Proiectul de modificare a Legii nr. 132/2017 are in vedere in principal urmatoarele:
1. Se propun modificari asupra modului de functionare a ``asiguratului cu risc ridicat``:Intrucat Comisia Europeana considera ca prin actualul mod de functionare este ingradita libertatea de tarifare prin impunerea unei prime calculate si ofertate de catre BAAR si nu de catre asiguratorul RCA, propunerea de modificare a legislatiei are in vedere eliminarea obligatiei BAAR de ofertare a primei de asigurare in cazul asiguratului cu risc ridicat. Totodata, se are in vedere instituirea obligatiilor BAAR de alocare a asiguratului cu risc ridicat conform politicilor si procedurilor proprii, proceduri interne care stabilesc si conditiile de incheiere a asigurarii, asumate de catre toti membrii BAAR, precum si de stabilire a unor reguli de conduita aplicabile membrilor sai inclusiv cu privire la incheierea asigurarii RCA in cazul asiguratilor cu risc ridicat.
2. Se propune abrogarea prevederilor ce limiteaza cheltuielile administrative si de vanzare ale politei de asigurare ce pot fi incluse de catre asiguratori in calculul tarifelor de prima .
3. Se propune eliminarea obligatiei A.S.F. de reglementare a modului de calcul al tarifelor de prima, a criteriilor de risc, a indicilor de incarcare, a coeficientilor de majorare si/sau corectie ori alte instrumente de ajustare a tarifelor de prima, conditii in care calculul va avea in vedere respectarea principiilor actuariale general acceptate.
4. Se propune abrogarea prevederilor referitoare la posibilitatea suspendarii contractului RCA la cererea asiguratului avand in vedere hotararea CJUE din Cauza C80/2017 (Fundo de Garantia Automovel vs. Alina Juliana) care stabileste faptul ca obligatia de asigurare este permanenta pe perioada in care vehiculul este inmatriculat/inregistrat, indiferent daca exista sau nu intentia proprietarului de a utiliza acest vehiculul.
5. Se propune punerea in acord a prevederilor din cuprinsul Legii nr. 132/2017 ce reglementeaza modul de distribuire a contractelor RCA cu prevederile Legii nr. 236/2018 privind distributia de asigurari, acestea intrand in vigoare ulterior publicarii legii RCA. Astfel, se reglementeaza la art.6 alin.(3), asumarea raspunderii pentru emiterea tuturor contractelor RCA indiferent de canalul de distributie utilizat, fie direct sau prin intermediarii de asigurari sau de asigurari auxiliare, definiti conform Legii 236/2018.
REVISAL 2021. Forma actualizata pusa la dispozitie de Inspectia Muncii 27 Dec 2020 | 1143
Codul muncii actualizat 2021. Modificarile aduse Codului muncii in 2020, aplicabile in anul 2021 27 Dec 2020 | 2365
Inspectia Muncii a aplicat amenzi de peste 3 mil. de lei de la data intrarii in vigoare a Legii nr. 55/2020 21 Oct 2020 | 828
Angajatorii au obligatia de a transmite documente justificative pentru achizitiile de bunuri si servicii - Art. 6 alin. (1) din OUG 132/2020 - telemunca 30 Sep 2020 | 901
Salariatii din industria de armament vor beneficia de recunoasterea conditiilor speciale de munca si de flexibilizarea varstei de pensionare 02 Jul 2020 | 565
[VIDEO MCP Cabinet avocati] Flexicuritate si digitalizare in contextul noilor tendinte din piata muncii din Romania 23 Jun 2020 | 886
Necesitate sau absurditate? Formularea plangerii prealabile la autoritatea emintenta a actului administrativ de sanctionare disciplinara, inainte de sesizarea instantei competente Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Repartizarea normei de munca si a timpului de lucru al medicilor. Dispozitii legale incidente Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Dreptul la deconectare al salariatului in era digitala. Reglementare Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
E-sanatatea si securitatea in munca pe piata unica digitala Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Dreptul de deducere a TVA este conditionat de completarea in facturi a elementelor obligatorii prevazute de lege si-sau cu alte documente justificative anexate acestor facturi Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 2718/2019
Sentinta nr. 263/CA/2016 -Actiune in Contencios administrativ S.D. - S.A. impotriva Guvernului Romaniei si intervenientului Ministerul Finantelor Publice Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea
Decizia C.C.R. nr. 830/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii din OUG 28/1999 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Tratamentul juridic diferentiat, stabilit de legiuitor in considerarea unor situatii obiectiv diferite, nu reprezinta discriminare Pronuntaţă de: Curtea de Apel Alba Iulia Sectia I Civila, Decizia civila nr. 422/2017, in sedinta publica din 21 martie 2017