Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » Un studiu al Comisiei Europene arata ca este nevoie de un organism european dedicat asigurarii respectarii legislatiei UE privind deseurile

Un studiu al Comisiei Europene arata ca este nevoie de un organism european dedicat asigurarii respectarii legislatiei UE privind deseurile

  Publicat: 01 Feb 2010       1351 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Un studiu al Comisiei Europene publicat astazi recomanda instituirea unui organism european dedicat care sa vegheze la implementarea si respectarea legislatiei UE privind deseurile.

1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Substante rezultate în urma unor procese biologice sau tehnologice care nu mai pot fi folosite ca atare, dintre care unele sunt refolosibile.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Substante rezultate în urma unor procese biologice sau tehnologice care nu mai pot fi folosite ca atare, dintre care unele sunt refolosibile.
Substante rezultate în urma unor procese biologice sau tehnologice care nu mai pot fi folosite ca atare, dintre care unele sunt refolosibile.
Scopul politicii comunitare in domeniul mediului este de conserva, proteja si imbunatati calitatea mediului si de a proteja sanatatea oamenilor. De asemenea, are in vedere rezervele de materii prime, prin utilizarea prudenta si rationala a resurselor naturale. In cele din urma, prin aceasta politica se urmareste promovarea de masuri, la nivel international, pentru a rezolva problemele de mediu regionale si globale (Articolul 174).
Substante rezultate în urma unor procese biologice sau tehnologice care nu mai pot fi folosite ca atare, dintre care unele sunt refolosibile.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Parlamentul European reprezinta cele 453 milioane de cetateni ai Statelor Membre ale Uniunii Europene. Este singura institutie Uniunii care este aleasa direct de catre cetateni si joaca un rol politic in crestere in cadrul Uniunii Europene.
Institutie de drept procesual penal, reglementata de Codul de procedura penala in diverse texte.
Potrivit legii nr 58/1998 privind activitatea bancilor comerciale, acestea (atat persoanele juridice romane, cat si sucursalele unor banci straine) pot desfasura, in limita autorizatiei primite de la BNR, urmatoarele activitati:
Denumire data monedei unice europene.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Denumire data monedei unice europene.
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Substante rezultate în urma unor procese biologice sau tehnologice care nu mai pot fi folosite ca atare, dintre care unele sunt refolosibile.
Intreprindere care cumpara sau sconteaza facturile de la un fabricant sau de la un vanzator si urmareste incasarea pretului de la clienti.
Substante rezultate în urma unor procese biologice sau tehnologice care nu mai pot fi folosite ca atare, dintre care unele sunt refolosibile.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale în interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Substante rezultate în urma unor procese biologice sau tehnologice care nu mai pot fi folosite ca atare, dintre care unele sunt refolosibile.
Substante rezultate în urma unor procese biologice sau tehnologice care nu mai pot fi folosite ca atare, dintre care unele sunt refolosibile.
Substante rezultate în urma unor procese biologice sau tehnologice care nu mai pot fi folosite ca atare, dintre care unele sunt refolosibile.
Substante rezultate în urma unor procese biologice sau tehnologice care nu mai pot fi folosite ca atare, dintre care unele sunt refolosibile.

Studiul este parte a unei serii de actiuni intreprinse de Comisie cu scopul de a imbunatati gestionarea deseurilor si de a garanta indeplinirea standardelor stabilite prin legislatia UE, in vederea protejarii cetatenilor si a mediului. Depozitarea ilegala a deseurilor continua la scara semnificativa, multe depozite de deseuri nu indeplinesc standardele, iar in unele state membre lipseste inca infrastructura de baza pentru gestionarea deseurilor. De asemenea, transporturile ilegale de deseuri constituie o sursa de ingrijorare. Un al doilea raport publicat astazi arata ca aproape o cincime dintre transporturile de deseuri inspectate in cadrul recentelor actiuni de punere in aplicare desfasurate de statele membre erau ilegale.

Comisarul pentru Mediu, Stavros Dimas, a declarat: a€žRespectarea legislatiei UE este esentiala daca dorim sa indeplinim obiectivul general al legislatiei UE privind deseurile, respectiv acela de a proteja sanatatea cetatenilor europeni si mediul . Trebuie sa analizam toate optiunile, inclusiv instituirea unei agentii sau a unui organism UE care sa permita legislatiei UE sa ofere beneficii maxime cetatenilor, mediului si economiei Uniunii.a€ť

Studiul recomanda infiintarea unei agentii dedicate aplicarii legilor privind deseurile

Una dintre cele mai dificile provocari cu care se confrunta UE in prezent in ceea ce priveste mediul este monitorizarea gestionarii sigure si corecte din punct de vedere ecologic a deseurilor. Se estimeaza ca in UE sunt generate anual 2,6 miliarde de tone de deseuri, dintre care aproximativ 90 de milioane de tone sunt clasificate ca periculoase.

Studiul publicat astazi recomanda infiintarea la nivelul UE a unei agentii dedicate abordarii problemelor care duc la implementarea inadecvata si aplicarea nesatisfacatoare a legislatiei europene privind deseurile. Problema a luat amploare in ultimii ani, ca urmare a cresterii cantitatilor de deseuri generate si transportate in Uniunea Europeana extinsa. In 2008, Parlamentul European a adoptat o rezolutie prin care cerea insistent Comisiei prezinte un raport privind fezabilitatea instituirii unui a€žserviciu comunitar pentru inspectiile de mediua€ť.

Agentia ar indeplini diverse sarcini, precum revizuirea sistemelor de punere in aplicare ale statelor membre, controale coordonate si activitati de inspectie. Toate acestea s-ar imbina cu crearea unui organism european specific responsabil cu inspectarea directa si controlul instalatiilor si siturilor in cazurile grave de nerespectare a legislatiei. O retea europeana a statelor membre ar sprijini agentia in desfasurarea mai multor activitati .

