din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3496 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Legea nr. 370/2004 (Republicata 2011) pentru alegerea Presedintelui Romaniei

Legea nr. 370/2004 (Republicata 2011) pentru alegerea Presedintelui Romaniei

  Publicat: 13 Sep 2011       46712 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Presedintelui Romaniei

Republicata in Monitorul Oficial nr. 650 din 12 septembrie 2011

(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Act adoptat de organele de stat,
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Prin Declaratia de la Maastricht , din 10 decembrie 1991, statele membre ale Uniunii Europei Occidentale (UEO) au invitat tarile europene care erau membre ale NATO, dar nu si ale Uniunii Europene, sa devina membri asociati ai UEO.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
A fost promulgat la 11.09.1865
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Birou electoral - organism care se constituie pentru buna organizare si desfasurare a alegerilor la nivel national,
Organ legislativ compus din doua camere si care poarta denumiri diferite (Adunarea Nationala si Senat in Franta, Bundestag si Budesrat in Germania, Camera Comunelor si Camera Lorzilor in Anglia, Congres in S.U.A.etc.).
Birou electoral - organism care se constituie pentru buna organizare si desfasurare a alegerilor la nivel national,
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Act prin care un organ de jurisdictie se recunoaste competent sa rezolve cererea ce i-a fost adresata
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.


Art.19
(1) Birourile electorale judetene, respectiv birourile electorale ale sectoarelor municipiului Bucuresti au urmatoarele atributii:
a) urmaresc si asigura aplicarea unitara si respectarea dispozitiilor prezentei legi, precum si a hotararilor si deciziilor Biroului Electoral Central de catre toate autoritatile, institutiile si organismele cu responsabilitati in materie electorala din cadrul judetului sau al sectorului municipiului Bucuresti;
b) asigura, impreuna cu prefectii si Autoritatea Electorala Permanenta, instruirea presedintilor birourilor electorale ale sectiilor de votare si a loctiitorilor acestora;
c) rezolva intampinarile referitoare la propria activitate si contestatiile cu privire la operatiunile birourilor electorale ale sectiilor de votare si la procesul de votare; deciziile date sunt definitive;
d) distribuie, pe baza de proces-verbal, prin intermediul primarilor, buletinele de vot, stampilele de control, stampilele cu mentiunea ``VOTAT`` si celelalte materiale necesare procesului electoral birourilor electorale ale sectiilor de votare;
e) centralizeaza rezultatele numararii voturilor pentru judetul sau sectorul municipiului Bucuresti in care functioneaza si inainteaza Biroului Electoral Central procesele-verbale privind centralizarea rezultatelor votarii la nivelul unitatilor administrativteritoriale la care functioneaza, procesele-verbale primite de la birourile electorale ale sectiilor de votare, dosarele cuprinzand copiile de pe listele electorale permanente si tabelele utilizate in cadrul sectiilor de votare, dupa caz, precum si toate contestatiile si intampinarile primite;
f) predau, pe baza de proces-verbal, tribunalelor judetene, respectiv Tribunalului Bucuresti buletinele de vot nule si cele contestate, precum si celelalte documente si materiale detinute, care nu sunt predate Biroului Electoral Central.
(2) Birourile electorale judetene si birourile electorale ale sectoarelor municipiului Bucuresti indeplinesc orice alte atributii ce le revin potrivit prezentei legi.
(3) In exercitarea atributiilor ce le revin potrivit prevederilor prezentei legi, birourile electorale judetene si birourile electorale ale sectoarelor municipiului Bucuresti adopta decizii. Deciziile sunt obligatorii pentru toate autoritatile, institutiile publice, birourile electorale, organismele cu atributii in materie electorala, precum si pentru toti participantii la alegeri la care se refera, din raza teritoriala de competenta a biroului, si se aduc la cunostinta publica prin afisare sau prin orice alt mijloc de publicitate.

