Comisia Europeana a publicat o comunicare menita sa valorifice aceste progrese prin intensificarea dialogului si cooperarii cu partenerii estici (Armenia, Azerbaidjan, Belarus, Georgia, Republica Moldova si Ucraina).``Comisia se angajeaza sa sprijine statul de drept in cooperarea cu partenerii nostri rasariteni``, a declarat dna Viviane Reding, comisarul UE pentru justitie. ``Un sistem judiciar eficient nu este doar un drept fundamental, ci si un factor important pentru construirea unui cadru bazat pe incredere si pentru sprijinirea cresterii economice. Lansez tuturor tarilor din Parteneriatul estic invitatia de a participa la cadrele multilaterale existente, in vederea cresterii cooperarii in materie civila si penala``.``Transmitem un semnal important al angajamentului UE in directia cooperarii active cu partenerii nostri estici in ceea ce priveste mobilitatea bine gestionata si sigura. Angajamentul nostru in directia consolidarii mobilitatii si a contactelor interpersonale cu tarile in cauza se bazeaza pe principiul drepturilor omului, al respectarii democratiei si al statului de drept . O cooperare continua bazata pe incredere si respect in cadrul Parteneriatului estic este cruciala daca dorim sa stimulam mobilitatea si sa raspundem in acelasi timp provocarilor cum ar fi traficul de fiinte umane, criminalitatea organizata si coruptia``, a declarat dna Cecilia MalmstrA¶m, comisarul european pentru afaceri interne.``Viziunea Parteneriatului estic este aceea a unui spatiu comun bazat pe libertate, democratie, statul de drept si justitie, un spatiu in care cooperarea politica este cat se poate de stransa, integrarea economica este cat se poate de puternica, iar contactele interpersonale sunt cat se poate de intense. Am placerea de a anunta un nou pachet de masuri importante care vor consolida cooperarea noastra in ceea ce priveste promovarea drepturilor omului, lupta impotriva coruptiei si a criminalitatii organizate, precum si consolidarea mobilitatii. Aceasta actiune face parte dintr-un angajament reinnoit al Uniunii Europene fata de vecinii sai rasariteni in directia consolidarii cooperarii in domeniul justitiei si afacerilor interne``, a declarat dl A tefan FA¼le, comisarul pentru extindere si politica de vecinatate.Bazandu-se pe experienta dobandita in cursul primilor ani de cooperare in cadrul Parteneriatului estic, comunicarea detaliaza unele propuneri concrete care vor intensifica si vor consolida cooperarea politica si operationala cu partenerii nostri rasariteni. Comisia isi propune sa avanseze in directia instituirii unui spatiu comun al justitiei si afacerilor interne, in special prin eficientizarea si consolidarea cadrului de cooperare existent.ContextDomeniul justitiei si afacerilor interne are un loc important si de lunga durata pe ordinea de zi a dialogului si cooperarii intre UE si partenerii estici (Armenia, Azerbaidjan, Belarus, Georgia, Republica Moldova si Ucraina), atat la nivel bilateral, cat si multilateral. In special, experienta arata ca punerea in practica a masurilor destinate sa faciliteze contactele interpersonale, realizata in paralel cu promovarea drepturilor fundamentale si a statului de drept, reprezinta o conditie prealabila importanta pentru mentinerea pacii si stabilitatii si are efecte pozitive asupra dezvoltarii economice, culturale si sociale din toate tarile implicate. Acesta a fost unul dintre principiile directoare ale Parteneriatului estic stabilite cu ocazia reuniunii la nivel inalt de la Praga, din 2009, de catre UE si Armenia, Azerbaidjan, Belarus, Georgia, Republica Moldova si Ucraina.In Programul de la Stockholm, Consiliul European a invitat Comisia sa prezinte un plan cu privire la modalitatile de intensificare a cooperarii in materie de justitie si afaceri interne in cadrul Parteneriatul estic. Necesitatea de a coopera in mod activ, in special in domeniul JAI, cu tarile partenere din vecinatatea estica a fost subliniata din nou in comunicarea comuna din 25 mai 2011 a Comisiei si a Inaltului Reprezentant, cu titlul ``Un nou raspuns la o vecinatate in schimbare``, in concluziile Consiliului Afaceri Externe, care a avut loc la 20 iunie 2011, precum si in contextul revizuirii in curs a abordarii globale a migratiei. Comunicarea Comisiei este un raspuns la aceste apeluri. Ea consolideaza cadrul de cooperare in vigoare.Consolidarea structurilor de cooperare la nivel bilateral, regional si multilateral Eficientizarea cadrului de cooperare regionala si multilaterala si acordarea unui loc mai important chestiunilor legate de JAI pe ordinea de zi a structurilor multilaterale din cadrul Parteneriatului estic, atat la nivel tehnic (de exemplu, prin instituirea unui nou grup privind migratia si azilul, care sa incorporeze principalele activitati ale procesului de la SA¶derkA¶ping), cat si la nivel politic (reuniunea ministeriala in materie de JAI) Cresterea coerentei relatiilor bilaterale printr-o compatibilitate sporita intre structurile acordurilor de parteneriat si de cooperare (si ale viitoarelor acorduri de asociere) Parteneriatele pentru mobilitate ar trebui sa serveasca si in continuare drept cadru pentru dialogul si cooperarea operationala in chestiuni legate de migratia legala, de migratia ilegala, precum si de migratie si dezvoltare . Punerea la dispozitia tuturor partenerilor estici a posibilitatii de a semna un parteneriat pentru mobilitate, in functie, bineinteles, de progresele realizate si de situatia migratiei din tara interesata Consolidarea cooperarii intre agentiile care isi desfasoara activitatea in domeniul JAI (FRONTEX, Europol, Eurojust, CEPOL, Biroul European de Sprijin pentru Azil si Agentia pentru Drepturi Fundamentale) si partenerii estici Consolidarea cooperarii intr-o serie de domenii, cum ar fi lupta impotriva coruptiei, statul de drept, migratia, mobilitatea si gestionarea frontierelor, azilul si protectia internationala, lupta impotriva criminalitatii organizate si terorismului, precum si protectia datelor Introducerea unui mecanism suplu de monitorizare a actiunilor intreprinse in vederea imbunatatirii coerentei dintre diferitele operatiuni puse in practica de UE si statele sale membrePrincipiile fundamentale de cooperare cu partenerii esticiCooperarea cu partenerii estici ar trebui sa se bazeze pe patru principii fundamentale: Diferentierea - modul in care avanseaza cooperarea depinde de progresele individuale inregistrate de tara partenera in ceea ce priveste agenda sa de reforma in materie de JAI Conditionalitatea - intensificarea cooperarii cu partenerii estici trebuie sa fie treptata si conditionata de progresele realizate si de succesul cooperarii in domeniile convenite Coerenta politicilor - cooperarea cu partenerii estici in materie de JAI va fi considerata in contextul politicii externe globale a UE si al altor politici relevante Cooperarea regionala intre partenerii estici este cruciala pentru a raspunde provocarilor transfrontaliere in domeniul JAI si ar trebui sa fie incurajata in continuare Promovarea unei mai mari implicari a societatii civile in crearea si respectarea agendei de cooperare in materie de JAI, in special in ceea ce priveste contactele interpersonale.
Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19 23 Jul 2020 | 1248
Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale 23 Mar 2020 | 943
Romania va avea cel putin un hub de inovare digitala cu grad ridicat de specializare in inteligenta artificiala 20 Feb 2020 | 889
CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU 25 Nov 2019 | 1440
MFP a publicat, spre dezbatere publica, un proiect de lege pentru modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto 23 Sep 2019 | 1304
MFP aduce modificari importante schemelor de ajutor de stat 807/2014 si 332/2014 11 Sep 2019 | 771
Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala intr-un stat membru nu poate fi comercializat in alt stat membru decat daca acesta din urma a autorizat la randul sau introducerea sa pe piata Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Ce sunt locurile de munca ecologice? Sursa: EuroAvocatura.ro
E-sanatatea si securitatea in munca pe piata unica digitala Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Contract de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu apa si canalizare incheiat intre o asociatie intercomunitara de dezvoltare a serviciilor publice de apa-canal si un operator. Aderarea unei unitati administrativ teritoriale la asociatie. Aplicarea dispozitiilor legale privind stabilirea redeventei Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 626/30.07.2020
Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020
Discriminare directa sau tratament diferentiat, justificat si rezonabil Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 39 din data de 17.01.2020
Perioada petrecuta in consemn la dispozitia si la sediul angajatorului. Timp de lucru Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 2777 din data de 23.11.2019