Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ


Prima pagină » Ştiri juridice » Rezultatele intalnirii ministrului Justitiei cu ambasadorii Statelor Membre ale Uniunii Europene

Rezultatele intalnirii ministrului Justitiei cu ambasadorii Statelor Membre ale Uniunii Europene

  Publicat: 22 Sep 2010       889 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Ministrul Justitiei, Catalin Predoiu, a participat vineri, 17 septembrie 2010, la un dejun de lucru cu ambasadorii Statelor Membre ale Uniunii Europene, organizat de Excelenta Sa Leo D`AES, ambasadorul Belgiei la Bucuresti.

Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Organ legislativ compus din doua camere si care poarta denumiri diferite (Adunarea Nationala si Senat in Franta, Bundestag si Budesrat in Germania, Camera Comunelor si Camera Lorzilor in Anglia, Congres in S.U.A.etc.).
Parte intr-un raport juridic de obligatie, titular de drepturi de creanta, indreptatit sa pretinda subiectului pasiv,
1. Aptitudine a persoanei de a-si da seama de sensul, importanta si urmarile actiunilor pe care le savarseste, precum si de a-si dirija liber vointa, potrivit cu scopurile urmarite.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Alterarea caracteristicilor fizico-chimice si structurale ale componentelor naturale ale mediului, reducerea diversitatii si productivitatii biologice a ecosistemelor naturale si antropizate , afectarea echilibrului ecologic si a calitatii vietii cauzate, īn principal, de poluarea apei, atmosferei si solului, supraexploatarea resurselor, gospodarirea sivalorificarea lor deficitara, ca si prin amenajarea necorespunzatoare a teritoriului.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.

In cadrul intalnirii, ministrul Catalin Predoiu a prezentat agenda ministerului pentru perioada urmatoare. In continuare, ministrul a raspuns intrebarilor adresate privind politica de resurse umane, combaterea coruptiei, MCV.
De asemenea, s-a discutat si despre reactiile autoritatilor de la Bucuresti in urma publicarii Raportului de tara.
Ministrul Justitiei a subliniat necesitatea existentei unui dialog permanent intre minister si ambasadele Statelor Membre UE, pentru a transmite mesaje corecte catre capitale si pentru a identifica toate canalele de colaborare si sprijin reciproc, propunere salutata si agreata de catre ambasadori.
a€˛Programul legislativ al Ministerului Justitiei cuprinde, printre altele, 7 proiecte de lege care pregatesc si acompaniaza implementarea noilor coduri. Este vorba de proiectul legii privind aplicarea codului civil (trimis deja in Parlament), proiectul legii privind aplicarea codului penal (trimis deja in Parlament), proiectul legii privind aplicarea codului de procedura penala, proiectul legii privind aplicarea codului de procedura civila, proiectul legii privind executarea pedepselor privative de libertate, proiectul legii privind executarea pedepselor neprivative de libertate, proiectul legii privind autoritatea nationala pentru probatiune. La acestea se adauga proiectul legii privind unele masuri pentru accelerarea solutionarii proceselor (a€˛mica reformaa€¯).
Realizarea programului legislativ al ministerului implica o majoritate solida in Parlament care sa sprijine adoptarea legilor. Ministerul va continua sa se implice in discutii directe cu grupurile parlamentare pentru a construi aceasta majoritate ad-hoc, dupa modelul realizat la Senat cu ocazia a€˛legii ANIa€¯. Ideal ar fi ca toate partidele parlamentare sa subscrie o agenda pentru justitie, pe care sa o plaseze in afara confruntarilor politice parlamentare sau electorale.
Pe de alta parte, daca la cele 8 noi legi care urmeaza sa fie dezbatute si adoptate adaugam si cele 4 noi coduri, constatam ca in urmatorii doi ani trebuie sa implementam 12 legi esentiale pentru sistemul judiciar. Aceasta reforma consistenta nu se poate realiza fara pregatirea temeinica a sistemului judiciar. Aceasta inseamna ca in urmatorii doi ani Executivul si Puterea Judecatoreasca, magistratii si personalul auxiliar trebuie sa faca un efort comun convergent pentru reforma. Concret, aceasta inseamna finantarea Strategiei pentru dezvoltarea Justitiei de catre Executiv, si asimilarea continutului normativ al codurilor de catre magistrati si personalul auxiliar. Este important ca toate institutiile si asociatiile relevante in sistemul judiciar sa se implice in efortul de asimilare a continutului normativ al noilor legi fundamentale pentru Justitie", a declarat Catalin Predoiu, ministrul Justitiei.

Ministrul a fost de asemenea chestionat in legatura cu mentiunile din Raportul de tara privind achizitiile publice. a€˛Desi procedura privind achizitiile publice este exterioara Mecanismului de Cooperare si Verificare, nu putem ignora preocuparea Comisiei Europene pentru acest subiect . Mesajul este cu bataie mai lunga si trebuie abordat cu responsabilitate nu numai de Guvern, ci de catre toate autoritatile administrative si partidele politice care furnizeaza cadrele acestor autoritati. Trebuie sa intelegem ca accesarea fondurilor europene nu inseamna doar proiecte bune, ci si asigurarea legalitatii in dobandirea si cheltuirea acestor fonduri", a mai declarat ministrul Justitiei.
Ambasadorii statelor membre au subliniat importanta Justitiei pentru mediul de afaceri, ministrul Justitiei raspunzand ca: a€˛Este deja un truism faptul ca investitiiile serioase, bazate pe guvernanta corporatista, respectul regulii de drept si principiile dezvoltarii durabile au nevoie de o Justitie transparenta, in termene rezonabile si cu costuri rezonabile. Cu atat mai important este ca acum, in perioada de criza economica, sa finantam Justitia, pentru echilibru social si pentru a garanta un climat investitional adecvat. Redresarea economica trece prin dialogul si cooperarea Guvernului cu mediul de afaceri. Deci, trebuie sa fim de doua ori interesati, la nivel de Executiv si Legislativ, in finantarea si dezvoltarea Justitiei. Din celalalt unghi de vedere, reprezentantii sistemului judiciar trebuie sa constientizeze ca salariile decente si investitiile in sistemul judiciar vin din impozite si taxe platite de mediul de afaceri si cetateni. Orice amanare nejustificata a unei cauze comerciale, orice decizie nedreapta intr-o cauza comerciala, contribuie putin cate putin la deteriorarea mediului de afaceri si la scaderea veniturilor statului, deci la limitarea investitiilor, inclusiv cele in sistemul judiciar. Este un cerc vicios de cauze si efecte, care ar trebui transformat intr-un cerc virtuos. Executivul si magistratii au obligatia sa coopereze in acest sensa€¯.



Citeşte mai multe despre:    Ministerul Justitiei    Catalin Predoiu    Ambasadori    Uniunea Europeana

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Sumele alocate de MJ in anul 2020 pentru plata onorariilor pentru asistenta judiciara
23 Jan 2020 | 705

De ”Ziua portilor deschise” Ministerul Justitiei va fi ”condus” de elevi
25 Oct 2019 | 1317

Presedintele Romaniei a semnat decretul pentru numirea Guvernului Romaniei
04 Nov 2019 | 1487

De ”Ziua portilor deschise” Ministerul Justitiei va fi ”condus” de elevi
25 Oct 2019 | 964

Ministerul Justitiei finanteaza dotarea instantelor cu echipamente informatice in valoare de peste 46 milioane de lei
15 Oct 2019 | 827

La sediul Ministerului Justitiei, a avut loc o noua reuniune a Consiliului de Management Strategic
17 Sep 2019 | 927



Articole Juridice

Dobandirea calitatii de notar public de catre judecatorii Curtii Constitutionale. Studiu de caz
Sursa: Dobre Ion

Eroarea judiciara, eroarea de judecata si erorile materiale in procesul civil
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

Constituirea unei fundatii. Patrimoniu si documente necesare
Sursa: Irina Maria Diculescu

Instanta competenta in cererile privind drepturile salariale ale magistratilor
Sursa: Irina Maria Diculescu

Jurisprudenţă

Hotararea CEDO in cauza Michnea impotriva Romaniei. Respectarea vietii de familie
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Conflict negativ de competenta. Pluralitate de debitori. Instanta de executare competenta
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia I civila Decizia nr. 816/2020, Sedinta publica din data de 1 aprilie 2020

Conditiile de exercitare a actiunii directe in contencios administrativ
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 1792/2019

ICCJ - Decizia 16/2019: in cadrul procedurii de revocare a suspendarii executarii pedepsei sub supraveghere, serviciul de probatiune este un subiect procesual la care hotararea atacata se refera
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie