EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2694
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Legislatie Financiar-Bancara
» OG 13/2011 privind dobanda legala remuneratorie si penalizatoare pentru obligatii banesti, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale in domeniul bancar
OG 13/2011 privind dobanda legala remuneratorie si penalizatoare pentru obligatii banesti, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale in domeniul bancar
Publicat: 01 Sep 2011
59676 citiri
Secţiunea:
Legislatie Financiar-Bancara
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Ordonanta Guvernului nr. 13/2011 privind
dobanda
legala remuneratorie si penalizatoare pentru obligatii banesti, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale in domeniul bancar
Publicata in
Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, Nr. 607, din 30 august 2011
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Modalitate de plata des utilizata in decontarea platilor interne si internationale, intrucat ofera suficiente garantii, atat vanzatorului cat si cumparatorului:
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Persoana fizica sau juridica ce datoreaza o suma de bani debitorului urmarit
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Institutie specializata care desfasoara o activitate complexa si care are ca functii: efectuarea de operatiuni intre titularii de conturi bancare
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Institutie specializata care desfasoara o activitate complexa si care are ca functii: efectuarea de operatiuni intre titularii de conturi bancare
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Procedura prin care se urmareste realizarea acordului partilor cu privire la stingerea unor litigii cum ar fi in procesele de divort sau in unele pricini de competenta comisiei de judecata.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Institutie specializata care desfasoara o activitate complexa si care are ca functii: efectuarea de operatiuni intre titularii de conturi bancare
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Procedura prin care se urmareste realizarea acordului partilor cu privire la stingerea unor litigii cum ar fi in procesele de divort sau in unele pricini de competenta comisiei de judecata.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Reprezinta capacitatea unei entitati de a-si onora datoriile pe termen scurt, prin detineri de active lichide (numerar, conturi la banci, investitii pe termen scurt, alte active foarte lichide).
Institutie specializata care desfasoara o activitate complexa si care are ca functii: efectuarea de operatiuni intre titularii de conturi bancare
Institutie specializata care desfasoara o activitate complexa si care are ca functii: efectuarea de operatiuni intre titularii de conturi bancare
Institutie specializata care desfasoara o activitate complexa si care are ca functii: efectuarea de operatiuni intre titularii de conturi bancare
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Institutie specializata care desfasoara o activitate complexa si care are ca functii: efectuarea de operatiuni intre titularii de conturi bancare
Termenul autoritate competenta desemneaza, ministrul, ministrii sau o alta autoritate echivalenta responsabila de regimurile de securitate sociala pe intreg teritoriul sau pe orice portiune a teritoriului statului in cauza.
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
(Subsidiary) Companie in care peste 50% din actiunile cu drept de vot (voting shares) sunt detinute de catre o alta companie, denumita companie mama (parent company).
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Prin intermediul acordurilor bilaterale in domeniul circulatiei fortei de munca se realizeaza accesul controlat de organisme si protejat al lucratorilor romani pe piata fortei de munca a celuilat stat.
Termenul autoritate competenta desemneaza, ministrul, ministrii sau o alta autoritate echivalenta responsabila de regimurile de securitate sociala pe intreg teritoriul sau pe orice portiune a teritoriului statului in cauza.
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
3. Articolul 43 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``Art. 43. - Retragerea autorizatiei unei institutii de
credit
si, dupa caz, incetarea valabilitatii acesteia se notifica Comisiei Europene si Autoritatii Bancare Europene, precum si, potrivit art. 88 si 259, autoritatilor competente din statele membre gazda.``
4. La articolul 63, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``Art. 63. - (1) Inainte de a urma procedura prevazuta la art. 60,
Banca Nationala a Romaniei
ia, in cazuri de urgenta, orice masuri preventive necesare protejarii intereselor deponentilor, investitorilor si ale altor persoane care beneficiaza de serviciile furnizate de institutia de
credit
. Aceste masuri se comunica de indata Comisiei Europene, Autoritatii Bancare Europene si autoritatilor competente din alte state membre interesate.``
5. Articolul 65 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``Art. 65. -
Banca Nationala a Romaniei
informeaza
Comisia Europeana si
Autoritatea Bancara Europeana cu privire la numarul si natura cazurilor in care au fost dispuse masuri potrivit dispozitiilor art. 60.``
6. La articolul 69, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``(3)
Banca Nationala a Romaniei
notifica Comisiei Europene, Autoritatii Bancare Europene si Comitetului Bancar European orice
autorizatie
acordata unei sucursale a unei institutii de
credit
cu sediul intr-un stat
tert
.``
7. Articolul 84 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``Art. 84. -
Banca Nationala a Romaniei
informeaza
Comisia Europeana si
Autoritatea Bancara Europeana cu privire la numarul si natura cazurilor in care aceasta s-a opus infiintarii de catre o
institutie
de credit,
persoana juridica
romana, a unei sucursale intr-un alt stat membru sau continuarii desfasurarii activitatii unei astfel de sucursale.``
8. La articolul 173, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
``(3)
Banca Nationala a Romaniei
poate sesiza, cu privire la situatiile in care o
cerere
de colaborare, in special in vederea schimbului de informatii, a fost respinsa sau acesteia nu i s-a dat
curs
intr-un
termen
rezonabil, Autoritatea Bancara Europeana, care va actiona potrivit competentelor atribuite in temeiul art. 19 din Regulamentul (UE) nr. 1.093/2010 al Parlamentului European si al Consiliului.``
9. La articolul 176, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``(2) In anumite cazuri,
Banca Nationala a Romaniei
poate, de comun
acord
cu autoritatile competente din alte state membre, sa nu aplice criteriile prevazute la alin. (1) lit. c)-e), daca aplicarea acestora ar fi necorespunzatoare, avand in vedere institutiile de
credit
respective si importanta activitatii desfasurate de acestea in diferite state, si sa desemneze o alta autoritate responsabila cu exercitarea supravegherii pe baza consolidata. In aceste cazuri, inaintea luarii unei decizii, autoritatile competente trebuie sa acorde posibilitatea de a-si exprima opinia asupra deciziei respective institutiei de credit-mama la nivelul Uniunii Europene sau societatii financiare holding-mama la nivelul Uniunii Europene ori institutiei de
credit
cu cel mai mare total al activului bilantier, dupa caz. Autoritatile competente notifica Comisiei Europene si Autoritatii Bancare Europene orice
acord
incheiat potrivit prevederilor prezentului alineat.``
10. La articolul 181, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu urmatorul cuprins:
``(11) In cazul in care
Banca
Nationala a Romaniei, in calitate de supraveghetor consolidant, nu isi indeplineste atributiile prevazute la alin. (1) sau daca autoritatile competente nu colaboreaza cu aceasta in masura necesara indeplinirii atributiilor prevazute la alin. (1),
Banca Nationala a Romaniei
si oricare dintre celelalte autoritati competente implicate pot supune cazul spre solutionare Autoritatii Bancare Europene, potrivit prevederilor art. 19 din Regulamentul (UE) nr. 1.093/2010 al Parlamentului European si al Consiliului.``
11. La articolul 182, dupa alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (51), cu urmatorul cuprins:
``(51) Daca, pana la implinirea termenului de 6 luni, oricare dintre autoritatile competente implicate a supus cazul spre solutionare Autoritatii Bancare Europene, potrivit procedurii de solutionare a dezacordurilor prevazute la art. 19 din Regulamentul (UE) nr. 1.093/2010 al Parlamentului European si al Consiliului,
Banca
Nationala a Romaniei, in calitate de supraveghetor consolidant, va amana luarea unei decizii in asteptarea deciziei pe care Autoritatea Bancara Europeana o poate lua potrivit prevederilor art. 19 alin. (3) din regulamentul mentionat.
Banca Nationala a Romaniei
va lua decizia in conformitate cu decizia Autoritatii Bancare Europene. Termenul de 6 luni se considera faza de
conciliere
in sensul art. 19 din Regulamentul (UE) nr. 1.093/2010 al Parlamentului European si al Consiliului. Potrivit prevederilor art. 9 pct (1) lit. b) din
Directiva
2010/78/UE a Parlamentului European si a Consiliului din 24 noiembrie 2010 de modificare a directivelor 98/26/CE, 2002/87/CE, 2003/6/CE, 2003/41/CE, 2003/71/CE, 2004/39/CE, 2004/109/CE, 2005/60/CE, 2006/48/CE, 2006/49/CE si 2009/65/CE cu privire la competentele Autoritatii europene de supraveghere (Autoritatea bancara europeana), ale Autoritatii europene de supraveghere (Autoritatea europeana pentru asigurari si pensii ocupationale) si ale Autoritatii europene de supraveghere (Autoritatea europeana pentru valori mobiliare si piete), Autoritatea Bancara Europeana va lua o
decizie in
termen
de o luna. Cazul nu va fi supus spre solutionare Autoritatii Bancare Europene dupa implinirea termenului de 6 luni sau dupa luarea unei decizii comune de catre autoritatile competente implicate.``
12. La articolul 1823, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmatorul cuprins: ``(2) Daca, pana la implinirea termenului de 4 luni prevazut la alin. (1), oricare dintre autoritatile competente implicate a supus cazul spre solutionare Autoritatii Bancare Europene, potrivit procedurii de solutionare a dezacordurilor prevazute la art. 19 din Regulamentul (UE) nr. 1.093/2010 al Parlamentului European si al Consiliului,
Banca
Nationala a Romaniei, in calitate de supraveghetor consolidant, va amana luarea unei decizii in asteptarea deciziei pe care Autoritatea Bancara Europeana o poate lua potrivit prevederilor art. 19 alin. (3) din regulamentul mentionat.
