Guvernul a instituit PCU (punctul de contact unic) electronic
Ordonanta creeaza premisele pentru eliminarea barierelor existente pe piata interna a serviciilor, care afecteaza atat prestatorii de servicii ce doresc sa se stabileasca in Romania, cat si pe cei care au in vedere prestarea transfrontaliera a serviciilor, astfel incat prestatorii de servicii sa poata opta intre exercitarea uneia dintre cele doua libertati in functie de strategia de dezvoltare .
Conform actului normativ, se instituie PCU (punctul de contact unic) electronic, prin intermediul caruia furnizorii de servicii vor putea indeplini cu usurinta, de la distanta si prin mijloace electronice, procedurile si formalitatile necesare pentru accesul la activitatile de servicii . De asemenea, SIPI (sistemul de informare in cadrul pietei interne) utilizat pana in prezent exclusiv cu privire la cooperarea autoritatilor competente in materia recunoasterii calificarilor profesionale, va fi extins in materia cooperarii autoritatilor competente sa autorizeze servicii din aria de reglementare a prezentei ordonante de urgenta.
Actul normativ stabileste cadrul de transpunere in legislatia nationala Directiva 2006/123/CE a Parlamentului European privind serviciile in cadrul pietei interne, care isi propune sa faciliteze exercitarea libertatii de stabilire pentru prestatorii de servicii care provin dintr-unul din statele membre ale Uniunii Europene, precum si libera circulatie a serviciilor in spatiul intracomunitar. Romania, ca si celelalte state membre ale UE, are ca termen 28 decembrie 2009 pentru a transpune in legislatia nationala si a implementa aceasta directiva.
Prin adoptarea Directivei 2006/123/CE s-a creat cadrul legal pentru eliminarea barierelor in calea dreptului de stabilire pentru prestatorii de servicii din Uniunea Europeana si a liberei circulatii a serviciilor, fiind asigurate premisele pentru garantarea exercitarii acestor libertati fundamentale stipulate in Tratate.
Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Gestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...














