Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » Modificari aduse Codului de procedura fiscala ref. penalitatile de intarziere si dobanzi

Modificari aduse Codului de procedura fiscala ref. penalitatile de intarziere si dobanzi

  Publicat: 06 Jun 2013       2077 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
In Monitorul Oficial, Partea I, nr. 320/3.06.2013, a fost publicata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2013 privind reglementarea unor masuri fiscale.

Situatie care consta in indeplinirea, potrivit cerintelor legii, a actelor de chemare a persoanelor interesate in fata organului de jurisdictie ori a organelor de urmarire penala.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Data la care o obligatie devine exigibila si la care trebuie sa se plateasca o anumita suma, sa se presteze un serviciu,
Data la care o obligatie devine exigibila si la care trebuie sa se plateasca o anumita suma, sa se presteze un serviciu,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Persoana fizica sau juridica care a primit o suma de bani sau alte valori de la creditor,
Data la care o obligatie devine exigibila si la care trebuie sa se plateasca o anumita suma, sa se presteze un serviciu,
Data la care o obligatie devine exigibila si la care trebuie sa se plateasca o anumita suma, sa se presteze un serviciu,
Data la care o obligatie devine exigibila si la care trebuie sa se plateasca o anumita suma, sa se presteze un serviciu,
Este dreptul subiectiv ce apartine statului sau unitatilor administrativ-teritoriale si are ca obiect bunurile care, fie prin natura lor, fie printr-o dispozitie a legii sunt de uz sau de utilitate publica.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Obligatie, pe care si-o asuma in scris o persoana incadrata, de a acoperi pagubele materiale cauzate unitatii
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Este dreptul subiectiv ce apartine statului sau unitatilor administrativ-teritoriale si are ca obiect bunurile care, fie prin natura lor, fie printr-o dispozitie a legii sunt de uz sau de utilitate publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este o tranzactie sau o serie de tranzactii cu valori mobiliare conferind persoanei sau grupului de persoane implicate, prin titlurile astfel dobandite, singure ori impreuna cu cele deja detinute ori controlate, o pozitie de control sau majoritara in participare la capitalul emitentului.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.

In articolul de mai jos, prezentam modificarile si completarile aduse Codului de Procedura .

Tinand cont de prioritatea obiectivului de crestere a performantei colectarii veniturilor bugetare in cadrul caruia un rol important revine si masurilor de constrangere pentru neconformarea la plata a obligatiilor fiscale si pentru crearea premiselor relansarii economice prin reducerea poverii fiscale din sarcina contribuabilului, incepand cu 1 iulie 2013 nivelul penalitatilor de intarziere va fi de 0,02% pentru fiecare zi de intarziere, pentru obligatiile de plata scadente dupa 1 iulie 2013.

Penalitatile de intarziere reprezinta sanctiunea pentru neindeplinirea obligatiilor de plata la scadenta si se calculeaza pentru fiecare zi de intarziere, incepand cu ziua imediat urmatoare termenului de scadenta si pana la data stingerii sumei datorate inclusiv.

Penalitatea de intarziere nu inlatura obligatia de plata a dobanzilor, care raman aplicabile in proportie de 0,04% pentru fiecare zi de intarziere.

Dobanzile reprezinta echivalentul prejudiciului creat titularului creantei fiscale ca urmare a neachitarii de catre debitor a obligatiilor de plata la scadenta si se calculeaza pentru fiecare zi de intarziere, incepand cu ziua imediat urmatoare termenului de scadenta si pana la data stingerii sumei datorate inclusiv.

Pentru obligatiile de plata cu scadenta pana la 1 iulie 2013 care se sting dupa aceasta data, se aplica nivelul de penalitate de intarziere potrivit legislatiei in vigoare pana la aceasta data, respectiv 5% din obligatiile fiscale principale stinse daca stingerea se realizeaza in urmatoarele 60 de zile, iar dupa implinirea termenului de 60 de zile nivelul penalitatii de intarziere este de 15% din obligatiile fiscale principale ramase nestinse.

Creantele fiscale administrate de Ministerul Finantelor Publice, prin Agentia Nationala de Administrare Fiscala, cu exceptia celor cu retinere la sursa si a accesoriilor aferente acestora, precum si creantele bugetelor locale pot fi stinse, la cererea debitorului, oricand, cu acordul creditorului fiscal, prin trecerea in proprietatea publica a statului sau, dupa caz, a unitatii administrativ-teritoriale a bunurilor imobile, inclusiv a celor supuse executarii silite.

Pot deveni debitori si persoanele care isi asuma obligatia de plata a debitorului, printr-un angajament de plata sau printr-un alt act incheiat in forma autentica, cu asigurarea unei garantii reale la nivelul obligatiei de plata . In acest caz, bunurile imobile oferite in vederea stingerii prin dare in plata trebuie sa nu fie supuse executarii silite si sa nu fie grevate de alte sarcini.

Bunurile imobile trecute in proprietatea publica sunt date in administrare in conditiile legii, cu conditia mentinerii, pe o perioada de 5 ani, a uzului si a interesului public. Pana la intrarea in vigoare a actului prin care s-a dispus darea in administrare, imobilul se afla in custodia institutiei care a solicitat preluarea in administrare. Institutia care are bunul in custodie are obligatia inventarierii acestuia, potrivit legii.



Citeşte mai multe despre:    Codul de procedura fiscala    OUG 50/2013    Penalitati de intarziere    Dobanzi



Comentează: Modificari aduse Codului de procedura fiscala ref. penalitatile de intarziere si dobanzi
Alte titluri

Monitorul Oficial din data de 04 aprilie 2017
04 Apr 2017 | 325

Declaratia 603. Procedura de exceptare de la plata CASS a persoanelor fizice care nu au calitatea de contribuabil
26 Jan 2017 | 1168

Noul ministru al Finantelor: Legile cu caracter economic vor fi impuse intr-un Cod economic al Romaniei
05 Jan 2017 | 208

[Codul fiscal 2017] Cele mai importante 10 modificari care intra in vigoare de la 1 ianuarie 2017
02 Jan 2017 | 505

Guvernul Romaniei propune noi modificari privind cazierul fiscal
14 Dec 2015 | 518

Proiect de Ordin al Presedintelui ANAF privind procedura si continutul cererii de emitere a solutiei fiscale individuale anticipate
09 Dec 2015 | 733



Articole Juridice

Drepturile si obligatiile persoanei fizice supuse verificarii fiscale
Sursa: EuroAvocatura.ro

Instructiuni privind aplicarea procedurii de angajare a raspunderii solidare
Sursa: EuroAvocatura.ro

Restituirea/compensarea taxei de timbru
Sursa: EuroAvocatura.ro

Ce va cuprinde declaratia de avere a persoanelor fizice?
Sursa: EuroAvocatura.ro

Jurisprudenţă

RIL admis. In cazul savarsirii infractiunii de evaziune fiscala, pe latura civila, inculpatul este obligat la plata obligatiei fiscale principale si a obligatiilor fiscale accesorii datorate, in conditiile Codului de procedura fiscala
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Procedura administrativ jurisdictionala in materie fiscala
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi - Contencios administrativ Decizie 22/C.A. (29.01.2007)

Act administrativ fiscal. Comunicare. Termen de depunere a contestatiei.
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Alba Iulia-sectia comerciala Decizie 1874 (12.09.2005)

Agentia Nationala de Administrare Fiscala. Activitate de inspectie fiscala a marilor contribuabili. Competenta materiala.
Pronuntaţă de: Decizia nr. 3799 din 2 noiembrie 2006, I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal