1. - liberalizarea activitatii de expertiza criminalistica prin modificarea prevederilor OG 75/2000, care reglementeaza aceasta activitate in prezent; 2. - infiintarea unor laboratoare private de expertiza criminalistica in care sa isi desfasoare activitatea experti criminalisti, fie ca persoane fizice autorizate in laboratoare individuale, fie ca asociati in laboratoare constituite ca societate civila profesionala cu raspundere limitata si personalitate juridica;3. - stabilirea unor conditii de autorizare a laboratoarelor private de expertiza criminalistica,4. - asigurarea independentei functionarii laboratoarelor private fata de autoritati, in conditiile in care acestea sunt certificate ca indeplinesc cerintele standardelor internationale de calitate de catre un organism de acreditare recunoscut in cadrul statelor membre ale Uniunii Europene. 5. - stabilirea unor conditii de valabilitate a rapoartelor de expertiza efectuate in sistem privat;6. - adoptarea simultan cu modificarea OG75/2000 a unui statut special pentru expertii criminalisti care isi desfasoara activitatea in prezent la INEC, prin care sa se previna posibilitatea desfasurarii de catre acestia a unor activitati asemanatoare in sistem privat; 7. - statuarea specialitatilor de expertiza criminalistica in care se poate obtine calitatea de expert criminalist autorizat;8. - infiintarea unui tabel nominal cuprinzand expertii criminalisti autorizati, constituit la nivel national, intocmit pe specialitati , care sa fie actualizat permanent de Ministerul Justitiei;9. - stabilirea unor criterii si conditii pe care trebuie sa le indeplineasca expertii criminalisti pentru a fi autorizati, care sa asigure o garantie a competentei si integritatii acestora;10. - stabilirea unui plafon maximal al taxelor care vor putea fi percepute atat in sistemul public cat si in sistemul privat, astfel incat accesul cetatenilor la acest mijloc de proba sa nu poata fi ingradit de costuri prohibitive;11. - stabilirea unor drepturi si obligatii pentru expertii din sistemul public, care sa asigure stabilitatea lor in acest sistem prevenind migrarea lor catre sistemul privat;12. - asigurarea unui nivel inalt de pregatire profesionala al expertilor criminalisti prin includerea acestora in programe de pregatire profesionala continua si sanctionarea celor care nu participa la acestea.
Textul proiectului just .ro/LinkClick.aspx?fileticket=edZAcru9zEg%3d&tabid=93" target="_blank">>>>>
Casa Nationala de Pensii Publice incepe modernizarea sistemului informatic integrat 15 Jun 2024 | 1502
ANOFM 48.848 locuri de munca vacante la nivel national si in reteaua EURES in iunie 2024 15 Jun 2024 | 813
15 noiembrie 2024 - data limita pana la care Romania trebuie sa implementeze salariul minim european 13 Jun 2024 | 1109
Mecanismul de decontare de catre angajator a achizitiei de ochelari, in limita a 500 lei de persoana 11 Jun 2024 | 1615
Formularul 230 pe 2023 editabil si PDF 26 Dec 2022 | 56981
[Vatra MCP] Schimbarile vizate de Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei 23 Feb 2022 | 1751
Impactul procesoarelor cunatice asupra economiei si asupra pietei muncii Sursa: MCP avocati
Nomanzii digitali. Provocari si reglementari juridice in era muncii de la distanta Sursa: MCP avocati
Asistenta juridica prin avocat la promisiunea de vanzare-cumparare. Siguranta si transparenta in piata imobiliara Sursa: MCP avocati
Hartuirea la locul de munca. Criterii de identificare si masuri legale Sursa: MCP avocati
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Negocierea si includerea clauzei de confidentialitate in contractul individual de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Acordarea nejustificata a calificativului nesatisfacator. Metoda de hartuire la locul de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti