Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » Un raport al Comisiei Europene evidentiaza existenta unei crize a inovarii in Europa

Un raport al Comisiei Europene evidentiaza existenta unei crize a inovarii in Europa

  Publicat: 09 Jun 2011       1264 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Potrivit concluziilor Comisiei Europene din Raportul privind competitivitatea Uniunii inovarii, pentru ca strategia Europa 2020 sa poata determina o crestere durabila inteligenta, este necesar ca nivelul de performanta al UE in materie de inovare sa fie ameliorat considerabil in numeroase sectoare.

Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Pierderea increderii in moneda unei tari sau in alte active financiare ale acesteia,
Convingere intima a unei persoane ca ceea ce face este bine,
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Sustinerile si punctele de vedere ale partilor si procurorului exprimate in cursul procesului penal cu privire la solutionarea cauzei deduse judecatii.
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Conceptul de dezvoltare durabila se refera la o forma de crestere economica ce satisface nevoia de bunastare a societatii pe termen scurt, mediu si, mai ales, lung.
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Europa "cu geometrie variabila" este termenul utilizat pentru a descrie o metoda de integrare diferentiata, care tine seama de diferentele ireconciliabile care exista in interiorul structurii de integrare, si care face posibila, prin urmare, o separare permanenta intre un grup de state membre si un numar de unitati de integrare mai putin dezvoltate.
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Pierderea increderii in moneda unei tari sau in alte active financiare ale acesteia,
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Reprezinta ansamblul de competente profesionale care permit unei persoane sa desfasoare activitati specifice unei ocupatii sau profesii.
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Definirea pietei relevante este un instrument in vederea identificarii si a definirii perimetrului in interiorul caruia se desfasoara concurenta dintre firme.
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala

Europa trebuie sa investeasca mai mult si intr-un mod mai ``inteligent`` in cercetare si dezvoltare atat in sectorul public, cat si in cel privat, ceea ce nu numai ca stimuleaza cresterea pe termen mediu, ci are si un efect contraciclic in perioadele de criza . Este necesara intensificarea cooperarii in domeniul cercetarii in UE si pe plan international, precum si o mai buna utilizare a rezultatelor cercetarii, inclusiv printr-o protectie mai eficace a proprietatii intelectuale. Sistemele de invatamant trebuie adaptate la nevoile de inovare ale intreprinderilor si trebuie incurajate mai mult IMM-urile inovatoare si dinamice. Este necesar sa se depuna eforturi concertate pentru valorificarea rezultatelor promitatoare obtinute de Europa in domeniul inovarii, in vederea solutionarii problemelor globale, cum ar fi schimbarile climatice. Trebuie eliminate inegalitatile dintre sexe in domeniul stiintei si cercetarii.


``Acest raport subliniaza faptul ca drumul spre Uniunea inovarii este lung, dificil si presarat cu obstacole majore, insa confirma ca UE a adoptat politicile adecvate pentru a merge pana la capat . Punerea in practica a Uniunii inovarii la nivel european si national reprezinta o necesitate absoluta in plan economic, fiind la fel de importanta pentru cresterea sustenabila ca si reorganizarea finantelor publice``, a declarat comisarul european pentru cercetare, inovare si stiinta, MAˇire Geoghegan-Quinn.


Raportul analizeaza punctele tari si punctele slabe ale sistemelor nationale de cercetare si inovare si ofera elemente concrete care vor sta la baza optiunilor strategice nationale. Raportul se bazeaza pe tabloul de bord al Uniunii inovarii si include o fisa descriptiva cu informatii detaliate referitoare la performanta fiecarei tari in materie de cercetare si inovare.


Principalele concluzii ale raportului




  • Europa trebuie sa-si accelereze investitiile in cercetare si inovare. In prezent, UE progreseaza lent spre atingerea obiectivului de a investi 3% din PIB in cercetare si dezvoltare (2,01% in 2009), insa decalajul fata de principalii concurenti creste tot mai mult, mai ales din cauza faptului ca intreprinderile investesc mai putin in cercetare si dezvoltare . In 2008, 24% din totalul cheltuielilor mondiale pentru cercetare si dezvoltare au fost realizate in UE (29 % in 1995). In raport cu PIB, in Japonia sau in Coreea de Sud intreprinderile investesc de doua ori mai mult decat in Europa .




  • In perioadele de criza economica, investitiile acumulate in cercetare si inovare produc un efect contraciclic. Tarile care si-au intensificat investitiile in cercetare si inovare au perspective mai bune de iesire din criza . In 2009, saptesprezece state membre au reusit sa-si mentina sau sa-si mareasca bugetul pentru cercetare si dezvoltare, iar in 2010 saisprezece state membre.




  • Investitiile in inovare trebuie sa fie mai ``inteligente``. Tarile cu cele mai bune performante in materie de inovare si-au concentrat investitiile asupra unei strategii de specializare inteligente, care combina politicile de stimulare a ofertei (cum sunt subventiile publice pentru invatamantul superior, cercetarea si dezvoltarea in sectorul intreprinderilor, capitalul de risc si infrastructurile stiintifice si tehnologice) si politicile de stimulare a cererii (cum sunt achizitiile publice de produse inovatoare, standardizarea bazata pe performante si reglementarea proconcurentiala a pietelor produselor).




  • Formarea personalului cu inalta calificare trebuie sa corespunda necesitatilor intreprinderilor. Numai 46% dintre cercetatorii din UE lucreaza in sectorul intreprinderilor (80%in SUA). Statele membre ar trebui sa-si adapteze sistemele de invatamant astfel incat sa sporeasca acest procent, garantand totodata o mai buna satisfacere a necesitatilor intreprinderilor.




  • Integrarea si internationalizarea cercetarii duce la cresterea randamentului investitiilor. Internationalizarea si productia eficienta de excelenta stiintifica se consolideaza reciproc. Fluxurile de cunostinte din interiorul Europei (adica fluxurile de studenti, cooperarea in materie de co-publicatii si co-brevete) constituie un atu important si urmeaza sa fie imbunatatite ulterior, ca urmare a finalizarii Spatiului european de cercetare. Aceste fluxuri sunt insa concentrate intr-un numar restrans de tari vest-europene.




  • Existenta unor conditii-cadru nefavorabile impiedica transformarea cunostintelor in produse si servicii comercializabile. Europa pierde tot mai mult teren in ceea ce priveste exploatarea rezultatelor cercetarii. UE este cel mai mare producator mondial de publicatii stiintifice supuse evaluarii interpares (29% in 2009), insa in Japonia si Coreea de Sud ritmul de crestere a numarului de cereri de brevete depuse in temeiul Tratatului de cooperare in domeniul brevetelor (PCT) este aproape dublu fata de cel din UE. Jumatate dintre statele membre nu produc deloc brevete de inalta tehnologie validate de Oficiul European de Brevete (OEB). Sunt necesare masuri suplimentare pentru a proteja si gestiona intr-un mod mai rentabil proprietatea intelectuala. Brevetul UE negociat in prezent va constitui un important punct de plecare.




  • Europa dispune de un potential important in materie de inventii tehnologice capabile sa solutioneze problemele societatii. In 2007, UE a inregistrat 40% dintre brevetele legate de tehnologii de combatere a schimbarilor climatice. Acest lucru demonstreaza ca investitiile orientate in cercetare si demonstratie, realizate in sectoare cheie, combinate cu masurile de sprijinire a dezvoltarii pietelor, pot duce la realizarea de noi tehnologii si inovatii. Acesta este spiritul parteneriatelor europene pentru inovare lansate de Uniunea inovarii.




  • Avem nevoie de IMM-uri mai inovatoare si mai dinamice. UE trebuie recupereze distanta fata de SUA in ceea ce priveste intensitatea cercetarii in sectoarele de inalta si medie tehnologie. Cu alte cuvinte, are nevoie de schimbari structurale, atat inter-, cat si intrasectoriale. Unele tari europene, precum Austria si Danemarca, au realizat aceasta schimbare structurala trecand la o economie bazata intr-o mai mare masura pe cunoastere. De asemenea, multe dintre aceste tari si-au revenit cu mai mult succes din criza economica. Elementele comune care stau la baza acestui succes sunt existenta unor IMMa€‘uri inovatoare si dinamice, valorificarea excelentei stiintifice din sectorul cercetarii publice si realizarea unor conditii-cadru favorabile introducerii de noi cunostinte pe piata .




O data la doi ani, Raportul privind competitivitatea Uniunii inovarii - care vizeaza toate cele 27 de state membre si sase tari asociate - va contribui la strategia Europa 2020 printr-o analiza statistica si economica aprofundata a principalelor elemente ale unui sistem de cercetare si inovare eficient. Aceasta este prima editie in cadrul initiativei ``O Uniune a inovarii`` (IP/10/1288) si inlocuieste fostul Raport privind stiinta, tehnologia si competitivitatea.



Citeşte mai multe despre:    Comisia Europeana    Inovare    Brevete de inventie    Inventator    Progres tehnologic

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Alte titluri

CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU
25 Nov 2019 | 277

Ministerul Muncii a organizat o conferinta internationala pentru combaterea marginalizarii si excluziunii sociale
26 Sep 2019 | 252

MFP a publicat, spre dezbatere publica, un proiect de lege pentru modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto
23 Sep 2019 | 291

Proiectele de acte normative adoptate sau de care Guvernul a luat act in cadrul sedintei din 17 septembrie 2019
17 Sep 2019 | 545

MFP aduce modificari importante schemelor de ajutor de stat 807/2014 si 332/2014
11 Sep 2019 | 215

PROIECT MFP privind infiintarea Bancilor Nationale de Dezvoltare
24 Aug 2019 | 83



Articole Juridice

Curtea de Justitie respinge actiunea Republicii Cehe impotriva directivei privind consolidarea controlului achizitionarii si detinerii de arme de foc
Sursa: EuroAvocatura.ro

Produsele alimentare originare din teritorii ocupate de Statul Israel trebuie sa poarte mentiunea teritoriului lor de origine
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Obligarea unui stat la plata unor sanctiuni pecuniare pentru neexecutarea unei hotarari anterioare a Curtii de Justitie a Uniunii Europene
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Legea concurentei: raportarea amenzii la cifra de afaceri realizata in anul anterior – pedeapsa justa sau grava inechitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

Jurisprudenţă

Decizia C.C.R. nr. 222/2019 asupra initiativei legislative a cetatenilor intitulate "Lege de revizuire a Constitutiei Romaniei"
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 140/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2010
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr. 139/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a Legii pentru completarea OG 13/2011 privind dobanda legala remuneratorie si penalizatoare pentru obligatii banesti, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale in domeniul bancar.
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Modificarea unilaterala a contractului individual de munca respecta Codul muncii in ipoteza in care prin actul modificator se urmareste a se reintra in legalitate
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VII-a pentru cauze privind C.M.A.S., Decizia civila nr. 220/2017, in sedinta publica din 18 ianuarie 2017