din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1919 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Analiza activitatii Politiei de Frontiera Romane pe anul 2010

Analiza activitatii Politiei de Frontiera Romane pe anul 2010

  Publicat: 26 Jan 2011       4384 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Prevazuta in sectiunea II, cap. II, t. I, art. 10 , C.pen., partea generala , principiu de aplicare a legii penale active,
In anul 2010, Politia de Frontiera Romana a urmarit indeplinirea atributiilor conferite de legislatia nationala in vigoare, atat in ceea ce priveste optimizarea supravegherii si controlului la frontiera, respectiv combaterea eficienta a infractionalitatii transfrontaliere, cat si in ceea ce priveste respectarea drepturilor si libertatilor cetatenesti, respectiv garantarea unor servicii de buna calitate tuturor cetatenilor in beneficiul carora ne desfasuram activitatea .

Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Potrivit Legii 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, totalitatea bunurilor care formeaza obiectul dreptului de proprietate publica.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Initierea reprezinta dobandirea unor cunostinte, priceperi si deprinderi minime necesare pentru desfasurarea unei activitati.
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
In categoria activelor circulante, post ce se refera la creantele salariale, sociale si fiscale determinate
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Denumire data monedei unice europene.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Potrivit Legii 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, totalitatea bunurilor care formeaza obiectul dreptului de proprietate publica.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
In categoria activelor circulante, post ce se refera la creantele salariale, sociale si fiscale determinate
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
In Declaratia de la Maastricht din 10 decembrie 1991, statele membre UEO au propus ca si celelalte state membre ale Uniunii Europene sa fie invitate a se alatura UEO sau sa devina observatori.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
1. Aptitudine a persoanei de a-si da seama de sensul, importanta si urmarile actiunilor pe care le savarseste, precum si de a-si dirija liber vointa, potrivit cu scopurile urmarite.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
Puterile publice existente in stat. Potrivit Constitutiei Romaniei autoritatile publice sunt:
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Scrisoare ce urmeaza unei oferte lansate de furnizor prin care clientul solicita livrarea de produse sau executarea de servicii,
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Nascut in comuna Surducu Mic din judetul Timis, Traian Vuia a absolvit studiile liceale in 1892 la Lugoj, remarcandu-se in studiul stiintelor exacte:
Sustinerile si punctele de vedere ale partilor si procurorului exprimate in cursul procesului penal cu privire la solutionarea cauzei deduse judecatii.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Modalitate de rezolvare pasnica a litigiilor internationale,
Potrivit Legii 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, totalitatea bunurilor care formeaza obiectul dreptului de proprietate publica.
Sistemul de operare este acel program sau colectie de programe care asigura fuctionarea de baza a calculatorului precum si intermedierea dintre utilizator si calculator.
Europa "cu geometrie variabila" este termenul utilizat pentru a descrie o metoda de integrare diferentiata, care tine seama de diferentele ireconciliabile care exista in interiorul structurii de integrare, si care face posibila, prin urmare, o separare permanenta intre un grup de state membre si un numar de unitati de integrare mai putin dezvoltate.
Institutii, piete si infrastructuri ce interactioneaza in mod complex
Astfel cum este definita la art. 1 din anexa la Ordinul ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale nr. 52/2017
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Partea finala a hotararii pronuntata de catre un organ de jurisdictie,care cuprinde solutia data cauzei.
Spatiu geografic incluzand apele marilor si oceanelor, cu solul si subsolul acestora.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Prevazuta in cap. IV, t. VII, art. 133, C. pen., partea generala, cauza care inlatura consecintele condamnarii si care da dreptul persoanei condamnate de a fi repusa in folosinta drepturilor de care a fost lipsita.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Denumire data monedei unice europene.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Sistemul de operare este acel program sau colectie de programe care asigura fuctionarea de baza a calculatorului precum si intermedierea dintre utilizator si calculator.
In cadrul grupurilor de societati, consta in impartirea puterii de decizie la o societate exploatata in comun, in virtutea unui acord intre asociati sau actionari.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Europa "cu geometrie variabila" este termenul utilizat pentru a descrie o metoda de integrare diferentiata, care tine seama de diferentele ireconciliabile care exista in interiorul structurii de integrare, si care face posibila, prin urmare, o separare permanenta intre un grup de state membre si un numar de unitati de integrare mai putin dezvoltate.
Reprezentanta, filiala sau sucursala a unei institutii sau intreprinderi
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Ansamblul operatiilor de organizare, deplasare, aprovizionare etc. ce permit functionarea unei armate, intreprinderi etc.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
Latura a capacitatii juridice, care consta in aptitudinea persoanei de a-si exercita singura drepturile
Reglemetate in sectiunea II, cap. II, t. IV, C. proc. pen., partea generala, masuri procesuale care se pot lua numai in cursul procesului penal
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
sistem de management prin care se orienteaza si se controleaza
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
In cadrul grupurilor de societati, consta in impartirea puterii de decizie la o societate exploatata in comun, in virtutea unui acord intre asociati sau actionari.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Este parte in procesul penal alaturi de inculpat, partea vatamata si partea responsabila civilmente, care exercita actiunea civila in cadrul procesului penal.

