din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2796 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » OUG nr. 54/2010 privind unele masuri pentru combaterea evaziunii fiscale

OUG nr. 54/2010 privind unele masuri pentru combaterea evaziunii fiscale

  Publicat: 24 Jun 2010       38395 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


OUG nr. 54/2010 privind unele masuri pentru combaterea evaziunii fiscale

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 413 din 21 iunie 2010

Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Ansamblul unitar de reglementari avand ca obiect o anumita activitate, drepturile si obligatiile
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
(TVA). Forma sub care exista in prezent taxa generala de consumatie este taxa pe valoarea adaugata (TVA).
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
(TVA). Forma sub care exista in prezent taxa generala de consumatie este taxa pe valoarea adaugata (TVA).
Operatiune comerciala de vanzare a unor bunuri materiale si/sau servicii catre persoane fizice sau juridice dintr-o alta tara in schimbul unei sume dintr-o valuta convenita.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Denumire data monedei unice europene.
Persoana fizica sau juridica ce datoreaza o suma de bani debitorului urmarit
Reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act.
Denumire data monedei unice europene.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.

Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 104/2002 privind regimul vamal al marfurilor comercializate in regim dutyfree, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 676 din 11 septembrie 2002, aprobata cu modificari prin Legea nr. 132/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Titlul ordonantei de urgenta se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ORDONANTA DE URGENTA privind comercializarea marfurilor in regim duty-free"

2. Articolul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 1
(1) Prezenta ordonanta de urgenta stabileste conditiile in care se pot comercializa marfuri in regim duty-free.
(2) Operatorii economici introduc marfuri in vederea comercializarii in magazinele duty-free/duty-free diplomatice, numai dupa plata accizei, taxei pe valoarea adaugata si taxelor vamale, dupa caz.
(3) Operatorii economici autorizati conform prevederilor prezentei ordonante de urgenta comercializeaza marfurile prevazute la art. 2 alin. (2) in regim duty-free, in limita cantitatilor destinate uzului personal, la preturi care nu includ taxa vamala, taxa pe valoarea adaugata si acciza aferenta, dupa caz.
(4) Operatorii economici autorizati conform prevederilor prezentei ordonante de urgenta comercializeaza marfurile prevazute in anexa la prezenta ordonanta de urgenta, cu exceptia marfurilor prevazute la art. 2 alin. (2), in regim dutyfree, la preturi care nu includ taxa vamala, taxa pe valoarea adaugata si acciza aferenta, dupa caz.
(5) Marfurilor comercializate prin magazinele autorizate, in valuta, potrivit legii, in regim duty-free, li se aplica regimul vamal de export.
(6) Operatorii economici autorizati pot solicita restituirea taxei vamale, a taxei pe valoarea adaugata si a accizei, dupa caz, aferente produselor comercializate conform prezentei ordonante de urgenta prin magazinele duty-free/duty-free diplomatice.
(7) Pentru marfurile prevazute la art. 2 alin. (2), operatorii economici autorizati sa comercializeze marfuri in regim dutyfree prin magazine situate in punctele de control pentru trecerea frontierei de stat terestre cu tarile terte pot solicita restituirea taxei vamale, a taxei pe valoarea adaugata si a accizei, dupa caz, aferente produselor comercializate, in limita cantitativa destinata uzului personal.
(8) Procedura si conditiile de restituire a taxei vamale, a taxei pe valoarea adaugata si a accizei aferente produselor comercializate prin magazinele duty-free/duty-free diplomatice, conform prezentei ordonante de urgenta, se stabilesc prin ordin al ministrului finantelor publice, la propunerea presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala."

3. Articolul 2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 2
(1) In intelesul prezentei ordonante de urgenta cantitati destinate uzului personal reprezinta cantitatile care sunt destinate folosirii la un nivel rezonabil pentru consumul individual, familial ori pentru cadouri, fara a fi utilizate in scopul revanzarii.
(2) Pentru produsele din tutun, bauturile distilate, rachiuri, lichioruri si alte bauturi spirtoase, bere, vinuri, vermuturi si alte bauturi fermentate, cantitatile destinate uzului personal pentru o persoana intr-un interval de 24 de ore sunt limitate la:
a) tigarete i�� doua pachete tigarete/calator/zi;
b) tigari (cu o greutate maxima de 3 grame/bucata) i�� 100 de bucati;
c) tigari de foi i�� 20 de bucati;
d) tutun de fumat i�� 250 grame;
e) bauturi spirtoase i�� 1 litru;
f) produse intermediare i�� 2 litri;
g) vinuri sau bauturi fermentate i�� 20 litri;
h) bere i�� 25 litri."

4. La articolul 3, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Lista cuprinzand marfurile care pot fi comercializate in regim duty-free este prevazuta in anexa."

5. Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 4
Comercializarea marfurilor cu amanuntul, in valuta, in regim duty-free, se face numai in baza autorizatiei eliberate de Ministerul Finantelor Publice."

6. Articolul 5 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 5
Pentru fiecare an de functionare a magazinelor duty-free se datoreaza o taxa anuala de 100.000 euro pentru fiecare magazin. Aceeasi taxa se datoreaza si in cazul comercializarii marfurilor in valuta, in regim duty-free, prin magazinele diplomatice sau la bordul aeronavelor care efectueaza curse directe avand ca destinatie un stat tert ."

7. Articolul 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 8
(1) Taxa pentru fiecare an de functionare a magazinelor prin care se comercializeaza marfuri in regim duty-free prin magazinele duty-free/duty-free diplomatice si, respectiv, de comercializare in regim duty-free a marfurilor la bordul aeronavelor se achita pentru urmatorii ani cel mai tarziu cu 10 zile calendaristice inainte de expirarea anului de functionare precedent.
(2) In situatia in care operatorii economici autorizati renunta la autorizatiile de functionare a magazinelor in regim duty-free emise in favoarea acestora, inainte de expirarea autorizatiilor respective, taxa anuala de autorizare se reduce in mod corespunzator cu perioada de nefunctionare din anul de functionare inscris in autorizatiile emise.
(3) Restituirea diferentelor de taxa de autorizare anuala se va face la solicitarea operatorilor economici de catre unitatile Trezoreriei Statului in lei. Solicitarea va contine obligatoriu perioada de nefunctionare a magazinului, insotita de certificarea privind perioada de nefunctionare emisa de biroul/punctul vamal in a carui raza de competenta se afla magazinul. Valoarea in lei se determina prin transformarea sumei in euro la cursul de schimb stabilit si comunicat de Banca Nationala a Romaniei in fiecare zi de joi. Acest curs se utilizeaza pe toata durata saptamanii urmatoare pentru sumele de restituit in cursul acelei saptamani.
(4) Perioada de nefunctionare, in sensul prezentei ordonante de urgenta, reprezinta intervalul dintre data de la care inceteaza comercializarea marfurilor in regim duty-free si data de expirare a anului de functionare sau data de expirare a valabilitatii autorizatiei de functionare, dupa caz.
(5) Procedura de restituire a diferentei din taxa de autorizare anuala se va stabili prin ordin al ministrului finantelor publice, la propunerea presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala."

8. Articolul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 9




Afişează OUG nr. 54/2010 privind unele masuri pentru combaterea evaziunii fiscale pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Evaziune fiscala    Euro    Vama    TVA    Accize    Duty-free    Tigari    Alcool    Codul fiscal 2010    Codul de procedura fiscala    Codul de procedura fiscala 2010    ANAF

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala
Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021

Predare temporara in cazul in care predarea unei persoane in baza unui mandat european de arestare a fost amanata. Inoportunitatea predarii atunci cand persoana solicitata este arestata preventiv in cauza in care este judecata in Romania
Pronuntaţă de: Incheierea din 18 ianuarie 2018 a Curtii de Apel Galati

Imunitatea de jurisdictie a Uniunii Europene. Incheiere contract individual de munca
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 40/A din 07.03.2018 a Curtii de Apel Galati

Expropriere de fapt. Conditii si efecte. �Asteptare legitima� de recuperare a unei investitii, in sensul jurisprudentei Curtii Europene a Drepturilor Omului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 241/24.06.2020

Prescriptia dreptului la actiune; dreptul de acces la instanta, componenta a dreptului la proces echitabil
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 431/13.10.2020

CEDO: Credit Europe Leasing IFN SA impotriva Romaniei. Protectia proprietatii
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

CEDO: Maria Mihalache impotriva Romaniei. Protectia proprietatii
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

CEDO: Munteanu impotriva Romaniei
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Suspendarea de drept a raportului de serviciu nu poate opera in cazul in care este necesar a se evalua de catre angajator infractiunea pentru care s-a dispus trimiterea in judecata
Pronuntaţă de: Tribunalul Arges - Sentinta civila nr. 292/2020

Conflict de munca cu element de extraneitate. Competenta teritoriala. Conflict negativ de competenta
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 208 din 28 ianuarie 2020



Articole Juridice

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Model contract de munca 2024. CIM editabil 2024!
Sursa: EuroAvocatura.ro

Contestarea deciziei de pensionare conform Noii Legi a Pensiilor (Legea 360/2023)
Sursa: MCP Cabinet avocati