Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Codul muncii comentat 2019 Avocat Marius-Catalin Predut
Prima pagină » Ştiri juridice » Peste 47 de milioane de euro, fonduri europene, pentru sprijinirea tinerilor inactivi sa intre pe piata muncii

Peste 47 de milioane de euro, fonduri europene, pentru sprijinirea tinerilor inactivi sa intre pe piata muncii

  Publicat: 15 Aug 2017       787 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Proiectul noncompetitiv INTESPO Inregistrarea Tinerilor in Evidentele Serviciului Public de Ocupare,proiect eligibil pe Programul Operational Capital Uman (POCU) 2014 -2020, Axa prioritara 2 Obiectiv specific 2.3 a fost aprobat de catre AMPOCU.

Activitatea sau ansamblul de activitati organizate de o autoritate a administratiei publice ori de o institutie publica sau autorizata/autorizate ori delegata de aceasta, in scopul satisfacerii unei nevoi cu caracter general sau a unui interes public, in mod regulat si continuu.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Puterile publice existente in stat.
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada
Denumire data monedei unice europene.
Denumire data monedei unice europene.

Proiectul vizeaza cresterea numarului de tineri inactivi NEETs (Not in Education, Employment or Trening) inregistrati la Serviciul Public de Ocupare (SPO), precum si identificarea altor cel putin200.000 tineri NEETs inactivi, cu varsta intre 16-24 neinregistrati la SPO.


Categoria de tineri NEETs include tineri care nu au reusit sa se integreze pe piata muncii din diverse motive (lipsa oportunitatilor de ocupare, lipsa competentelor cerute pe piata muncii etc.) si care nu sunt cuprinsi in programe de educatie sau formare .


Studiile recente arata faptul ca NEETs este un rezultat al unei combinatii de factori personali, economici, de educatie si sociali si reflecta gradul de distantare de piata muncii si societate in ansamblul ei (EUROFOUND, 2012).


In cadrul proiectului, sunt vizati in special tinerii cu nivel scazut de competente si care au dificultati in a se integra social. Din totalul celor care vor fi identificati, cel putin160.000 vor fi integistrati la SPOsi vor beneficia de informare si consiliere profesionala, inclusiv de profilare, iar dupa aceasta etapa vor fi indrumati catre masura activa de care au nevoie sau catre alte servicii (Prgramul National Sansa a doua - Ministerul Educatiei Nationale, servicii de asistenta sociala).


Identificarea tinerilor NEETs inactivi este necesara intrucat majoritatea nu are acces la informatii si nici nu stie sa le caute. In prezent, ei nu vin din proprie initiativa catre SPO, in vederea inregistrarii, insa experienta proiectelor deja derulate arata ca apropierea de ei este fundamentala pentru atragerea lor in orice programe viitoare, intrucat anuleaza si blocajul generat de mijloacele financiare reduse sau inexistente pentru multi dintre ei, necesare pentru a ajunge la SPO.


Proiectul noncompetitivINTESPOintroducemanagementul de cazca metoda de lucru cu tineriiNEETs, care presupune un proces de interactiune incadrul retelei de servicii (de asistenta sociala, educatie, ocupare) prin care se asigura faptul ca beneficiarii primesc serviciile de care au nevoie intr-o forma de sprijin eficace si eficienta.


Aceasta metoda ofera servicii personalizate, prin care serviciile publice evalueaza nevoile beneficiarului in colaborare cu el, evalueaza, monitorizeaza si sustine beneficiarul pentru a accesa servicii sociale care sa raspunda acestor nevoi.


Din perspectivamanagementului de caz, proiectul va contribui la:


AIntroducerea managementului de caz ca metoda de lucru cu tineriiNEETs, calibrata in functie de categoria in care tanarul se incadreaza din perspectiva profilarii (de la usor angajabil pana la foarte greu angajabil).


AProcesul de monitorizare a evolutiei tanarului atat pe parcursul, cat si dupa implicarea intr-un program de masuri active


AInstituirea unei retele de sprijin, la nivel local, care sa sustina implementarea modelului de interventie bazat pe managementul de caz, in special pentru tinerii care nu sunt interesati sa se inregistreze singuri sau nu pot (din diferite cauze) sa isi gaseasca si sa isi mentina un loc de munca .


