Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » ANAF vrea sa modifice formularele de impozite si taxe

ANAF vrea sa modifice formularele de impozite si taxe

  Publicat: 13 Jan 2008       3303 citiri       Sursa: NewsIn  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Structura functionala care actioneaza in regim de putere publica si/sau presteaza servicii publice si care este finantata din venituri bugetare si/sau din venituri proprii, in conditiile legii finantelor publice.
Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a elaborat un proiect de act normativ prin care vrea sa modifice modelul si continutul formularelor pentru declararea impozitelor, taxelor si contributiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa, a anuntat, sambata, institutia .

Imprimat care se completeaza in vederea intocmirii unui act sau a unui tabel.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Modalitatea cea mai simpla de realizare a unei plati si reprezinta o dispozitie neconditionata data de emitentul acesteia unei banci receptoare de a plati unui beneficiar o anumita suma de bani, la o anumita data.
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Imprimat care se completeaza in vederea intocmirii unui act sau a unui tabel.
Imprimat care se completeaza in vederea intocmirii unui act sau a unui tabel.
Persoana fizica sau juridica obligata prin lege sa plateasca impozit.
Imprimat care se completeaza in vederea intocmirii unui act sau a unui tabel.
A fost promulgat la 11.09.1865
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
A fost promulgat la 11.09.1865
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
La fiecare formular sunt anexate instructiunile de completare si caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare a formularelor.

Incepand cu 1 ianuarie 2008, plata obligatiilor cuprinse in formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat" (cod 14.13.01.99/bs), cu exceptia accizelor, se face de catre toti platitorii intr-un cont unic, prin utilizarea unui ordin de plata pentru Trezoreria Statului pentru obligatiile datorate bugetului de stat si a altuia pentru Trezoreria Statului pentru celelalte obligatii de plata .

ANAF propune ca obligatiile de plata care se declara in prezent prin formularul 100 sa fie grupate in functie de destinatia platii: obligatii care se platesc in contul bugetului de stat, obligatii care se platesc in contul bugetelor de asigurari sociale si fondurilor speciale si accizele, ca grupa distincta, care se platesc in conturile bugetare corespunzatoare stabilite prin clasificatia bugetara, miar fiecarei grupe de obligatii ii va fi atasat un formular de declaratie propriu.

Astfel, obligatiile datorate la bugetul de stat se vor declara prin formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", iar contributiile sociale se vor declara prin formularul 102 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale" (cod 14.13.01.40). Suma totala a obligatiilor declarate pe fiecare formular reprezinta suma ce trebuie platita de contribuabil in contul unic corespunzator.

Avand in vedere reglementarile specifice din domeniul accizelor, impuse de armonizarea legislatiei nationale cu legislatia comunitara in domeniu, aceste obligatii bugetare se vor declara printr-un formular distinct, 103 "Declaratie privind accizele" (cod 14.13.01.03/a) si se vor plati la termenele prevazute de Codul Fiscal.

In cazul asocierilor fara personalitate juridica, constituite intre persoane juridice sau intre persoane juridice si persoane fizice platitoare de impozit pe profit, evidentierea veniturilor si cheltuielilor distribuite asociatilor, persoane juridice straine si/sau persoane fizice, precum si a impozitului pe profit datorat va fi efectuata in formularul 104 "Declaratie privind distribuirea intre asociati a veniturilor si cheltuielilor" (cod 14.13.01.01/dv), se mai arata in comunicatul ANAF.

Odata cu modificarile legislative, este necesara, insa, si actualizarea modelului si continutului formularelor utilizate in prezent pentru declararea anuala a impozitului pe profit, a accizelor si a impozitului la titeiul din productia interna.

Referitor la continutul formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" (cod 14.13.01.04), ANAF propune introducerea unui indicator pentru declararea impozitului pe venit in cazul microintreprinderilor care, in cursul anului fiscal, depasesc limitele prevazute in Codul fiscal si eliminarea indicatorului referitor la regimul special de impozitare prevazut pentru veniturile obtinute de persoanele juridice din vanzarea-cesionarea proprietatilor imobiliare si titlurilor de participare. Pentru evidentierea sumelor de recuperat, ANAF a introdus un rand special - "Diferenta de impozit pe profit de recuperat".

La formularul 120 "Decont privind accizele" (cod 14.13.01.03), ANAF propune modificarea nomenclatorului de produse supuse accizelor, prin detalierea unor grupe de produse, redenumirea sau eliminarea unor produse, cum sunt cuptoarele cu microunde, aparatele pentru conditionat aer sau autoturismele.

Cat priveste formularul 130 "Decont privind impozitul la titeiul si la gazele naturale din productia interna" (cod 14.13.01.05), intrucat impozitul la gazele naturale din productia interna a fost eliminat din 2007 in urma modificarilor legislative, ANAF vrea sa modifice atat denumirea formularului, cat si continutul acestuia.

Depunerea formularelor se va face pe hartie, cu codificarea informatiei prin cod de bare, eliminandu-se astfel suportul discheta.

Datorita continutului mare de informatii, formularul 104 "Declaratie privind distribuirea intre asociati a veniturilor si cheltuielilor" va fi depus in format electronic (pe discheta).

Contribuabilii care detin certificat digital pot depune formularele prin mijloace electronice de transmitere la distanta, cum ar fi posta electronica.


Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole Juridice

Fiecare proprietar al unui apartament dintr-o cladire aflata in proprietate comuna este obligat sa contribuie la costurile legate de energia termica c
Sursa: EuroAvocatura.ro

Curtea de Justitie respinge actiunea Republicii Cehe impotriva directivei privind consolidarea controlului achizitionarii si detinerii de arme de foc
Sursa: EuroAvocatura.ro

Obligarea unui stat la plata unor sanctiuni pecuniare pentru neexecutarea unei hotarari anterioare a Curtii de Justitie a Uniunii Europene
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene



Jurisprudenţă

Decizia CCR nr. 657/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a sintagmei "pe baza de abonament" - Legea 1/2011
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

ICCJ - Decizia 16/2019: in cadrul procedurii de revocare a suspendarii executarii pedepsei sub supraveghere, serviciul de probatiune este un subiect p
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

RIL - Decizia ICCJ 2/2019 - tribunalele specializate sunt competente sa solutioneze apelurile in cererile formulate in procedura executarii silite in
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Legislaţie

Contract colectiv de munca 2019-2021 in sectorul bugetar sanatate
Contract colectiv de munca la Nivel de Sector Bugetar Sanatate pe anii 2019-2021, inregistrat la M.M ...

Legea nr. 233/2019 pentru modificarea Legii 190/2019 privind punerea in aplicarea a Regulamentului GDPR
Legea nr. 233/2019 pentru modificarea art. 8 alin. (1) din Legea nr. 190/2018 privind masuri de pune ...

Procedura de anulare a obligatiilor de plata catre AJOFM, AMOFM, CRFPA
Procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii, in conformitate cu prevederile cap. II - Anu ...