Coalitia „Opriti Codurile!” Care este adevarata miza a codurilor?
* Prevederile legale nu pot fi subiect de discutie si, cu atat mai putin, de negociere; ele sunt opozabile alesilor neamului la fel de mult ca si simplului cetatean
* Proiectele de coduri, indiferent daca provin de la Guvern ori de la Parlament, au nevoie de studii de impact pentru a se vedea daca Romania are resursele materiale si umane pentru a le pune in practica (in conditiile in care 1400 de magistrati se pregatesc sa paraseasca sistemul proaspat reformat)
* Angajarea raspunderii Guvernului in fata Parlamentului, desi reprezinta cea mai putin democratica forma de promovare a unor texte de lege, este preferata atat de catre Guvern cat si de catre Presedintie si Parlament
* Guvernul isi va angaja raspunderea in fata Parlamentului pe un proiect al Parlamentului! O premiera absoluta in domeniul legislativ romanesc a carei noutate este ca decredibilizeaza chiar institutia angajarii raspunderii, prin similitudini cu procedura revoluta a consensului de larga respiratie nationala
* Guvernul care, desi si-a retras proiectele codului civil si penal, recunoscand astfel ca a incalcat legea transparentei decizionale precum si cea privind tehnica legislativa, este acum gata sa incalce din nou art. 29, alin.1 lit.d) din Legea 24/2000 privind normele de tehnica legislativa, care prevede ca:
Proiectele de acte normative trebuie insotite de urmatoarele documente de motivare:
* studii de impact - in cazul proiectelor de legi de importanta deosebita, al proiectelor de legi asupra carora Guvernul si-a angajat raspunderea, precum si al proiectelor de legi de aprobare a ordonantelor emise de Guvern in temeiul unei legi de abilitare si supuse aprobarii Parlamentului.
* Comisia Europeana, prin vocea purtatorului de cuvand Mark Gray a transmis mesajul ca cele 4 coduri trebuie sa fie amplu dezbatute in societate, calitatea acestora fiind importanta, termenul de 15 mai nefiind un termen solicitat de Comisie
* Parlamentul Romaniei risca sa fie transformat in Marea Adunare Nationala, urmand sa voteze la comanda orice initiativa a Guvernului
* Parlamentul manipuleaza opinia publica promovand teza ca organizarea unor discutii sumare cu organizatii neguvernamentale poate inlocui o reala consultare publica, omitand sa explice publicului larg ca nu este posibil sa se dezbata si sa se reformuleze in cateva ore prevederi importante ale celor doua coduri la care s-a lucrat in comisii timp de doua luni. Tehnica de bifare a participarii la dezbateri a ONG-urilor nu este, din pacate, noua.
Ne intrebam, deci, cui foloseste aceasta graba? Care sunt grupurile avantajate de aceste coduri? De ce este subminat rolul Parlamentului de legiutor al acestei tari si de ce aceasta institutie accepta ca acest lucru sa se intample?
Fata de cele constate mai sus, organizatile neguvernamentale au decis:
* sa nu se prezinte la aceasta simulare de dezbatere publica
* sa depuna toate comentariile si amendamentele la cele doua proiecte de coduri sa fie depuse la Presedintie. In fond Presedintele le-a cerut si tot Presedintele este cel care le va promulga. Forma finala ii apartine.
Coalitia Opriti Codurile!
Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Legislaţie OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
