Legea nr. 370/2004 (Republicata 2011) pentru alegerea Presedintelui Romaniei
Republicata in Monitorul Oficial nr. 650 din 12 septembrie 2011
(2) Mijloacele folosite in campania electorala nu pot contraveni ordinii de drept .
(3) In unitatile militare, in unitatile de invatamant, in timpul programului de invatamant, in sediile reprezentantelor diplomatice, precum si in penitenciare, actiunile de campanie electorala de orice tip sunt interzise.
(4) In timpul campaniei electorale, primarii asigura candidatilor si formatiunilor politice care i-au propus, in mod nediscriminatoriu, spatii corespunzatoare pentru a se intalni cu alegatorii.
Art.38
(1) Campania electorala, prin serviciile de programe audiovizuale, publice si private, trebuie sa serveasca urmatoarelor interese generale:
a) ale electoratului - de a primi informatii corecte, astfel incat sa isi poata exercita dreptul de vot in cunostinta de cauza;
b) ale candidatilor si partidelor politice, aliantelor politice, aliantelor electorale, organizatiilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale care ii sustin - de a se face cunoscuti si de a-si prezenta platformele, programele politice si ofertele electorale;
c) ale radiodifuzorilor - de a-si exercita drepturile si responsabilitatile care decurg din profesiunea de jurnalist.
(2) Radiodifuzorii publici si privati sunt obligati sa asigure, in cadrul serviciilor de programe audiovizuale, desfasurarea unei campanii electorale echitabile, echilibrate si corecte pentru toti candidatii si toate partidele politice, aliantele politice, aliantele electorale, organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale care ii sustin.
Art.39
(1) In perioada electorala, in cazul prezentarii de sondaje de opinie cu continut electoral, acestea trebuie insotite de urmatoarele informatii:
a) denumirea institutiei care a realizat sondajul;
b) data sau intervalul de timp in care a fost efectuat sondajul si metodologia utilizata;
c) dimensiunea esantionului si marja maxima de eroare;
d) cine a solicitat si cine a platit efectuarea sondajului.
(2) Televotul sau anchetele facute pe strada in randul electoratului nu trebuie sa fie prezentate ca reprezentative pentru opinia publica sau pentru un anumit grup social ori etnic.
(3) Cu 48 de ore inainte de ziua votarii este interzisa prezentarea de sondaje de opinie, televoturi sau anchete cu continut electoral facute pe strada.
(4) Pot efectua sondaje de opinie la iesirea de la urne institutele de sondare a opiniei publice sau societatile comerciale ori organizatiile neguvernamentale care au in obiectul de activitate realizarea de sondaje de opinie si care sunt acreditate de Biroul Electoral Central, prin decizie, in acest sens.
Operatorii de sondaj ai acestora au acces, in baza acreditarii institutiei pentru care lucreaza, in zona de protectie a sectiei de votare prevazuta la art. 43 alin. (6), fara a avea acces in interiorul localului sectiei de votare.
(5) In ziua votarii este interzisa prezentarea sondajelor realizate la iesirea de la urne, inainte de incheierea votarii.
Art.40
(1) Candidatii sunt obligati sa solicite, pana la data inceperii campaniei electorale, conducerii serviciilor publice de radio si televiziune acordarea timpilor de antena. Solicitarile peste acest termen nu se iau in considerare.
(2) Accesul candidatilor la serviciile publice si private de radio si televiziune este gratuit. Posturile private de radio si televiziune vor oferi candidatilor timpi de antena proportionali cu cei practicati de posturile publice. Nerespectarea prevederilor prezentului alineat de catre posturile private de radio si televiziune atrage sanctionarea acestora. Sanctiunile sunt stabilite prin decizii ale Consiliului National al Audiovizualului.
(3) Este interzisa introducerea spoturilor publicitare electorale in alte emisiuni decat cele electorale.
(4) In termen de 10 de zile de la data intrarii in vigoare a hotararii Guvernului privind stabilirea datei alegerilor, Consiliul National al Audiovizualului stabileste, prin decizie, regulile de desfasurare prin intermediul serviciilor de programe audiovizuale a campaniei electorale pentru presedinte.
(5) Candidatii isi pot desemna coordonatori de campanie la nivelul judetelor, sectoarelor municipiului Bucuresti si pentru strainatate, pe care ii notifica Biroului Electoral Central si Autoritatii Electorale Permanente in cel mult 48 de ore de la ramanerea definitiva a candidaturilor.
(6) Coordonatorii de campanie ai candidatilor au rolul de a reprezenta candidatii si de a conduce campania electorala a acestora, acolo unde au fost desemnati.
Art.41
(1) Primarii sunt obligati ca dupa data expirarii termenului de depunere a candidaturilor, dar pana la ramanerea definitiva a acestora, sa stabileasca, prin dispozitie care se aduce la cunostinta publica prin afisare la sediul primariei, locuri speciale pentru afisajul electoral, in care sa amplaseze panouri electorale, tinand seama de numarul candidatilor.
(2) Locurile speciale pentru afisaj trebuie sa fie stabilite in locuri publice frecventate de cetateni, astfel incat sa poata fi folosite fara stanjenirea circulatiei pe drumurile publice si a celorlalte activitati din localitatile respective. In prealabil, primarii sunt obligati sa asigure inlaturarea din spatiul public a oricaror materiale de propaganda electorala ramase de la campaniile electorale precedente.
(3) Locurile speciale pentru afisaj electoral pot fi folosite numai de candidatii la functia de presedinte si de partidele care i-au propus.
(4) Este interzisa utilizarea de catre un candidat a locurilor speciale pentru afisaj electoral, astfel incat sa impiedice folosirea acestora de catre un alt candidat.
(5) Afisajul electoral este permis in alte locuri decat cele stabilite potrivit alin. (2) numai cu acordul scris al proprietarilor sau, dupa caz, al detinatorilor si numai cu luarea masurilor impuse de legislatia in vigoare pentru asigurarea sigurantei cetatenilor.
(6) Pe un panou electoral fiecare candidat poate aplica un singur afis electoral. Un afis electoral amplasat in locurile prevazute la alin. (1) nu poate depasi dimensiunile de 500 mm o latura si 300 mm cealalta latura, iar cel prin care se convoaca o reuniune electorala, 400 mm o latura si 250 mm cealalta latura .
(7) Sunt interzise afisele electorale care combina culorile intr-o succesiune care reproduce drapelul Romaniei sau al altui stat .
(8) Se interzice afisajul in scop electoral prin aplicarea pe peretii sau pilonii de sustinere a podurilor, tunelurilor, viaductelor, pe indicatoarele rutiere, panourile de orientare si informare rutiera, precum si pe sistemele electronice de reglementare a circulatiei.
(9) Activitatile de propaganda electorala nu pot afecta in niciun fel spatiile verzi, rezervatiile naturale si zonele protejate ecologic.
(10) Folosirea minorilor cu varsta sub 16 ani pentru distribuirea sau amplasarea de materiale de propaganda electorala este interzisa.
(11) Dupa incheierea campaniei electorale se interzice difuzarea de mesaje electorale in format audio, vizual sau mixt pe ecrane digitale amplasate in locuri publice ori private, precum si prin intermediul unor vehicule special amenajate.
(12) Primarul, cu sprijinul organelor de ordine publica, este obligat sa asigure integritatea panourilor, afiselor electorale si a altor materiale de propaganda electorala amplasate in locuri autorizate.
(13) Primarii pot aproba instalarea pe domeniul public de catre candidati si, dupa caz, de catre partidele politice, organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale, aliantele politice si aliantele electorale care ii sustin a unor amenajari provizorii in scopul distribuirii de materiale de propaganda electorala, daca prin amplasarea lor nu se instituie restrictii de circulatie rutiera sau pietonala.
(14) Campania electorala se poate desfasura in alt stat decat Romania numai cu respectarea legislatiei in vigoare a statului respectiv.
Art.42
(1) Birourile electorale judetene, birourile electorale ale sectoarelor municipiului Bucuresti si biroul electoral pentru sectiile de votare din strainatate vegheaza la corecta desfasurare a campaniei electorale, solutionand, prin decizii, plangerile cu privire la campania electorala. Decizia se aduce la cunostinta publica prin afisare la loc vizibil la sediul biroului electoral emitent.
(2) Daca birourile electorale judetene, birourile electorale ale sectoarelor municipiului Bucuresti si biroul electoral pentru sectiile de votare din strainatate considera, cu ocazia solutionarii plangerii, ca este necesara luarea unor masuri administrative sau aplicarea unor sanctiuni contraventionale ori penale, sesizeaza autoritatile competente.

Citeşte mai multe despre:
 Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE | 
Ultimele acte normative publicate:
    
    
 Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
 JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti 
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti 
 Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? 
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti 
 Ştiri Juridice
 Tabloul Avocatilor din Romania
 Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
 Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
 Tabloul Contabililor din Romania
 Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
 Tabloul Evaluatorilor din Romania
 Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
 Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
 Tabloul Mediatorilor din Romania
 Tabloul Notarilor Publici din Romania
 Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
 Tabloul Psihologilor din Romania
 Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
 Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
 Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
	