Motivele cererii sunt urmatoarele: Legea supusa reexaminarii are ca obiect de reglementare masuri pentru degrevarea instantelor judecatoresti, precum si pentru pregatirea punerii in aplicare a Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila. Procedura de adoptare a acestei legi de catre autoritatea legislativa contravine dispozitiilor constitutionale cuprinse in Titlul III, Capitolul I, Sectiunea a 3-a ``Legiferarea``. Legea trimisa spre promulgare stabileste norme de competenta de judecata ce conduc la degrevarea instantelor judecatoresti si la o mai buna functionare a Inaltei Curti de Casatie si Justitie. Asadar, reglementarile privind organizarea si functionarea instantelor judecatoresti trebuiau sa fie adoptate cu respectarea principiului specializarii Camerelor. In acest caz, conform Articolului 73 alin. (3) lit. l) coroborat cu Articolul 75 alin. (1) din Constitutia Romaniei, legea transmisa spre promulgare, ce priveste organizarea si functionarea instantelor judecatoresti, este de competenta Camerei Deputatilor, ca prima Camera sesizata. Contrar dispozitiilor constitutionale in materie de partajare de competenta a Camerelor, prima Camera sesizata in procedura de dezbatere si adoptare a legii a fost Senatul. Stabilirea prin legea fundamentala a ordinii de sesizare a Camerelor, in acest caz este relevanta, nu doar prin prisma succesiunii a doua dezbateri, prima in Camera de reflectie si a doua in Camera decizionala, ci si prin cea a acordarii votului definitiv. La data de 15 octombrie 2012, Senatul a respins propunerea legislativa. Or, in situatia in care succesiunea dezbaterilor s-ar fi desfasurat in ordinea stabilita de Constitutie, legea ar fi trebuit considerata respinsa in baza acestui vot. Totodata, in cea de a doua Camera sesizata, legea a suferit modificari, cu ocazia dezbaterilor in Comisia juridica, de disciplina si imunitati din Camera Deputatilor fiind introduse amendamente care se refera la contenciosul administrativ. Astfel, prin modificarile aduse, Camera Deputatilor a extins obiectul de reglementare al legii, legiferand si in domeniul competentei de solutionare a litigiilor privind actele administrative emise sau incheiate de autoritatile publice locale, judetene sau centrale. Acest aspect reprezinta o modificare semnificativa a legii, ce nu a fost pusa in dezbaterea Senatului, ca prima camera sesizata. Procedand in acest mod Camera Deputatilor a fost singura Camera care a legiferat, ceea ce contravine principiului constitutional al bicameralismului, consacrat de Articolul 61 alin. (2), precum si dispozitiilor Articolului 75 alin. (5) din Constitutia Romaniei, potrivit caruia in cazul in care Camera decizionala adopta o prevedere pentru care competenta decizionala apartine primei camere, legea se intoarce, numai in ceea ce priveste prevederea respectiva, la Camera care a luat in discutie legea in cadrul primei dezbateri, care, in temeiul competentei sale decizionale, decide definitiv. Avand in vedere competenta legislativa exclusiva a Parlamentului, va solicit reexaminarea Legii privind unele masuri pentru degrevarea instantelor judecatoresti, precum si pentru pregatirea punerii in aplicare a Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila, in sensul reluarii procedurii de adoptare cu respectarea principiului bicameralismului si a dispozitiilor constitutionale referitoare la competentele stabilite pentru cele doua Camere.
UNBR: Atentie la avocatura falsa! Verificati Tabloul avocatilor! 08 Apr 2020 | 1334
Efectele noilor reglementari asupra profesiei de avocat, in contextul starii de urgenta 24 Mar 2020 | 1971
UNBR si INPPA au afisat rezultatele examenului de admitere - sesiunea August 2019. Vezi rata de promovabilitate! 08 Sep 2019 | 2616
Au fost publicate actele necesare si programul pentru inscrierea la examenul de admitere in profesia de avocat, sesiunea august 2019 03 Jul 2019 | 964
UNBR a republicat Regulamentul-cadru privind organizarea examenului de primire in profesia de avocat si admitere in cadrul INPPA, in forma consolidata. 22 Jun 2019 | 1197
Solicitare catre UNBR: interdictia expresa ca un avocat sa fie membru acoperit in cadrul organelor de stat 31 May 2019 | 752
Restrangerea dreptului la viata privata, intima si de familie prin metodele speciale de supraveghere tehnica. Proportionalitatea actiunilor Sursa: Liliana Gologan
Sediu profesional adjudecat, proprietate, a Cabinetului de avocat. Inscrierea in Cartea funciara Sursa: Lect. univ. dr. Claudiu Constantin DINU | UNBR
Publicitatea in avocatura. Marketing juridic. Limitari si posibilitati practice Sursa: Irina Maria Diculescu
Onorariile minime ale avocatilor. Si despre concurenta ... Sursa: Avocat drd. Janos Szekely - Baroul Satu-Mare
Primirea la munca a unui numar de 3 (trei) salariati in afara programului de lucru stabilit in cadrul contractelor individuale de munca cu timp partial Pronuntaţă de: Judecatoria PITESTI - Sentinta civila nr. 1318 din 04.03.2019
Recunoasterea calitatii de avocat definitiv. Reinscriere pe Tabloul Avocatilor Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 2851 din data de 7 iunie 2012 pronuntata in recurs de Sectia de contencios-administrativ si fiscal