din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2664 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Transporturi 2050: Un plan ambitios al Comisiei pentru cresterea mobilitatii si reducerea emisiilor

Transporturi 2050: Un plan ambitios al Comisiei pentru cresterea mobilitatii si reducerea emisiilor

  Publicat: 28 Mar 2011       2747 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Comisia Europeana a adoptat o ampla strategie denumita �Transporturi 2050� orientata catre realizarea unui sistem competitiv de transporturi care sa creasca nivelul de mobilitate, sa elimine obstacole majore din mai multe domenii cheie si sa stimuleze cresterea economica si crearea de locuri de munca .

Sistem de distributie selectiva inseamna un sistem de distributie
Poluanti evacuati �n mediu, inclusiv zgomote, vibratii, radiatii electromagnetice si ionizante, care se manifesta si se masoara la locul de plecare din sursa.
Teritoriile delimitate geografic, in cuprinsul carora se afla elemente sau ansambluri ale patrimoniului natural sau cultural cu valoare deosebita.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
In sensul Codului vamal sunt considerate marfuri romanesti:
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Poluanti evacuati �n mediu, inclusiv zgomote, vibratii, radiatii electromagnetice si ionizante, care se manifesta si se masoara la locul de plecare din sursa.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Poluanti evacuati �n mediu, inclusiv zgomote, vibratii, radiatii electromagnetice si ionizante, care se manifesta si se masoara la locul de plecare din sursa.

In acelasi timp, propunerile vor reduce dramatic dependenta Europei de petrolul de import si vor permite scaderea emisiilor de carbon generate de sectorul transporturilor cu 60% pana in 2050.


Realizarea acestor obiective necesita insa o transformare a actualului sistem de transporturi european. Pana in 2050, printre obiectivele cheie se vor numara:




  • Eliminarea din circulatia urbana a automobilelor alimentate cu combustibil conventional;




  • Utilizarea unei cote de 40% carburanti durabili cu emisii scazute de carbon in sectorul aviatiei si reducerea cu minimum 40% a emisiilor din sectorul transporturilor maritime;




  • Transferul a 50% din transportul interurban de persoane si marfuri pe distanta medie dinspre transportul rutier catre transportul feroviar si maritim/fluvial;




  • O reducere totala de 60% a emisiilor din sectorul transporturilor pana la jumatatea secolului.




Vicepresedintele Siim Kallas, responsabil cu domeniul transporturilor, a afirmat in legatura cu acest subiect: ``Transporturi 2050 este o foaie de parcurs pentru un sector competitiv al transporturilor, care va genera atat un nivel mai mare al mobilitatii, cat si o reducere a emisiilor. Avem capacitatea si in acelasi timp datoria de a realiza ambele deziderate. Asertiunea larg vehiculata conform careia combaterea schimbarilor climatice necesita reducerea mobilitatii este una falsa. Pentru ca Europa sa isi creeze o buna pozitie concurentiala in lume, sa asigure cresterea economica, crearea de locuri de munca si calitatea vietii de zi cu zi a cetatenilor sai, are nevoie imperioasa de sisteme de transport performante. Restrictionarea mobilitatii si mentinerea starii de fapt nu pot fi luate in calcul. Avem capacitatea de a elimina dependenta de petrol a sistemului nostru de transporturi fara a-i sacrifica eficienta si fara a-i compromite mobilitatea. Putem propune solutii din care toata lumea are de castigat.``


Transporturi 2050 - foaia de parcurs catre Spatiul unic european al transporturilor isi propune sa indeparteze barierele si blocajele majore din multe zone cheie ale unor domenii precum infrastructura si investitiile in transporturi, inovarea si piata interna. Se are in vedere crearea unui Spatiul unic european al transporturilor mai competitiv si a unei retele de transport complet integrate, care sa puna in legatura diferitele moduri de transport si sa permita o transformare profunda a tiparelor caracteristice transportului de persoane si de marfuri . In acest scop, foaia de parcurs expune 40 de initiative concrete pentru deceniul urmator.


Foaia de parcurs Transporturi 2050 stabileste diverse obiective pentru diverse tipuri de deplasari: intraurbane, interurbane si pe distante lungi.


1. Deplasarile interurbane: 50% din transportul de persoane si de marfa pe distante medii ar urma sa fie transferat dinspre calea rutiera inspre calea feroviara si cea maritima/fluviala.




  • Pana in 2050, majoritatea operatiunilor de transport de calatori pe distante medii (incepand cu 300 km) ar urma sa se efectueze pe calea ferata;




  • Pana in 2030, 30% din transportul rutier de marfa pe distante mai mari de 300 km ar urma sa se faca pe calea rutiera sau pe cea maritima/fluviala, iar in 2050 acest procent ar urma sa depaseasca 50%;




  • Pana in 2030 ar urma sa se realizeze o retea primara de coridoare de transport la nivelul UE, care sa puna baza unui transfer eficient intre modurile de transport (reteaua primara TEN-T), iar pana in 2030 se are in vedere constituirea unei retele performante calitativ si cantitativ si asigurarea unor servicii de informare corespunzatoare;




  • Conectarea, pana in 2050, a tuturor aeroporturilor primare la reteaua feroviara, de preferinta la reteaua de mare viteza; garantarea faptului ca toate porturile maritime primare sunt conectate corespunzator la sistemul feroviar de transport de marfa si, acolo unde este posibil, la sistemul de cai navigabile interioare;




  • Instituirea, pana in 2020, a unui cadru pentru un sistem european de informare, gestionare si plata pentru transportul multimodal, aplicabil atat transportului de persoane, cat si transportului de marfa;




  • Aplicarea deplina a principiilor ``utilizatorul plateste`` si ``poluatorul plateste`` si angajamentul sectorului privat in ceea ce priveste eliminarea denaturarilor, generarea de venituri si asigurarea finantarii pentru investitiile viitoare in transporturi.




2. Deplasarile pe distante mari si transportul intercontinental de marfa: vor predomina in continuare calea aeriana si cea maritima. Noi tipuri de motoare, combustibili si sisteme de management al traficului vor creste eficienta si vor reduce emisiile.




  • Pana in 2050, atingerea unui nivel de 40% la utilizarea in aviatie a combustibililor care genereaza emisii de carbon reduse ; Tot pana in 2050, reducerea cu 40% a emisiilor de CO2 ale UE generate de combustibilii din transportul maritim;




  • Pana in 2020, modernizarea completa a sistemului de control al traficului aerian pentru realizarea cerului unic european: scurtarea duratei calatoriilor cu avionul, cresterea nivelului de siguranta si a capacitatii acestora. Pana in 2020, finalizarea Spatiului aerian european comun, acoperind 58 de tari si un miliard de locuitori;




  • Implantarea unor sisteme inteligente de management al transportului rutier si fluvial/maritim (precum ERTMS, ITS, RIS, SafeSeaNet si LRIT);




  • Colaborarea cu parteneri internationali si in cadrul organizatiilor internationale precum OACI si OMI in scopul promovarii competitivitatii europene si a obiectivelor climatice la nivel global.




3. In transportul urban, o trecere decisiva la automobile si combustibili mai putin poluanti. Pana in 2030, reducerea cu 50% a automobilelor cu combustibil conventional si eliminarea lor treptata in orase pana in 2050.




  • Injumatatirea utilizarii autovehiculelor alimentate in mod conventional in transportul urban pana in 2030 si disparitia lor progresiva din orase pana in 2050; Pana in 2030, realizarea unui transport de marfa fara emisii de CO2 in centrele urbane importante;




  • Apropierea de obiectivul ``zero decese`` in transportul rutier pana in 2050. In aceasta perspectiva, obiectivul UE este acela de a reduce la jumatate numarul deceselor in trafic pana in 2020. Garantarea pozitiei de lider mondial a UE in materie de siguranta si securitate in transportul aerian, feroviar si maritim.





Citeşte mai multe despre:    Transporturi    Spatiul unic european al transporturilor

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

EY: Solutii pentru a limita interactiunea cu autoritatile vamale. Vamuirea la domiciliu
31 Mar 2020 | 1243

Agenda sedintei Guvernului Romaniei din 26 martie 2020
26 Mar 2020 | 1041

Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale
23 Mar 2020 | 1089

Proiectele de acte normative adoptate de Guvern in sedinta din 18 martie 2020
19 Mar 2020 | 1301

Impactul starii de urgenta in Domeniul muncii si protectiei sociale
16 Mar 2020 | 1405

Frames: Peste 1 milion de angajati romani risca de intre in somaj din cauza coronavirusului
13 Mar 2020 | 1084



Articole Juridice

OPINIE privind directiva europeana prin care se consolideaza drepturile lucratorilor detasati
Sursa: EuroAvocatura.ro

Izolarea si carantina in coronacriza. Efecte juridice si economico-sociale
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu

Carantina si forta majora. Restrangerea unor drepturi si libertati in contextul fortei majore
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu

Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu

Jurisprudenţă

Paratul care a recunoscut pretentiile la primul termen de judecata la care partile sunt legal citate nu va putea fi obligat la plata cheltuielilor de judecata
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 64/15.02.2018 a Curtii de Apel Galati

Mobbing-ul este considerat un fenomen la granita cu discriminarea
Pronuntaţă de: Tribunalul Arad - Sentinta civila nr. 571 din data de 08 septembrie 2020

Afirmatii defaimatoare. Depasirea limitelor dreptului la libera exprimare. Despagubiri morale
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 246 din 30 ianuarie 2020

Angajatorul este obligat sa faca dovada caracterului nedatorat al platii. Constatarea prejudiciului prin decizie a Curtii de Conturi
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL BUCURESTI � Decizia civila nr. 5973/17.12.2019