Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » Guvernul a modificat Codul de procedura fiscala. Creste plafonul creantelor contestate si scad penalitatile de intaziere

Guvernul a modificat Codul de procedura fiscala. Creste plafonul creantelor contestate si scad penalitatile de intaziere

  Publicat: 21 Apr 2010       1839 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
A fost promulgat la 11.09.1865
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Guvernul a modificat astazi, printr-o Ordonanta de Urgenta, Codul de procedura fiscala, principalele modificari vizand simplificarea procedurilor in relatia cu agentii economici si reducerea penalitatilor precum si a majorarilor de intarziere pe care acestia le platesc, a anuntat ministrul Finantelor Publice, Sebastian Vladescu, la finalul sedintei de Guvern.

Activitatea practica in cursul careia organele de stat infaptuiesc prevederile normelor juridice,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
In categoria activelor circulante, post ce se refera la creantele salariale, sociale si fiscale determinate
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Fapta de a face, de a comite. Vezi si Fapt omisiv.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Data la care o obligatie devine exigibila si la care trebuie sa se plateasca o anumita suma, sa se presteze un serviciu,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Data la care o obligatie devine exigibila si la care trebuie sa se plateasca o anumita suma, sa se presteze un serviciu,

Unul dintre elementele de noutate introduse de actul normativ se refera la functionarea unei singure comisii fiscale in cadrul Ministerului Finantelor Publice, si nu doua comisii, ca pana acum, a afirmat ministrul Finantelor Publice.


a€˛Acest pas a fost deja facut, la nivel tehnic, acum realizandu-se si in plan legislativ. Desfiintam cele doua comisii si va fi formata una singura. Prin urmare, nu va mai exista riscul ca din Ministerul Finantelor sa fie emise solutii fiscale diferitea€¯, a explicat ministrul Sebastian Vladescu.


In prezent exista Comisia fiscala centrala, constituita in cadrul MFP, care are responsabilitati in emiterea deciziilor cu privire la aplicarea unitara a Codului fiscal si Comisia de proceduri fiscale, constituita in cadrul ANAF, care are responsabilitati de emitere a deciziilor cu privire la aplicarea unitara a Codului de procedura fiscala si a legislatiei care intra in sfera de competenta a ANAF.


O alta modificare introdusa de actul normativ consta in majorarea, de la 1 milion de lei la 5 milioane de lei, a plafonului creantelor fiscale contestate care delimiteaza competenta de solutionare a contestatiilor dintre directia de specialitate constituita la nivel central de structurile de specialitate de la nivel local.


Potrivit unei alte modificari, a€˛introducem dreptul organelor de inspectie fiscala de a stabili obligatia fiscala prin metode indirecte de reconstituire a veniturilor sau cheltuielilor, cand se constata ca evidentele contabile sau declaratiile contribuabilului nu reflecta situatia fiscala de fapt sau cand aceste documente nu sunt puse la dispozitiea€¯, a mai precizat ministrul Finantelor Publice.


In ceea ce priveste reducerea penalitatilor si a majorarilor de intarziere operate de actul normativ, ministrul Finantelor Publice a aratat ca a€˛prima veste bunaa€¯ este ca se reduce nivelul de majorare de la 0,1% la 0,05% pe zi.


a€˛Sistemul de penalitati se schimba. De fapt, majorarea va fi echivalenta cu o dobanda pentru ca este o modalitate prin care contribuabilii se pot finanta. Deci, ar fi ideea unei dobanzi care sa fie corelata cu dobanzile din sectorul bugetara€¯, a mai precizat ministrul Finantelor Publice.


De asemenea, ministrul Sebastian Vladescu a aratat in primele 30 de zile de la scadenta nu vor fi platite penalitati de intarziere. Daca stingerea obligatiilor fiscale se realizeaza in urmatoarele 60 de zile, nivelul penalitatii de intarziere va fi de 5% din obligatiile fiscale principale. Dupa acest termen de 60 de zile, nivelul penalitatii de intarziere este de 15% din obligatiile fiscale principale ramase nestinse.


In ceea ce priveste creantele datorate bugetelor locale, nivelul majorarii de intarziere este de 2% din cuantumul obligatiilor fiscale principale neachitate la termen, calculata pentru fiecare luna sau fractiune de luna incepand cu ziua imediat urmatoare termenului de scadenta si pana la stingerea sumei datorate, inclusiv.


O alta modificare consta in eliminarea posibilitatii cesionarii creantelor fiscale administrate de ANAF ca modalitate de stingere a datoriilor contribuabililor, a mai spus ministrul Finantelor Publice, Sebastian Vladescu.



Citeşte mai multe despre:    ANAF    Codul de procedura fiscala    Codul de procedura fiscala 2010    Penalitati de intarziere

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Alte titluri

Solicitarile pentru facilitati fiscale pot fi depuse pana la 16 decembrie 2019
20 Sep 2019 | 289

Termenul pentru anuntarea intentiei de restructurare financiara se extinde pana la 31 octombrie 2019
20 Sep 2019 | 339

ANAF va solicita dizolvarea anumitor societati care nu indeplinesc conditiile prevazute de lege privind pozitia activului net
13 Sep 2019 | 275

Camera Consultantilor Fiscali a publicat data si tematica pentru sustinerea examenului de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent - sesiunea noiembrie 2019
10 Sep 2019 | 270

Spatiului Privat Virtual devine un mijloc important de comunicare directa cu fiecare contribuabil
04 Sep 2019 | 152

MFP scoate din Legea prevenirii incalcarea termenului de utilizare a noilor case de marcat
17 Jul 2019 | 196



Articole Juridice

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal – o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Constitutionalitatea Legii darii in plata
Sursa: Irina Maria Diculescu

Legea 554/2004 carmuieste litigiul de drept fiscal
Sursa: Ursuleas Ionut, Secretar U.A.T

Contestatia. Conditie de admisibilitate cererii de chemare in judecata in contenciosul administrativ fiscal
Sursa: Ursuleasa Ionut, Secretar U.A.T.

Jurisprudenţă

RIL admis - sectiile civile ale tribunalelor sunt competente functional sa solutioneze apelurile declarate impotriva hotararilor pronuntate de judecatorii asupra contestatiilor formulate impotriva executarilor silite pornite in temeiul dispozitiilor art. 260 din Legea nr. 207/2015
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia C.C.R. nr. 331/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 74/2013
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 832/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor unor dispozitii din Codul de procedura fiscala
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 833/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 4 alin. (1) din OUG nr. 44/2015
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei