Coferinta de presa a ministrului Predoiu pe tema reorganizarii MJLC
Hotararea de reorganizare va fi urmata de ordine ministeriale si operatiuni administrative care vor desavarsi acest proces.
Principiul de baza al reorganizarii este optimizarea fluxurilor administrative si asezarea activitatii pe piloni institutionali, dupa modelul european.
Reorganizam ministerul prin gruparea logica a activitatilor si reducerea posturilor inutile.
E momentul sa incepem o curatenie generala in minister, cine este competent ramane, cine nu – pleaca. Iar cei care raman, sa fie platiti echitabil.
Prin reorganizare urmarim obiectivul eficientizarii administrative si financiare.
Estimez ca masurile de reorganizare ne vor permite sa economisim peste 1 milion de euro din bugetul anual al ministerului.
Eu cer sistemului judiciar sa accepte masurile de criza, dar impun aceesi politica si in interiorul ministerului, prin optimizare administrativa si financiara.
Reorganizarea ministerului. Masuri tehnice
Am grupat directiile din minister – pe baza complementaritatii ori a similitudinii activitatii lor – in patru directii generale, reprezentand patru piloni institutionali:
- legislatie si afaceri juridice
- cooperare
- sprijin logistic
- dezvoltare si management
Se desfiinteaza prin transformare patru directii (DRUCSM, Relatia cu MP, Auditul). Doua dintre ele se transforma in alte directii si una se transforma in serviciu .
Am desfiintat posturile de conducere care se dublau inutil. De exemplu, avem in prezent posturi de sef serviciu, peste care se suprapun postul de director adjunct si postul de director.
Desfiintam toate posturile de director adjunct din minister, adica 14 posturi.
Transformam un post de director in sef serviciu .
Am desfiintat postul de secretar general adjunct, pentru ca era inutil.
In termen de 90 de zile vom efectua o evaluare privind eficienta administrativa a aparatului si daca este cazul sa procedam la o a doua reorganizare, vom propune Guvernului pachetul de masuri necesare.
In termen de 90 de zile vom efectua o prognoza privind evolutia situatiei in domeniul cetateniei si daca este cazul vom propune Guvernului un plan de optimizare a directiei cetatenie .
Prin desfiintarea posturilor inutile de directori adjuncti, facem economii de aproximativ 400.000 euro pe an.
Prin incetarea detasarilor efectuate am facut economii de aprox. 38.000 euro/luna, respectiv aprox. 450.000 euro/an.
Magistratii din minister a caror detasare a fost incetata primeau pe langa indemnizatie, diurna, transport si cheltuieli de cazare.
Detasarea lor a fost incetata pentru ca in conditiile legale actuale costul prezentei lor in minister era prea mare. Competenta magistratilor detasati nu a fost nicio clipa pusa sub semnul intrebarii.
Am eliminat din organigrama ministerului 60 de posturi pe care le-am alocat instantelor. Aceste posturi ar fi grevat ministerul cu aproximativ 1 milion euro pe an, daca ar fi fost incadrate si finantate. Am optat nu pentru suprimarea lor, ci pentru transferul lor in folosul sistemului judiciar, care are mare nevoie de magistrati.
O sa evaluam si detasarile care mai exista in minister, costul lor curent este de aproximativ 500.000 euro/an.
In fine, vom evalua si sistemul de acordare de sporuri in minister . Spre exemplu, nu gasesc normal ca directii intregi sa primeasca sporul ANP. Vom evalua exact cine face lucrari ANP si cine nu. Apoi, legea prevede ca sporul se acorda “pana la un plafon de X%”; nu este obligatoriu ca toata lumea sa primeasca spor maxim.
Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Legislaţie OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