Art.20
(1) Biroul electoral pentru sectiile de votare din strainatate este constituit din 3 judecatori in exercitiu ai Tribunalului Bucuresti, un reprezentant al Autoritatii Electorale Permanente desemnat de aceasta prin hotarare si din cel mult 7 reprezentanti ai formatiunilor politice care au propus candidati.
(2) Dispozitiile art. 18 alin. (2)-(3) se aplica in mod corespunzator.
(3) Biroul electoral pentru sectiile de votare din strainatate are urmatoarele atributii:
a) urmareste si asigura aplicarea unitara si respectarea dispozitiilor legale privitoare la alegeri de catre toate autoritatile, institutiile si organismele cu responsabilitati in materie electorala pentru organizarea scrutinului in strainatate;
b) asigura instruirea presedintilor birourilor electorale ale sectiilor de votare organizate in strainatate;
c) rezolva intampinarile referitoare la propria activitate si contestatiile cu privire la activitatea birourilor electorale ale sectiilor de votare din strainatate;
d) distribuie birourilor electorale ale sectiilor de votare din strainatate, prin intermediul Ministerului Afacerilor Externe, pe baza de proces-verbal, buletinele de vot, stampilele de control, stampilele cu mentiunea ``VOTAT``, precum si celelalte materiale necesare procesului electoral;
e) centralizeaza rezultatele numararii voturilor din sectiile de votare din strainatate si inainteaza Biroului Electoral Central procesul-verbal privind centralizarea rezultatelor votarii la sectiile de votare din strainatate, procesele-verbale primite de la birourile electorale ale sectiilor de votare din strainatate, precum si toate contestatiile si intampinarile primite;
f) preda, pe baza de proces-verbal, Tribunalului Bucuresti toate documentele si materialele detinute, care nu sunt predate Biroului Electoral Central.
(4) Biroul electoral pentru sectiile de votare din strainatate indeplineste orice alte atributii ce ii revin potrivit legii.
(5) In exercitarea atributiilor ce ii revin potrivit prevederilor prezentei legi, biroul electoral pentru sectiile de votare din strainatate adopta decizii. Deciziile biroului electoral pentru sectiile de votare din strainatate sunt obligatorii pentru toate autoritatile, institutiile publice, birourile electorale, organismele cu atributii in materie electorala, precum si pentru toti participantii la alegeri la care se refera, din raza teritoriala de competenta a biroului, si se aduc la cunostinta publica prin afisare sau prin orice alt mijloc de publicitate.

Art.21
(1) Birourile electorale ale sectiilor de votare sunt alcatuite dintr-un presedinte, un loctiitor al acestuia, care sunt, de regula, juristi, precum si din cel mult 7 reprezentanti ai formatiunilor politice care au propus candidati. Birourile electorale ale sectiilor de votare nu pot functiona cu mai putin de 5 membri .
(2) Desemnarea presedintilor birourilor electorale ale sectiilor de votare si a loctiitorilor acestora se face cu cel mult 10 zile inainte de data alegerilor de catre presedintele tribunalului, in sedinta publica anuntata cu 48 de ore inainte, prin tragere la sorti, pe functii, dintre juristii existenti in judet sau in municipiul Bucuresti.
(3) Listele cuprinzand juristii care vor fi trasi la sorti se intocmesc de catre presedintele tribunalului impreuna cu prefectul, pana cel mai tarziu cu 25 de zile inaintea datei alegerilor. Listele vor cuprinde un numar de persoane cu cel putin 10% mai mare decat cel necesar, acestea fiind rezerva la dispozitia presedintelui biroului electoral judetean sau al sectorului municipiului Bucuresti, dupa caz, pentru inlocuirea, in cazuri deosebite, a titularilor sau pentru completarea birourilor electorale ale sectiilor de votare care nu au numarul minim de membri prevazut de prezenta lege.
(4) In listele prevazute la alin. (3) vor fi trecuti numai juristi care indeplinesc conditiile prevazute de art. 13 alin. (2).
(5) In cazul in care numarul juristilor este insuficient, listele vor fi completate, la propunerea prefectului, cu persoane cu o reputatie buna in localitate, care indeplinesc conditiile prevazute la art. 13 alin. (2).
(6) Listele cuprinzand propunerile de persoane pentru functiile de presedinte al biroului electoral al sectiei de votare si loctiitor al acestuia vor contine: numele, prenumele, codurile numerice personale, adresele, telefoanele si semnaturile de acceptare ale persoanelor propuse. Listele vor fi insotite de declaratiile pe propria raspundere ale persoanelor propuse privind indeplinirea conditiilor prevazute la art. 13 alin. (2).
Semnaturile de acceptare ale persoanelor propuse constituie acceptul de prelucrare a datelor personale de catre institutiile prefectului si Autoritatea Electorala Permanenta.
(7) Propunerile de persoane pentru functiile de presedinte al biroului electoral al sectiei de votare si loctiitor al acestuia trebuie avizate de Autoritatea Electorala Permanenta din punctul de vedere al activitatii anterioare ca membri ai birourilor electorale, daca este cazul . In termen de cel mult doua zile de la intocmirea lor, listele cuprinzand propunerile de persoane prevazute la alin. (4) si (5) sunt transmise spre avizare Autoritatii Electorale Permanente de catre prefecti, in formatul solicitat de aceasta.
Avizul Autoritatii Electorale Permanente se comunica prefectilor si presedintilor tribunalelor, pana cel mai tarziu cu 5 zile inaintea desemnarii presedintilor birourilor electorale ale sectiilor de votare si a loctiitorilor acestora.
(8) Gruparea in liste a persoanelor in vederea tragerii la sorti se face avandu-se in vedere necesitatea ca locuintele acestor persoane sa fie situate in apropierea sediului biroului electoral al sectiei de votare. Rezultatul tragerii la sorti se consemneaza intr-un proces-verbal semnat de presedintele tribunalului judetean. Procesul-verbal constituie actul de investitura.
(9) In cel mult 48 de ore de la tragerea la sorti, presedintele tribunalului transmite biroului electoral judetean sau, dupa caz, birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, lista persoanelor desemnate ca presedinti ai birourilor electorale ale sectiilor de votare si loctiitori ai acestora, precum si listele de rezerva prevazute la alin. (3).

