Sub aspect procedural, au fost indeplinite cerintele Legii nr. 176/2010, referitoare la instiintarea persoanelor evaluate, FEDORCA STELIAN VICTOR fiind informat, la datele de 12.01.2011, 21.09.2012, 09.10.2012, 05.11.2012, 26.11.2012, despre declansarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum si drepturile de care beneficiaza - de a fi asistat sau reprezentat de un avocat si de a prezenta date sau informatii pe care le considera necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. La data de 08.02.2013, FEDORCA STELIAN VICTOR a depus la dosarul de evaluare un punct de vedere.
In urma evaluarilor efectuate, s-a constatat faptul ca FEDORCA STELIAN VICTOR s-a aflat in stare de incompatibilitate, astfel:
1. in perioada 01.09.2007-25.04.2010, intrucat a detinut, simultan, atat functia publica de Director - consilier in cadrul Ministerului Educatiei Cercetarii Tineretului si Sportului, cat si functia de Director al Colegiului National ``Mihai Eminescu``, Bucuresti, incalcand, astfel, dispozitiile art. 94), alin. (1) si (2), lit. a) din Legea nr.161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei.
2. in perioada 16.05.2012 - 01.02.2013, intrucat a detinut, simultan, atat functia de Secretar de stat in cadrul Ministerului Educatiei Cercetarii Tineretului si Sportului, Director al Colegiului National ``Mihai Eminescu``, Bucuresti, dar si calitatea de comerciant in cadrul ``FEDORCA STELIAN VICTOR PERSOANA FIZICA AUTORIZATA``, incalcand, astfel, dispozitiile art. 84, alin. (1), lit. g) si alin. (2) din Legea nr.161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei.
In perioada 01.09.2007-25.04.2010, FEDORCA STELIAN VICTOR a detinut atat functia publica de conducere de Director - consilier in cadrul Directiei Politici Educationale din Ministerul Educatiei Nationale (in perioada 01.09.2007 - 25.10.2007, cu rezervarea postului didactic pe care este titular), cat si functia publica de executie de consilier superior in cadrul Directiei Generale Strategii privind Corelarea Sistemului de Invatamant cu Piata Muncii (in perioada 12.02.2009-25.04.2010).
In perioada 25.10.2007-12.02.2009, respectiv, 12.02.2009-25.04.2010, FEDORCA STELIAN VICTOR a avut suspendat la cerere raportul de serviciu in cadrul Ministerului Educatiei Nationale.
Pe perioada suspendarii raportului de serviciu, FEDORCA STELIAN VICTOR a exercitat, succesiv, functiile publice de conducere de Inspector scolar general al Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti (22.11.2007 - 01.04.2009), respectiv, Director al Colegiului National ``Mihai Eminescu`` (incepand cu data de 01.04.2009).
De asemenea, in perioada 08.02.2010 - 01.02.2013, FEDORCA STELIAN VICTOR a detinut calitatea de comerciant in cadrul ``FEDORCA STELIAN VICTOR PERSOANA FIZICA AUTORIZATA``.
La data de 16.05.2012, FEDORCA STELIAN VICTOR a fost numit in functia de Secretar de stat, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului (actual, Ministerul Educatiei Nationale).
Astfel, au fost identificate elemente in sensul incalcarii legislatiei privind regimul juridic al incompatibilitatilor, deoarece, potrivit dispozitiilor art. 94), alin. (1) si (2) lit. a) din Legea nr.161/2003, ``Calitatea de functionar public este incompatibila cu orice alta functie publica decat cea in care a fost numit, precum si cu functiile de demnitate publica. Functionarii publici nu pot detine functii si nu pot desfasura alte activitati, remunerate sau neremunerate (a��) in cadrul autoritatilor sau institutiilor publice``, iar potrivit dispozitiilor art. 84, alin. (1), lit. g) si alin. (2), ``Functia de membru al Guvernului este incompatibila (...) calitatea de comerciant persoana fizica (...) Functia de Secretar de stat, functia de subsecretar de stat si functiile asimilate acestora sunt incompatibile cu exercitarea altei functii publice de autoritate (...)``.
Persoana fata de care s-a constatat starea de incompatibilitate este decazuta din dreptul de a mai exercita o functie sau o demnitate publica, cu exceptia celor electorale, pe o perioada de 3 ani.
In cazul in care persoana nu mai ocupa o functie sau o demnitate publica la data constatarii starii de incompatibilitate, interdictia de 3 ani opereaza, potrivit legii, de la data ramanerii definitive a raportului de evaluare, respectiv, a ramanerii definitive si irevocabile a hotararii judecatoresti de confirmare a existentei unei stari de incompatibilitate.
Persoana care face obiectul evaluarii poate contesta raportul de evaluare a incompatibilitatii, in termen de 15 zile de la primirea acestuia, la instanta de contencios administrativ.
Adaptarea structurii anului scolar 2020-2021 la situatia epidemiologica actuala 27 Mar 2021 | 1266
Aplicarea unitara a prevederilor referitoare la acordarea zilelor libere pentru parintii din familiile monoparentale care isi supravegheaza copiii 15 Mar 2021 | 1195
MEC a aprobat noile programe pentru examenele nationale (Evaluare Nationala 2020 si Bacalaureat 2020) 15 Apr 2020 | 1557
Masurile stabilite de MEC cu privire la reluarea cursurilor 08 Apr 2020 | 1274
25 milioane lei pentru finantarea unor proiecte de cercetare privind limitarea extinderii si combaterea epidemiei de SARS-COV-2 28 Mar 2020 | 1068
SRJ MediaSind: TVR impune o procedura ilegala si imorala pentru a concedia angajatii incomozi 11 Mar 2020 | 1090
Incidenta Regulamentului GDPR in cazul difuzarii in direct prin videoconferinta a cursurilor de invatamant scolar Sursa: MCP Cabinet avocati
Interdictia suprapunerii programului de lucru in cazul salariatilor cu mai multe locuri de munca Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Ce se intampla cu sumele achitate in temeiul unui act administrativ fiscal anulat. Poate instanta dispune direct restituirea lor? Sursa: Alex Slujitoru si Cristiana Ionescu, Avocati, Radu si Asociatii SPRL
Timpul de lucru si perioada de repaus in cazul incheierii mai multor contracte individuale de munca Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Actiune in revendicare. Efectele hotararii judecatoresti fata de terti Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 181/19.03.2020
CEDO: Convertito si altii impotriva Romaniei. Respectarea vietii private si de familie Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului
Reducerea programului de lucru si a salariului in contextul reducerii temporare a activitatii impune existenta unor motive obiective care nu depind de vointa exclusiva a angajatorului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Timisoara - Decizia civila nr.135/2020
Obligarea angajatorului la plata zilelor de concediu de odihna neefectuat in ultimii 3 ani Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 7011.02.2020- Tribunalul Bucuresti