Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » Comisia Europeana a decis sa intensifice cooperarea cu tarile din cadrul Parteneriatului estic in domeniul JAI

Comisia Europeana a decis sa intensifice cooperarea cu tarile din cadrul Parteneriatului estic in domeniul JAI

  Publicat: 27 Sep 2011       1481 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Actiunea UE in ceea ce priveste dimensiunea externa a JAI a crescut constant in ultimii ani. Cooperarea in domenii precum politica in materie de vize, azil, gestionarea frontierelor, combaterea crimei organizate si reforma sistemului judiciar a contribuit la imbunatatirea securitatii si a stabilitatii atat pentru cetateni, cat si pentru intreprinderi in tarile Parteneriatului estic si in UE.

Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Intreprindere care cumpara sau sconteaza facturile de la un fabricant sau de la un vanzator si urmareste incasarea pretului de la clienti.
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
(in sensul legii contenciosului administrativ, legea 554/2004) Orice drept fundamental prevazut de Constitutie sau de lege, caruia i se aduce o atingere printr-un act administrative.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
1. Acel fenomen care influenteaza actiunea cauzei, favorizeaza sau franeaza procesul dezvoltarii cauzei in efect.
Consiliul European este termenul folosit pentru a denumi intalnirile periodice ale Sefilor de stat sau de guvern din statele membre ale Uniunii Europene.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Sustinerile si punctele de vedere ale partilor si procurorului exprimate in cursul procesului penal cu privire la solutionarea cauzei deduse judecatii.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Conceptul de dezvoltare durabila se refera la o forma de crestere economica ce satisface nevoia de bunastare a societatii pe termen scurt, mediu si, mai ales, lung.
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,

Comisia Europeana a publicat o comunicare menita sa valorifice aceste progrese prin intensificarea dialogului si cooperarii cu partenerii estici (Armenia, Azerbaidjan, Belarus, Georgia, Republica Moldova si Ucraina).

``Comisia se angajeaza sa sprijine statul de drept in cooperarea cu partenerii nostri rasariteni``, a declarat dna Viviane Reding, comisarul UE pentru justitie. ``Un sistem judiciar eficient nu este doar un drept fundamental, ci si un factor important pentru construirea unui cadru bazat pe incredere si pentru sprijinirea cresterii economice. Lansez tuturor tarilor din Parteneriatul estic invitatia de a participa la cadrele multilaterale existente, in vederea cresterii cooperarii in materie civila si penala``.

``Transmitem un semnal important al angajamentului UE in directia cooperarii active cu partenerii nostri estici in ceea ce priveste mobilitatea bine gestionata si sigura. Angajamentul nostru in directia consolidarii mobilitatii si a contactelor interpersonale cu tarile in cauza se bazeaza pe principiul drepturilor omului, al respectarii democratiei si al statului de drept . O cooperare continua bazata pe incredere si respect in cadrul Parteneriatului estic este cruciala daca dorim sa stimulam mobilitatea si sa raspundem in acelasi timp provocarilor cum ar fi traficul de fiinte umane, criminalitatea organizata si coruptia``, a declarat dna Cecilia MalmstrA¶m, comisarul european pentru afaceri interne.

``Viziunea Parteneriatului estic este aceea a unui spatiu comun bazat pe libertate, democratie, statul de drept si justitie, un spatiu in care cooperarea politica este cat se poate de stransa, integrarea economica este cat se poate de puternica, iar contactele interpersonale sunt cat se poate de intense. Am placerea de a anunta un nou pachet de masuri importante care vor consolida cooperarea noastra in ceea ce priveste promovarea drepturilor omului, lupta impotriva coruptiei si a criminalitatii organizate, precum si consolidarea mobilitatii. Aceasta actiune face parte dintr-un angajament reinnoit al Uniunii Europene fata de vecinii sai rasariteni in directia consolidarii cooperarii in domeniul justitiei si afacerilor interne``, a declarat dl A tefan FA¼le, comisarul pentru extindere si politica de vecinatate.

Bazandu-se pe experienta dobandita in cursul primilor ani de cooperare in cadrul Parteneriatului estic, comunicarea detaliaza unele propuneri concrete care vor intensifica si vor consolida cooperarea politica si operationala cu partenerii nostri rasariteni. Comisia isi propune sa avanseze in directia instituirii unui spatiu comun al justitiei si afacerilor interne, in special prin eficientizarea si consolidarea cadrului de cooperare existent.

Context

Domeniul justitiei si afacerilor interne are un loc important si de lunga durata pe ordinea de zi a dialogului si cooperarii intre UE si partenerii estici (Armenia, Azerbaidjan, Belarus, Georgia, Republica Moldova si Ucraina), atat la nivel bilateral, cat si multilateral. In special, experienta arata ca punerea in practica a masurilor destinate sa faciliteze contactele interpersonale, realizata in paralel cu promovarea drepturilor fundamentale si a statului de drept, reprezinta o conditie prealabila importanta pentru mentinerea pacii si stabilitatii si are efecte pozitive asupra dezvoltarii economice, culturale si sociale din toate tarile implicate. Acesta a fost unul dintre principiile directoare ale Parteneriatului estic stabilite cu ocazia reuniunii la nivel inalt de la Praga, din 2009, de catre UE si Armenia, Azerbaidjan, Belarus, Georgia, Republica Moldova si Ucraina.

In Programul de la Stockholm, Consiliul European a invitat Comisia sa prezinte un plan cu privire la modalitatile de intensificare a cooperarii in materie de justitie si afaceri interne in cadrul Parteneriatul estic. Necesitatea de a coopera in mod activ, in special in domeniul JAI, cu tarile partenere din vecinatatea estica a fost subliniata din nou in comunicarea comuna din 25 mai 2011 a Comisiei si a Inaltului Reprezentant, cu titlul ``Un nou raspuns la o vecinatate in schimbare``, in concluziile Consiliului Afaceri Externe, care a avut loc la 20 iunie 2011, precum si in contextul revizuirii in curs a abordarii globale a migratiei. Comunicarea Comisiei este un raspuns la aceste apeluri. Ea consolideaza cadrul de cooperare in vigoare.

Consolidarea structurilor de cooperare la nivel bilateral, regional si multilateral

Eficientizarea cadrului de cooperare regionala si multilaterala si acordarea unui loc mai important chestiunilor legate de JAI pe ordinea de zi a structurilor multilaterale din cadrul Parteneriatului estic, atat la nivel tehnic (de exemplu, prin instituirea unui nou grup privind migratia si azilul, care sa incorporeze principalele activitati ale procesului de la SA¶derkA¶ping), cat si la nivel politic (reuniunea ministeriala in materie de JAI)

Cresterea coerentei relatiilor bilaterale printr-o compatibilitate sporita intre structurile acordurilor de parteneriat si de cooperare (si ale viitoarelor acorduri de asociere)

Parteneriatele pentru mobilitate ar trebui sa serveasca si in continuare drept cadru pentru dialogul si cooperarea operationala in chestiuni legate de migratia legala, de migratia ilegala, precum si de migratie si dezvoltare . Punerea la dispozitia tuturor partenerilor estici a posibilitatii de a semna un parteneriat pentru mobilitate, in functie, bineinteles, de progresele realizate si de situatia migratiei din tara interesata

Consolidarea cooperarii intre agentiile care isi desfasoara activitatea in domeniul JAI (FRONTEX, Europol, Eurojust, CEPOL, Biroul European de Sprijin pentru Azil si Agentia pentru Drepturi Fundamentale) si partenerii estici

Consolidarea cooperarii intr-o serie de domenii, cum ar fi lupta impotriva coruptiei, statul de drept, migratia, mobilitatea si gestionarea frontierelor, azilul si protectia internationala, lupta impotriva criminalitatii organizate si terorismului, precum si protectia datelor

Introducerea unui mecanism suplu de monitorizare a actiunilor intreprinse in vederea imbunatatirii coerentei dintre diferitele operatiuni puse in practica de UE si statele sale membre

Principiile fundamentale de cooperare cu partenerii estici

Cooperarea cu partenerii estici ar trebui sa se bazeze pe patru principii fundamentale:

Diferentierea - modul in care avanseaza cooperarea depinde de progresele individuale inregistrate de tara partenera in ceea ce priveste agenda sa de reforma in materie de JAI

Conditionalitatea - intensificarea cooperarii cu partenerii estici trebuie sa fie treptata si conditionata de progresele realizate si de succesul cooperarii in domeniile convenite

Coerenta politicilor - cooperarea cu partenerii estici in materie de JAI va fi considerata in contextul politicii externe globale a UE si al altor politici relevante

Cooperarea regionala intre partenerii estici este cruciala pentru a raspunde provocarilor transfrontaliere in domeniul JAI si ar trebui sa fie incurajata in continuare

Promovarea unei mai mari implicari a societatii civile in crearea si respectarea agendei de cooperare in materie de JAI, in special in ceea ce priveste contactele interpersonale.



Citeşte mai multe despre:    Comisia Europeana    Justitie si Afaceri Interne    Viviane Reding

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Alte titluri

CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU
25 Nov 2019 | 277

MFP a publicat, spre dezbatere publica, un proiect de lege pentru modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto
23 Sep 2019 | 291

MFP aduce modificari importante schemelor de ajutor de stat 807/2014 si 332/2014
11 Sep 2019 | 215

PROIECT MFP privind infiintarea Bancilor Nationale de Dezvoltare
24 Aug 2019 | 83

A fost modificata legea privind sistemul unitar de pensii publice. Schimbari cu privire la stagiile de cotizare ale personalului din unitatile miniere.
18 Jul 2019 | 187

Proiectele de acte normative aprobate sau de care guvernul a luat act in sedinta Guvernului Romaniei din 3 iulie 2019
03 Jul 2019 | 418



Articole Juridice

Curtea de Justitie respinge actiunea Republicii Cehe impotriva directivei privind consolidarea controlului achizitionarii si detinerii de arme de foc
Sursa: EuroAvocatura.ro

Produsele alimentare originare din teritorii ocupate de Statul Israel trebuie sa poarte mentiunea teritoriului lor de origine
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Obligarea unui stat la plata unor sanctiuni pecuniare pentru neexecutarea unei hotarari anterioare a Curtii de Justitie a Uniunii Europene
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Legea concurentei: raportarea amenzii la cifra de afaceri realizata in anul anterior – pedeapsa justa sau grava inechitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

Jurisprudenţă

Decizia C.C.R. nr. 222/2019 asupra initiativei legislative a cetatenilor intitulate "Lege de revizuire a Constitutiei Romaniei"
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 140/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2010
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr. 139/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a Legii pentru completarea OG 13/2011 privind dobanda legala remuneratorie si penalizatoare pentru obligatii banesti, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale in domeniul bancar.
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Modificarea unilaterala a contractului individual de munca respecta Codul muncii in ipoteza in care prin actul modificator se urmareste a se reintra in legalitate
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VII-a pentru cauze privind C.M.A.S., Decizia civila nr. 220/2017, in sedinta publica din 18 ianuarie 2017