Unul dintre elementele de noutate introduse de actul normativ se refera la functionarea unei singure comisii fiscale in cadrul Ministerului Finantelor Publice, si nu doua comisii, ca pana acum, a afirmat ministrul Finantelor Publice.
a��Acest pas a fost deja facut, la nivel tehnic, acum realizandu-se si in plan legislativ. Desfiintam cele doua comisii si va fi formata una singura. Prin urmare, nu va mai exista riscul ca din Ministerul Finantelor sa fie emise solutii fiscale diferitea��, a explicat ministrul Sebastian Vladescu.
In prezent exista Comisia fiscala centrala, constituita in cadrul MFP, care are responsabilitati in emiterea deciziilor cu privire la aplicarea unitara a Codului fiscal si Comisia de proceduri fiscale, constituita in cadrul ANAF, care are responsabilitati de emitere a deciziilor cu privire la aplicarea unitara a Codului de procedura fiscala si a legislatiei care intra in sfera de competenta a ANAF.
O alta modificare introdusa de actul normativ consta in majorarea, de la 1 milion de lei la 5 milioane de lei, a plafonului creantelor fiscale contestate care delimiteaza competenta de solutionare a contestatiilor dintre directia de specialitate constituita la nivel central de structurile de specialitate de la nivel local.
Potrivit unei alte modificari, a��introducem dreptul organelor de inspectie fiscala de a stabili obligatia fiscala prin metode indirecte de reconstituire a veniturilor sau cheltuielilor, cand se constata ca evidentele contabile sau declaratiile contribuabilului nu reflecta situatia fiscala de fapt sau cand aceste documente nu sunt puse la dispozitiea��, a mai precizat ministrul Finantelor Publice.
In ceea ce priveste reducerea penalitatilor si a majorarilor de intarziere operate de actul normativ, ministrul Finantelor Publice a aratat ca a��prima veste bunaa�� este ca se reduce nivelul de majorare de la 0,1% la 0,05% pe zi.
a��Sistemul de penalitati se schimba. De fapt, majorarea va fi echivalenta cu o dobanda pentru ca este o modalitate prin care contribuabilii se pot finanta. Deci, ar fi ideea unei dobanzi care sa fie corelata cu dobanzile din sectorul bugetara��, a mai precizat ministrul Finantelor Publice.
De asemenea, ministrul Sebastian Vladescu a aratat in primele 30 de zile de la scadenta nu vor fi platite penalitati de intarziere. Daca stingerea obligatiilor fiscale se realizeaza in urmatoarele 60 de zile, nivelul penalitatii de intarziere va fi de 5% din obligatiile fiscale principale. Dupa acest termen de 60 de zile, nivelul penalitatii de intarziere este de 15% din obligatiile fiscale principale ramase nestinse.
In ceea ce priveste creantele datorate bugetelor locale, nivelul majorarii de intarziere este de 2% din cuantumul obligatiilor fiscale principale neachitate la termen, calculata pentru fiecare luna sau fractiune de luna incepand cu ziua imediat urmatoare termenului de scadenta si pana la stingerea sumei datorate, inclusiv.
O alta modificare consta in eliminarea posibilitatii cesionarii creantelor fiscale administrate de ANAF ca modalitate de stingere a datoriilor contribuabililor, a mai spus ministrul Finantelor Publice, Sebastian Vladescu.
Formularul 230 editabil 2022 pdf pentru redirectionarea a 2 sau 3,5 la suta din impozitul datorat 27 Dec 2021 | 56434
Persoanele inregistrate in SPV pot face plata obligatiilor fiscale la buget direct cu cardul bancar prin interconectarea cu ghiseul.ro 13 Jun 2020 | 1110
Casele electronice de marcat ale marilor contribuabili vor fi conectate la ANAF incepand cu 1 iulie 2020 13 Jun 2020 | 1019
ANAF: Bonificatii pentru depunerea pana la 30 iunie 2020 a Declaratiei unice 2020 10 Jun 2020 | 1443
Perioada pentru care nu se datoreaza dobanzi si penalitati de intarziere pentru obligatiile fiscale scadente 21 Mar 2020 | 987
Proiectele de acte normative adoptate de Guvern in sedinta din 18 martie 2020 19 Mar 2020 | 1293
Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024 Sursa: EuroAvocatura.ro
Ce se intampla cu sumele achitate in temeiul unui act administrativ fiscal anulat. Poate instanta dispune direct restituirea lor? Sursa: Alex Slujitoru si Cristiana Ionescu, Avocati, Radu si Asociatii SPRL
Cererea abuziva a falimentului introdusa de catre creditor. Mijloacele de aparare ale debitorului vizat Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Societatea comerciala cu raspundere limitata. Particularitati. Infiintarea si inregistrarea in registrul comertului Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Anularea inregistrarii in scopuri de TVA Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati
Restituirea diferentei dintre indemnizatiile sociale de sanatate platite de catre angajator salariatilor proprii si contributia datorata, in calitate de angajator, pentru contributii si indemnizatii la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate Pronuntaţă de: Decizia nr. 233/13 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati
Procedura concordatului preventiv. Cerere de interventie principala. Admisibilitate. Conditii si efecte Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 137/9.04.2020
Indemnizatie pentru cresterea copilului. Venituri din activitati independente. Mod de calcul. Stabilirea venitului net prin scaderea impozitului pe venit. Data incetarii realizarii veniturilor din avocatura Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 640/7.09.2020