Noi reguli de autorizare si functionare pentru firmele de recuperare creante
Potrivit Ordinului ANPC, in vederea inregistrarii de catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, entitatile de recuperare creante au obligatia de a depune urmatoarele documente:
a) certificatul de inregistrare, in copie certificata conform cu originalul;
b) certificat constatator emis de Oficiul National al Registrului Comertului cu datele societatii, in copie certificata conform cu originalul;
c) actul constitutiv, in copie certificata conform cu originalul;
d) dovada ca societatea comerciala este operator de date cu caracter personal, in conformitate cu prevederile Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare;
e) cazierul judiciar pentru persoanele responsabile cu administrarea si conducerea societatii;
f) declaratie pe propria raspundere, sub forma unui inscris sub semnatura privata, a administratorului/administratorilor societatii comerciale potrivit careia remunerarea si motivarea personalului nu depind exclusiv de realizarea unor obiective privind recuperarea creantelor si nici nu sunt raportate exclusiv la sumele recuperate, precum si o copie certificata conform cu originalul a documentului intern prin care se stabilesc criteriile de remunerare si motivare a personalului, semnat de administratorul/administratorii si de persoanele din conducerea societatii comerciale responsabile cu gestionarea resurselor umane;
g) succinta descriere cu privire la activitatea/activitatile desfasurata/desfasurate - de exemplu: activitati de recuperare creante si/sau obtinerea drepturilor asupra unor debite scadente.a€™
Entitatile de recuperare creante care, la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 52/2016 privind contractele de credit oferite consumatorilor pentru bunuri imobile, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori sau, dupa caz, la data inaintarii cererii de inregistrare, desfasurau/desfasoara activitatile prevazute la art. 3 pct. 29 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/2016 transmit Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, odata cu cererea de inregistrare, urmatoarele informati:
a) numarul total de cazuri aflate in curs de derulare ca urmare a desfasurarii activitatii de recuperare creante si/sau, dupa caz, ca urmare a obtinerii drepturilor asupra unor debite scadente;
b) suma totala ce ar trebui recuperata ca urmare a obtinerii drepturilor asupra unor debite scadente - cazuri in curs de derulare;
c) numarul de cazuri aflate in curs de derulare ca urmare a desfasurarii activitati de recuperare creante rezultate din contractele de credit incheiate cu consumatorii, persoane fizice, precum si numele creditorilor in numele carora desfasoara aceste activitat;
d) numarul de cazuri aflate in curs de derulare si suma ce ar trebui recuperata ca urmare a obtinerii drepturilor asupra unor debite scadente ce rezulta din contractele de credit incheiate cu consumatorii, persoane fizice, precum si numele creditorilor de la care s-au obtinut drepturile scadente.
Dupa inregistrare, toate entitatile de recuperare creante vor transmite Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, in perioada 1 ianuarie - 1 martie, raportari anuale care vor cuprinde:
a) numarul total de cazuri derulate in anul anterior ca urmare a desfasurarii activitatii de recuperare creante si/sau, dupa caz, ca urmare a obtinerii drepturilor asupra unor debite scadente;
b) suma totala recuperata ca urmare a obtinerii drepturilor asupra unor debite scadente;
c) numarul de cazuri derulate in anul anterior ca urmare a desfasurarii activitatii de recuperare creante rezultate din contractele de credit incheiate cu consumatorii, persoane fizice, precum si numele creditorilor in numele carora desfasoara aceste activitati;
d) numarul de cazuri derulate in anul anterior si suma recuperata ca urmare a obtinerii drepturilor asupra unor debite scadente ce rezulta din contractele de credit incheiate cu consumatorii, persoane fizice, precum si numele creditorilor de la care s-au obtinut drepturile scadente.
Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Consiliul Concurentei a lansat "Monitorul Preturilor Produselor Alimentare"
15 Oct 2019 | 1393
Consiliul Concurentei lanseaza "Monitorul Preturilor Carburantilor"
01 Jul 2019 | 1018
A fost initiat un proiect de lege privind eliminarea standardelor duble la produsele de import
22 May 2019 | 911
ANPC a aplicat amenzi de peste 1,2 milioane de lei vanzatorilor de incaltaminte. Sfaturi pentru consumatori!
12 May 2019 | 1078
ANPC a amendat cu 70.000 de lei un operator de telefonie mobila, pentru utilizarea unei practici comerciale incorecte fata de consumatori
26 Apr 2019 | 896
Procedura inregistrarii la ANPC a dezvoltatorilor imobiliari
26 Jan 2017 | 3112

Gestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Un stat membru poate limita comisioanele bancare percepute de creditor
Sursa: EuroAvocatura.ro
Statele membre ale UE nu pot interzice comercializarea lentilelor de contact prin internet
Sursa: EuroAvocatura.ro
Alinierea contractelor de credit la prevederile OUG 50/2010 - intrebari si raspunsuri
Sursa: EuroAvocatura.ro

RIL admis. Competenta de solutionare a litigiilor promovate de ANCP sau/si alte institutii publice impotriva bancilor comerciale/profesionistilor apartine sectiilor sau completelor specializate civile ale Tribunalului
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Obligarea bancii la aplicarea dobanzii initiale. Recalcularea planului de rambursare a creditului
Pronuntaţă de: Judecatoria Sectorului 2














