Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » Presedintele Romaniei a trimis spre reexaminare legea care modifica Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat

Presedintele Romaniei a trimis spre reexaminare legea care modifica Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat

  Publicat: 09 Dec 2015       664 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Presedintele Romaniei, domnul Klaus Iohannis, a trimis Parlamentului marti, 8 decembrie a.c., spre reexaminare, Legea pentru modificarea art. 10 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat si pentru completarea art. 44 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative.

In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Intreprindere comuna. Asociatie de intreprinderi sau de persoane fizice, constituita pentru a realiza un anumit proiect de afacere. Conform regulilor de concurenta comunitare, „intreprinderile comune” sunt intreprinderi controlate in comun de catre cel putin alte doua intreprinderi.
Stipulatie sau prevedere din cuprinsul unui contract.
Persoane care iau parte la savarsirea unei infractiuni ,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Intreprindere comuna. Asociatie de intreprinderi sau de persoane fizice, constituita pentru a realiza un anumit proiect de afacere. Conform regulilor de concurenta comunitare, „intreprinderile comune” sunt intreprinderi controlate in comun de catre cel putin alte doua intreprinderi.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.

Legea pentru modificarea art. 10 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat si pentru completarea art. 44 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative are ca obiect de reglementare modificarea dispozitiilor referitoare la contractul de societate aplicabil in materie.


Astfel, prin derogare de la prevederile Codului civil, se instituie posibilitatea adoptarii hotararilor privind modificarea contractului de societate cu acordul majoritatii participantilor, daca prin contract nu se stabileste altfel. Totodata, se prevede ca Autoritatea de Supraveghere Financiara poate emite norme cu privire la procedura de modificare a contractului de societate .

Cu privire la procedura de modificare a contractului de societate, consideram ca solutia legislativa propusa pentru modificarea art. 10 alin. (3) din Legea nr. 411/2004, respectiv pentru completarea art. 44 din Legea nr. 204/2006 este de natura sa genereze incertitudine juridica si lipsa de previzibilitate in aplicarea normei juridice. In acest sens, apreciem ca se poate realiza modificarea contractului de societate si printr-o alta procedura decat cea a acordului din partea majoritatii partilor in contractul de societate, daca exista o clauza contractuala ce deroga de la norma instituita, ea insasi derogatorie de la dreptul comun, ceea ce poate insemna ca modificarea contractului de societate ar putea fi realizata si cu acordul a mai putin de majoritate din participanti . Asadar, chiar daca in aparenta modificarea propusa ar putea fi justificata de ratiuni de ordin practic, in realitate aceasta solutie legislativa ar putea afecta interesele participantilor la contractul de societate si ar putea conduce la abuzuri in aplicare.

Referitor la solutia propusa la art. 10 alin. (4) din Legea nr. 411/2004, respectiv la art. 44 alin. (23) din Legea nr. 204/2006, in sensul ca Autoritatea de Supraveghere Financiara poate emite norme cu privire la procedura de modificare a contractului de societate, consideram ca sunt necesare clarificari suplimentare in continutul normei, intrucat, in forma actuala, aceasta poate genera imprevizibilitate in aplicare, ca urmare a faptului ca Autoritatea de Supraveghere Financiara ar putea interpreta ca are competenta sa modifice, prin norme proprii, inclusiv regula majoritatii pentru adoptarea hotararilor privind modificarea contractului de societate .


Astfel, pe langa faptul ca ar fi afectat si principiul ierarhiei actelor normative, prevazut de art. 1 alin. (5) din Constitutie, aceasta norma instituie si un drept de reglementare excesiv pentru Autoritatea de Supraveghere Financiara.



Citeşte mai multe despre:    Autoritatea de Supraveghere Financiara    Legea 411/2004    Pensiile administrate privat

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Executivul a reglementat cadrul legal pentru infiintarea schemelor si fondurilor de pensii ocupationale
01 Sep 2019 | 182

ASF emite o norma privind incheierea exercitiului financiar 2018 pentru entitatile din domeniul asigurarilor
25 Mar 2019 | 385

A fost stabilit comisionul de administrare pentru fondurile de pensii administrate privat
01 Mar 2019 | 660

Guvernul a adopta noi masuri privind intarirea disciplinei in domeniul turistic
31 Aug 2017 | 865

Monitorul Oficial din data de 22 iunie 2017
22 Jun 2017 | 1308

Monitorul Oficial din data de 30 mai 2017
30 May 2017 | 1233



Articole Juridice

RIL. In procesul penal Fondul de garantare a asiguratilor nu poatea avea calitate de parte responsabila civilmente
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice 2018
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Jurisprudenţă

Societatilor comerciale tranzactionate pe o bursa de valori mobiliare le sunt aplicabile prevederile speciale ale Legii nr. 297/2004. GDPR actionari
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1733/2019

Cuantum al onorariului de avocat apreciat ca disproportionat de instanta de recurs, in raport cu volumul de activitate al aparatorului si cu complexitatea cauzei
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1733/2019