Art.22
(1) In cel mult doua zile de la expirarea termenului prevazut la art. 21 alin. (9), formatiunile politice care au propus candidati sunt obligate sa comunice biroului electoral judetean, respectiv biroului electoral al sectorului, in cazul municipiului Bucuresti, lista reprezentantilor lor in birourile electorale ale sectiilor de votare, sub forma unui tabel care cuprinde urmatoarele: numarul sectiei de votare, numele, prenumele, codul numeric personal, domiciliul sau resedinta si modalitatea de contact, respectiv numarul de telefon, de fax sau adresa de e-mail. O formatiune politica poate avea intr-un birou electoral al unei sectii de votare cel mult 2 reprezentanti.
(2) Completarea birourilor electorale ale sectiilor de votare cu reprezentantii formatiunilor politice se face de presedintele biroului electoral judetean, respectiv de presedintele biroului electoral al sectorului municipiului Bucuresti, in prezenta reprezentantilor formatiunilor politice in biroul electoral judetean sau in biroul electoral al sectorului respectiv, in 48 de ore de la expirarea termenului prevazut la alin. (1). Operatiunile de completare a birourilor electorale ale sectiilor de votare pot avea loc pe tot cuprinsul celor 48 de ore si se consemneaza in procese-verbale, care constituie actele de investitura. Birourile electorale ale sectiilor de votare se considera constituite la data completarii acestora cu reprezentantii formatiunilor politice.
(3) Completarea birourilor electorale ale sectiilor de votare se face in prima etapa cu reprezentantii formatiunilor politice reprezentate in Parlament care au propus candidati, iar in a doua etapa, prin tragere la sorti, pentru fiecare sectie de votare, cu reprezentantii celorlalte formatiuni politice care au propus candidati, de catre presedintele biroului electoral judetean sau al sectorului municipiului Bucuresti, dupa caz.
(4) In cazul in care, in urma efectuarii operatiunilor prevazute la alin. (2) si (3), mai exista birouri electorale ale sectiilor de votare care nu au numarul maxim de membri prevazut de alin. (1), acestea urmeaza a fi completate, prin tragere la sorti, pentru fiecare sectie de votare, dintre toate formatiunile politice care au depus propuneri pentru cel de-al doilea reprezentant la sectia de votare respectiva.
(5) In cazul in care, in urma efectuarii operatiunilor prevazute la alin. (2)-(4), mai exista birouri electorale ale sectiilor de votare care nu au cel putin 5 membri, respectiv presedinte, loctiitor si 3 membri, acestea urmeaza a fi completate cu persoane din rezerva aflata la dispozitia presedintelui biroului electoral judetean sau al sectorului municipiului Bucuresti, dupa caz, prin tragere la sorti, cu respectarea prevederilor art. 21 alin. (8).
(6) La solicitarea scrisa a reprezentantilor formatiunilor politice in biroul electoral, presedintele biroului electoral judetean ori, dupa caz, al biroului electoral al sectorului municipiului Bucuresti pune la dispozitia acestora copii certificate ale proceselor-verbale de completare a birourilor electorale ale sectiilor de votare.
(7) Cate o copie certificata a proceselor-verbale de completare se preda, prin intermediul primarilor, presedintilor birourilor electorale ale sectiilor de votare.

Art.23
(1) Fiecare birou electoral al sectiei de votare din strainatate este constituit dintr-un presedinte, desemnat de seful reprezentantei diplomatice, de regula din cadrul acesteia, si din 2 pana la 6 reprezentanti ai formatiunilor politice care au propus candidati. Birourile electorale pentru sectiile de votare din strainatate nu pot functiona cu mai putin de 3 membri, presedinte si 2 reprezentanti ai formatiunilor politice care au propus candidati.
(2) Completarea birourilor electorale ale sectiilor de votare din strainatate cu reprezentantii formatiunilor politice care au propus candidati se face de catre presedintele biroului electoral pentru sectiile de votare din strainatate si se consemneaza intr-un proces-verbal care reprezinta actul de investire. In aceasta componenta, birourile electorale ale sectiilor de votare din strainatate indeplinesc toate atributiile prevazute de prezenta lege. Dispozitiile art. 22 alin. (2)-(4) se aplica in mod corespunzator.




Afişează Legea nr. 370/2004 (Republicata 2011) pentru alegerea Presedintelui Romaniei pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Noutati legislative 2011    Monitorul Oficial 2011    Alegeri prezidentiale    Legea 370/2004

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro