din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3821 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Legea nr. 370/2004 (Republicata 2011) pentru alegerea Presedintelui Romaniei

Legea nr. 370/2004 (Republicata 2011) pentru alegerea Presedintelui Romaniei

  Publicat: 13 Sep 2011       46716 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Presedintelui Romaniei

Republicata in Monitorul Oficial nr. 650 din 12 septembrie 2011

Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
1. Act, livret oficial care atesta identitatea unei persoane. Adeverinta oficiala prin care se consemneaza ceva.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Prevazuta in sectiunea II, cap. II, t. I, art. 10 , C.pen., partea generala , principiu de aplicare a legii penale active,
1. Act, livret oficial care atesta identitatea unei persoane. Adeverinta oficiala prin care se consemneaza ceva.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Se considera inregistrare sonora sau fonograma, in sensul legii 8/1996, orice fixare, exclusiv sonora, a sunetelor provenite dintr-o interpretare ori executie a unei opere sau a altor sunete ori a reprezentarilor numerice ale acestor sunete, oricare ar fi metoda si suportul utilizate pentru aceasta fixare.
Ocupatia activitatea utila, aducatoare de venit (in bani sau in natura)
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act normativ care grupeaza principiile si cele mai importante prevederi legale referitoare la stabilirea faptelor ce constituie infractiuni,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Acel fenomen care influenteaza actiunea cauzei, favorizeaza sau franeaza procesul dezvoltarii cauzei in efect.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.

(3) In cazul in care numarul persoanelor propuse de formatiunile politice este insuficient pentru completarea birourilor electorale ale sectiilor de votare din strainatate, acestea sunt completate cu persoane cu o buna reputatie, fara apartenenta politica si care indeplinesc conditiile prevazute la art. 13 alin. (2), dintr-o lista intocmita de Ministerul Afacerilor Externe. Lista este transmisa spre avizare Autoritatii Electorale Permanente de catre Ministerul Afacerilor Externe, in formatul solicitat de aceasta, in termen de doua zile de la intocmire. Avizul Autoritatii Electorale Permanente se comunica Ministerului Afacerilor Externe pana cel mai tarziu cu 5 zile inaintea desemnarii presedintilor birourilor electorale ale sectiilor de votare.
(4) Termenele pentru desemnarea presedintilor birourilor electorale ale sectiilor de votare din strainatate, respectiv pentru comunicarea reprezentantilor formatiunilor politice in birouri, precum si pentru completarea birourilor electorale ale sectiilor de votare din strainatate sunt cele prevazute de prezenta lege pentru birourile electorale ale sectiilor de votare din tara.
(5) Toate cheltuielile privind transportul, cazarea, masa si alte cheltuieli curente ale membrilor birourilor electorale ale sectiilor de votare din strainatate se suporta de catre cei care ii desemneaza.
(6) La solicitarea scrisa a reprezentantilor formatiunilor politice in biroul electoral pentru sectiile de votare din strainatate, presedintele pune la dispozitia acestora copii certificate ale proceselor-verbale de completare a birourilor electorale ale sectiilor de votare din strainatate.

Art.24
(1) Cu doua zile inainte de data alegerilor, birourile electorale ale sectiilor de votare primesc, pe baza de procesverbal, de la birourile electorale judetene sau de la birourile electorale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, prin intermediul primarilor, urmatoarele:
a) doua copii de pe listele electorale permanente, care cuprind alegatorii din sectia de votare; un exemplar este pus la dispozitia alegatorilor pentru consultare si un exemplar este utilizat in data alegerilor;
b) buletinele de vot, stampila de control si stampilele cu mentiunea ``VOTAT``;
c) formularele tabelelor prevazute la art. 9, formularele pentru incheierea proceselor-verbale, alte imprimate si materiale necesare desfasurarii procesului electoral, precum si un buletin de vot anulat, dupa caz, de catre presedintele biroului electoral judetean, respectiv al biroului electoral al sectorului municipiului Bucuresti, pe care il vor afisa la sediul sectiei de votare intr-un loc vizibil, in ziua premergatoare alegerilor.
(2) Dupa primire, materialele prevazute la alin. (1) lit. a)-c) se sigileaza de catre presedintii birourilor electorale ale sectiilor de votare si se pastreaza, pana la transportul lor la localurile sectiilor de votare, sub paza, intr-un singur spatiu pus la dispozitie de primarul unitatii administrativ-teritoriale in care acestea isi desfasoara activitatea .
(3) Birourile electorale ale sectiilor de votare din strainatate primesc, pe baza de proces-verbal, de la biroul electoral pentru sectiile de votare din strainatate, prin intermediul Ministerului Afacerilor Externe, buletinele de vot, stampila de control, stampilele cu mentiunea ``VOTAT``, formularele tabelelor prevazute la art. 9 alin. (1), formularele pentru incheierea proceselor-verbale, alte imprimate si materiale necesare desfasurarii procesului electoral, precum si un buletin de vot anulat de catre presedintele biroului electoral pentru sectiile de votare din strainatate, pe care il vor afisa la sediul sectiei de votare intr-un loc vizibil, in ziua premergatoare. Dupa primire, acestea se sigileaza de catre presedintii birourilor electorale ale sectiilor de votare si se pastreaza, pana la transportul lor la localurile sectiilor de votare, intr-un singur spatiu pus la dispozitie de seful reprezentantei diplomatice din statul respectiv.
(4) Birourile electorale ale sectiilor de votare au urmatoarele atributii:
a) asigura buna organizare si desfasurare a operatiunilor electorale in raza lor teritoriala de competenta;
b) rezolva intampinarile referitoare la propria lor activitate, precum si contestatiile cu privire la procesul de votare;
c) numara voturile si consemneaza rezultatele votarii in procesele-verbale prevazute la art. 49 alin. (1); poate decide renumararea voturilor, la solicitarea oricarui membru, inainte de consemnarea rezultatului numaratorii in procesul-verbal prevazut la art. 49 alin. (1);
d) indeplinesc orice alte atributii stabilite prin prezenta lege sau prin hotarari si decizii ale birourilor electorale ierarhic superioare.
(5) Dupa incheierea votarii si consemnarea rezultatelor votarii, birourile electorale ale sectiilor de votare efectueaza urmatoarele activitati:
a) predau birourilor electorale judetene sau, dupa caz, biroului electoral al sectorului urmatoarele: procesele-verbale cuprinzand rezultatele votarii, buletinele de vot nule si cele contestate, impreuna cu intampinarile, contestatiile si materialele la care acestea se refera, de competenta acestora, dosarele cuprinzand copiile de pe listele electorale permanente si tabelele utilizate in cadrul sectiei de votare, precum si declaratiile pe propria raspundere prevazute de art. 44 alin. (4), dupa caz; birourile electorale ale sectiilor de votare din strainatate predau, prin intermediul Ministerului Afacerilor Externe, biroului electoral pentru sectiile de votare din strainatate sau, in cazul in care acesta si-a incetat activitatea, Tribunalului Bucuresti procesele-verbale cuprinzand rezultatele votarii, buletinele de vot nule si cele contestate, impreuna cu intampinarile, contestatiile si materialele la care acestea se refera si predau Autoritatii Electorale Permanente, prin intermediul Ministerului Afacerilor Externe, dosarele cuprinzand tabelele utilizate in cadrul sectiilor de votare din strainatate, precum si declaratiile pe propria raspundere prevazute de art. 44 alin. (5);
b) predau, pe baza de proces-verbal, reprezentantului judecatoriei in a carei raza teritoriala isi au sediul si care se afla la sediul biroului electoral judetean sau, dupa caz, la sediul biroului electoral al sectorului municipiului Bucuresti, buletinele de vot intrebuintate si necontestate, precum si cele anulate, stampilele si celelalte materiale utilizate in desfasurarea votarii; birourile electorale ale sectiilor de votare din strainatate inainteaza aceste materiale reprezentantelor diplomatice, care, in termen de 3 luni de la publicarea rezultatului alegerilor in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, le predau in vederea topirii de catre operatorii economici specializati.
(6) In exercitarea atributiilor care ii revin, biroul electoral al sectiei de votare adopta decizii. Deciziile sunt obligatorii pentru toate partile la care se refera si se aduc la cunostinta publica prin afisare la loc vizibil la sediul biroului electoral al sectiei de votare.

Art.25
(1) Formatiunile politice care participa la alegeri si candidatii pot contesta modul de formare si componenta birourilor electorale, in cel mult doua zile de la expirarea termenului de constituire sau, dupa caz, de completare a acestor birouri.
(2) Contestatiile se depun la biroul electoral ierarhic superior sau, in cazul in care contestatia se refera la Biroul Electoral Central, la Inalta Curte de Casatie si Justitie si se solutioneaza de acestea in termen de cel mult doua zile de la inregistrare .
Decizia sau, dupa caz, hotararea pronuntata este definitiva.

Art.26
Birourile electorale judetene, birourile electorale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, biroul electoral pentru sectiile de votare din strainatate si birourile electorale ale sectiilor de votare isi inceteaza activitatea la data validarii rezultatului alegerilor pentru presedintele ales.

SECTIUNEA 4 - Candidaturile

Art.27
(1) Propunerile de candidati pentru alegerea Presedintelui Romaniei se depun la Biroul Electoral Central, cel mai tarziu cu 30 de zile inainte de data alegerilor.
(2) Propunerile se fac in scris si vor fi primite numai daca:
a) sunt semnate de conducerea partidului sau a aliantei politice ori de conducerile acestora, care au propus candidatul sau, dupa caz, de candidatul independent;
b) cuprind prenumele si numele, locul si data nasterii, starea civila, domiciliul, studiile, ocupatia si profesia candidatului si precizarea ca indeplineste conditiile prevazute de lege pentru a candida;
c) sunt insotite de declaratia de acceptare a candidaturii, scrisa, semnata si datata de candidat, de declaratia de avere, declaratia de interese, de o declaratie pe propria raspundere a candidatului in sensul ca a avut sau nu calitatea de lucrator al Securitatii sau de colaborator al acesteia, precum si de lista sustinatorilor, al caror numar nu poate fi mai mic de 200.000 de alegatori.
(3) Lista sustinatorilor este un act public, sub sanctiunea prevazuta de art. 292 din Codul penal. Lista sau listele sustinatorilor trebuie sa cuprinda data alegerilor, prenumele si numele candidatului, precum si prenumele si numele, data nasterii, adresa, denumirea, seria si numarul actului de identitate si semnatura alegatorilor care sustin candidatura. In finalul listei persoana care a intocmit-o este obligata sa faca o declaratie pe propria raspundere prin care sa ateste veridicitatea semnaturilor sustinatorilor. Modelul listei sustinatorilor si al declaratiei pe propria raspundere sunt prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta lege.
(4) Propunerea de candidatura se depune si se inregistreaza la Biroul Electoral Central in 4 exemplare, un exemplar original si 3 copii. Exemplarul original si o copie se pastreaza la Biroul Electoral Central, un altul se inainteaza la Curtea Constitutionala, iar al patrulea, certificat de presedintele Biroului Electoral Central, se restituie depunatorului.
(5) Declaratiile pe propria raspundere ale candidatilor in sensul ca au avut sau nu calitatea de lucratori ai Securitatii sau de colaboratori ai acesteia sunt inaintate, in termen de 24 de ore de la depunere, Consiliului National pentru Studierea Arhivelor Securitatii.
(6) Declaratiile de avere si declaratiile de interese ale candidatilor se publica pe pagina de internet a Biroului Electoral Central, in termen de 48 de ore de la inregistrarea candidaturilor.
(7) Dispozitiile alin. (1) si (2) se aplica, in mod corespunzator, si pentru candidatii propusi de catre organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale, precum si pentru candidatii propusi de catre aliantele electorale.
(8) Apartenenta politica a candidatului la partidul politic, organizatia cetatenilor apartinand minoritatilor nationale sau la unul dintre membrii aliantei politice sau aliantei electorale care il propune nu constituie o conditie pentru a candida.

Art.28
Nu pot candida persoanele care, la data depunerii candidaturii, nu indeplinesc conditiile prevazute la art. 37 din Constitutia Romaniei, republicata, pentru a fi alese sau care au fost alese anterior, de doua ori, ca Presedinte al Romaniei.

Art.29
(1) Biroul Electoral Central verifica indeplinirea conditiilor de fond si de forma prevazute de prezenta lege pentru candidaturi, inregistreaza candidaturile care indeplinesc aceste conditii si respinge inregistrarea candidaturilor care nu indeplinesc conditiile legale.




Afişează Legea nr. 370/2004 (Republicata 2011) pentru alegerea Presedintelui Romaniei pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Noutati legislative 2011    Monitorul Oficial 2011    Alegeri prezidentiale    Legea 370/2004

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro