Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Codul muncii comentat 2019 Avocat Marius-Catalin Predut
Prima pagină » Ştiri juridice » Comisia Europeana va recupera de la Romania 74,9 de milioane de euro reprezentand cheltuieli in cadrul PAC

Comisia Europeana va recupera de la Romania 74,9 de milioane de euro reprezentand cheltuieli in cadrul PAC

  Publicat: 15 Apr 2011       1734 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Denumire data monedei unice europene.
In cadrul asa-numitei proceduri de verificare si inchidere a conturilor, Comisia Europeana reclama o suma totala de 530 de milioane de euro reprezentand fonduri din cadrul politicii agricole a UE cheltuite in mod incorect de statele membre.

Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Sistemul de operare este acel program sau colectie de programe care asigura fuctionarea de baza a calculatorului precum si intermedierea dintre utilizator si calculator.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Conceptul de dezvoltare durabila se refera la o forma de crestere economica ce satisface nevoia de bunastare a societatii pe termen scurt, mediu si, mai ales, lung.
Asezate in cap. I, t. VI, art. 111-112, C. pen., partea generala,sanctiuni de drept penal care au ca scop inlaturarea unei stari de pericol si preintampinarea savarsirii de noi infractiuni,
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Tot ceea ce un lucru produce in mod periodic, fara ca substanta sa sa scada.
Asezate in cap. I, t. VI, art. 111-112, C. pen., partea generala,sanctiuni de drept penal care au ca scop inlaturarea unei stari de pericol si preintampinarea savarsirii de noi infractiuni,
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Procedura prin care se urmareste realizarea acordului partilor cu privire la stingerea unor litigii cum ar fi in procesele de divort sau in unele pricini de competenta comisiei de judecata.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale

Banii revin la bugetul UE, deoarece nu au fost respectate reglementarile UE sau pentru ca procedurile de control al cheltuielilor agricole au fost necorespunzatoare. Statele membre sunt responsabile cu efectuarea platilor si cu controlarea cheltuielilor efectuate in cadrul politicii agricole comune (PAC), iar Comisia are obligatia de a se asigura ca statele membre au utilizat fondurile in mod corect.


Principalele corectii financiare


Conform acestei decizii, se vor recupera fonduri de la Bulgaria, Danemarca, Grecia, Spania, Franta, Italia, Tarile de Jos, Portugalia, Romania si Regatul Unit, iar Germaniei i se va rambursa o mica suma. Cele mai semnificative corectii individuale sunt:




  • 137,23milioane de euro imputate Greciei pentru cheltuieli ineligibile si deficiente majore ale Sistemul de informatii geografice (GIS) utilizat pentru cultivarea maslinelor si ale controalelor la fata locului;




  • 122,38milioane de euro imputate Greciei din cauza controalelor la fata locului insuficiente, precum si din cauza deficientelor Sistemului de identificare a parcelelor agricole (LPIS-GIS) si a controalelor administrative incrucisate referitoare la ajutoarele pe suprafata (de asemenea, se leaga de masurile de dezvoltare rurala pe suprafata);




  • 74,9 milioane de euro imputate Romaniei pentru puncte slabe ale sistemului LPIS-GIS in ceea ce priveste controalele administrative incrucisate, furnizarea de informatii inexacte fermierilor si controalele ineficiente la fata locului in privinta ajutoarelor pe suprafata (de asemenea, se leaga de masurile de dezvoltare rurala pe suprafata);




  • 70,96 milioane de euro imputate Spaniei pentru aplicarea de tolerante tehnice incorecte, puncte slabe referitoare la controalele privind productiile si aplicarea incorecta a unor penalitati pentru intarzieri in depunerea declaratiilor de cultura referitoare la uleiul de masline;




  • 37,25 milioane de euro imputate Spaniei pentru costuri ineligibile legate de gestionarea ecologica a ambalajelor si pentru cheltuieli ineligibile referitoare la fructe si legume;




  • 26,95 milioane de euro imputate Regatului Unit pentru punctele slabe in recunoasterea organizatiilor de producatori si punctele slabe si deficientele conexe in ceea ce priveste verificarea valorii productiei comercializate in sectorul fructelor si legumelor;




  • 24,54 milioane de euro imputate Bulgariei pentru nivelurile insuficiente ale controalelor la fata locului, pentru puncte slabe ale sistemului LPIS-GIS, precum si pentru furnizarea de informatii inexacte si indrumari insuficiente oferite fermierilor in privinta ajutoarelor pe suprafata (de asemenea, se leaga de masurile de dezvoltare rurala pe suprafata);




  • 22,69 milioane de euro imputate Tarilor de Jos pentru costuri ineligibile generate de tiparirea pe ambalaje si cheltuieli ineligibile efectuate de o organizatie de producatori cu comercializare descentralizata in ceea ce priveste fructele si legumele.




Statele membre sunt responsabile cu gestionarea majoritatii platilor din cadrul PAC, mai ales prin intermediul agentiilor lor de plati. De asemenea, statele membre sunt responsabile cu controalele, de exemplu cu verificarea cererilor de plati directe ale fermierilor. Comisia desfasoara peste 100 de audituri in fiecare an, verificand daca controalele si reactiile in ceea ce priveste deficientele sunt suficiente, si are dreptul sa recupereze fonduri ulterior daca auditurile constata ca reactiile statului membru nu sunt suficiente pentru a garanta ca fondurile UE au fost cheltuite in mod adecvat.


Corectia financiara este proportionala cu rata erorilor. Decizia a fost luata in urma unui proces de conciliere intre Comisie si statele membre, pe baza datelor obiective de pe teren si a riscului de utilizare incorecta a fondurilor.



Citeşte mai multe despre:    Comisia Europeana    Bulgaria    Spania    Romania    Politica agricola comuna



Comentează: Comisia Europeana va recupera de la Romania 74,9 de milioane de euro reprezentand cheltuieli in cadrul PAC
Alte titluri

A fost modificata legea privind sistemul unitar de pensii publice. Schimbari cu privire la stagiile de cotizare ale personalului din unitatile miniere.
18 Jul 2019 | 129

Proiectele de acte normative aprobate sau de care guvernul a luat act in sedinta Guvernului Romaniei din 3 iulie 2019
03 Jul 2019 | 194

Au fost alesi noii conducatori ai principalelor institutii europene
02 Jul 2019 | 116

Comisia de la Venetia a adoptat „Parametrii privind relatia dintre majoritate si opozitie intr-o democratie”
25 Jun 2019 | 137

Proiectele de acte normative aprobate sau de care Guvernul a luat act in sedinta Guvernului Romaniei din 25 iunie 2019
25 Jun 2019 | 126

Presedintele Romaniei a participat la reuniunea Consiliului European (Bruxelles, 20-21 iunie 2019)
22 Jun 2019 | 87



Articole Juridice

Legea concurentei: raportarea amenzii la cifra de afaceri realizata in anul anterior – pedeapsa justa sau grava inechitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

Conditiile in care un solicitant de azil poate fi transferat
Sursa: EuroAvocatura.ro

Drepturi noi sau extinse ale cetatenilor in contextul implementarii GDPR – Partea I
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Repausul saptamanal al lucratorilor nu trebuie acordat in mod necesar in ziua urmatoare unei perioade de sase zile consecutive de munca
Sursa: MCP Cabinet avocati

Jurisprudenţă

Decizia C.C.R. nr. 222/2019 asupra initiativei legislative a cetatenilor intitulate "Lege de revizuire a Constitutiei Romaniei"
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 140/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2010
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr. 139/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a Legii pentru completarea OG 13/2011 privind dobanda legala remuneratorie si penalizatoare pentru obligatii banesti, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale in domeniul bancar.
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Modificarea unilaterala a contractului individual de munca respecta Codul muncii in ipoteza in care prin actul modificator se urmareste a se reintra in legalitate
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VII-a pentru cauze privind C.M.A.S., Decizia civila nr. 220/2017, in sedinta publica din 18 ianuarie 2017