Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Codul muncii comentat 2019 Avocat Marius-Catalin Predut
Prima pagină » Ştiri juridice » Comunicat ref. intalnirile ministrului Justitiei, Catalin Predoiu, desfasurate luni, 15 noiembrie, la Comisia Europeana

Comunicat ref. intalnirile ministrului Justitiei, Catalin Predoiu, desfasurate luni, 15 noiembrie, la Comisia Europeana

  Publicat: 16 Nov 2010       832 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Luni, 15 noiembrie 2010, la Bruxelles, Ministrul Justitiei, Catalin Predoiu, s-a intalnit cu Vicepresedintele Comisiei Europene, Viviane Reding, Comisar pentru Justitie, Drepturi Fundamentale si Cetatenie, si cu Cecilia Malmstrom, Comisar pentru Afaceri Interne.

Procedura legala aplicabila de instanta de judecata in cazurile in care partea careia i se opune un inscris sub semnatura privata tagaduieste scrisul
Organ legislativ compus din doua camere si care poarta denumiri diferite (Adunarea Nationala si Senat in Franta, Bundestag si Budesrat in Germania, Camera Comunelor si Camera Lorzilor in Anglia, Congres in S.U.A.etc.).
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Unirea a doua sau mai multe cauze aflate in curs de cercetare si urmarire penala,
Actiune diplomatica prin care un stat accepta prevederile unui tratat international, obligandu-se sa le respecte
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
Unirea a doua sau mai multe cauze aflate in curs de cercetare si urmarire penala,
In iunie 1993, Consiliul European de la Copenhaga a recunoscut dreptul tarilor din Europa Centrala si de Est de a adera la Uniunea Europeana , daca indeplinesc trei criterii:
Actiune diplomatica prin care un stat accepta prevederile unui tratat international, obligandu-se sa le respecte
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
1. Doctrina privind normele de conduita si obligatiile etice ale unei profesiuni.
Actiunea sau inactiunea unui membru actionar, a unui membru afiliat, a unui client al bursei ori angajat, administrator, actionar al acesteia de natura a induce in eroare, sub orice forma,
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta

Scopul intalnirilor a fost acela de a prezenta si de a avea un schimb de opinii pe tema politicilor publice ale Ministerului Justitiei in domeniile de competenta, in contextul Mecanismului de Cooperare si Verificare .


In cadrul discutiilor a fost remarcata pozitiv, de catre ambii Comisari, adoptarea legilor ANI si a€˛Micii Reformea€¯. Ministrul Justitiei a subliniat faptul ca aceste legi sunt rezultatul cooperarii dintre minister si sistemul judiciar si au beneficiat de un larg sprijin parlamentar, atat din partea coalitiei, cat si din partea opozitiei. Ministrul Justitiei a sustinut ca, in opinia sa, acest suport larg indica o maturizare a sistemului judiciar si o prioritizare a agendei justitiei de catre Parlament.

Ministrul a discutat, de asemenea, cu cei doi Comisari despre misiunea de evaluare care va incepe maine la Bucuresti.

Ambii reprezentanti ai Comisiei Europene au apreciat atat rezultatele, cat si eforturile institutionale ale Ministerului Justitiei in construirea acestui consens la nivel intern. De asemenea, Ministrul Justitiei a aratat ca va promova in continuare o politica de constructie institutionala in domeniul justitiei, bazata pe dialog si pe incredere privind mecanismele democratice, precum si independenta justitiei.

In cadrul intalnirii, Ministrul Justitiei a subliniat importanta cooperarii dintre puterile statului pentru implementarea noilor Coduri fundamentale ale Romaniei. a€˛Sistemul judiciar din Romania incepe practic o etapa noua, aceea de pregatire a implementarii noilor Coduri. Succesul acestui proces depinde de trei conditionalitati: cooperarea magistratilor pentru asimilarea noilor Coduri, sustinerea politica interna si, nu in ultimul rand, sustinerea financiara a Executivului.a€¯, a declarat Catalin Predoiu.

De asemenea, in ceea ce priveste lupta impotriva coruptiei, ministrul a subliniat progresele inregistrate de DNA, DIICOT si Parchetul General, demonstrate de statistici privind trimiterile in judecata si condamnarile obtinute.

Avand in vedere unele abordari, exprimate de oficiali ai unor State Membre, privind conexarea procesului de aderare la Schengen cu MCV, Ministrul Justitiei a expus o serie de argumente fata de care, in opinia sa, o astfel de conexare este neintemeiata.

a€˛Pentru accelerarea progreselor din justitie, Mecanismul de Cooperare si Verificare constituie pentru moment un cadru institutional eficient si suficient. Ratiunea convenita cu Romania in momentul aderarii, in ceea ce priveste MCV, o constituie exclusiv reforma sistemului judiciar si combaterea coruptiei. In conditiile in care, din punct de vedere tehnic, Romania indeplineste criteriile de aderare la Spatiul Schengen, amanarea acesteia capata o semnificatie politica, pe care, in opinia mea, Romania nu trebuie sa o accepte. Motivarea amanarii aderarii la Spatiul Schengen pe motive de coruptie ar fi excesiva in raport cu mentiunile pozitive privind combaterea coruptiei din rapoartele de tara pe justitie. In fine, temerile privind eventuala lipsa de deontologie in manipularea informatiilor clasificate care tin de bazele de date Schengen ar fi nejustificate in raport cu integritatea si profesionalismul autoritatilor romane competente in manipularea informatiilor clasificate ale NATO. Cred ca trebuie sa explicam cu rabdare si perseverenta aceste argumente, precum si altele, in acele State Membre care au pentru moment unele rezerve fata de aderarea Romaniei la Spatiul Schengen. De aceea, Ministerul Justitiei va continua eforturile sale diplomatice in acest sens.a€¯, a declarat Ministrul Justitiei, Catalin Predoiu.

In cadrul vizitei sale la Bruxelles, Ministrul Justitiei se va intalni marti, 16 noiembrie, cu Secretarul General al Comisiei Europene, Catherine Day.

Mentionam ca tot marti, 16 noiembrie, incepe Misiunea de Evaluare a Comisiei Europene privind Mecanismul de Cooperare si Verificare aplicabil Romaniei.



Citeşte mai multe despre:    Comisia Europeana    Catalin Predoiu    Mecanismul de Cooperare si Verificare



Comentează: Comunicat ref. intalnirile ministrului Justitiei, Catalin Predoiu, desfasurate luni, 15 noiembrie, la Comisia Europeana
Alte titluri

Presedintele Romaniei a semnat decretul pentru numirea Guvernului Romaniei
04 Nov 2019 | 345

MFP a publicat, spre dezbatere publica, un proiect de lege pentru modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto
23 Sep 2019 | 276

MFP aduce modificari importante schemelor de ajutor de stat 807/2014 si 332/2014
11 Sep 2019 | 199

PROIECT MFP privind infiintarea Bancilor Nationale de Dezvoltare
24 Aug 2019 | 78

A fost modificata legea privind sistemul unitar de pensii publice. Schimbari cu privire la stagiile de cotizare ale personalului din unitatile miniere.
18 Jul 2019 | 182

Proiectele de acte normative aprobate sau de care guvernul a luat act in sedinta Guvernului Romaniei din 3 iulie 2019
03 Jul 2019 | 334



Articole Juridice

Produsele alimentare originare din teritorii ocupate de Statul Israel trebuie sa poarte mentiunea teritoriului lor de origine
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Obligarea unui stat la plata unor sanctiuni pecuniare pentru neexecutarea unei hotarari anterioare a Curtii de Justitie a Uniunii Europene
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Legea concurentei: raportarea amenzii la cifra de afaceri realizata in anul anterior – pedeapsa justa sau grava inechitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

Drepturi noi sau extinse ale cetatenilor in contextul implementarii GDPR – Partea I
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Jurisprudenţă

Decizia C.C.R. nr. 222/2019 asupra initiativei legislative a cetatenilor intitulate "Lege de revizuire a Constitutiei Romaniei"
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 140/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2010
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr. 139/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a Legii pentru completarea OG 13/2011 privind dobanda legala remuneratorie si penalizatoare pentru obligatii banesti, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale in domeniul bancar.
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Modificarea unilaterala a contractului individual de munca respecta Codul muncii in ipoteza in care prin actul modificator se urmareste a se reintra in legalitate
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VII-a pentru cauze privind C.M.A.S., Decizia civila nr. 220/2017, in sedinta publica din 18 ianuarie 2017