De asemenea, s-a urmarit indeplinirea sarcinilor ce revin institutiei in contextul angajamentelor pe care Romania si le-a asumat pentru aderarea la Spatiul Schengen, fiind dezvoltate si implementate politici si concepte manageriale de modernizare institutionala la nivelul standardelor comunitare, astfel incat sa se asigure un grad inalt de securizare al frontierelor romane (din care peste 2.000 de km reprezinta frontiera externa U.E. - viitoare frontiera externa Schengen).



In perioada de referinta, actiunile si rezultatele obtinute de Politia de Frontiera Romana au fost urmatoarele:

1.In domeniul legislativ
In prezent, Politia de Frontiera aplica prevederile Codului Frontierelor Schengen si Manualul Schengen, precum si celelalte prevederi comunitare in materie, controlul de frontiera fiind realizat in consens cu practica europeana si angajamentele asumate de tara noastra in vederea aderarii.
S-a continuat procesul de aliniere a legislatiei prin care se reglementeaza activitatea Politiei de Frontiera, astfel incat sa fie evitate discordantele si paralelismele, scopul fiind indeplinirea recomandarilor U.E. pe linia securizarii frontierelor, fiind initiate si promovate proiecte de acte normative de modificare O.U.G. nr. 105 privind frontiera de stat a Romaniei si O.U.G. nr. 104 privind organizarea si functionarea PFR.

2. In domeniul institutional si al resurselor umane
Continuand actiunile pe linia euro-conformizarii demarate inca din anul 1999, Politia de Frontiera Romana a avut ca obiectiv fundamental al anului 2010 cresterea capacitatii institutionale pentru optimizarea supravegherii si controlului frontierei, respectiv combaterea cu eficienta a migratiei ilegale si infractionalitatii transfrontaliere.
Acest obiectiv a vizat, printre altele, reorganizarea institutionala si optimizarea managementului resurselor umane, in sensul intaririi capacitatii operationale a dispozitivelor de supraveghere si control, respectiv modernizarea organizatiei in ansamblu.
In anul 2010, un proces important parcurs de Politia de Frontiera Romana a fost reorganizarea institutionala, care a vizat in principal:
- reducerea numarului total de posturi la nivelul Aparatului central - IGPF cu aproximativ 23 % ;
- radierea unui numar total de 93 posturi si schimbarea denumirii unor compartimente ;
- reducerea numarului total de posturi de conducere la nivelul Aparatului central - IGPF cu 19,5 %;
- deschiderea PPF Radauti Prut in cadrul SPF Radauti Prut / IJPF Botosani;
- desfiintarea Directiei Operative Porturi Maritime din cadrul Politiei de Frontiera Romane;
- constituirea compartimentului Analiza de risc si a compartimentului Combaterea migratiei ilegale la nivelul sectoarelor PF/GN de la frontiera externa;
- radierea unui numar de 173 de posturi, care au fost redistribuite conform solicitarii, la alte structuri ale M.A.I.

In domeniul resurselor umane, un obiectiv important al Politiei de Frontiera Romane l-a reprezentat imbunatatirea calitatii prestatiei profesionale a personalului propriu, prin asigurarea necesarului de personal si cresterea nivelului de formare profesionala initiala si continua, pe baza unui sistem performant, care sa corespunda cerintelor de securitate a frontierei Romaniei si practicilor europene in domeniu .
Astfel, in anul 2010, la nivelul intregii institutii, gradul de incadrare general este de 91,6%.

In ceea ce priveste pregatirea personalului, s-a avut in vedere intensificarea acesteia pe toate palierele de interes pentru institutie (acquis Schengen, limbi straine, specializare pe linia combaterii fenomenelor infractionale transfrontaliere, cooperare politieneasca etc.). Pregatirea personalului PF s-a desfasurat in baza Programei Comune de instruire elaborata de Agentia Europeana FRONTEX, precum si a reglementarilor interne in materie.
In perioada de referinta, au fost pregatiti 3.458 politisti de frontiera in diferite domenii specifice PFR, cursuri de initiere in cariera sau schimbare a specialitatii, precum si in domeniul Schengen. De asemenea, 602 politisti de frontiera au beneficiat de pregatire in institutii similare ale Ministerului Administratiei si Internelor.
.
In cadrul Scolii de Formare Initiala si Continua a Personalului Politiei de Frontiera Iasi - certificata ca Academie partenera FRONTEX (Partenership Academy) din anul 2009 - au fost organizate 9 activitati de pregatire a politistilor de frontiera din diverse state europene (inclusiv din cadrul Politiei de Frontiera Romane), sub egida FRONTEX, numarul participantilor ridicandu-se la 59 experti. Acest fapt a permis, pe langa schimbul de experienta in domeniul frontierei intre statele membre UE si o specializare unitara a lucratorilor europeni in ceea ce priveste supravegherea si controlul trecerii frontierelor.

3. Sanctiuni si recompense
Pe linia prevenirii si combaterii abaterilor disciplinare in randul personalului propriu, precum si a faptelor de coruptie, au fost desfasurate controale tematice, inopinate si auditari pe linia managementului calitatii.
In urma activitatilor de control, au fost dispuse mai multe masuri de natura organizatorica, cercetari prealabile, atentionari, cercetari administrative, informari catre DGA sau alte structuri, inclusiv sesizarea Parchetului.

In anul 2010, au fost sanctionati disciplinar un numar de 332 politisti de frontiera (53 ofiteri si 279 agenti) pentru diverse fapte incompatibile cu calitatea de functionar public cu statut special.
Au fost dispuse 346 masuri sanctionarii, constand in 231 mustrari scrise, 67 diminuari de salariu, 33 amanari in acordarea gradului profesional urmator, 5 treceri intr-o functie inferioara si 12 destituiri din politie.
De asemenea, s-a mentinut o buna colaborare cu Directia Generala Anticoruptie din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor si Directia Nationala Anticoruptie, Politia de Frontiera sprijinind permanent cele doua institutii prin punerea la dispozitie, in timp operativ, a documentelor si informarilor privind posibile acte de coruptie din randul personalului propriu ori pentru solutionarea unor dosare aflate in lucru.

Au fost recompensati 1.523 politisti de frontiera (530 ofiteri si 993 agenti), fiind acordate 1.823 recompense (1.323 - Multumiri scrise, 253 - Avansarea in gradul profesional urmator inainte de indeplinirea stagiului minim, 118 - Diplome de merit, 104 - Felicitari verbale sau scrise, 15 - Ridicarea unei sanctiuni disciplinare aplicate anterior, 7 - Premii in bani, 3 - Insemne onorifice).

Politia de Frontiera acorda o atentie deosebita actiunilor de prevenire si combatere a coruptiei, remediere a neregulilor constatate in procesul muncii si imbunatatire a calitatii actiunilor derulate de fiecare politist de frontiera din subordine, o urmare a masurilor intreprinse fiind cele 46 cazuri in care politistii de frontiera au refuzat mita oferita de diverse persoane, fiind sesizate institutiile abilitate in vederea realizarii flagrantului.In multe dintre cazuri valoarea sumelor oferite ca mita a depasit suma 500 euro, atingand valoarea de 1.800 euro.

4. In domeniul cooperarii nationale
In anul 2010, cooperarea dintre P.F.R. cu structuri ale Ministerului Administratiei si Internelor, precum si celelalte institutii ale statului cu atributii la frontiera a avut un caracter permanent, constituind un element esential pentru implementarea eficienta a strategiilor si legislatiei in domeniu .
Aceasta s-a materializat prin schimb operativ de date si informatii, actiuni in comun, participari la programe de instruire comune, exploatarea in comun a analizelor de risc specifice domeniului de activitate a fiecarei institutii etc.
In perioada de referinta, au fost desfasurate peste 47.046 actiuni si misiuni in colaborare cu reprezentanti ai Politiei Romane, peste 6.758, cu Autoritatea Vamala si aproximativ 11.504 de actiuni, cu alte institutii cu atributii in zona de frontiera.

5. In domeniul cooperarii internationale
In plan international, a existat o colaborare stransa cu structurile similare din statele membre U.E. si nu numai, precum si cu alte institutii/organisme internationale cu atributii in domeniul frontalier, rezultatele operative obtinute fiind o dovada a eficientei acestor relatii bilaterale.
Totodata, in anul 2010, au fost incheiate si puse in aplicare Planuri de cooperare cu structurile similare din Republica Ungaria, Republica Bulgaria, Republica Moldova, Republica Serbia si Ucraina, fiind desfasurate activitatile specifice conform prevederilor acestora.
Printre principalele activitati desfasurate in anul 2010, mentionam:
- Vizita oficiala in Romania a delegatiei conduse de catre domnul general locotenent JAKKO KAUKANEN, seful Politiei de Frontiera din Finlanda, 21 - 23 septembrie 2010.
- Vizita in Romania a delegatiei Agentiei FRONTEX, condusa de directorul executiv, domnul ILKKA LAITINEN, in perioada 15-17 septembrie 2010.

De asemenea, 13 politisti de frontiera au participat la misiunile internationale de mentinere a pacii, desfasurate in Kosovo (O.N.U. - UE), Haiti (O.N.U.), Georgia (EU MM), precum si la misiuni de asistenta la frontiera moldo-ucraineana Ucraina/R. Moldova (EU BAM).

Pentru un schimb operativ de date si informatii, la nivelul frontierelor romane isi desfasoara activitatea 6 centre/puncte de contact: la Giurgiu, Galati, Porubnoe, Oradea si Bors.
In ceea ce priveste modificarile structurale intervenite in cadrul retelei structurilor de contact ale P.F.R. la data de 10.03.2010 a avut loc deschiderea oficiala la frontiera romano-ungara a Punctului Comun de Contact Cenad, in baza Protocolului, prin schimb de note verbale intre Ministerul Afacerilor Externe din Romania in numele Guvernului Romaniei si Ministerul Afacerilor Externe din Republica Ungaria in numele Guvernului Republicii Ungare.

6. Cooperarea in cadrul Agentiei Frontex
Si in anul 2010, Politia de Frontiera Romana a dezvoltat o importanta cooperare cu Agentia Europeana FRONTEX. In acest sens, lucratori din cadrul Politiei de Frontiera Romane au participat la 21 de Operatiuni Comune - din care 9 pe teritoriul tarii noastre - organizate sub egida Frontex, dupa cum urmeaza:
- la frontiera verde: 10 operatiuni;
In calitate de stat gazda, tara noastra a organizat 4 operatiuni terestre in cadrul carora au participat 22 de experti din statele membre si 5 din state terte (Moldova, Serbia si Ucraina), care au participat in calitate de observatori .
- la frontiera albastra: 2 ;
De remarcat este activitatea desfasurata de politistii de frontiera romani participanti, cu doua nave maritime de supraveghere ale P.F.R. la operatiunea comuna coordonata de FRONTEX ``POSEIDON`` 2010 cu un total format din 48 politisti de frontiera. Pe parcursul desfasurarii misiunii EPN POSEIDON 2010 pe teritoriul Greciei, echipajele navelor maritime au efectuat un numar total de 44 de misiuni de patrulare si au capturat un total de 56 migranti.
- la frontiera aeriana: 9

Totodata, in baza Deciziei Directorului Executiv al Agentiei FRONTEX, 13 reprezentanti ai Politiei de Frontiera Romane s-au deplasat in Grecia, pentru a participa la Operatiunea RABIT, organizata de Agentia FRONTEX. De asemenea, P.F.R. a detasat in cadrul acestei operatiuni, un numar de 8 autovehicule de patrulare, un microbuz si un autocar destinate transportului migrantilor si a patrulelor.

Modul de actiune al politistilor de frontiera cu ocazia participarii la operatiunile comune a fost apreciat de expertii FRONTEX, Politia de Frontiera Romana fiind considerata una dintre cele mai active structuri la nivelul Agentiei FRONTEX.

7. Aderarea la spatiul Schengen
Politia de Frontiera Romana s-a implicat intens pentru indeplinirea sarcinilor pe care le avea in responsabilitate pentru derularea in bune conditii a procesului de evaluare Schengen si, implicit, indeplinirea angajamentelor asumate de Romania pentru aderarea la acest spatiu comunitar.
In acest sens, au fost organizate si s-a participat la 13 misiuni de sprijin si indrumare si 5 misiuni de auto-evaluare, efectuate de experti straini si romani in scopul pregatirii personalului pentru evaluarile Schengen.
Acestea au vizat domeniile privind supravegherea frontierei, infrastructura si echipamente, control si proceduri, SIS, pregatire personal.
De asemenea, in anul 2010 institutia noastra a fost implicata in toate cele 3 misiuni de evaluare si re-evaluare a expertilor Schengen, semnalele venite in urma acestor vizite fiind pozitive.
In acest sens exemplificam cu sistemul informatic on-line al Politiei de Frontiera Romane, e-SIF care a fost proiectat si dezvoltat in integralitate de specialistii IT din cadrul PFR, in tehnologie web cu baze de date centralizate, conform specificatiilor din documentele privind SIS II si care a fost apreciat pozitiv la toate evaluarile Schengen.
Cu ocazia vizitelor de evaluare Schengen in domeniul frontierelor terestre care au avut loc in anul 2010, expertii europeni au apreciat faptul ca, responsabilitatea controlului frontierelor este in sarcina unei structuri de autoritate publica clar structurata, respectiv Politia de Frontiera Romana (P.F.R.) subordonata Ministerului Administratiei si Internelor (M.A.I.), cu lant de comanda direct si bine definit intre unitatile Politiei de Frontiera la nivel central si local.
De aseA�meA�nea, Comisiile de evaA�luare au apreA�ciat resursele umaA�ne disA�poA�nibile si procentul de inA�cadrare cu personal, caliA�tatea si cadrul geA�neA�ral de preA�gatire a persoA�naA�lului, cursurile de pregatire conA�tinua orgaA�niA�zate la nivel local.
Comisiile de evaluare au apreciat in mod deosebit nivelul echipamentului tehnic disponibil, precum si participarea activa in cadrul activitatilor sub egida FRONTEX (Agentia Europeana pentru Managementul Cooperarii Operationale la Frontierele Externe ale Statelor Membre ale Uniunii Europene).
Pe parcursul vizitei de re-evaluare in domeniul frontierelor aeriene si terestre, expertii evaluatori au apreciat faptul ca lucrarile au fost finalizate la Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti, Aeroportul International Traian Vuia Timisoara si la punctele de trecere a frontierei terestru si feroviar Stamora Moravita, concluziile generale fiind pozitive.

De asemenea, este de remarcat raportul in domeniul ``Frontiere maritime``, echipa de evaluare apreciind ca anumite masuri adoptate de Romania pot fi considerate exemple de bune practici in acest domeniu . Un rol important l-a avut Sistemul de Supraveghere si Control la Marea Neagra (SCOMAR), obiectiv realizat prin fonduri PHARE, incepand cu anul 2005. Astfel, de la 30 aprilie 2009, Romania beneficiaza de unul dintre cele mai performante sisteme de supraveghere a frontierelor maritime din Europa . SCOMAR este un sistem operativ de supraveghere, bazat pe tehnologia de ultima ora, care permite detectarea timpurie, urmarirea, recunoasterea si identificarea navelor ce desfasoara activitati ilegale de trafic la Marea Neagra. SCOMAR este pregatit pentru supraveghere si monitorizare, permanent (24 de ore pe zi, 7 zile pe saptamana), furnizand o imagine tactica a suprafetei apei din zona maritima teritoriala, zona contigua si zona economica exclusiva (pana la 100 mile marine in larg), a activitatii aeriene si a situatiei terestre.
La Marea Neagra, structurile Politiei de Frontiera Romana trebuie sa realizeze un dispozitiv de supraveghere si control eficient care sa asigure acoperirea permanenta a unui spatiu maritim de cca 20.000 Km2 (ape maritime interioare 753 Km2, marea teritoriala 4487 Km2, zona contigua 4460 Km2 si zona economica exclusiva 10.300 Km2)

8.Fonduri Facilitatea Schengen
Prin Facilitatea Schengen, Uniunea Europeana a finantat actiuni la noile frontiere externe ale Uniunii, pentru punerea in aplicare a acquis-ului Schengen si controlul la frontierele externe.
In anul 2010, Politia de Frontiera Romana a derulat 97 contracte in valoare de 158,2 milioane Euro, din fonduri europene nerambursabile prin Facilitatea Schengen, aferente urmatoarelor domenii:
- Proiect RO FSCH 17 - asistenta tehnica si echipamente IT necesare pregatirii conditiilor de implementare ulterioara a sistemelor FADO si APIS, in valoare de 0,025 milioane Euro;
- Proiect RO FSCH 18- achizitie de mijloace de mobilitate navala si terestra in valoare totala de 103,69 milioane Euro;
- Proiect RO FSCH 19 - reabilitarea infrastructurii a 31 sedii operative ale PFR (sedii de SPF, PPF si IJPF exclusiv situate pe frontiera externa a UE) - in valoare de 33,97 milioane Euro;
- Proiect RO FSCH 23- achizitia de echipamente si mijloace tehnico-logistice specializate in vederea asigurarii unui inalt nivel de supraveghere si control la frontierele externe UE (dispozitive de examinare a documentelor si biodetectie, echipamente pentru controlul autovehiculelor, camere portabile cu termoviziune, ochelari de vedere pe timp de noapte, autospeciale de supraveghere cu termoviziune etc.) in valoare de 20,58 milioane Euro.

9. In domeniul logistic
Eficienta sporita a masurilor de securizare a frontierei este posibila si printr-un substantial suport logistic, in continua dezvoltare si modernizare, atat cu fonduri comunitare cat si cu cele disponibile de la bugetul de stat .
a). Mobilitate navala:
Astfel, prin Facilitatea Schengen in anul 2010 au intrat in dotarea PFR 38 de mijloace navale, astfel:
- Pentru frontiera maritima:
o Nava maritima de supraveghere proiect OPV 6610, constructor santierul naval DAMEN Gorinchem - Olanda, constructia navei realizandu-se in Romania, la Galati - aceasta nava va juca un rol important in supravegherea frontierei Uniunii Europene, avand in acelasi timp calitatile necesare pentru a executa misiuni pe perioade lungi de timp, la distante mari de tarm, in zona contigua si zona economica exclusiva a Romaniei si de a primi / transmite date si informatii catre sistemul de supraveghere si control .
o Trei nave maritime de patrulare si interventie proiect SHALDAG MK IV, constructor santierul naval ISRAEL SHIPYARDS;
Navele maritime vor completa extinderea spre larg a razei de observare a sistemului de supraveghere si control existent, SCOMAR, realizat de Politia de Frontiera Romana printr-un proiect anterior finantat prin fonduri europene, fiind unul dintre cele mai performante sisteme de supraveghere a frontierelor maritime din Europa .
De asemena vor face parte din Reteaua Europena de patrulare in cadrul operatiunilor comune europene organizate sub egida FRONTEX - Agentie Europeana de supraveghere si control a frontierelor externe ale Uniunii Europene.
- Pentru frontiera fluviala, Delta Dunarii si alte rauri de frontiera:
o Cinci salupe fluviale de patrulare, constructor ISTANBUL DENIZCILIK GEMI INSA SANA YI VE TICARET AS
o 20 ambarcatiuni de patrulare si interventie, constructor TEHNOMONT BRODOGRALISTE si MONTMONTAZA GREBEN - Croatia,
o Trei pontoane de acostare cu cabine, constructor S.C. METALNAV S.R.L. - Romania;
o Sase puncte mobile de supraveghere si control trafic naval, constructor S.C. METALNAV S.R.L. - Romania,

In ceea ce priveste mobilitatea navala, gradul total de dotare prin implementarea proiectelor finantate prin Facilitatea Schengen, va ajunge la 99%.

b). Mobilitate terestra
Politia de Frontiera a receptionat un numar de 1337 autovehicule si echipamente specifice supravegherii si controlului frontierei, care vor intra in dotarea PFR pana la sfarsitul anului.
Autovehiculele sunt dotate la standarde de ultima generatie si sunt destinate cresterii eficientei misiunilor executate si a calitatii supravegherii frontierei terestre.
Au fost astfel achizitionate:
o 426 autoturisme de teren, marca MASSIF IVECO,
o 402 autoturisme pentru munca operativa de oras, marca: VOLKSWAGEN PASSANT VARIANT - 350 buc si AUDI A4 - 52 buc,
o 250 microbuze 8+1, marca VW Transporter Kombi,
o 59 de autospeciale de supraveghere cu termoviziune, marca Land Rover, model Discovery 4 cu aspect exterior comun al vehiculului comercial.
o 50 autospeciale transport caini, marca Mitsubishi L200
o 150 ATV-uri

In prezent, pe linie de mobilitate terestra, prin implementarea proiectelor finantate din fondul Facilitatea Schengen, dotarea totala cu mobilitate terestra a ajuns la un grad de 70%.

Se are in vedere continuarea programelor de dotare, inclusiv pentru celelalte echipamente specifice de supraveghere si control, asigurarea logistica fiind importanta in procesul de securizare a frontierei de stat .

10. Asigurarea unui inalt nivel de supraveghere si control a frontierei de stat
Avand obligatia de a intreprinde toate masurile necesare pentru securizarea a peste 2.000 km. de frontiera externa a Uniunii Europene si, implicit, pentru prevenirea si combaterea infractionalitatii la frontierele tarii noastre, Politia de Frontiera Romana aplica, in prezent, o conceptie bine definita de supraveghere si control a frontierelor, conform practicilor si recomandarilor prevazute in Catalogul Schengen.
Astfel, se are in vedere : asigurarea continuitatii actiunii de supraveghere si control in timp si spatiu; folosirea eficienta si la capacitate a tuturor fortelor si mijloacelor proprii; gradualitatea actiunilor; concentrarea efortului pe directiile probabile de deplasare a infractorilor, respectiv coordonarea unitara si dinamica a activitatilor specifice.

De asemenea, prin cooperarea inter-institutionala din plan national, se asigura suportul necesar pentru operatiunile de supraveghere si control realizate la frontiera, precum si masurile compensatorii, menite a contracara criminalitatea transfrontaliera.

Totodata, instrumentul principal de realizare a conceptului de management integrat al frontierei il reprezinta Sistemul Integrat de Securitate a Frontierei - un sistem complex, destinat optimizarii supravegherii, controlului trecerii frontierei si combaterii infractionalitatii transfrontaliere. Prin implementarea integrala a sistemului se vor asigura indeplinirea conditiilor prevazute in Catalogul Schengen

11.Obiective pentru anul 2011

In domeniul managementului institutional:
- continuarea descentralizarii mecanismelor decizionale si asigurarea unui management consultativ, bazat pe comunicarea interna si cunoasterea personalului, in vederea cresterii capacitatii si calitatii serviciilor oferite cetatenilor;
- implementarea unui sistem de management al calitatii la nivelul fiecarei structuri a Politiei de Frontiera Romane;
- continuarea procesului de optimizare a structurii organizatorice a Politiei de Frontiera, in scopul crearii unei institutii functionale, compatibile cu structurile similare din tarile membre ale Uniunii Europene si capabile sa combata eficient fenomenele infractionale transfrontaliere conform prevederilor Catalogului Schengen;
- continuarea procesului de pregatire a politistilor de frontiera la nivelul standardelor Schengen;

In domeniul Schengen :
- desfasurarea activitatilor necesare pentru absorbtia la un nivel maxim a fondurilor comunitare nerambursabile destinate securizarii frontierei externe a Uniunii Europene - viitoare Schengen;
- sustinerea si promovarea marilor proiecte europene strategice in materie de management al frontierelor externe si imigratiei, respectiv elaborarea unor politici eficiente in aceste domenii;
- continuarea pregatirii personalului PFR in ceea ce priveste aplicarea prevederilor acquis-ului Schengen;

In domeniul cooperarii:
- extinderea si dezvoltarea relatiilor de cooperare cu institutiile de aplicare a legii de la nivel national, cu atributii in gestionarea aspectelor legate de circulatia persoanelor si combaterea criminalitatii transfrontaliere, printr-un schimb operativ de date si informatii, actiuni comune si programe de instruire;
- participarea activa in cadrul echipelor mixte, tip task-force, create in scopul dezvoltarii schimbului de informatii operative si intensificarii cooperarii politienesti, atat in plan national, cat si international;
- intensificarea relatiilor de colaborare cu institutiile similare din statele membre ale Uniunii Europene, NATO, tarile vecine si alte state terte in scopul asigurarii unui inalt nivel de supraveghere si control al frontierelor, conform standardelor comunitare;
- continuarea participarii la operatiunile comune desfasurate sub egida Agentiei FRONTEX, precum si la stabilirea masurilor comunitare viitoare din domeniul gestionarii frontierelor externe ale Uniunii Europene si Schengen;
- participarea la misiunile internationale organizate sub egida Organizatiei Natiunilor Unite, Uniunii Europene sau altor organisme internationale;
- dezvoltarea colaborarii, in cadrul Forumului de cooperare la Marea Neagra, in special in privinta prevenirii si combaterii migratiei ilegale si a infractionalitatii transfrontaliere pe mare.

In domeniul sigurantei cetatenilor :
- prevenirea si combaterea infractionalitatii transfrontaliere in zonele aflate in competenta Politiei de Frontiera Romane;
- cresterea nivelului de control si supraveghere a frontierei externe a Uniunii Europene, inclusiv prin continuarea procesului de implementare a Sistemului Integrat de Securitate a Frontierei;
- actionarea operativa si legala pentru solutionarea sesizarilor venite din partea cetatenilor si oferirea unor servicii de calitate acestora la nivelul standardelor comunitare.



Citeşte mai multe despre:    Acquis-ului Schengen    Spatiul Schengen    Agentia Frontex    Politia de Frontiera Romana    Bilant 2010

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Stabilirea unor masuri aplicabile in cazul aparitiei la frontiera de stat a Romaniei a unui aflux masiv de imigranti
10 Nov 2015 | 1278

Politistii de investigare a fraudelor romani vor fi inzestrati cu mijloace de transport si echipamente tehnice noi
09 Oct 2014 | 1749

Monitorul Oficial al Romaniei nr. 678 din 05.11.2013
06 Nov 2013 | 1395

Monitorul Oficial al Romaniei nr. 364 din 19.06.2013
20 Jun 2013 | 1361

Sistemul de Informatii Schengen (SIS II) este acum operational
09 Apr 2013 | 1517

Agenda de lucru a sedintei CSAT din data de 3 aprilie 2013
02 Apr 2013 | 1741



Articole Juridice

Un membru de familie al unui cetatean al Uniunii care nu are cetatenia unui stat membru, dar care este titular al unui permis de sedere permanenta este scutit de obligatia de a obtine o viza pentru a intra pe teritoriul statelor membre
Sursa: EuroAvocatura.ro

Curtea de Justitie respinge actiunea Republicii Cehe impotriva directivei privind consolidarea controlului achizitionarii si detinerii de arme de foc
Sursa: EuroAvocatura.ro

Aplicarea principiului ne bis in idem nu este contrara Cartei drepturilor fundamentale
Sursa: EuroAvocatura.ro

Un stat membru al UE poate, fara a fi obligat, sa expulzeze un resortizant comunitar
Sursa: EuroAvocatura.ro