Banca Nationala a Romaniei
va lua decizia in conformitate cu decizia Autoritatii Bancare Europene. Termenul de 4 luni se considera faza de
conciliere
in sensul art. 19 din Regulamentul (UE) nr. 1.093/2010 al Parlamentului European si al Consiliului. Potrivit prevederilor art. 9 pct
(1) lit.b) din
Directiva
2010/78/UE a Parlamentului European si a Consiliului, Autoritatea Bancara Europeana va lua o
decizie in
termen
de o luna. Cazul nu va fi supus spre solutionare Autoritatii Bancare Europene dupa implinirea termenului de 4 luni sau dupa luarea unei decizii comune de catre autoritatile competente implicate.``
13. La articolul 1824, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmatorul cuprins:
``(2) Prevederile art. 1823 alin. (2) se aplica in mod corespunzator.``
14. La articolul 183, alineatele (1) si (11) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
``Art. 183. -(1) In cazul aparitiei unei situatii de urgenta, inclusiv in cazul unor evolutii nefavorabile ale pietelor financiare, care ar putea pune in pericol
lichiditatea
pietei si stabilitatea sistemului financiar in oricare dintre statele membre in care entitatile unui grup au fost autorizate sau in care au fost infiintate sucursale semnificative,
Banca
Nationale a Romaniei, in calitate de supraveghetor consolidant, alerteaza in cel mai scurt timp posibil, cu respectarea cerintelor referitoare la pastrarea secretului profesional, Autoritatea Bancara Europeana, Comitetul European pentru Risc Sistemic, infiintat prin Regulamentul (UE) nr. 1.092/2010 al Parlamentului European si al Consiliului din 24 noiembrie 2010 privind supravegherea macroprudentiala la nivelul Uniunii Europene a sistemului financiar si de instituire a Comitetului european pentru risc sistemic, si autoritatile prevazute la art. 222 alin. (6) si art. 2221 alin. (1) si le comunica toate informatiile esentiale indeplinirii atributiilor acestora.
(11) Daca
Banca
Nationala a Romaniei, in exercitarea atributiilor acesteia de
banca
centrala, constata existenta unei situatii descrise la alin. (1), alerteaza in cel mai scurt timp posibil autoritatile competente cu exercitarea supravegherii pe baza consolidata a institutiilor de
credit
si Autoritatea Bancara Europeana.``
15. Articolul 185 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``Art. 185. - (1)
Banca
Nationala a Romaniei, in calitate de
autoritate competenta responsabila
cu autorizarea unei institutii de credit,
persoana juridica
romana,
filiala
a unei institutii de
credit
dintr-un alt stat membru, poate, prin acorduri bilaterale, potrivit prevederilor art. 28 din Regulamentul (UE) nr. 1.093/2010 al Parlamentului European si al Consiliului, sa delege responsabilitatea de supraveghere autoritatii competente care a autorizat si supravegheaza societatea-mama, astfel incat responsabilitatile ce revin pe linia supravegherii filialei respective potrivit prezentei ordonante de urgenta sa revina acesteia din urma
(2)
Banca Nationala a Romaniei
notifica Autoritatii Bancare Europene existenta si continutul acestor
acorduri
.``
16. La articolul 1851, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu urmatorul cuprins:
``(21) Pentru a contribui la promovarea si monitorizarea functionarii efective, eficiente si coerente a colegiilor de supraveghetori, potrivit prevederilor art. 21 din Regulamentul (UE) nr. 1.093/2010 al Parlamentului European si al Consiliului, Autoritatea Bancara Europeana poate participa in colegiile de supraveghetori si va fi considerata, in acest scop,
autoritate
competenta
.``
17. La articolul 1851, partea introductiva si litera a) ale alineatului (3) si alineatul (4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
``(3) Colegiile de supraveghetori asigura Bancii Nationale a Romaniei, Autoritatii Bancare Europene si celorlalte autoritati competente implicate cadrul pentru exercitarea urmatoarelor atributii:
a) schimbul de informatii dintre autoritatile competente implicate si, potrivit prevederilor art. 21 din Regulamentul (UE) nr. 1.093/2010 al Parlamentului European si al Consiliului, cu Autoritatea Bancara Europeana;...............................................................................................
(4) In cadrul colegiilor de supraveghetori,
Banca Nationala a Romaniei
colaboreaza in mod strans cu celelalte autoritati competente participante si cu Autoritatea Bancara Europeana. Cerintele referitoare la pastrarea secretului profesional nu impiedica
Banca Nationala a Romaniei
sa schimbe informatii cu celelalte autoritati competente in cadrul colegiilor de supraveghetori.``
18. La articolul 186, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu urmatorul cuprins:
Inapoi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Inainte
Afişează
OG 13/2011 privind dobanda legala remuneratorie si penalizatoare pentru obligatii banesti, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale in domeniul bancar
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Noutati legislative 2011
Monitorul Oficial 2011
OG 13/2011
OG 39/1996
Dobanda legala
Noul Cod Civil
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole Juridice
Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964