Legea nr. 370/2004 (Republicata 2011) pentru alegerea Presedintelui Romaniei
Republicata in Monitorul Oficial nr. 650 din 12 septembrie 2011
(2) Inregistrarea si respingerea inregistrarii candidaturilor de catre Biroul Electoral Central se fac prin decizie, in termen de cel mult 48 de ore de la depunerea acestora.
(3) Biroul Electoral Central intocmeste procese-verbale din care rezulta data si ora afisarii deciziilor de inregistrare sau, dupa caz, de respingere a inregistrarii candidaturilor.
(4) Candidatii pot renunta la candidaturi pana la data ramanerii definitive a candidaturilor. In acest scop, acestia declara in scris pe propria raspundere ca renunta la candidatura. Declaratia se depune la Biroul Electoral Central.
Art.30
(1) Semnele electorale se depun la Biroul Electoral Central in scris si in format electronic odata cu depunerea candidaturii.
(2) Semnele electorale ale candidatilor la functia de Presedinte al Romaniei trebuie sa se deosebeasca clar intre ele, fiind interzisa utilizarea acelorasi simboluri grafice, oricare ar fi figura geometrica in care sunt incadrate. Candidatii propusi de partide politice si aliante politice pot intrebuinta ca semn electoral semnul permanent cu care aceste formatiuni politice s-au inscris la Tribunalul Bucuresti.
(3) Semnele electorale nu pot reproduce sau combina simbolurile nationale ale statului roman, ale altor state, ale Uniunii Europene, ale organismelor internationale ori ale cultelor religioase.
(4) In cazul in care un candidat opteaza pentru semnul electoral al partidului politic, al organizatiei cetatenilor apartinand unei minoritati nationale, aliantei politice sau electorale care il propune, dupa caz, acesta il poate folosi daca formatiunea politica respectiva, inregistrata legal incepand din anul 1990, l-a folosit prima, si nu poate fi insusit sau utilizat de alt partid politic, alianta politica, alianta electorala, organizatie a cetatenilor apartinand unei minoritati nationale inregistrata ulterior sau de un candidat independent decat cu consimtamantul celor carora le-a apartinut, respectiv al partidelor care au alcatuit alianta politica sau alianta electorala initiala.
(5) In cazul in care acelasi semn electoral este solicitat de mai multi candidati, atribuirea se face candidatului care a depus primul semnul respectiv.
(6) Inregistrarea sau respingerea inregistrarii semnelor electorale se face de catre Biroul Electoral Central, prin decizie, odata cu inregistrarea sau respingerea inregistrarii candidaturilor.
Art.31
(1) In cel mult 24 de ore de la expirarea termenului prevazut la art. 29 alin. (2), respectiv la art. 30 alin. (6), candidatii, partidele politice, organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale, aliantele politice, aliantele electorale si alegatorii pot contesta inregistrarea sau respingerea inregistrarii candidaturilor sau a semnelor electorale, dupa caz. Contestatiile se fac in scris si se depun la Curtea Constitutionala .
(2) Curtea Constitutionala solutioneaza contestatiile in termen de cel mult doua zile de la inregistrare . Hotararile sunt definitive, se comunica de indata Biroului Electoral Central si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(3) In cel mult 24 de ore de la expirarea termenului de solutionare a contestatiilor prevazut la alin. (2), Biroul Electoral Central aduce la cunostinta publica, prin afisare pe pagina proprie de internet si prin intermediul mass-mediei, candidaturile si semnele electorale definitive, in ordinea in care au fost depuse. In acelasi termen, Biroul Electoral Central comunica birourilor electorale judetene, birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucuresti si biroului electoral pentru sectiile de votare din strainatate, candidaturile si semnele electorale definitive, in ordinea in care au fost depuse, acestea avand obligatia de a le afisa de indata la sediul lor.
SECTIUNEA 5 - Buletinele de vot si stampilele electorale
Art.32
(1) Modelul, dimensiunile si conditiile de tiparire ale buletinelor de vot se stabilesc prin hotarare a Guvernului, in termen de 5 zile de la data intrarii in vigoare a hotararii Guvernului privind stabilirea datei alegerilor, la propunerea Autoritatii Electorale Permanente si a Ministerului Administratiei si Internelor.
(2) Buletinele de vot se vor imprima de catre Regia Autonoma ``Monitorul Oficial``, cu litere de aceeasi marime si aceleasi caractere si cu aceeasi cerneala, in atatea exemplare cati alegatori sunt inscrisi in listele electorale permanente, cu un supliment de 10%, la care se adauga numarul estimat al buletinelor de vot necesare pentru sectiile de votare din strainatate, precum si numarul estimat al buletinelor de vot necesare pentru sectiile de votare speciale. In acest sens, in termen de 10 zile de la data intrarii in vigoare a hotararii Guvernului privind stabilirea datei alegerilor, Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date, Ministerul Afacerilor Externe si institutiile prefectului vor comunica Biroului Electoral Central: numarul alegatorilor inscrisi in listele electorale permanente, numarul estimat de buletine de vot necesare pentru sectiile de votare din strainatate, precum si numarul estimat de buletine de vot necesare pentru sectiile de votare speciale.
(3) Cu cel putin 15 zile inaintea datei alegerilor, macheta buletinului de vot se prezinta de Regia Autonoma ``Monitorul Oficial`` membrilor Biroului Electoral Central. Operatiunea de prezentare a buletinului de vot se consemneaza intr-un procesverbal care se semneaza de toate persoanele prezente. Eventualele obiectii se formuleaza pe loc, obiectiile ulterioare nemaifiind luate in considerare. Membrii Biroului Electoral Central trebuie sa solicite Regiei Autonome ``Monitorul Oficial`` modificarea machetei si tiparirea corecta a buletinelor de vot, daca numele si prenumele candidatilor, ordinea de inscriere a acestora, precum si semnele electorale sunt incorect imprimate ori nu sunt vizibile.
(4) Un exemplar al buletinului de vot, vizat si anulat de presedintele Biroului Electoral Central, va fi afisat pe site-ul acestei institutii.
Art.33
(1) Confectionarea stampilelor birourilor electorale judetene, ale birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, a stampilelor de control ale birourilor electorale ale sectiilor de votare, a stampilei biroului electoral pentru sectiile de votare din strainatate si a stampilelor birourilor electorale ale sectiilor de votare din strainatate se realizeaza prin grija prefectilor, respectiv a Ministerului Afacerilor Externe pana cel mai tarziu cu 10 zile inaintea datei alegerilor.
(2) Stampila Biroului Electoral Central se confectioneaza de Ministerul Administratiei si Internelor, iar stampilele cu mentiunea ``VOTAT`` se confectioneaza de Regia Autonoma ``Monetaria Statului``. Stampila cu mentiunea ``VOTAT`` trebuie astfel dimensionata incat sa fie mai mica decat patrulaterele de pe buletinul de vot, respectiv decat distanta dintre acestea.
(3) In cazul pierderii sau furtului unor stampile electorale, birourile electorale ierarhic superioare celor carora le apartineau stampilele electorale respective iau masuri in vederea inlocuirii acestora, cu sprijinul Regiei Autonome ``Monetaria Statului``, prefectului sau Ministerului Afacerilor Externe, dupa caz.
Art.34
(1) Buletinele de vot, stampilele de control si stampilele cu mentiunea ``VOTAT``, formularele pentru incheierea proceselor-verbale, copiile de pe listele electorale, tabelele prevazute la art. 9 si celelalte materiale necesare desfasurarii procesului electoral se preiau de catre prefect, impreuna cu presedintele biroului electoral judetean sau al biroului electoral al sectorului municipiului Bucuresti, pe baza de proces-verbal, si se pastreaza in incaperi speciale, incuiate si sigilate. Aceste materiale se distribuie, prin intermediul primarilor, presedintilor birourilor electorale ale sectiilor de votare, pe baza de procesverbal, cel mai tarziu cu doua zile inaintea alegerilor. Pentru sectiile de votare din strainatate, preluarea si predarea acestor materiale se fac, pe baza de proces-verbal, de catre presedintele biroului electoral pentru sectiile de votare din strainatate, prin intermediul Ministerului Afacerilor Externe.
(2) Predarea si distribuirea buletinelor de vot se fac in pachete sigilate de cate 100 de bucati sau multiplu de 100 de bucati, pe baza de proces-verbal.
(3) In preziua alegerilor, la sediul fiecarei sectii de votare se afiseaza un buletin de vot, vizat si anulat, dupa caz, de presedintele biroului electoral judetean, al sectorului municipiului Bucuresti sau al biroului electoral pentru sectiile de votare din strainatate.
SECTIUNEA 6 - Campania electorala
Art.35
(1) Campania electorala incepe cu 30 de zile inainte de data alegerilor si se incheie in dimineata zilei de sambata de dinaintea datei alegerilor, la ora 7,00.
(2) Presedintele in functie poate participa la campania prezidentiala a partidului politic sau a aliantei politice care l-a propus sau ii sustine candidatura, potrivit art. 27.
Art.36
(1) Pentru candidatii la alegerea Presedintelui Romaniei, accesul la serviciile publice de radio si televiziune este egal si gratuit.
(2) Orarul pentru campania electorala si repartizarea timpilor de antena pentru accesul egal si gratuit al candidatilor la serviciile publice de radio si televiziune se fac, dupa incheierea perioadei de depunere a candidaturilor, de birourile permanente reunite ale celor doua Camere ale Parlamentului, impreuna cu reprezentantii serviciilor publice de radio si televiziune si cu participarea candidatilor.
(3) Daca alegerile pentru Presedintele Romaniei au loc concomitent cu cele pentru Camera Deputatilor si Senat, se vor avea in vedere si orarul si repartizarea timpilor de antena pentru campania electorala privind alegerea celor doua Camere.
Art.37
(1) In campania electorala candidatii si, dupa caz, partidele politice, aliantele politice si aliantele electorale, organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale care i-au propus, precum si cetatenii au dreptul sa isi exprime opiniile in mod liber si fara nicio discriminare, prin mitinguri, adunari, marsuri, precum si prin intermediul mass-mediei. Organizarea mitingurilor, adunarilor si marsurilor se poate face numai cu autorizarile prevazute de legislatia in vigoare.

Citeşte mai multe despre:
 Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE | 
Ultimele acte normative publicate:
    
    
 Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
 JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti 
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti 
 Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? 
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti 
 Ştiri Juridice
 Tabloul Avocatilor din Romania
 Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
 Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
 Tabloul Contabililor din Romania
 Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
 Tabloul Evaluatorilor din Romania
 Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
 Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
 Tabloul Mediatorilor din Romania
 Tabloul Notarilor Publici din Romania
 Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
 Tabloul Psihologilor din Romania
 Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
 Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
 Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
	