Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » Coferinta de presa a ministrului Predoiu pe tema reorganizarii MJLC

Coferinta de presa a ministrului Predoiu pe tema reorganizarii MJLC

  Publicat: 29 May 2009       1355 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Act adoptat de organele de stat,
Reprezentare grafica, sintetica, a structurii organizatorice a unei unitati, cuprinzand compartimentele ei
Guvernul a aprobat ieri proiectul de hotarare privind reorganizarea si functionarea MJLC, inclusiv organigrama.

Denumire data monedei unice europene.
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
In virtutea art. 17 TCE (versiunea consolidata), orice persoana avand nationalitatea unui stat membru al UE este, in acelasi timp, si cetatean al Uniunii Europene si se bucura de urmatoarele drepturi:
Denumire data monedei unice europene.
Modificare temporara a contractului de munca, prin trimiterea persoanei incadrate sa presteze munca la o alta unitate, intr-o perioada de pana la 6 luni,
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Reprezentare grafica, sintetica, a structurii organizatorice a unei unitati, cuprinzand compartimentele ei
Llucru/bun asupra caruia este impusa o sarcina
Denumire data monedei unice europene.
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Este inscris in Costitutia Romaniei si reglementat in detaliu in legea pentru organizarea judecatoreasca.
Nivel maxim al creditelor autorizate a fi acordate unui client sau unui grup de firme;

Hotararea de reorganizare va fi urmata de ordine ministeriale si operatiuni administrative care vor desavarsi acest proces.

Principiul de baza al reorganizarii este optimizarea fluxurilor administrative si asezarea activitatii pe piloni institutionali, dupa modelul european.

Reorganizam ministerul prin gruparea logica a activitatilor si reducerea posturilor inutile.

E momentul sa incepem o curatenie generala in minister, cine este competent ramane, cine nu – pleaca. Iar cei care raman, sa fie platiti echitabil.

Prin reorganizare urmarim obiectivul eficientizarii administrative si financiare.

Estimez ca masurile de reorganizare ne vor permite sa economisim peste 1 milion de euro din bugetul anual al ministerului.

Eu cer sistemului judiciar sa accepte masurile de criza, dar impun aceesi politica si in interiorul ministerului, prin optimizare administrativa si financiara.


Reorganizarea ministerului. Masuri tehnice

Am grupat directiile din minister – pe baza complementaritatii ori a similitudinii activitatii lor – in patru directii generale, reprezentand patru piloni institutionali:

- legislatie si afaceri juridice
- cooperare
- sprijin logistic
- dezvoltare si management

Se desfiinteaza prin transformare patru directii (DRUCSM, Relatia cu MP, Auditul). Doua dintre ele se transforma in alte directii si una se transforma in serviciu .

Am desfiintat posturile de conducere care se dublau inutil. De exemplu, avem in prezent posturi de sef serviciu, peste care se suprapun postul de director adjunct si postul de director.

Desfiintam toate posturile de director adjunct din minister, adica 14 posturi.

Transformam un post de director in sef serviciu .

Am desfiintat postul de secretar general adjunct, pentru ca era inutil.

In termen de 90 de zile vom efectua o evaluare privind eficienta administrativa a aparatului si daca este cazul sa procedam la o a doua reorganizare, vom propune Guvernului pachetul de masuri necesare.

In termen de 90 de zile vom efectua o prognoza privind evolutia situatiei in domeniul cetateniei si daca este cazul vom propune Guvernului un plan de optimizare a directiei cetatenie .

Prin desfiintarea posturilor inutile de directori adjuncti, facem economii de aproximativ 400.000 euro pe an.

Prin incetarea detasarilor efectuate am facut economii de aprox. 38.000 euro/luna, respectiv aprox. 450.000 euro/an.

Magistratii din minister a caror detasare a fost incetata primeau pe langa indemnizatie, diurna, transport si cheltuieli de cazare.

Detasarea lor a fost incetata pentru ca in conditiile legale actuale costul prezentei lor in minister era prea mare. Competenta magistratilor detasati nu a fost nicio clipa pusa sub semnul intrebarii.

Am eliminat din organigrama ministerului 60 de posturi pe care le-am alocat instantelor. Aceste posturi ar fi grevat ministerul cu aproximativ 1 milion euro pe an, daca ar fi fost incadrate si finantate. Am optat nu pentru suprimarea lor, ci pentru transferul lor in folosul sistemului judiciar, care are mare nevoie de magistrati.

O sa evaluam si detasarile care mai exista in minister, costul lor curent este de aproximativ 500.000 euro/an.

In fine, vom evalua si sistemul de acordare de sporuri in minister . Spre exemplu, nu gasesc normal ca directii intregi sa primeasca sporul ANP. Vom evalua exact cine face lucrari ANP si cine nu. Apoi, legea prevede ca sporul se acorda “pana la un plafon de X%”; nu este obligatoriu ca toata lumea sa primeasca spor maxim.


Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Limitarea beneficiului unei prestatii suplimentare instituite in favoarea anumitor sportivi de inalt nivel numai la cetatenii statului membru in cauza
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Prescriptibilitatea dreptului de a invoca impreviziunea in contractul civil
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu

Abuz de pozitie dominanta. Efectele favorabile pentru concurenta trebuie luate in considerare fara a tine seama de obiectivele urmarite de autorul sau
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

ICCJ. Fals in inscrisuri sub semnatura privata. Continutul infractiunilor de folosire sau prezentare cu rea-credinta de documente ori declaratii false
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ

Conditiile de exercitare a actiunii directe in contencios administrativ
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 1792/2019

Competenta materiala. Locul executarii obligatiei. Lipsa unei stipulatii contrare ori daca locul platii nu se poate stabili potrivit naturii prestatie
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia I civila Decizia nr. 418/2019

Legislaţie

Regulamentul privind organizarea si functionarea administrativa a ICCJ
Regulamentul privind organizarea si functionarea administrativa a Inaltei Curti de Casatie si Justit ...

Legea nr. 61/1991, Republicata si actualizata 2020, pentru sanctionarea faptelor de incalcare a unor norme de convietuire sociala, a ordinii si linist
Legea nr. 61/1991, Republicata si actualizata 2020, pentru sanctionarea faptelor de incalcare a unor ...

OUG 25/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, precum si a Ordonantei de urgenta a Guvernului
Ordonanta de urgenta nr. 25/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma ...