ii sesizeaza de urgenta sefului serviciului sau, dupa caz, directorului directiei, directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal ori conducerii Oficiului National al Registrului Comertului orice incidente sau disfunctionalitati aparute in activitatea biroului pe care il coordoneaza, in termen de 24 de ore de la aparitia acestora, propunand si solutiile de remediere, si raspund pentru aceasta;
j) indeplinesc orice alte sarcini primite pe linie ierarhica in legatura cu activitatea biroului pe care il coordoneaza.
ARTICOLUL 17 Structurile
Negocierea si includerea clauzei de confidentialitate in contractul individual de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Personalul didactic auxiliar si cel de conducere raspund disciplinar conform Legii educatiei nationale nr. 1/2011, iar nu in baza dispozitiilor Codului muncii Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 1045 din 28 noiembrie 2019, pronuntata de Curtea de Apel Suceava, Sectia I civila
Conflict de munca cu element de extraneitate. Competenta teritoriala. Conflict negativ de competenta Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 208 din 28 ianuarie 2020
Neplata drepturilor salariale.Dreptul salariatului de a solicita daune morale. Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL IASI � Decizia nr. 380/13.06.2019
Viciile de nelegalitate ale deciziei de sanctionare nu pot fi complinite prin trimitere la acte exterioare deciziei de sanctionare Pronuntaţă de: Tribunalul Galati - Sentinta civila nr. 56/2019
Caracterul inform al deciziei de sanctionare disciplinara. Lipsa individualizarii sanctiunii aplicate Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 489/2019
Descrierea faptei imputate nu poate fi una generica si trebuie sa cuprinda suficiente elemente pentru a se putea verifica temeinicia aplicarii sanctiunii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 2616 din data de 04 septembrie 2020
Obiectul convocarii salariatului la cercetarea disciplinara prealabila trebuie sa corespunda faptei cercetate Pronuntaţă de: Tribunalul Buzau - Sentinta civila nr. 103/2020
Pentru a fi considerata abatere disciplinara, fapta salariatului trebuie sa se rasfranga negativ asupra relatiilor de munca, ordinii si disciplinei la locul de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Galati - Decizia civila nr. 640/2020
Lipsa unei convocari prealabile corecte si complete cu privire la obiectul cercetarii disciplinare. Incalcarea dreptului la aparare al angajatului Pronuntaţă de: Tribunalul Iasi - Sentinta civila nr. 3217 din data de 11.10.2019
Perioadele de crestere a copilului realizate in alte state membre trebuie luate in considerare la calcularea pensiei pentru limita de varsta Sursa: MCP Cabinet avocati
Nu constituie discriminare interzicea purtarii vizibile a semnelor religioase, filozofice sau spirituale in cazul in care se aplica in mod general si nediferentiat tuturor lucratorilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Orice persoana are dreptul sa stie cui i-au fost comunicate datele sale personale Sursa: MCP Cabinet avocati
Incidenta Regulamentului GDPR in cazul difuzarii in direct prin videoconferinta a cursurilor de invatamant scolar Sursa: MCP Cabinet avocati
Obtinerea unei copie a datelor cu caracter personal impune punerea la dispozitie a unei reproduceri fidele si inteligibila a tuturor acestor date Sursa: MCP Cabinet avocati
Simpla incalcare a Regulamentului GDPR nu constituie temeiul unui drept la despagubiri Sursa: MCP Cabinet avocati
Absenta salariatului de la locul de munca in situatii de urgenta familiala Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut