Noile reguli armonizeaza cerintele tehnice si juridice pentru serviciile de comunicatii la bord si deschid calea pentru aplicatii inovatoare precum monitorizarea la distanta a containerelor care se afla la bord.Aceasta sporeste certitudinea juridica si aduce noi oportunitati economice pentru furnizorii de servicii care doresc sa ofere o conectivitate mobila maritima continua dincolo de granite. Neelie Kroes, Comisarul UE pentru agenda digitala, a declarat:a��Zeci de milioane de oameni care calatoresc si lucreaza pe nave aflate in orice zona din apele teritoriale europene isi vor putea folosi telefoanele mobile fara probleme de interferenta, datorita noilor reguli recent adoptate de Comisiea��.Noile reguli ar trebui sa puna capat mozaicului anterior format din 27 de seturi de legislatii nationale diferite cu privire la acoperirea telecomunicatiilor mobile la bordul navelor de croaziera, al cargoboturilor si feriboturilor din apele teritoriale ale UE.Regulile creeaza certitudine juridica pentru operatorii de telecomunicatii care doresc sa ofere clientilor lor servicii de comunicatii mobile maritime.Serviciile de comunicatii mobile la bord functioneaza prin intermediul unor statii de baza mici (a��pico-celularea��) aflate la bord, care conecteaza prin satelit telefoanele calatorilor pe mare la echipamentele retelelor terestre.Serviciile la bord asigura conectivitatea utilizatorilor, prin retelele de telecomunicatii, cu un telefon mobil obisnuit.O decizie recent adoptata de Comisie garanteaza disponibilitatea frecventelor radio GSM de 900 MHz si/sau 1800 MHz pentru serviciile de comunicatii la bord, in conditii tehnice si operationale armonizate.De asemenea, asigura faptul ca serviciile mobile la bordul navelor nu interfereaza cu cele terestre, astfel incat utilizatorii din zonele de coasta sa nu fie conectati accidental la sisteme de comunicatii de la bordul navelor. In acelasi timp, Comisia a adoptat o recomandare referitoare la liberalizarea de catre tarile UE a regimurilor de autorizare astfel incat orice operator de servicii la bordul navelor care este autorizat intr-o tara sa poata furniza servicii in apele teritoriale ale altor tari UE fara a mai necesita licente suplimentare.Impreuna, aceste doua masuri vor ajuta pasagerii si echipajele navelor sa tina mai usor legatura cu familia si prietenii atunci cand sunt pe mare, prin intermediul propriilor telefoane mobile.Conectivitatea maritima continua va permite si monitorizarea in timp real a bunurilor transportate, datorita unor senzori la distanta.De exemplu, se pot monitoriza de la distanta temperatura si umiditatea unui container, astfel incat calitatea marfurilor aflate pe nave sa poata fi controlata in orice moment.Statele membre ale UE au la dispozitie 12 luni pentru a face loc serviciilor de comunicatii mobile la bordul navelor in benzile de frecventa radio in cauza si pentru a-si modifica legislatia nationala astfel incat sa se conformeze deciziei.De asemenea, statele membre ar trebui sa se asigure de informarea adecvata a consumatorilor cu privire la termenii si conditiile utilizarii serviciilor de comunicatii mobile la bordul navelor. ContextServiciile de comunicatii mobile la bordul navelor (servicii MCV) sunt servicii de telecomunicatii transfrontaliere.Pana in prezent, ele au fost disponibile in Europa doar in mica masura si de obicei in afara apelor teritoriale ale statelor membre, in apele internationale.Din punct de vedere tehnic, telefoanele calatorilor pe mare sunt legate la statii celulare de baza aflate la bordul navelor, care utilizeaza benzile de frecvente radio de 900 MHz si 1800 MHz (denumite deseori a��frecvente GSMa��) care, la randul lor, sunt conectate prin satelit la o retea centrala terestra, permitand comunicarea cu utilizatorii tuturor retelelor de telecomunicatii cu ajutorul unui telefon mobil obisnuit.Din punct de vedere comercial, sistemele MCV la bord ofera aceeasi gama de servicii (apeluri vocale, mesaje text) furnizate in mod normal intr-o retea mobila terestra, dar la un cost mai ridicat (justificat de necesitatea de a utiliza satelitii) si cu o capacitate mai redusa pentru servicii avansate precum comunicatii de date mobile.Una dintre principalele preocupari ale sectorului care furnizeaza sistemele si serviciile MCV era faptul ca regimurile de reglementare actuale variaza de la un stat membru al UE la altul, atat din punctul de vedere al conditiilor tehnice si operationale pentru utilizarea spectrului radio, cat si in privinta tipurilor de autorizatii, in special pentru furnizarea de servicii MCV in apele teritoriale ale statelor membre.Comisia a adoptat deja, in aprilie 2008, un set de reguli armonizate (decizie si recomandare) cu privire la serviciile de comunicatii mobile la bordul aeronavelor (MCA) ( IP/08/537), pentru a veni in intampinarea nevoilor utilizatorilor de telefoane mobile care calatoresc cu avionul.
CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate 15 Dec 2023 | 456
Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19 23 Jul 2020 | 1402
Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale 23 Mar 2020 | 1089
SRJ MediaSind: TVR impune o procedura ilegala si imorala pentru a concedia angajatii incomozi 11 Mar 2020 | 1106
Romania va avea cel putin un hub de inovare digitala cu grad ridicat de specializare in inteligenta artificiala 20 Feb 2020 | 1009
CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU 25 Nov 2019 | 1551
Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala intr-un stat membru nu poate fi comercializat in alt stat membru decat daca acesta din urma a autorizat la randul sau introducerea sa pe piata Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Ce sunt locurile de munca ecologice? Sursa: EuroAvocatura.ro
E-sanatatea si securitatea in munca pe piata unica digitala Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Contract de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu apa si canalizare incheiat intre o asociatie intercomunitara de dezvoltare a serviciilor publice de apa-canal si un operator. Aderarea unei unitati administrativ teritoriale la asociatie. Aplicarea dispozitiilor legale privind stabilirea redeventei Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 626/30.07.2020
Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020
Discriminare directa sau tratament diferentiat, justificat si rezonabil Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 39 din data de 17.01.2020
Perioada petrecuta in consemn la dispozitia si la sediul angajatorului. Timp de lucru Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 2777 din data de 23.11.2019