Legea pentru modificarea art. 10 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat si pentru completarea art. 44 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative are ca obiect de reglementare modificarea dispozitiilor referitoare la contractul de societate aplicabil in materie.
Astfel, prin derogare de la prevederile Codului civil, se instituie posibilitatea adoptarii hotararilor privind modificarea contractului de societate cu acordul majoritatii participantilor, daca prin contract nu se stabileste altfel. Totodata, se prevede ca Autoritatea de Supraveghere Financiara poate emite norme cu privire la procedura de modificare a contractului de societate .Cu privire la procedura de modificare a contractului de societate, consideram ca solutia legislativa propusa pentru modificarea art. 10 alin. (3) din Legea nr. 411/2004, respectiv pentru completarea art. 44 din Legea nr. 204/2006 este de natura sa genereze incertitudine juridica si lipsa de previzibilitate in aplicarea normei juridice. In acest sens, apreciem ca se poate realiza modificarea contractului de societate si printr-o alta procedura decat cea a acordului din partea majoritatii partilor in contractul de societate, daca exista o clauza contractuala ce deroga de la norma instituita, ea insasi derogatorie de la dreptul comun, ceea ce poate insemna ca modificarea contractului de societate ar putea fi realizata si cu acordul a mai putin de majoritate din participanti . Asadar, chiar daca in aparenta modificarea propusa ar putea fi justificata de ratiuni de ordin practic, in realitate aceasta solutie legislativa ar putea afecta interesele participantilor la contractul de societate si ar putea conduce la abuzuri in aplicare. Referitor la solutia propusa la art. 10 alin. (4) din Legea nr. 411/2004, respectiv la art. 44 alin. (23) din Legea nr. 204/2006, in sensul ca Autoritatea de Supraveghere Financiara poate emite norme cu privire la procedura de modificare a contractului de societate, consideram ca sunt necesare clarificari suplimentare in continutul normei, intrucat, in forma actuala, aceasta poate genera imprevizibilitate in aplicare, ca urmare a faptului ca Autoritatea de Supraveghere Financiara ar putea interpreta ca are competenta sa modifice, prin norme proprii, inclusiv regula majoritatii pentru adoptarea hotararilor privind modificarea contractului de societate .
Astfel, pe langa faptul ca ar fi afectat si principiul ierarhiei actelor normative, prevazut de art. 1 alin. (5) din Constitutie, aceasta norma instituie si un drept de reglementare excesiv pentru Autoritatea de Supraveghere Financiara.
Executivul a reglementat cadrul legal pentru infiintarea schemelor si fondurilor de pensii ocupationale 01 Sep 2019 | 654
ASF emite o norma privind incheierea exercitiului financiar 2018 pentru entitatile din domeniul asigurarilor 25 Mar 2019 | 941
A fost stabilit comisionul de administrare pentru fondurile de pensii administrate privat 01 Mar 2019 | 1124
Guvernul a adopta noi masuri privind intarirea disciplinei in domeniul turistic 31 Aug 2017 | 1399
Monitorul Oficial din data de 22 iunie 2017 22 Jun 2017 | 2298
Monitorul Oficial din data de 30 mai 2017 30 May 2017 | 1912
RIL. In procesul penal Fondul de garantare a asiguratilor nu poatea avea calitate de parte responsabila civilmente Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice 2018 Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
CEDO: Mihancea impotriva Romaniei. Dreptul la un proces echitabil. Accesul la o instanta Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului
Limitele de competenta ale A.S.F. Petitie adresata Autoritatii de Supraveghere Financiara (A.S.F.) avand ca obiect contestarea modului de solutionare de catre o societate de asigurare a unui dosar de dauna deschis in baza asigurarii facultative CASCO Pronuntaţă de: I.C.C.J, Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 438 din 29 ianuarie 2020
Societatilor comerciale tranzactionate pe o bursa de valori mobiliare le sunt aplicabile prevederile speciale ale Legii nr. 297/2004. GDPR actionari Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1733/2019
Cuantum al onorariului de avocat apreciat ca disproportionat de instanta de recurs, in raport cu volumul de activitate al aparatorului si cu complexitatea cauzei Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1733/2019