Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » Modificari Codul Muncii: Angajatorii obligati sa isi organizeze resursele umane. Cum vor putea fi cercetati disciplinar salariatii?

Modificari Codul Muncii: Angajatorii obligati sa isi organizeze resursele umane. Cum vor putea fi cercetati disciplinar salariatii?

  Publicat: 05 Oct 2019       2123 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Senatorii au adoptat o serie de modificari ce vor fi aduse Codului muncii in sensul stabilirii obligatiei angajatorilor de a-si organiza activitatile de reurse umane; dreptul salariatilor de a fi asistati la negocierea, incheierea si modificarea contractului de munca; completarea procedurii de cercetare disciplinara s.a.

Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
A fost promulgat la 11.09.1865
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Sunt participanti in procesul penal, alaturi de parti si organele judiciare. Persoanele sunt martorii, experti, interpretii, traducatorii, substituitii procesuali etc.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Expresie folosita in t. VIII, art. 146, C. proc. pen., partea generala,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Potrivit legii nr 58/1998 privind activitatea bancilor comerciale, acestea (atat persoanele juridice romane, cat si sucursalele unor banci straine) pot desfasura, in limita autorizatiei primite de la BNR, urmatoarele activitati:
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Specialist cu o competenta profesionala deosebita care poate fi desemnat de catre organul de urmarire penala ori de catre organul de jurisdictie pentru a efectua lucrari sau a da lamuririle necesare asupra unor situatii de fapt, in vederea rezolvarii unui proces. In activitatea sa expertul nu transeaza conflicte si nici nu arbitreaza interese, ci executa analize, investigatii, calcule, formuland evaluari, precieri si concluzii in legatura cu situatia respectiva.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
A fost promulgat la 11.09.1865
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Specialist cu o competenta profesionala deosebita care poate fi desemnat de catre organul de urmarire penala ori de catre organul de jurisdictie pentru a efectua lucrari sau a da lamuririle necesare asupra unor situatii de fapt, in vederea rezolvarii unui proces. In activitatea sa expertul nu transeaza conflicte si nici nu arbitreaza interese, ci executa analize, investigatii, calcule, formuland evaluari, precieri si concluzii in legatura cu situatia respectiva.
Tranzactia este un contract prin care partile termina un proces inceput sau preintampina un proces ce se poate naste (art. 1704 Cod Civil) prin concesii reciproce, .
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Codul de procedura civila reglementeaza judecata in fond a cauzelor civile, judecata care cunoaste trei faze (etape):
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
A fost promulgat la 11.09.1865

Proiectul de Lege prevede o serie de modificari si completari importante, dupa cum urmeaza:


Potrivit art. 17 alin. (6) din Codul muncii, in forma in vigoare in prezent, la negocierea, incheierea sau modificarea contractului individual de munca, oricare dintre parti poate fi asistata de terti, conform propriei optiuni, cu respectarea confidentialitatii informatiilor furnizate. Proiectul de lege detaliaza aceasta prevedere, stabilind ca asistenta poate veni din partea unui avocat, a unui expert in legislatia muncii, sau a altei persoane . De asemenea, pentru a asigura confidentialitatea impusa de lege in conformitate cu prevederile Regulamentului General privind Protectia Datelor, proiectul de lege prevede posibilitatea ca intre parti sa intervina un contract de confidentialitate.


Activitatea de resurse umane nu beneficiaza de o reglementare detaliata in actuala forma a actului normativ in discutie. Prin urmare, in prezent, orice persoana, chiar si fara pregatire in domeniu, poate completa in registrul general de evidenta a salariatilor (REVISAL), si, mai mult decat atat, orice firma, indiferent daca este sau nu autorizata, indiferent daca detine sau nu angajati competenti, poate sa presteze servicii de resurse umane. Aceste nereguli pot avea consecinte deosebit de grave ce afecteaza dreptul la pensii si alte asigurari sociale ale salariatilor, fara posibilitatea de a trage la raspundere persoanele care comit erori.
Prin urmare, prin Proiectul de lege s-a propus stabilirea conditiilor in care se pot presta aceste activitati . Astfel, angajatorul va organiza activitatile de resurse umane care detin competente certificate in domeniu, sau poate contracta servicii externe specializate.
Serviciile externe de resurse umane se pot presta individual sau in societati constituite potrivit legii care au ca obiect principal de activitate "Servicii de furnizare si management a fortei de munca" si sunt coordonate de catre un expert in legislatia muncii. Expertii in legislatia muncii pot reprezenta angajatorii in fata organelor de control ale statului pentru a expune corect starea de drept si de fapt si pentru a prezenta toate documentele necesare care fac obiectul controlului.


Procedura cercetarii disciplinare prealabile aplicarii sanctiunii este destinata prevenirii unor masuri abuzive, nelegale sau netemeinice dispuse de angajator, profitand de situatia sa dominanta. In prezent, Codul Muncii reglementeaza realizarea acestei cercetari de catre "persoana imputernicita de catre angajator". Similar desfasurarii activitatilor de resurse umane, nu se precizeaza calificarea persoanei imputernicite. De asemenea, in reglementarea actuala, se poate observa restrangerea dreptului salariatului de a fi asistat de catre o terta persoana, specializaata in legislatia muncii, textul legal oferind o enumerare exhaustiva a persoanelor care pot asista salariatul, respectiv "un avocat sau un reprezentant al sindicatului al carui membru este". Nu este reglementat nici modul de protejare a datelor cu caracter personal furnizate pe durata cercetarii disciplinare.



Prin urmare, prin Proiectul de Lege se tinde la acoperirea acestui vid legislativ, prin introducerea unei prevederi prin care angajatul sa poata fi asistat, conform propriei optiuni, si de catre un expert in legislatia muncii, in cursul cercetarii disciplinare, cu respectarea conditiilor privind confidentialitatea datelor, stabilite prin contract .


O noutate importanta propusa de Proiectul de Lege consta in reglementarea solutionarii amiabile a conflictelor individuale de munca .


Astfel, Proiectul de Lege prevede posibilitatea partilor de a stabili prin contractul individual de munca optiunea solutionarii pe cale amiabila a conflictelor individuale de munca, avand ca efect solutionarea rapida a acestora si degrevarea instantelor de judecata .


Proiectul de Lege pentru modificarea si completarea Legii nr. 53/2003 - Codul Muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, a fost adoptat de Senat si trimis Camerei Deputatilor ca for decizional.



Citeşte mai multe despre:    Codul muncii 2020    Codul Muncii    Proiect de lege    Senat    Modificare si completare    Legea 53/2003    Expert in legislatia muncii    Resurse umane    Solutionare amiabila

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

24.12.2020. Decretul privind promulgarea Legii pentru completarea Codului muncii - Legea 53/2003
27 Dec 2020 | 635

REVISAL 2021. Forma actualizata pusa la dispozitie de Inspectia Muncii
27 Dec 2020 | 1068

Codul muncii actualizat 2021. Modificarile aduse Codului muncii in 2020, aplicabile in anul 2021
27 Dec 2020 | 2224

Modificari aduse la Codul muncii si Legea pensiilor. Legi promulgate in data de 30 septembrie 2020
01 Oct 2020 | 1469

UpDate Work. Banca orelor de munca, Saptamana comprimata sau Munca la dispozitia angajatorului
25 Sep 2020 | 1248

M. Muncii: Digitalizarea si simplificarea relatiilor de munca
09 Sep 2020 | 692



Articole Juridice

Evaluarea salariatilor prin procese automate, aplicatii si platforme electornice
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

E-sanatatea si securitatea in munca pe piata unica digitala
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Protectia corespondentei electronice a salariatului in era digitala
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Contract individual de munca, Model 2021. PDF si Word editabil
Sursa: MCP Cabinet avocati

Jurisprudenţă

Decizia nr. 30/2020 privind examinarea recursului in interesul legii privind cauza reala si serioasa a concedierii. Selectarea salariatilor ce ar urma a fi concediati
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Obligarea angajatorului la plata orelor suplimentare prestate peste programul de 4 ore/zi si a concediului de odihna
Pronuntaţă de: TRIBUNALUL IASI - SENTINtA Nr. 907 din 22 Iulie 2020

Cerere privind constatarea ca durata contractului de munca incheiat intre parti este de 8 h/zi. Reconstituirea vechimii in munca. Plata drepturilor salariale cuvenite si neachitate
Pronuntaţă de: Curtea de Apel CONSTANTA - DECIZIA CIVILa NR. 342 din 05 noiembrie 2019

Primirea la munca a unui numar de 3 (trei) salariati in afara programului de lucru stabilit in cadrul contractelor individuale de munca cu timp partial
Pronuntaţă de: Judecatoria PITESTI - Sentinta civila nr. 1318 din 04.03.2019