Proiect isi propune si sa ``revitalizeze`` reteaua de sprijin pe care SPO o are deja impreuna cu autoritatile publice locale sau sa propuna noi modelele/protocoale de colaborare, inclusiv prin activarea voluntariatului la nivelul comunitatii respective, in procesul de identificare, mobilizare si inregistrare a tinerilor NEETs.


Astfel, va exista o colaborare stransa intre SPO si autoritati locale, servicii de asistenta sociala, scoala, servicii medicale, mediatori comunitari, politie, biserica, ONG-uri implicate in activitati destinate tinerilor si/sau asistentei sociale comunitare, etc.


De asemenea, proiectul incurajeaza si implicarea partenerilor sociali (patronate si sindicate), astfel incat oferta de pachete de masuri active personalizate sa seconcretizeze in ocuparea unui loc de munca .


Solicitantul acestui proiect este Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, iarMinisterul Muncii si Justitiei Sociale,Ministerul Educatie Nationale si Cercetarii Stiintifice si Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala sunt parteneri.


Proiectul are odurata de implementare este de 48 luni si un buget de213.636.395,25 de lei, respectiv 47.474.754,5 de euro (curs euro 4,5).



Citeşte mai multe despre:    Codul muncii    Codul muncii 2017    Munca la negru    Contract individual de munca    Salariati    Forma scrisa a contractului individual de munca



Comentează: Peste 47 de milioane de euro, fonduri europene, pentru sprijinirea tinerilor inactivi sa intre pe piata muncii
Alte titluri

RIL admis: recuperarea prejudiciului produs de salariat - momentul de inceput al termenului de prescriptie extinctiva
05 Jun 2019 | 246

ICCJ: Stipularea unei clauze penale in CIM sau actele aditionale este interzisa si este sanctionata cu nulitatea clauzei astfel negociate
25 May 2019 | 315

Ministerul Educatiei a stabilit modalitatea de acordare a voucherelor de vacanta in anul 2019.
17 May 2019 | 166

Modificari si completari privind ucenicia la locul de munca si prelungirea CIM dupa pensionare
15 May 2019 | 249

Concilierea/medierea prealabila a conflictelor de munca dintre angajator si salariati. Noile propuneri legislative pentru completarea Codului muncii
19 Apr 2019 | 456

[CARTE] Codul muncii comentat, av. Marius-Catalin Predut. Editia a 2-a
06 Feb 2019 | 715



Articole Juridice

Instanta competenta in cererile privind drepturile salariale ale magistratilor
Sursa: Irina Maria Diculescu

Prelucrarea si protectia datelor cu caracter personal in derularea raporturilor de munca
Sursa: Irina Maria Diculescu

Drepturile parintelui salariat la intoarcerea din concediul de crestere a copilului
Sursa: Irina Maria Diculescu

Limitele principiului retroactivitatii efectelor nulitatii deciziei de concediere. Neretroactivitatea deciziei de reintegrare a salariatului
Sursa: Irina Maria Diculescu

Jurisprudenţă

ICCJ: stipularea clauzei penale in CIM sau intr-un act aditional al acestuia, prin care este evaluata paguba produsa angajatorului de salariat din vina si in legatura cu munca sa, este interzisa si este sanctionata cu nulitatea clauzei.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia nr. 90/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 31 din Legea nr. 293/2004
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Nu rezulta cu certitudine ca prejudiciul a fost cauzat din vina si in legatura cu munca paratilor, intrucat acestia sunt angajati ai autoritatii contractante, dar nu semnatari ai contractelor
Pronuntaţă de: Tribunalul Hunedoara Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 494, in sedinta publica din 23 februarie 2017

Prevederile art.41(1) din Codul muncii sunt incidente numai in situatia clauzelor de care partile pot sa dispuna prin acordul lor de vointa, nu si a celor privitoare la drepturi si obligatii care nu sunt negociabile, pentru ca beneficiaza de reglementare legala
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VII-a pentru cauze privind C.M.A.S., Decizia civila nr. 1238, in sedinta publica din 28 februarie 2017