Recomandarile se bazeaza pe raspunsuri oferite de functionari ai statelor membre si de parti interesate in cadrul unor chestionare, interviuri si ateliere informale.

Costul anual al punerii in aplicare a recomandarilor este estimat la putin peste 16 milioane de euro. Pe langa alte beneficii legate de deseuri, implementarea pe deplin a legislatiei UE privind deseurile ar avea drept rezultat reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera, inclusiv a celor de metan generate de depozitele de deseuri, echivalente cu aproape 200 de milioane de tone de CO2 pe an. Avand in vedere pretul actual al carbonului, de aproximativ 13 euro/tona, s-ar realiza astfel o economie anuala de 2,5 miliarde de euro.Alte beneficii economice semnificative ale consolidarii implementarii includ concurenta loiala intre companiile europene, oportunitatile mai bune pentru inovare si accesul sporit la materii prime secundare valoroase.

In cursul acestui an va fi efectuata o analiza aprofundata cost-beneficiu.In 2011 ar putea fi propuse etape ulterioare.


Lacune in implementarea legislatiei UE privind deseurile


Actualele lacune in implementarea si aplicarea legislatiei duc la depozitarea ilegala a deseurilor la scara larga si la neindeplinirea standardelor UE in cazul unui mare numar de depozite de deseuri, precum si de instalatii si unitati de gestionare a deseurilor. In unele state membre, infrastructura de gestionare a deseurilor este inadecvata sau chiar lipseste (a se vedea IP/09/1795).

De asemenea, cresc preocuparile legate de numarul mare de cazuri de transporturi ilegale de deseuri.Sa€‘a constatat ca lipsa inspectiilor si controalelor la fata locului constituie un factor favorizant.Comisia a reactionat prin sprijinirea unei serii de inspectii coordonate, verificari la fata locului si controale asupra transporturilor de deseuri in statele membre, efectuate in cooperare cu IMPEL[1], reteaua UE formata din functionari ai autoritatilor de mediu ale statelor membre.Astazi se publica un raport privind actiunea comuna de asigurare a aplicarii legii.

Au fost efectuate peste 10 000 de inspectii asupra transporturilor si cateva sute de inspectii in diverse companii .In total, la actiunile comune de asigurare a respectarii legii au participat 22 de state membre si cateva tari invecinate.In aproximativ 19% dintre cazurile de transporturi care contineau deseuri, inspectorii au constatat ca transporturile erau ilegale.Cele mai multe dintre cazurile respective se refereau la exporturi ilegale din UE spre tari din Africa si Asia, fiind incalcata interdictia privind exportul de deseuri periculoase sau nefiind respectate cerintele de informare privind exporturile de deseuri a€žverzia€ť, nepericuloase.

IMPEL continua inspectiile comune asupra transporturilor de deseuri si intentioneaza sa le extinda pentru a cuprinde toate statele membre.De asemenea, Comisia a abordat problema prin propunerea de consolidare a legislatiei.Revizuirea propusa a directivei privind deseurile de echipamente electrice si electronice (DEEE) include norme suplimentare care vizeaza eliminarea transporturilor ilegale de deseuri de echipamente electrice si electronice, mai ales in cazurile in care acestea sunt declarate, in mod fals, ca fiind produse folosite.De asemenea, Comisia evalueaza fezabilitatea inaspririi cerintelor de inspectare din cadrul normelor UE privind transportul deseurilor.



Citeşte mai multe despre:    Comisia Europeana    Deseuri    Mediu

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Alte titluri

CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU
25 Nov 2019 | 389

Decrete de promulgare semnate de Presedintele Romaniei in data de 29.10.2019
29 Oct 2019 | 602

Camera Deputatilor a adoptat Proiectul de Lege pentru pentru modificarea si completarea Legii privind colectarea selectiva a deseurilor in institutiile publice
02 Oct 2019 | 250

MFP a publicat, spre dezbatere publica, un proiect de lege pentru modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto
23 Sep 2019 | 294

MFP aduce modificari importante schemelor de ajutor de stat 807/2014 si 332/2014
11 Sep 2019 | 221

PROIECT MFP privind infiintarea Bancilor Nationale de Dezvoltare
24 Aug 2019 | 88



Articole Juridice

Curtea de Justitie respinge actiunea Republicii Cehe impotriva directivei privind consolidarea controlului achizitionarii si detinerii de arme de foc
Sursa: EuroAvocatura.ro

Produsele alimentare originare din teritorii ocupate de Statul Israel trebuie sa poarte mentiunea teritoriului lor de origine
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Obligarea unui stat la plata unor sanctiuni pecuniare pentru neexecutarea unei hotarari anterioare a Curtii de Justitie a Uniunii Europene
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Legea concurentei: raportarea amenzii la cifra de afaceri realizata in anul anterior – pedeapsa justa sau grava inechitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

Jurisprudenţă

Decizia C.C.R. nr. 222/2019 asupra initiativei legislative a cetatenilor intitulate "Lege de revizuire a Constitutiei Romaniei"
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 140/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2010
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr. 139/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a Legii pentru completarea OG 13/2011 privind dobanda legala remuneratorie si penalizatoare pentru obligatii banesti, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale in domeniul bancar.
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Modificarea unilaterala a contractului individual de munca respecta Codul muncii in ipoteza in care prin actul modificator se urmareste a se reintra in legalitate
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VII-a pentru cauze privind C.M.A.S., Decizia civila nr. 220/2017, in sedinta publica din 18 ianuarie 2017